Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
Pajuja ja peräkärryjä saa muutamalla kympillä lainaan, miksi se suto olisi pitänyt saada juuri teiltä?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motonetissä on peräkärryn vuokraus 10e vuorokaudelta, mainitse siskolles.
Eikö noilla teidän tuntitaksoilla vuokraa jo ammattilaisia muuttamaan?Meillä päin on ollut kyllä tapana autella läheisiä ja sukulaisia muutoissa ihan ilmaiseksi tai ruokapalkalla.
Mies ei selvästikään halua antaa autoa lainaksi, niitä saa muualtakin kyllä.
Jos ei autossa vetokoukkua niin persereikäänkö sinä sen peräkärryn aisan survot ja konttaamalla hoidat sen muuton?
Nykyään haetaan kokemuksia ja elämyksiä, että sikälihän tollanen konttausmuutto voisi olla varteenotettava vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on puollustaminen?
Jos et tiedä, niin ei kait omaa tyhmyyttään kannata tänne tulla esittämään :D
No sinä kuitenkin tulit.
En ole koko keskustelua lukenut, joten voi tulla toistoa. Itse olen ihmetellyt näitä "autossa ei ole vetokoukkua"- tai "meidän autolla ei voi vetää"- tyyppejä (omana lukunaan ne, kenen autolla voi vetää ja koukkukin on, mutta halutaan säästellä omaa autoa ja vetohommat yritetään sälyttää jonkun muun autolla tehtäväksi). Jos useinkin tarvitsee vetää venettä, kärryä tai mitä hyvänsä, niin silloin pitää hankkia auto, jolla voi vetää ja ihan asennuttaa koukku, ellei sellaista ole. Näin on itsekin toimittu ja siitä maksettu. Satunnainen avustaminen asia erikseen, mutta siihen eivät mielestäni kuulu täysin ennustettavissa olevat veneen vedot, puutarhajätteiden jokavuotiset kuskaukset ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siskolla ole lainata jostain peräkoukullista autoa? Motonet näyttää mainostavan kärryä 10 €/vrk ja Tokmanni 20 €/vrk.
Ehkä yksiön muutto nippa nappa onnistuu peräkärryllä (säävarauksella sekin), mutta isompi vaatii kyllä pakun.
Eihän tuossa tapauksessa ollut AP:n luota siskon nykyiselle kämpälle kuin 10km ja sieltä noin 30km sitten uudelle. Peräkärryllä kyllä menee tommosen matkan muuttaminen, vaikka ois isompikin kämppä. Se on sitten oma lukunsa, jos on joku jäätävän kokoinen sohvahärdelli, jota ei saa paloina tai sitten joku jalopuinen, tonnin painoinen, kirjahylly.
"Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen."
Eikö siitä pakun lainaamisesta ole ihan yhtä paljon vaivaa riippumatta siitä periikö laina-ajasta vuokraa vai ei?
Itse en tuommoisessa tilanteessa kehtaisi periä vuokraa noin läheiseltä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
"Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen."
Eikö siitä pakun lainaamisesta ole ihan yhtä paljon vaivaa riippumatta siitä periikö laina-ajasta vuokraa vai ei?
Itse en tuommoisessa tilanteessa kehtaisi periä vuokraa noin läheiseltä ihmiseltä.
Minä en ilkeäisi edes kysyä tuossa tilanteessa pakua lainaan. Siinä menee yrittäjältä sen auton alv-vähennyskelpoisuus, jos verottaja saa tietää. Pakettiautoja saa vuokrattua, joten korkeintaan voisin kysyä jotain kuskiksi, jos itse en haluaisi ajaa. Korvausta vastaan, tietenkin.
Sukulaisista kuulee viimeistään silloin kun hankkii pakettiauton.
Kaffebulla kirjoitti:
Pajuja ja peräkärryjä saa muutamalla kympillä lainaan, miksi se suto olisi pitänyt saada juuri teiltä?
No kun luuli saavansa ilmaiseksi??
Yrityksen autoa ei saa ajaa muut kuin henkilökunnan jäsenet - johtuu vakuutusehdoista - vakuutus ei ole voimassa, jos kuskina on isänäidin kummin kaima.
Me muuten käytiin sovittamassa sitä aisaa perärööriin, Börjelle mahtui mulle ei. Meinataan perustaa muuttofirma, nimeksi suunniteltiin Nelivetomuutot Oy ekologista ja hiilineutraaliatoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla yrittäjä, jonka paku on täynnä joka työpäivä käytettäviä tarpeellisia työkaluja. Auto voi olla täynnä erilaisia työkaluja hyvin järjestettynä, ei sinne joukkoon huonekaluja mahdu. Eikä ole mitään syytä ainakaan ilmaiseksi tyhjentää ja laittaa kaikki uudelleen paikalleen.
No me mentiin muuttoavuksi kun miehellä oli rekka, ei edes muuttopitsaa saatu. Sisko alkoi keittää nuudelia kämpässä.
Jos 60e on liikaa rahalla maksettavaksi, niin itse olisin ainakin ehdottanut toisenlaista ratkaisua. Siitä ei ehkä kuittia saa, mutta tyhjenee yrittäjän auto ja pussit samalla.
Taitaa sisko olla vassari. Kaikki pitäs saada ilmaiseksi. Varsinkin jos pakun omistaja on riistokapitalisti yrittäjä. Tuo luomakunnan alhaisin eläin.
Ois kiva kuulla, miten muutto lopulta hoitui vappuna 2022. Ja onko sisko jo leppynyt ?
Vierailija kirjoitti:
Yrityksen autoa ei saa ajaa muut kuin henkilökunnan jäsenet - johtuu vakuutusehdoista - vakuutus ei ole voimassa, jos kuskina on isänäidin kummin kaima.
Mitähän vakuutusta tarkoitat? Liikennevakuutus on voimassa aina riippumatta siitä, kuka sillä autolla ajaa. Liikennevakuutus on pakollinen, lakisääteinen ja sen saa poikki vain myymällä auto tai viemällä romuttamolle.
Liikennevakuutuksen saa "katkolle", jos tehdään liikennekäytöstä poisto, mutta silloin autolla ei saa ajaa metriäkään, poikkeuksena varattuun katsastukseen meneminen.
Kaskovakuutuskin on voimassa. Korvausehdot vaihtelee yhtiöittäin.
- saadaaks me teijän pakua lainaks muuttoon ?
- eiks siellä ole lähempänä ?
- voisittehan te tulla tänne
- kuule, meistä ei ole paljon apua, toinen lähes liikuntakyvytön
- voishan se tehdä jotain ruokaa tai pakata tavaroita
- meiltä on yli 100 km matkaa, kysele lähempää
- se m a k s a a
- paljonko ?
- jotai 60
- okei mä laitan rahan sun tilille
ok, kyseessä nuoripari, varaa on kuitenkin moneen muuhun asiaan. Muutto hoitui niin, että muistivat, että heidän farkussa on koukku. Vuokrasivat kärryn vuorokaudeksi Lisäksi pakun 2 tunniksi. Kun rahat ei riittänyt pidempään aikaan.
Jos ei autossa vetokoukkua niin persereikäänkö sinä sen peräkärryn aisan survot ja konttaamalla hoidat sen muuton?