Haluaisin aloittaa jonkun aerobisen liikunnan, mutta
olen rapakuntoinen ja lisäksi yli 50. Onnistuuko enää tässä iässä aloittaa mitään urheilua?
Kommentit (10)
Mene kuntonyrkkeilyyn. Kunto nousee ja saat kaikki lihasryhmät parempaan kuntoon. Treenin tehoa pystyy nostamaan sitä tahtia kuin kykenee. Eikä ole kallis harrastus.
Mene spinningiin. Siinä ei ole vaaraa loukata, eikä mitään koreografiaa
Kävele ensin talon ympäri joka päivä. Ait vaan kasvatat matkaa: korttelin ympäri ja kohta jo jaksat melkein kilometrin. Jos haluat pikavoittoja, et onnistu.
Aloita hölkkä. Ensin kävelet 2 min ja sitten hölkkäät 2 min. Tulee intervalliharjoitetta. Itse aloitin tuolla 50 v rapakunnossa. Ja päälle portaat alas ja ylös jos asut kerrostaloa
Vierailija kirjoitti:
Aloita hölkkä. Ensin kävelet 2 min ja sitten hölkkäät 2 min. Tulee intervalliharjoitetta. Itse aloitin tuolla 50 v rapakunnossa. Ja päälle portaat alas ja ylös jos asut kerrostaloa
Ja noita pätkiä toistat oman kunnon mukaan.
Kävely on hyvä harrastus, jota voi muunnella kunnon mukaan. Jos olet muutenkin ollut liikkumatta, suosittelen oheen venyttelyä, monipuolisesti kehoa avaavaa ja ryhtiä parantavaa voimistelua. Voimisteluryhmä voisi olla alkuun hyvä inspiroija - niitä on myös aivan alkeistasoisia kansalaisopistoissa. Joustava keho auttaa paljon, kun vasta ponnistelee heikon aerobisen kuntonsa kanssa.
Kotonakin voi aerobicata ilman mitään varusteita.Ainoa vaatimus kunnon parantamiseen on että isot lihasryhmät ovat jatkuvassa liikkeessä ja syke nousee sopivalle tasolle.