Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
Näinhän se menee. Ei kukaan ala vapaaehtoisesti tyhjentämään pakua työkaluista ja muusta reksiviitasta että sukulainen sain sitä lainata. Itse en harrasta mitään lainaamista, kun ei tavarat tuppaa tulemaan aina ehjänä takas. Yrittäjänä ymmärrän ap:n miestä. Vuokrapakuja löytyy helposti kun vaan viittii googgelia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin tuttua sukulaissuhteissa.
On ja olen aina sanonut, että a en kanna ja b en lainaa. Lainaamisessa on se huono puoli, että lainatun tavaran saa aina huonompana takaisin.
Jos muuttaa, niin muuttaa a omalla vuokra autolla ja b omin voimin + kaverit. Poikkeuksen muodostaa aina omat lapset.
Aivan totta. Lainasin autoa naapurille, niin siitä meni heidän käsittelyssä pakoputki rikki. Ei puhettakaan, että olisivat maksaneet korjauksen.
Väärin jos oikeasti meni heidän käsittelynsä vuoksi rikki, oikein jos hajosi ns. omia aikojaan.
Jos asuu isossa kaupungissa tai edes lähellä isoa kaupunkia niin niissähän on näitä paku kympillä tyyppisiä firmoja kaikissa. Ja puoli vuorokauttakin yleensä irtoaa alle sataseen niin ei tule hoppu muutossa.
Totuushan on se että ihmiset haluavat vain hyötyä muista ihmisistä. Mitä enemmän hyötyä, sen enempi kavereita. Joku kaivinkonekuski/sähkömies jne. on hottia kamaa ja joku syrjäytynyt ei.
Juu omista paku tai peräkärry niin joku on niitä vailla jatkuvasti.
Tai hyvä autotalli työkaluineen niin sinne on kans tunkua autojaan korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi tuommoisen ukon kanssa päivääkään, siskoni muutti naapuri kaupunkii niin mieheni kuskasi hänen tavarat omalla ajallaan ja autollaan ja jopa yöpyi siellä ja aamulla jatkoi eikä tietenkään veloittanut vaimonsa siskolta siitä mitään. Mutta meillä onkin tapana auttaa toisiamme
Ihanasti lupaat miestäsi auttamaan sukulaisiasi.
Ja vielä oikein yötäkin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Juu omista paku tai peräkärry niin joku on niitä vailla jatkuvasti.
Tai hyvä autotalli työkaluineen niin sinne on kans tunkua autojaan korjaamaan.
Kokemukseni on, että riittää kun omistaa vaan farkkuauton tai auton. Naapurin köyhä perhe oli anelemassa jatkuvasti lainaksi. Toinen oli työkaveri, jolla ei ollut autoa. Hän sanoi, että ottais viikonlopuksi autoni käyttöön, kun hän lähtee reissuun Pietariin. Sen ajatuksen torppasin heti.
Tai jos sinulla on auto ja kavereilla ei ole, eikä edes korttia, niin heitä pitää sitten kuskata sinne sun tänne. Mitään ei tarjota maksuksi, kai he olettaa että bensaa laittaa saa huoltoasemilta ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos auto on ostettu verovapaana yrityskäyttöön, sitä ei saa käyttää mihinkään muuhun. Yksi firma meinasi mennä konkkaan, kun työntekijä teki oman muuttonsa firman autolla ja joutui kolariin. Verottaja sai tietää, mihin autoa oli käytetty kolarin aikoihin, ja lätkäisi yrityksen autoista kaikki verot maksettavaksi.
Mistähän verosta vapaana meinaat auton ostetun?
Alv.
No eikös se klassikkokysymys kuulu, että "Lainaatko"? Ja siihen voi myös vastata kieltävästi. Miksi pitäisi selitellä mitään, kuinka "itse tarvitsee juuri silloin tai on kamoja täynnä tai rikki" jne?
Mulle ainakin, näin liikuntarajoitteisena, on oma auto äärimmäisen tärkeä kulkuväline, ja taksi on otettava jos hajoaa tai varastetaan.
Ja todellakin: Ihan kaikki mitä olen lainannut, on tullut rikkinäisenä takaisin. Palapelistä puuttui pala, fillari hajosi, kirjan oli kissa kussut, vaate oli revennyt ja ryppyinen JA rahojani en saanut takaisin. Ystävyys meni siinä, onneksi melko pienestä summasta kuitenkin.
Pakettiauton omistavana yrittäjänä voisin sanoa omasta puolestani, että olisin ratkaissut homman lähtemällä itse kuskiksi ja muuttoavuksi. Näin on sukulaisten ja ystävien kanssa ennenkin toimittu: apua pitää saada ja antaa aina tarpeen vaatiessa.
Jos firman auton "tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen" menee monta tuntia, niin kuulostaa siltä että töiden organisointi ei ihan hallussa ja tuosta on hyvä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuttofirmat on muuttoja varten.
Muuttofirmat saa järkättyä myös itselleen paikan kadulta, mikä ei satunnaiselta omatoimimuuttajalta onnistu. Muuttofirma saa kaupungin kautta käyttöönsä tietyn katualueen ja siirtokehotuskylteillä se pysyy vapaana muuttopäivää varten. Fiksu systeemi, selvisi itsellenkin vasta viime muutossa.
Muutossa viheliäisintä on se kantaminen. Paljon mukavammin sujuu se muutto, kun ottaa muuttofirman hoitamaan sen muuttokuorman siirtelyn.
Niemeltä saa vieläpä 6kk korotonta maksuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60e tunti plus bensat on kyllä sikamaista.
Eli pitäisi olla ilmaista ja ehkä lisukkeena vielä kantoapu, kö?
Totta kai noin läheiselle ihmiselle, kuin vaimon siskolle. Vierailta voi sitten periä kunnon taksat.
Fyysinen sukulaisuus ei ole tae mistään muusta läheisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Pakettiauton omistavana yrittäjänä voisin sanoa omasta puolestani, että olisin ratkaissut homman lähtemällä itse kuskiksi ja muuttoavuksi. Näin on sukulaisten ja ystävien kanssa ennenkin toimittu: apua pitää saada ja antaa aina tarpeen vaatiessa.
Jos firman auton "tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen" menee monta tuntia, niin kuulostaa siltä että töiden organisointi ei ihan hallussa ja tuosta on hyvä aloittaa.
Riippuu siitäkin, mikä se firman pakun käyttötarkoitus on.
Jos sitä normaalistikin käytetään kuljettamaan mitä tahansa tavaraa paikasta toiseen, voi olla simppeli homma.
Jos se on täynnä asennustarvikkeita, erinäisiä painavia koneita + asennettavia laitteita, on tosi pakollinen syy oltava, että auto pitäisi tyhjentää ja täyttää uudelleen. Sukulaisen muutto ei ole sellainen. Kun on olemassa ne edulliset muuttofirmat ja vuokrapakut.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on täynnä asennustarvikkeita, erinäisiä painavia koneita + asennettavia laitteita, on tosi pakollinen syy oltava, että auto pitäisi tyhjentää ja täyttää uudelleen. Sukulaisen muutto ei ole sellainen. Kun on olemassa ne edulliset muuttofirmat&n
Kiitos hyvästä näkökulmasta, tätä en tyhjentämisen suhteen tullut ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos sinulla on auto ja kavereilla ei ole, eikä edes korttia, niin heitä pitää sitten kuskata sinne sun tänne. Mitään ei tarjota maksuksi, kai he olettaa että bensaa laittaa saa huoltoasemilta ilmaiseksi.
Tosi outoa. Itse olen AINA tarjoamassa maksua jos johonkin pääsen kyydissä. Aina.
Vierailija kirjoitti:
No eikös se klassikkokysymys kuulu, että "Lainaatko"? Ja siihen voi myös vastata kieltävästi. Miksi pitäisi selitellä mitään, kuinka "itse tarvitsee juuri silloin tai on kamoja täynnä tai rikki" jne?
Mulle ainakin, näin liikuntarajoitteisena, on oma auto äärimmäisen tärkeä kulkuväline, ja taksi on otettava jos hajoaa tai varastetaan.
Ja todellakin: Ihan kaikki mitä olen lainannut, on tullut rikkinäisenä takaisin. Palapelistä puuttui pala, fillari hajosi, kirjan oli kissa kussut, vaate oli revennyt ja ryppyinen JA rahojani en saanut takaisin. Ystävyys meni siinä, onneksi melko pienestä summasta kuitenkin.
Samoja kokemuksia lainaamisista. Ystävä varmaan näki järkytyksen naamastani, kun palautti lainaamiani tavaroita - uudenveroisista melkein polttopuukuntoon menneitä. Kun esim. vahva ja hyvälaatuinenkaan puukaluste ei kestä säilytystä vesisateessa. Ym.
Työnantajan autoa ei saa käyttää omiin tarkoituksiin, ellei toisin ole sovittu työnantajan kanssa ja silloinkin sopimus koskee vain omia menoja. Tämä jo ihan siitäkin syystä että auton vakuutukset eivät todennäköisesti korvaa mitään jos joku ulkopuolinen taho käyttää autoa, varsinkin työajan ulkopuolella omiin tarkoituksiinsa.
Ja tas kaiken maailman köyhät ulisemassa!!!!!!!
Aivan totta. Lainasin autoa naapurille, niin siitä meni heidän käsittelyssä pakoputki rikki. Ei puhettakaan, että olisivat maksaneet korjauksen.