Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolusteellaan vaan 60e tuntihintaa.
Tuo 60 euron hinta toimii juuri kuten on tarkoitettu eli kysyjä hankkii pakun muualta.
Ja samalla välit poikki siskoon kun ei osata kommunikoida niin kun normaalit ihmiset.
Mä olisin sanonut miehen siskolle tai omalle siskolleni, että sori ei onnistu kun auto on ihan täynnä kamaa.
Jos meillä taas olisi paku tyhjillään niin antaisin sen ilman muuta omalle tai miehen siskolle lainaan. Mutta me autetaan toisiamme puolin ja toisin muutenkin aina. En ymmärrä tollasta täydellistä kyvyttömyyttä kommunikoida. Mäkin pistäisin välit poikki ap ja mieheen, aivan ääliömäistä toimintaa.Mitenhän se sohva ja sänky mahtuu sinne täynnä työkaluja olevaan pakuun? Eikä haittaa että pakusta tarttuu lika huonekaluihin? SIsko osaa ajaa ja käyttää tätä isoa pakua ja saa kamansa kannettua ja lastattua?
Niin justhan mä sanoin et vaihtoehto on sanoa et ei onnistu kun paku täynnä kamaa. Jos sisko ei ymmärrä asiaa niin omapahan on ongelmansa, on aivan naurettavan lapsellista heittää joku kiskurihinta ilmoille. Normaalit ihmiset auttaa lähisukulaistensa muutoissa puolin ja tosin.
Kyllähän nämäkin ihmiset voivat tulla auttamaan muutossa, kantamisessa, siivoamisessa jne. Ei se ole poissuljettua. On vaan kohtuutonta, että sisko vaatii ammattikäyttöön varusteltua pakettiautoa käyttöönsä ilmaiseksi, kun järkikin jo sanoo, että tyhjä vuokrapaku olisi kaikille paras ratkaisu. Ei ne edes maksa paljoa, sisko on vaan pihi lokkeilija.
Ehkä, ja ap samanlainen, kommunikointikyvytön typerys. Mutta siinäpä samanlaiset siskokset. Onneksi itse sattunut syntymään täyspäiseen perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakun saa vuokrattua parilla kympillä. Mies ei halunnut omassa työkäytössä olevaa pakua antaa lainaksi ilmaiseksi.
En ole vielä keksinyt miksi joku suuttui.Suutui koska
A) kiskuri hinta
B) miksei sano "en halua vuokrata"Jokainen saa hinnoitella aivan itse oman pakunsa. Jos hinta on korkea, niin sitten vuokraa joltain toiselta.
Yhä mysteeri miksi joku suuttui.
Sisko suuttui siitä, että ap on kyvytön kertomaan miksi ei halua lainata vaan keksii jotain hinnoittelua. Sisko suuttui, koska on loukkaavaa jos perheenjäsen ei kykene keskustelemaan toiselle perheenjäsenelle normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
K I T U P I I K K I
K I S K U R I
P I H I
A H N E
S A I T A
R O S V O
N Y H T Ä J Ä
=
AP + MAMMAT
Lokki-sisko osallistui "uniikilla tavalla" keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli tuntihinta on siis 20 - 30 euroa tunnilta (menoveden kanssa!).
Ne pakut vie todella vähän ei-bensaa. Olen vuokrannut noin 10 kertaa ja tiedän mistä puhun. Kuitissa on ollut 1e aina tuonne 3 euroon loppusummaKolmella eurolla et kyllä dieseliä pahimmin osta ja montaakaan kilometriä aja. Taidat olla hiukkasen yksinkertainen.
Höpö höpö.
Olen vuokrannut lukemattomia kertoja ja ajanut 300km eli tiedän mistä puhun. Näma pakut on tunnettuja että ne ei vie juuri mitään.
Eli kaikkien kannattaa vaihtaa nyt henkilöautot pakuihin kun polttoaine on törkeän kallista, ei vie juuri mitään kun pakuun tankkaa! Sitä vaan ihmettelen että mitä ne kuljetusliikkeet sitten polttoainekulujen noususta valittaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakun saa vuokrattua parilla kympillä. Mies ei halunnut omassa työkäytössä olevaa pakua antaa lainaksi ilmaiseksi.
A) kiskuri hinta
B) miksei sano "en halua vuokrata"Jokainen saa hinnoitella aivan itse oman pakunsa. Jos hinta on korkea, niin sitten vuokraa joltain toiselta.
Yhä mysteeri miksi joku suuttui.Sisko suuttui siitä, että ap on kyvytön kertomaan miksi ei halua lainata vaan keksii jotain hinnoittelua. Sisko suuttui, koska on loukkaavaa jos perheenjäsen ei kykene keskustelemaan toiselle perheenjäsenelle normaalisti.
Kyllähän ap kertoi, siskolle ei mennyt jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) kiskuri hinta
Yhä mysteeri miksi joku suuttui.Sisko suuttui siitä, että ap on kyvytön kertomaan miksi ei halua lainata vaan keksii jotain hinnoittelua. Sisko suuttui, koska on loukkaavaa jos perheenjäsen ei kykene keskustelemaan toiselle perheenjäsenelle normaalisti.
Jos ei mene jakeluun niin silloin aikuiset ihmiset jättää asian sikseen eikä ala keksimään jotain hinnoitteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) kiskuri hinta
Jos ei mene jakeluun niin silloin aikuiset ihmiset jättää asian sikseen eikä ala keksimään jotain hinnoitteluja.
Jos asia ei mene jakeluun, niin silloinhan asia ei jää sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä firman autoja kannata muutenkaan lainailla.
Firman pakun saa lainaksi kysymällä saako lainata. Johan muuttofirmakin alkaa olla varteenotettava vaihtoehto jos pelkkä auto olisi 60+bensat ja matkat lyhyet. Taisi vain veetuilla siskollesi joka ymmärsi ettei jatkossa kannata pyytää mitään. Onkohan siskosi joutunut tekemään jotain ilmaistyötä teidän hyväksenne? Ei taida firmalla kovin hyvin mennä hinnasta päätellen.
Minä luulen, että tuon miehen firma ei hoida muuttoja vaan toimii ihan toisella toimialalla.
Aika harvassa muuttofirmat on. Eri asia sitten onko paku täys tavaraa ja portapottia ja muuta. Olisi selittänyt vaimonsa siskolle että siellä on niin paljon tavaraa että kysypä pakua jostain muualta, esim. netin kautta. Eikun täräytetään hinta. Eikö nää osaa puhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pakut vie todella vähän ei-bensaa. Olen vuokrannut noin 10 kertaa ja tiedän mistä puhun. Kuitissa on ollut 1e aina tuonne 3 euroon loppusummaKolmella eurolla et kyllä dieseliä pahimmin osta ja montaakaan kilometriä aja. Taidat olla hiukkasen yksinkertainen.
Höpö höpö.
Olen vuokrannut lukemattomia kertoja ja ajanut 300km eli tiedän mistä puhun. Näma pakut on tunnettuja että ne ei vie juuri mitään.Eli kaikkien kannattaa vaihtaa nyt henkilöautot pakuihin kun polttoaine on törkeän kallista, ei vie juuri mitään kun pakuun tankkaa! Sitä vaan ihmettelen että mitä ne kuljetusliikkeet sitten polttoainekulujen noususta valittaa?!
Just puhuttiin, että lähetäänkö hautajaisvaateostoksille minun 1,6l rellulla, kulutus 6l/100km vai pojan 2,0 mersulla kulutus 9,4 l/100 km. Matkaa 380 km. Nyt sitten pitää houkutella mukaan joku pakun omistaja. Riittää varmaan, jos me kumpikin annetaan vitonen ;) Sen minä tiedän, että volkkarin omistajaa ei kannata pyytää, se vie kuulemma yli 9l (miehellä työnantajan puolesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) kiskuri hinta
Nytkö mielestäsi asia on hyvin hoidettu, kun sisko ei enää vastaa ap:lle. Mun mielestä keskenkasvuisen toimintaa ap:n hinnoittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä firman autoja kannata muutenkaan lainailla.
Firman pakun saa lainaksi kysymällä saako lainata. Johan muuttofirmakin alkaa olla varteenotettava vaihtoehto jos pelkkä auto olisi 60+bensat ja matkat lyhyet. Taisi vain veetuilla siskollesi joka ymmärsi ettei jatkossa kannata pyytää mitään. Onkohan siskosi joutunut tekemään jotain ilmaistyötä teidän hyväksenne? Ei taida firmalla kovin hyvin mennä hinnasta päätellen.
Minä luulen, että tuon miehen firma ei hoida muuttoja vaan toimii ihan toisella toimialalla.
Aika harvassa muuttofirmat on. Eri asia sitten onko paku täys tavaraa ja portapottia ja muuta. Olisi selittänyt vaimonsa siskolle että siellä on niin paljon tavaraa että kysypä pakua jostain muualta, esim. netin kautta. Eikun täräytetään hinta. Eikö nää osaa puhua?
Just tämä. Täällä ihmiset komppaa keskenkasvuisten nokittelua. Eivät osaa normaalia kommunikointia ihan tuikitavallisten käytöstapojen puitteissa. Onneksi mun sukulaiset osaa itse puhua sekä ymmärtävät puhetta.
Minulta on pyydetty kaikenlaisia "pikku" ompelutöitä koska minulla on koneet ja ompelen esim lapsillemme vaatteita. Esim talvitakin vetskarin vaihtoa, verhojen ompelua ym ärsyttäviä ja aikaa vieviä juttuja. Hymähdän ja sanon että voi voi, kun ei ole aikaa oikein edes niihin omiin ompelutöihin, ei pysty ottamaan muita hommia. Tiedän että jotkut harrastaa tuota korkeaa hinnoittelua näissäkin hommissa, mutta kyllähän se on vähän loukkaavaa ja kysyjän nolaamista. Usein se kysyjä ei vaan tajua että kyseessä on niin iso homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) kiskuri hinta
Nytkö mielestäsi asia on hyvin hoidettu, kun sisko ei enää vastaa ap:lle. Mun mielestä keskenkasvuisen toimintaa ap:n hinnoittelu.
Jos jostain inttäjästä ei pääse muuten eroon, niin silloin se on parhaimmalla mahdollisella tavalla hoidettu. Sivumennen sanoen hinta ei edes ole kohtuuton, maksaisin tuon hinnan mieluummin kuin alkaisin säätää joidenkin vuokra-autojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Olen vuokrannut lukemattomia kertoja ja ajanut 300km eli tiedän mistä puhun. Näma pakut on tunnettuja että ne ei vie juuri mitään.Eli kaikkien kannattaa vaihtaa nyt henkilöautot pakuihin kun polttoaine on törkeän kallista, ei vie juuri mitään kun pakuun tankkaa! Sitä vaan ihmettelen että mitä ne kuljetusliikkeet sitten polttoainekulujen noususta valittaa?!
Totta. Itse tilaan vanhemmalleni ruokaostot kotiin. Tavarat kuljettaa paikallinen kuljetusfirma isolla pakettiautolla. Kuljetuksen hinta on ollut 12,90 euroa, mutta nyt siitä peritään 16,90 euroa. Teen kyllä valituksen, sillä isot pakettiautot ei kuluta yhtään polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Minulta on pyydetty kaikenlaisia "pikku" ompelutöitä koska minulla on koneet ja ompelen esim lapsillemme vaatteita. Esim talvitakin vetskarin vaihtoa, verhojen ompelua ym ärsyttäviä ja aikaa vieviä juttuja. Hymähdän ja sanon että voi voi, kun ei ole aikaa oikein edes niihin omiin ompelutöihin, ei pysty ottamaan muita hommia. Tiedän että jotkut harrastaa tuota korkeaa hinnoittelua näissäkin hommissa, mutta kyllähän se on vähän loukkaavaa ja kysyjän nolaamista. Usein se kysyjä ei vaan tajua että kyseessä on niin iso homma.
Tässä hieno esimerkki siitä miten aikuisten maailmassa elävät ihmiset toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) kiskuri hinta
Jos jostain inttäjästä ei pääse muuten eroon, niin silloin se on parhaimmalla mahdollisella tavalla hoidettu. Sivumennen sanoen hinta ei edes ole kohtuuton, maksaisin tuon hinnan mieluummin kuin alkaisin säätää joidenkin vuokra-autojen kanssa.
60/h on aivan puhdasta kettuilua. Mutta sehän se tässä tarkoitus tuntui olevankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) kiskuri hinta
Ei ap näin kirjoittanut. Ap kirjoitti että mies vuokraa pakun 60 eurolla ja siitä nainen suuttui. Pakun olisi siis saanut vuokrattua, jos olisi maksanut pyydetyn hinnan.
Yhä mysteeri miksi nainen suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) kiskuri hinta
Minä en - arvostan sen verran sukua ja saamaani apua, että hankkisin vuokra-auton, niin että en teettäisi turhaa työtä ja jos joku tulee apuun, tarjoaisin ruuan mielelläni ja ehkä pullon lisäksi. Senkin tiedän suvustani, kenelle sen pullon voi antaa, kenelle ei. Niille, joille en, antaisin herkkukorin.
Vierailija kirjoitti:
Asut itse Helsingissä ja puolituttava pyytää: "hei kun sä oot ammattimuusikko, niin tuuthan meille Rovaniemelle lauantaina hääjuhliin vetään parin tunnin setin? Tarjoamme viiniä ja safkaa palkaksi".
Minusta tuo ei ole sama asia. Avuntarvitsija oli perheenjäsen, ei puolituttu.
Kokemusta myös siitä, että lainattua ei palauteta tai lainataan luvatta eteenpäin.