Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun hyvä puoli on, että naiset ymmärtävät taas hieman paremmin mitä miehet haluavat.
Siis tiedostaa, että miehet näkevät naisen vain fyysisenä objektina, jolloin naisen ainoat merkittävät ominaisuudet liittyvät esim. painoon?
Juu, kivahan se, että tätäkin ymmärrystä taas vahvistettiin. Ymmärtää pysyä poissa parisuhdemarkkinoilta jatkossakin.Ymmärsit oikein.
Todellisuudessa kaikki puheet ”esineellistämisestä” unohtuvat, kun nainen saa unelmien miehen, joka himoitsee kyltymättömästi häntä. Itsensä todella halutuksi tunteminen on huumaavaa ja saa hormonit hyrräämään.
Ylipäätään puheet esineellistämisestä on suurimmaksi täyttä hömppää, eikä kukaan nainen koe sitä ikävänä asiana, jos heitä himoitsee kuin lihapalaa joku mies, josta he itse tykkäävät. Sama miehillä, ei kukaan heteromies ulise esineellistämisestä, jos nainen himoitsee häntä kuin lihapalaa.
Jos suhteessa ei ole mitään muuta kuin seksi, niin ei siinä ole varmaan aineksia avioliittoon, jos sitä hakee, mutta toisen pitäminen seksuaalisena objektina ei ole sinänsä mitenkään huono asia, vaan sytyttävä asia. Jos toista ei pidä seksuaalisena objektina, niin suhteessa ei ole intohimoa.
Intohimoiset ihmiset haluavat suhteessa myös intohimoa, ei pelkkää ”elämän jakamista” ym. kliseitä ja siinä välissä vähän seksiä ja halailua.Olen kyllä todellakin tuntenut erittäin voimakastakin seksuaalista himoa ja se on kyllä molemminpuolista ollut. Mutta se ei synny pelkästään toisen painon perusteella. Vaatii myös jonkin asteista kohtaamista henkisellä tasolla. Eli seksuaalinen himo voi itseasiassa olla hyvinkin paljon henkistä vetoa ja itse asiassa toisen ylimääräiset kilot siinä voi jäädä kokonaan huomaamatta (siis edellyttäen, ettei nyt mikään todella läski ole, vaan vaikkapa miehellä dadbod, naisella vastaava taso).
Ja sitä himoa ei koskaan pääse syntymään, jos mies aloittaa suhteen luettelemalla jotain painokriteereitä tms. Naisena mulle on todella tärkeää, että mulla on hyvä itsetunto miehen edessä, että voin kiihottua. Jos mies aloittaa jollain, "et sitten kelpaa mulle, ellei sun painosi ole x", niin koko jutun voi unohtaa, vaikka painoni olisikin alle annetun rajan.Joo ei tietenkään pelkästään, mutta totta kai hoikkaa ja kaunista naista himoitaan paljon useammin kuin lihavaa ja ei-kaunista. Voit uskotella itsellesi jotain muuta, mutta niin se on.
Ja kuka h*lvetti nyt yleensä edes noin aloittaa suhteen noin? Ei tuollaisia asioita sano ääneen kukaan älykäs tai pelisilmää omaava mies, vaikka ajattelisikin, että naisen pitää olla hoikka ollakseen viehättävä. Hoikista naisista pitävä mies ilmaisee asian epäsuorasti sivuuttamalla ylipainoiset naiset.
Tuo kuvailemasi skenaario on kuvitteellinen, joka on totta vain jossain provoissa ja ehkä muutaman pelisilmättömän urpon deittiprofiilissa.Kun minä en ole lihava! Tai sori, mun BMI on 22, eli palstamiehen mielestä varmaan olenkin lihava, mutta kyllä keskimäärin aika hyvin kelpaa miehille livenä. Olen tuo kelle vastasit.
Ja kyllä mun mielestä sellanen treenattu miehen kroppa on kaikista paras, mutta jos olen ihastunut, niin ei kyllä häiritse, vaikka paidan alta paljastuukin dadbod-maha. Mulla on jotenkin sellanen kuva, että nää miehet, ketkä ei ymmärrä naistenkin olevan ihmisiä, joiden paino ja vatsan kokokin voi jojoilla siinä päivän mittaan (ruuan jälkeen vähän turvottaa, aamulla parempi jne.), on vaan sellaisia yleisiä valittajia, ketkä ei ole eläissään naista saanutkaan. Täällä sitten pilaavat kaikkien miesten mahkut, kun ei hoikatkaan naiset enää uskalla riisuutua miesten edessä.
Tinder-miehet "aloittavat suhteen" noin kirjoittamalla tinderiin, että "olethan alle 60kg, olethan hoikka" (tai sama piilosanalla urheilullinen, kuten tuon ap:n treffikumppanimiehenkin profiilissa oli lukenut) tms. Niihin tuossa viittaan.Yksi sadasta Tinder-miehestä? Ei varmasti ole ylivoimaisella valtaosalla miehistä siellä mitään tuollaista, eli marginaalinen asia eikä mikään todellinen ongelma.
Suurin osa miehistä kyllä haluaa hoikan naisen mieluummin, mutta koska aikuisista naisista nykyään yli kaksi kolmasosaa on ylipainoisia ja neljäsosa lihavia, niin niitä ei ole niin helppo löytää vapailta markkinoilta. Hoikkia naisia ei yksinkertaisesti riitä läheskään kaikille sellaisen haluaville miehille.
Eipä viitsi tällainen BMI 22 nainen edes mennä tinderiin, kun miehet vaan kyttäis, että onko sillä mahaa vai ei ja hirveät paineet tulisi, että onko nyt tarpeeksi hoikka. Ja olen urheillut nuorena kovaakin, vieläkin liikun, mutten tavoitteellisesti, että lihasta on jonkun verran - ei liikaa, mutta tuolla BMI:llä kylkiluut näkyy, mutta ihan normaali rasvaprosentti mulla on, etten malliksi kelpaisi, ja on kyllä ikääkin jo 35+, ja kun painoa on sen 60kg, niin pitäis varmaan muutama kilo laihduttaa ennen kuin vois tinderiin mennä (ei ehkä koskaan tapahdu).
Erosta vuosi, että tässä nyt mietin, että uskaltaisiko tinderiin vai ei. Sanoisin ei ainakin tän ketjun perusteella. On mulla toki lapsiakin, että ehkä tosiaan voin unohtaa sen tinderin ja miehet ylipäätään :D
Vierailija kirjoitti:
Erosta vuosi, että tässä nyt mietin, että uskaltaisiko tinderiin vai ei. Sanoisin ei ainakin tän ketjun perusteella. On mulla toki lapsiakin, että ehkä tosiaan voin unohtaa sen tinderin ja miehet ylipäätään :D
Mikset uskaltaisi? Monella miehelläkin on lapsia ja moni mieskään ole mikään Hunks-kuntoinen Adonis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun hyvä puoli on, että naiset ymmärtävät taas hieman paremmin mitä miehet haluavat.
Siis tiedostaa, että miehet näkevät naisen vain fyysisenä objektina, jolloin naisen ainoat merkittävät ominaisuudet liittyvät esim. painoon?
Juu, kivahan se, että tätäkin ymmärrystä taas vahvistettiin. Ymmärtää pysyä poissa parisuhdemarkkinoilta jatkossakin.Ymmärsit oikein.
Todellisuudessa kaikki puheet ”esineellistämisestä” unohtuvat, kun nainen saa unelmien miehen, joka himoitsee kyltymättömästi häntä. Itsensä todella halutuksi tunteminen on huumaavaa ja saa hormonit hyrräämään.
Ylipäätään puheet esineellistämisestä on suurimmaksi täyttä hömppää, eikä kukaan nainen koe sitä ikävänä asiana, jos heitä himoitsee kuin lihapalaa joku mies, josta he itse tykkäävät. Sama miehillä, ei kukaan heteromies ulise esineellistämisestä, jos nainen himoitsee häntä kuin lihapalaa.
Jos suhteessa ei ole mitään muuta kuin seksi, niin ei siinä ole varmaan aineksia avioliittoon, jos sitä hakee, mutta toisen pitäminen seksuaalisena objektina ei ole sinänsä mitenkään huono asia, vaan sytyttävä asia. Jos toista ei pidä seksuaalisena objektina, niin suhteessa ei ole intohimoa.
Intohimoiset ihmiset haluavat suhteessa myös intohimoa, ei pelkkää ”elämän jakamista” ym. kliseitä ja siinä välissä vähän seksiä ja halailua.No, tässä sitten me ihmiset ollaan erilaisia. Parisuhteessa halu on hyvä asia, mutta kun puhutaan deittailusta ja sen kumppanin etsimisestä, itse ohitan nämä ulkonäön palvojat kyllä. Tuhat kertaa mieluummin deiteillä aidosti mukavan miehen kanssa, joka juttelee ja on kiinnostunut minusta ja ajatuksistani kuin tällaisen kuumia katseita luovan, "oo sä oot niin kaunis"-tyypin kanssa.
Tuo on olkiukko. Ei ole olemassa vain kahta tyyppiä:
1. Ulkonäon palvojat
2. Miehet joille luonne ratkaisee
Vaan kaikki miehet ovat vähän kumpaakin, jotkut enemmän 1-tyyppiä, toiset enemmän 2-tyyppiä. Kaikille miehille naisen ulkonäöllä on väliä.
Mutta parittelun ympärille on tullut kaikenlaista toiveajatteluun perustuvaa naiivia höpinää, koska se kai auttaa käsittelemään todellisuutta, joka on tosiasiassa usein aika raadollinen. Ei kaikki naiset tai miehet ole erityisen haluttuja, mutta koska kaikki haluavat kokea olevansa sitä, niin puhutaan siitä, miten kaikille on tuolle se "ainoa oikea" ja että kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet tulla rakastetuksi ja himoituksi. Ei ole, vaan komeita miehiä ja kauniita naisia himoitaan enemmän, ja siinä ei ole mitään lohdullista muttaa, että heiltä automaattisesti puuttuu jotain, mitä ei-komeilla/kauniilla ei ole.
Komea mies ja kaunis nainen voi olla yhtälailla mielenkiintoinen persoona, ja on tutkimuksia joiden mukaan komea/kaunis ihminen on itse asiassa todennäköisemmin älykäs kuin ruma ihminen:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-scientific-fundamentalist/2…Tietenkin voi komea tai kaunis olla mielenkiintoinen persoona, eihän tästä ollutkaan kyse vaan tavasta lähestyä naisia. Osoittaako heti överisti kiinnostusta naisen ulkonäköön, vai haluaako tutustua tähän myös ihmisenä. Ja edelleen, nuo jälkimmäiset vievät naiset 100-0.
Et ehkä ihan sisäistänyt viestin ydinajatusta? Ei kauniista naisista viehättyvä mies yleensä lähesty naisia jotenkin ihan eri tavalla kuin muut, vaan se on kiinni siitä, minkälainen luonne miehellä on. Suuri osa kauniista naisista viehättyvistä miehistä on älykkäitä ja hyvät sosiaaliset taidot omaavia. Eikä pelimiehetkään keskity vain kehumaan naisen ulkonäköa, vaan lepertelevät kaikenlaista, mitä nainen haluaa kuulla.
Onko sinulle tullut mielikuva, että naisen kauneudesta syttyvä mies on aina sellainen tyyppi, joita on joissa niissä typerissä tosi-tv-ohjelmissa, joissa suurin osa osallistujista on jotain amiksia tai keskivertoa tyhmempiä tallukoita? Tosielämässä myös älykkäät miehet viehättyvät ensin naisen ulkonäöstä ja sitten katsotaan, onko myös luonteet yhteensopivia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIllä lajilla ja treenillä nämä "mulla on paljon lihaksiakin"- naiset sitte tekee nuo lihakset?
Ehkä se rasva% kertois totuuden, ei niitä lihaksia kovin vahingossa tule,tai edes tarkoituksella helposti.Täh? Vaikka painonnosto ja crossfit. Tai sitten esimerkiksi jääkiekko, ringette...
Tai pesäpallo. Ei nekään naiset mitään ihan sirorakenteisia ole, mutta varmasti lihasta löytyy.
Naisten lihaksista saa hyvän käsityksen kun katsoo fitness-kilpailijoita. Menestyvät kilpailijat ovat geneettisesti lahjakkaita, ovat treenanneet vuosia hyvin systemaattisesti, syöneet optimaalisesti ja mahdollisesti käyttäneet vielä kiellettyjä aineita. Tästä huolimatta lihankset (ehkä jalkoja lukuun ottamatta) on mallia tikut. Lihaserottuvuutta on, mutta lihasmassaa todella vähän. Ja tässä on totuus naisten lihaksista. Jos edes huippu-urheilijoiden lihakset on massaltaan mitättömät, niin miltä luulette salitiinojen lihasmassan oikeasti olevan. Sen läskin ja nestöpöhön alla on tikut.
Just eilen tuli telkkarista maakuntauutisissa haastattelu nuoresta naisesta, joka harjoitteli fitnesskisoihin. Naisella oli ihan kunnon lihakset olkapäissä ja selässä sekä hauikset oli isot. Ne erottui hyvin, kun hänellä oli hihaton toppi päällä. Miehen kanssa tuumittiin, että hänen kanssaan seurustelevalla miehellä pitää itsetunto olla kunnossa, jos miehen hauikset on pienemmät mitä naisella.
Olennaista on lihaserottuvuus, ei siis lihasmassa. Jos rasvaprosentti on alhaalla, niin pienetkin lihakset tulee näkyviin. Sen sijaan fitnessurheilijat näyttävät todella siroilta ja pieniltä huppari päällä kun ovat ns kisakondiksessa.
Jutun naisella oli isot ja selvästi erottuvat lihakset. Ne näkyi hyvin vaikka nainen istui paikoillaan haastattelun aikana. Sinä horiset nyt ihan omiasi.
Uutisessa myös mainittiin, että hän oli juuri ollut kisaamassa. Eli hän on nyt hyvin lähellä kisakuntoa ja rasvattomimmillaan. Treenikaudella massaa on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intohimoiset ihmiset haluavat suhteessa myös intohimoa, ei pelkkää ”elämän jakamista” ym. kliseitä ja siinä välissä vähän seksiä ja halailua.Olen kyllä todellakin tuntenut erittäin voimakastakin seksuaalista himoa ja se on kyllä molemminpuolista ollut. Mutta se ei synny pelkästään toisen painon perusteella. Vaatii myös jonkin asteista kohtaamista henkisellä tasolla. Eli seksuaalinen himo voi itseasiassa olla hyvinkin paljon henkistä vetoa ja itse asiassa toisen ylimääräiset kilot siinä voi jäädä kokonaan huomaamatta (siis edellyttäen, ettei nyt mikään todella läski ole, vaan vaikkapa miehellä dadbod, naisella vastaava taso).
Ja sitä himoa ei koskaan pääse syntymään, jos mies aloittaa suhteen luettelemalla jotain painokriteereitä tms. Naisena mulle on todella tärkeää, että mulla on hyvä itsetunto miehen edessä, että voin kiihottua. Jos mies aloittaa jollain, "et sitten kelpaa mulle, ellei sun painosi ole x", niin koko jutun voi unohtaa, vaikka painoni olisikin alle annetun rajan.Joo ei tietenkään pelkästään, mutta totta kai hoikkaa ja kaunista naista himoitaan paljon useammin kuin lihavaa ja ei-kaunista. Voit uskotella itsellesi jotain muuta, mutta niin se on.
Ja kuka h*lvetti nyt yleensä edes noin aloittaa suhteen noin? Ei tuollaisia asioita sano ääneen kukaan älykäs tai pelisilmää omaava mies, vaikka ajattelisikin, että naisen pitää olla hoikka ollakseen viehättävä. Hoikista naisista pitävä mies ilmaisee asian epäsuorasti sivuuttamalla ylipainoiset naiset.
Tuo kuvailemasi skenaario on kuvitteellinen, joka on totta vain jossain provoissa ja ehkä muutaman pelisilmättömän urpon deittiprofiilissa.Kun minä en ole lihava! Tai sori, mun BMI on 22, eli palstamiehen mielestä varmaan olenkin lihava, mutta kyllä keskimäärin aika hyvin kelpaa miehille livenä. Olen tuo kelle vastasit.
Ja kyllä mun mielestä sellanen treenattu miehen kroppa on kaikista paras, mutta jos olen ihastunut, niin ei kyllä häiritse, vaikka paidan alta paljastuukin dadbod-maha. Mulla on jotenkin sellanen kuva, että nää miehet, ketkä ei ymmärrä naistenkin olevan ihmisiä, joiden paino ja vatsan kokokin voi jojoilla siinä päivän mittaan (ruuan jälkeen vähän turvottaa, aamulla parempi jne.), on vaan sellaisia yleisiä valittajia, ketkä ei ole eläissään naista saanutkaan. Täällä sitten pilaavat kaikkien miesten mahkut, kun ei hoikatkaan naiset enää uskalla riisuutua miesten edessä.
Tinder-miehet "aloittavat suhteen" noin kirjoittamalla tinderiin, että "olethan alle 60kg, olethan hoikka" (tai sama piilosanalla urheilullinen, kuten tuon ap:n treffikumppanimiehenkin profiilissa oli lukenut) tms. Niihin tuossa viittaan.Yksi sadasta Tinder-miehestä? Ei varmasti ole ylivoimaisella valtaosalla miehistä siellä mitään tuollaista, eli marginaalinen asia eikä mikään todellinen ongelma.
Suurin osa miehistä kyllä haluaa hoikan naisen mieluummin, mutta koska aikuisista naisista nykyään yli kaksi kolmasosaa on ylipainoisia ja neljäsosa lihavia, niin niitä ei ole niin helppo löytää vapailta markkinoilta. Hoikkia naisia ei yksinkertaisesti riitä läheskään kaikille sellaisen haluaville miehille.Eipä viitsi tällainen BMI 22 nainen edes mennä tinderiin, kun miehet vaan kyttäis, että onko sillä mahaa vai ei ja hirveät paineet tulisi, että onko nyt tarpeeksi hoikka. Ja olen urheillut nuorena kovaakin, vieläkin liikun, mutten tavoitteellisesti, että lihasta on jonkun verran - ei liikaa, mutta tuolla BMI:llä kylkiluut näkyy, mutta ihan normaali rasvaprosentti mulla on, etten malliksi kelpaisi, ja on kyllä ikääkin jo 35+, ja kun painoa on sen 60kg, niin pitäis varmaan muutama kilo laihduttaa ennen kuin vois tinderiin mennä (ei ehkä koskaan tapahdu).
Älä nyt höpsi. Ei BMI-22 nainen näytä ylipainoiselta tai mahakkaalta, ei millään. Ei sinun tarvitse sen takia olla tekemättä Tinder-profiilia, jos muuten haluat.
Itse olen tällä hetkellä BMI-23 mies, ja näytän varmaan kaikkien mielestä hoikalta. Meinaan kyllä laihduttaa sen verran, että BMI olisi joku 22 (alimmillaan se oli kauan 19:n paikkeilla). Miehen ja naisen BMI ei tietysti ole täysin vertailukelpoinen, koska miehillä on varsinkin yläkropassa enemmän lihasmassaa, mutta ehkä tuo BMI 23 minulla vastaan suurin piirtein tuota sinun BMI 22, eli näytetään about yhtä hoikilta?
Kuinkahan pienellä osalla naisista muuten on BMI 22 tai alle, jollain viidesosalla? Eli sen puolesta sinulla pitäisi olla hyvin vientiä.
Jatkossa jossei halua tuhlata aikaa turhiin tapailuihin, kannattaa alussa jo kysellä mitä tyyppi meinaa
Tämä on varmaan nykyajan deittisysteemin varjopuoli. Ennen ei ollut nettiä ja ihmiset joutui tapaamaan toisiaan ja etsimään kumppaniaan ihan livenä, niin olihan se paljon helpompaa tehdä valintoja sen perusteella, mitä heti toisesta näki. Kun onhan se kuitenkin totuus, että aina se ensimmäinen vaikutin on ulkonäköön liittyvä. Jos ei tykkää tietyn näköisestä naisesta tai miehestä, niin siitä voi vain ohi kävellä ja sillä siisti. Kummallekaan ei tullut traumoja.
Nyt kun tekee treffit, ei voi loppujen lopuksi kuitenkaan tietää, mitä sieltä vastaan putkahtaa. Ja sen kanssa on sitten pystyttävä olemaan edes sen hetken verran, että voi kutakuinkin kohteliaasti ja toista täysin loukkaamatta häipyä.
Ja tuo urheilullisuuden vaatimus on mennyt ihan järkyttäväksi. Kaikkien pitäisi treenata ja huhkia hiki hatussa oman vartalonsa kimpussa ikään kuin se olisi todellakin maailman tärkein asia. Missä vaiheessa ylläpidetään ihmissuhteita, hoidetaan elämän henkisiä puolia, harrastetaan muita asioita ja levätään, kun joka ikinen päivä on pyhitettävä jollekin ankaralle treenille? Kun ei se kuitenkaan ole tae terveydestäkään, eikä kukaan pysy ikuisesti nuorena. Syntymässä saatu vartalon malli pitäisi ihmisten saada väkisin muutetuksi joksikin standardiksi? Ei tule onnistumaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee deittipalstojen koodikieli.
Haetaan urheilullista = hoikkaa naista, joka pitää huolta itsestään = on kaunis. Toiveissa on myös nainen, joka on naisellinen = tyhmempi kuin mies ja iloinen = harmiton höppänä.
Ja muut älkööt vaivautuko.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Mutta kun olemassa urheilullisia lihaviakin.
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen nainen=ylipainoinen joka käy koiran kanssa lenkillä. Syö terveellisesti mutta salaa hotkii herkkuja ja alkoholia käyttää liikaa.
Täsmää muuten, mutta sinkkuna ei tarvi syödä salaa, ei niitä herkkujakaan. Ja alkoholia en käytä kahta viinilasillista enempää vuodessa, ja nekin juon mielelläni ravintolassa illallisen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin ääripää keskustelua täällä taas. Ihminen on joko tikkulaiha, täysin lihakseton, tai sitten hirvittävän isot lihakset tai merkittävästi ylipainoinen. Siinä välissä ei voi olla mitään. Valitse puolesi :D
Ja jos rasvaprosentti on yli 15 naisella, niin ei saa sanoa olevansa urheilullinen, vaikka urheilu olisi ammatti (vaikka pt), treenaa useita kertoja viikossa kovaa ja lisäksi liikkuu kevyemminkin. Kyllä on ihme sääntöjä tavallisille ihmisille.
Huolestuttavinta tässä keskustelussa on se, että miehet ylipäätään tuntuvat pitävän epäterveitä naisia suurimmassa arvossa. Siis naisia, jotka eivät liiku, mutta ovat laihoja, tai naisia, jotka urheilevat, mutta joilla rasvaprosentti on niin pieni, että esim. hormonitoiminta ei ole enää normaalia (ei kuukautisia jne.).
Kun sillä terveellä naisella on sekä lihaksia että rasvaa. Ja hän liikkuu ja on vähän suorituskykyäkin. Mutta sellainen vissiin ei saisi olla.Niinpä. Ja jälleen kerran kannattaa miettiä, mitä kumppaniltaan ja yhteiselolta toivoo. Ammattiurheilija tai muuten tavoitteellisesti treenaava tuskin jaksaa peruskuntosalimiehen kanssa ravata salilla tai vaeltelemassa omien treenien lisäksi, tavoitteet ovat niin erilaiset. Ja miksi pitäisi, voihan kumppani olla myös se, joka tuo elämään jotain uutta ja erilaista.
Tuossa osuit kyllä täysin oikeaan. Kun mun päivät kuluvat tanssitreeneissä ja illat esityksissä, minusta on tosi ihanaa omistaa nallekarhumainen mies, jonka syliin hakeutua. En jaksaisi himotreenaajaa mun kumppanina, vaikka hänkin harrastaa hiihdon, uinnin ja lenkkeilyn kaltaista kuntoliikuntaa. Olin siis se ammatikseen tanssiva:)
No itteeni ei tuommoiset miehet sytytä, tykkään timmistä vartalosta miehellä, kun itellänikin on semmoinen. Tavoitteellisesti treenaan, mitat ovat 165 cm/88kg. Eli timmi treenaaja on hakusessa.
Miten treenaat? Sullahan yhtä paljon lihaksia kuin isoilla miehillä kymmenien vuosien salitreenien jälkeen.
Naisbodaritkin kevyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intohimoiset ihmiset haluavat suhteessa myös intohimoa, ei pelkkää ”elämän jakamista” ym. kliseitä ja siinä välissä vähän seksiä ja halailua.No, tässä sitten me ihmiset ollaan erilaisia. Parisuhteessa halu on hyvä asia, mutta kun puhutaan deittailusta ja sen kumppanin etsimisestä, itse ohitan nämä ulkonäön palvojat kyllä. Tuhat kertaa mieluummin deiteillä aidosti mukavan miehen kanssa, joka juttelee ja on kiinnostunut minusta ja ajatuksistani kuin tällaisen kuumia katseita luovan, "oo sä oot niin kaunis"-tyypin kanssa.
Tuo on olkiukko. Ei ole olemassa vain kahta tyyppiä:
1. Ulkonäon palvojat
2. Miehet joille luonne ratkaisee
Vaan kaikki miehet ovat vähän kumpaakin, jotkut enemmän 1-tyyppiä, toiset enemmän 2-tyyppiä. Kaikille miehille naisen ulkonäöllä on väliä.
Mutta parittelun ympärille on tullut kaikenlaista toiveajatteluun perustuvaa naiivia höpinää, koska se kai auttaa käsittelemään todellisuutta, joka on tosiasiassa usein aika raadollinen. Ei kaikki naiset tai miehet ole erityisen haluttuja, mutta koska kaikki haluavat kokea olevansa sitä, niin puhutaan siitä, miten kaikille on tuolle se "ainoa oikea" ja että kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet tulla rakastetuksi ja himoituksi. Ei ole, vaan komeita miehiä ja kauniita naisia himoitaan enemmän, ja siinä ei ole mitään lohdullista muttaa, että heiltä automaattisesti puuttuu jotain, mitä ei-komeilla/kauniilla ei ole.
Komea mies ja kaunis nainen voi olla yhtälailla mielenkiintoinen persoona, ja on tutkimuksia joiden mukaan komea/kaunis ihminen on itse asiassa todennäköisemmin älykäs kuin ruma ihminen:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-scientific-fundamentalist/2…Tietenkin voi komea tai kaunis olla mielenkiintoinen persoona, eihän tästä ollutkaan kyse vaan tavasta lähestyä naisia. Osoittaako heti överisti kiinnostusta naisen ulkonäköön, vai haluaako tutustua tähän myös ihmisenä. Ja edelleen, nuo jälkimmäiset vievät naiset 100-0.
Mielenkiintoisia tutkimuksia sitten, koska kun oikein ajattelee, niin onko tosiaan sellaiset ihmiset, joita itsekin pitää älykkäinä, komeita tai kauniita? Aina voi ottaa esille ääritapauksia, esim. Steven Hawkins, mutta ihan siis laajastikin ajatellen, niin onko kaikki vaikkapa suomalaiset poliitikot, joita pitää fiksuina, niin onko he myös kauniita tai komeita? Tai monet asiantuntijat, joita usein haastatellaan näkyvästi? Kun ei nyt viitsisi nimiäkään tänne heitellä.
Tai sitten ihan yleismaailmallisesti, onko maailman arvostetuimmat johtajat myös hyvän näköisiä? Älykkyyttäkin on tietysti monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.
Miten siellä ilmaistaan se, kun toivotaan oikeasti urheilullista ja liikunnallista kumppania? Kun tuo ap:n kohtaama selostus urheilullisen elämäntavan tärkeydestä ei sitten sitä tarkoittanutkaan.
Jos harrastaa itse liikuntaa ja luettelee tapojaan profiilissa, voi toimia liikkumisen osalta "samanlaista".
Jos ei puhu omista liikuntaharrastuksistaan sanaakaan ja toivoo liikunnallista/urheilullista, on päivänselvää, että silloin ei väliä, harrastaako kumppaniehdokas liikuntaa vai ei. Ehkä mieluummin ei, kunhan on hoikka.
Ap ei livenä vastannut sitä mielikuvaa jonka mies oli ap:n tinderi-ilmoituksesta saanut. Ja toisin päin. Ei ole muuten ensimmäinen kerta kun on näin maailmanhistoriassa tapahtunut. Ei se ole elämän loppu, treffailuun valitettavasti kuuluu, että oikean löytämistä edeltää monta hutia. Tässä tapauksessa vielä aika harmiton.
Jos ap aikaa tapailla jatkossakin miehiä, niin kannatta varautua siihen ettei hän tule kaikkia miehiä miellyttämään. Ja tuskin kaikki miehet tulevat ap:tä miellyttämään. Jatkossa kuitenkin kannattaa ilmoittaa, että on pyöreä liikunnallinen nainen, ettei tule väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Mutta kun olemassa urheilullisia lihaviakin.
Jos miehelle kelpaa lihava kumppani, hän yleensä mainitsee tästä profiilista. "Saa olla muotojakin", "painolla ei väliä", jne.
Vierailija kirjoitti:
No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään.
Joo jep. Olen timmi ja pienivyötäröinen, enkä todellakaan istuskele sohvalla syömässä herkkuja kaiket illat. Haluan, että välillä vapaa-ajalla käydään vaikka patikoimassa. Osa ajastani menee myös omiin liikuntaharrastuksiin. Kotona haluan tehdä enimmäkseen terveellisiä ruokia. Jotkut miehet valittaa ja ihmettelee jos nainen ei halua tai jaksa syödä isoa rasvaista ravintola-annosta kerralla ja mussuttaa joka ilta jotain epäterveellistä. Naisen pitäisi "ottaa rennosti" eli mässäillä huoletta ja löhöillä kotona tai lähteä joka toinen päivä kaljalle, mutta samaan aikaan tulee tottakai olla hoikka ja timmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kivahan se, että tätäkin ymmärrystä taas vahvistettiin. Ymmärtää pysyä poissa parisuhdemarkkinoilta jatkossakin.
Ymmärsit oikein.
Intohimoiset ihmiset haluavat suhteessa myös intohimoa, ei pelkkää ”elämän jakamista” ym. kliseitä ja siinä välissä vähän seksiä ja halailua.
Siinä on vissi ero esineellistääkö ja himoitseeko oma kumppani vai joku random mies. Henkilökohtaisesti en pidä edes siitä, jos joku tuikituntematon mies pitää minua naisena. Minä kun en ole 'nainen' esimerkiksi työkavereilleni, kadun kulkijoille, kaupan kassalle jne.. Heille olen vain ihminen. Jos haluavat tutustua, saavat tutustua ihmiseen, ja joutuvat siinä samalla myös itse olemaan ihmisiä. Nainen olen sitten sille miehelle, jonka itse valitsen. Taatusti en valitse sellaista itsekeskeistä epäkypsää miestä, joka suhtautuu minuun 'naisena' ennen molemminpuolisen kunnioituksen toteamista. Enkä myöskään voi olettaa, että yksikään vakavasti otettava kunnollinen mies valitsisi minua jos suostun olemaan 'nainen' kenelle hyvänsä.
Olipas terapeuttista kirjoittaa tämä :)
Kiitos tästä! Olen pitänyt itseäni vinksahtaneena, kun ajattelen juuri samoin.
Kauheasti ruoditaan tässä ketjussa naisten painoa, naisten ulkonäköä, naisten liikunnallisuutta, naisten urheilullisuutta. Mutta entäs ne tindermiehet?
Itse toivoisin löytäväni liikunnallista elämäntapaa viettävän suht normaalipainoisen miehen jolla melko terveelliset elämäntavat. Sen lisäksi pitää löytyä aivot päästä ja edes vähän sivistyneisyyttä. Tällaisia miehiä on aivan todella, todella vähän. Ihan jos katsotaan pelkästään tindermiesten kuvia, niin monilla on kuvia kaljan tai röökin kanssa, näytetään keskisormea kameralle, otetaan paidattomia kuvia jne. Salipullistelijat ei myöskään kiinnosta yhtään, enemmän sellainen mies joka vaikka pyöräilee tai käy uimassa tai siellä salilla muutaman kerran viikossa mutta ei tähtää mihinkään voimannostokisoihin. Esimerkiksi tupakointi on itselleni aivan ehdoton turn off enkä jaksaisi katsoa miestä joka on jatkuvasti krapulassa. Mutta eipä taida itselleni löytyä miestä joka lähtee kanssani pyörälenkille kun puntani näytti tänä aamuna järkyttävät 56 kg ja se on lyhyelle naiselle ihan liikaa ja näytän pyöreälle ulospäin kun on paksut reidet ja pyöreät kasvot.
Onneksi nykyään voi hankkia lapsia yksin itsellisenä naisena. Parisuhdetta voi sitten etsiä uudestaan joskus 40+ iässä kun niitä kunnollisia miehiä vapautuu taas markkinoille avioerojen yms myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään.
Joo jep. Olen timmi ja pienivyötäröinen, enkä todellakaan istuskele sohvalla syömässä herkkuja kaiket illat. Haluan, että välillä vapaa-ajalla käydään vaikka patikoimassa. Osa ajastani menee myös omiin liikuntaharrastuksiin. Kotona haluan tehdä enimmäkseen terveellisiä ruokia. Jotkut miehet valittaa ja ihmettelee jos nainen ei halua tai jaksa syödä isoa rasvaista ravintola-annosta kerralla ja mussuttaa joka ilta jotain epäterveellistä. Naisen pitäisi "ottaa rennosti" eli mässäillä huoletta ja löhöillä kotona tai lähteä joka toinen päivä kaljalle, mutta samaan aikaan tulee tottakai olla hoikka ja timmi.
Jep tätä en ymmärrä miehissä yhtään! Joudun noudattamaan todella tiukkaa ruokavaliota jotta pysyn edes normaalipainossa, niin millainen ylipaino ja terveysongelmat tulisi jos itsekin eläisi sillä samalla sipsi ja kalja ruokavaliolla mikä monilla miehillä on ihan normaali osa arkeakin. Pienikokoinen nainen voi ihan oikeasti syödä aivan todella vähän, liikunnallakaan ei paljoa saa kulutusta lisättyä ellei ole oikeasti ruumiillinen työ 8h päivässä ja sen lisäksi pari tuntia salilla tms.
Voi kun löytyisi ensinnäkin suurinpiirtein raittiita miehiä. Omani löysin jo, töistä, mutta sen verran ehdin yhdestä alkoholille liian persosta erottuani olla sinkkuna, että totesin tarjonnan. Kaljaa, tupakkaa, kapakat, penkkiurheilu ja vielä lisää kaljaa. Arkena sitten olevinaan ryhtiliike ja maastopyöräilemään tai salille.
Ihan sama miten on pyykkilautaa vatsassa, mutta jos viikonloppuaamut menee illasta toipuessa, ei ole oikeaa seuraa "urheilulliselle" naiselle. Ainakaan tälle. Me jaetaan miehen kanssa la iltana hyvä ateria ja lasi pari viiniä ja aamulla noustaan aikanaan ja lähdetään vaikka jigikalastamaan tai patikkaretkelle. En katselisi enää jatkuvasti krapulaista miestä ja tässä on mun tasolaskennan merkittävin tason määrittäjä.