Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon

Vierailija
27.04.2022 |

Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.

Kommentit (760)

Vierailija
701/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolle olisi pitänyt sanoa pelkkä ei.

Ei mitään vuokrahintoja tms. 

Pakuja voi edullisesti vuokrata.

On hölmöä edes pyytää kenenkään työajoneuvoa  lainaan. 

Muuttoapua voi pyytää, jos ei ole varaa muuttofirmaan. 

Vierailija
702/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen olen, en erityinen enkä erinomainen. Vaikea sanoa, paljonko on paljon purkamista ja takaisin laittamista autoon. Tämmönenki on tehty, että asentajan kamat on purettu. Yhdellä kaverilla on iso paku tai pieni kuorma-auto ja hän sitä lainaa ja usein on itse kuskina. Kyllä siinäkin on aina tavaraa, joka pitää ensin ottaa pois tai läjätä pienempään tilaan. Älä nyt tunne itseäsi huonommaksi, jos teidän porukoissa kyläillään vain kamarin puolella pyhäpuvussa. Hienoahan se sellainen on, että pystyy ostamaan tarvitsemansa palvelut ja työllistää yrittäjiä. Meillä tehdään näin ja teillä niin. Ei se sen kummempaa ole, eikä syy vetää hernettä nenään.

On tosiaan vaikea sanoa paljonko on purkamista ja takaisin laittamista. Siksi on vaikea myös verrata. Kyllä siinäkin on aina tavaraa voi tarkoittaa, että sen tyhjentää alle vartissa ja niille on paikka tallin nurkassa. Tai sitten on täysin kalustettu kalliilla ammattivehkeillä ja niille ei edes ole paikkaa mihin ne voisi purkaa, eli käytännössä pitäisi vaikkapa roudata ne 6 kerrosta ylös omaan olohuoneeseen ja purkamiseen menisi runsaasti aikaa ja tietenkin vielä muuton jälkeen täytyy ne työkalut pakata takaisin.

Muistan kun olin tekemässä erästä muuttoa, niin mietittiin kaikki sukulaiset läpi ja tuli sieltä mieleen pari pakettiautoakin. Lopulta kuitenkin ennen kuin kyseltiin, niin järki voitti ja vuokrattiin isompi pakettiauto ihan kaupalliselta toimijalta. Kustannus taisi olla vähän toistasataa parilta päivältä ja polttoaineet päälle. Oli vielä sen kokoinen paku, että mahtui kaikki kerralla helposti, eikä tarvinnut kenkälusikalla sovittaa. Sittemmin olen käyttänyt pienemmässä muutossa motonetin peräkärryä, kustannus 10e/päivä. En keksi yhtään syytä miksi alkaisin vaivaamaan ketään kärryn tai omistajaa, kun noin halpaa on vuokrata muualta. Toki jos etukäteen tietäisin, että kaverilla on oikeasti halu sitä lainailla, niin voisin lainata, mutta maksaisin silti käteen melkein saman summan kuin kaupalliselle toimijalle, ihan vain siksi, kun kyllä kaikki kuluu käytössä, enkä halua olla hyväksikäyttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmat on muuttoja varten.

Vierailija
704/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto on ostettu verovapaana yrityskäyttöön, sitä ei saa käyttää mihinkään muuhun. Yksi firma meinasi mennä konkkaan, kun työntekijä teki oman muuttonsa firman autolla ja joutui kolariin. Verottaja sai tietää, mihin autoa oli käytetty kolarin aikoihin, ja lätkäisi yrityksen autoista kaikki verot maksettavaksi.

Vierailija
705/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viimeksi itse sait heiltä apua ja millaista?

Vierailija
706/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille noita-akalle, että älä soita tänne enää koskaan.

Vierailija
707/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on ostettu verovapaana yrityskäyttöön, sitä ei saa käyttää mihinkään muuhun. Yksi firma meinasi mennä konkkaan, kun työntekijä teki oman muuttonsa firman autolla ja joutui kolariin. Verottaja sai tietää, mihin autoa oli käytetty kolarin aikoihin, ja lätkäisi yrityksen autoista kaikki verot maksettavaksi.

Mistähän verosta vapaana meinaat auton ostetun? 

Vierailija
708/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, jos mun siskosta olis kysymys, niin mies olis ilman muuta tyhjentänyt pakunsa ja ollut itse muuttoapuna. Eri juttu tietysti kumminkaimanserkut. Mutta teillä siis noin, meillä on eri tavat.

Entäpä jos kyseessä olisi miehesi sisko?

Pakko kyllä sanoa tähän, että  kummankin sisarukset on niin läheistä sukua, että kyllä autetaan muutoissa, os tarve olisi ja jos jolkin on pakettiauto sitä lainataan.  Kyllä hyviä ystäviä ja lähisukua kannattaa auttaa aina, jos se vaan on mahdollista. Koskaan ei voi tietää, milloin itse on avun tarpeessa ja hankala se sitten on pyytää toisilta palveluksia, jos on itsekin ollut naama myttyrällä, jos joku on apua pyytänyt. Ja muutenkin, ihmetyttää tämä ihmisten kylmäkiskoisuus jopa omia sisaruksiaan kohtaan :(

Ei täällä oikeasti kukaan pärjää yksin. 

Pakko munkin on sanoa, että me ja lapset perheineen teemme tosi paljon yhteistyötä monenlaista (on usiampi lapsi). Monet muutot on hoidettu yhdessä. Meidän koti ollut välivarastona monta kertaa esim. jonkun rakennus- tai isommassa remonttivaiheessa.

Silti ei sitä firman pakua ole lähdetty tyhjentämään yhdenkään muuton takia. Senkin päivän on voinut käyttää paljon hyödyllisemmin itse muuttoon, kun on voinut edullisesti vuokrata oikean ja sopivan kokoisen muuttoauton viikonlopuksi.

Vierailija
709/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän verosta vapaana meinaat auton ostetun? 

Varmaan olet joskus kuullut sanan alv-vähennyskelpoinen?

eri

Vierailija
710/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilta voi apua kysyä, mutta ei todellakaan pidä loukkaantua, jos ei onnistu eikä ole sopivaa kysellä syitä. Ymmärrän hyvin miestäsi, etenkin kun auto täynnä työkaluja. Ei työautoja ole mitenkään asiallista lainailla.  

Kaikkein pahimpia siipeilijöitä ovat juuri sukulaiset ja tutut. Jos satut olemaan vaikka lääkäri tai putkimies tai parturi, saat käyttää usein vapaa-aikasi näille ammattiasi röyhkeästi hyödyntäville.  Parempi pitää tiukkaa linjaa ja ilmoittaa, ettei tee töitä vapaa-aikana.

Vierailija
711/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta oli vihje. Vuokraa muualta. Tunsin aikoinaan tämän ilmiön työni kautta. Firmalla on ilmaisia pakuja ja tankki täynnä. Ei se ole keneltäkään pois.

Vierailija
712/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaine? Miksi miehesi laskuttaa polttoaineesta kun kaiken järjen mukaan muuttaja täyttää tankin käytettyään autoa. 

Vierailija
713/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaana_70 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko joku jo että pillua kannattaa antaa

Kyllä pillun antamien kannattaa aina

Voi teitä jätkä-ja akkaparkoja kun jopa muutosta saatte pillujuttuja. Hankkikaa jo elämä. Tää kertoo niin teijän älykkyysosamäärästä, jota teillä vaan ei ole olemassakaan. Luulette olevanne fiksuja, mutta voi voi kun kaikki keskittyy navan seudun alapuolelle olette oikeasti järkeä vailla.

Osanottoni puolisollesi.

Vierailija
714/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä verottaja sai tietää. Keksitkö jutun itse.

Vierailija
715/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On autossa muitakin veroja.

Vierailija
716/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmat on muuttoja varten, sukulaiset ja tuttavat kutsutaan sitten tupareihin, jotka voidaan pitää nyyttikestiperiaatteella jos köyhällä ei ole varaa tarjota.

Vierailija
717/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varjeli autoaan joutumaan pelti ja lasiromukasaksi.                                                                                        cpa

Vierailija
718/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ehdottanut esim polttoaineiden maksamista ja että sisko tyhjentää ja täyttää pakun miehen ohjauksessa työtavaroilla

Vierailija
719/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelihenkinen perhe on muuttanut eri kolmiohin useita kertoja peräkärryn voimin, eikä mielestäni ole tehnyt tiukkaa. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Vierailija
720/760 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No halvemmalla saa vuokrattua. Aika ahne miehes, mut tais ollakin yrittäjä. Nämä on kaikki rikollisia.

Lisään vielä että matkaa meiltä siskon vanhalle kämpille on 10km ja uudelle kodillle on matkaa 30km suuntaansa

Ap

No kait ne nyt polttoaineet olisi maksaneet. Tuo vuokrahinta sitä vastoin on vaan niin törkeä. Nyt puhutaan siis tuntihinnasta, eli heillä menisi varmaan 2-4 tuntia tohon, niin kyllä on järjetön.