Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
21/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on poliittisesti korrekti tapa sanoa, että läskit eivät kiinnosta. Valita asiasta niille kehopositiivisille, jotka ovat tehneet asiasta sanomisesta tabun.

Niin, kaikkihan on aina lihavien naisten syytä.

Taitaa ongelma olla enempi hoikissa naisissa, jotka katsovat ilmoituksia ja ajattelevat, että tuo mies hakee oikeasti laihaa, tai että jos otan tuon niin en enää kelpaa jos vaikka lihon 10 kiloa. 

Kyllähän suurin osa naisista haluaa sellaisen miehen, joka ei kyttää syömisiä ja vaadi ikuista hoikkuutta, jos tulee vaikka lapsia ja muuta. Antaa miehestä pinnallisen kuvan heti kättelyssä. 

Normaalipainon sisällä on varaa lihoa vaikka sen 10-15 kiloa ja silti on normaalipainoinen. Mutta kun sitähän ei saa sanoa, että on kiinnostunut vain normaalipainoisista, niin tuollaisiin kiertoilmaisuihin se johtaa, jos haluaa välttää lihavien kanssa turhat treffit.

Vierailija
22/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille sialle, että harrastat moukarinheittoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin entä sitten? Hän ei ollut sinun juttusi. Next.

Vierailija
24/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.

Okei, minä hoikkana naisena olen skipannut kaikki urheilullista naista etsivät koska en ole mikään fitnessmimmi tai urheiluhullu, vaikka terveet elintavat omaankin.

Hahah, tuo on varmaan ihan yleisempi ilmiö, eli hoikat naiset painavat peukkua alas noille miehille, kun luulevat miesten kaipaavan saliseuraa tai kaveria maratonille. Ihan omiin muroihin kusemista noilta miehiltä. 

Vierailija
25/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tuli mieleeni vuosien takainen ensitreffit altarila pari. - Voin kuvitella, että heistä ei kumpikaan ollut valehdellut kertoessaan mahd, valitsijoille ja paien muodostajille, että haluaisivat löytää kumppanikseen terveelliset elämäntavat omaavan ja mielellään liikunnallisen elämäntavan jakavan kumppanin. Silti naiselle saattoi tuolloin tulla varmasti yllätyksenä, että hänen tuore aviomiehensä oli ilm. enempi kiintynyt polkupyöräänsä kuin häneen naisena.

Mutta yhtä hyvin klassisia suurta hajontaa aiheuttavia kysymyksiä on vaikka se, mitä on kohtuullienn alkoholin käyttö. - Joillekin se on lasi tai kaksvi viiniä illassa ja mahdollsiesti saunaoluet tähän päälle. Jollekin tosielle tuo on jo lähempänä viikko annosta. 

Tai mitä tarkoittaa korkeakoulutus. On heitä, joille se on valmistuminen tradenomiksi ammattikorkeakoulusta kun taas joillekin ammattikorkea -koulutuksessa ei ole mitään erityisen korkeaa.

Entä mitä tarkoittaa kiinnostus muodosta ja tyylistä? Onko se haljuilua ja ajan vietettä ylikansallisissa ketjuliikkeisssä ja mahd. bettiblogien seuraamista. Vai voiko olla muodista ja tyylsitä kiinnostunut vaikka ei tykkää lainkaan shoppailusta ja blogit tuntuvat turhanpäiväisiltä?

Vierailija
26/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom!

Hoikka tai solakka ei ole sama kuin laiha!

Laiha on vain ylipainoisten ilkeä nimittely hoikista/ normaalipainoisista.

Vierailija
27/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei saa etsiä hoikkaa naista? Ylipaino ei ole kaunista eikä ylipaino ole terveellistä! 

Vierailija
28/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuossa enneminkin ärsyttäisi, että mieshän valehteli olevansa itse aktiivinen liikkuja mutta ei nyt joku minigolf oikein siltä kuulosta. Eli herra kuvittelee, että voi asettaa naiselle vaatimuksia elämäntavoista ja painosta mutta itsellään ei tarvi niitä noudattaa.

Tuo sporttisuus/urheilullisuus on miehillä ollut jo kauan Tinderissä "vaatimuksena" kun eivät kehtaa suoraan laittaa että haluavat normaalipainoisen/hoikan naisen. Itse en ymmärrä miksi tämä pitäisi ollenkaan mainita koska kyllähän kuvista näkee minkä kokoinen on ja jos ei miellytä niin siten ei tykkää ja ei tule matchia. Miksi he haluavat osoittaa sosiaalisen kömpelyytensä kirjoittamalla jotain noin tökeröä profiiliinsä? Jos naisella ei ole kroppakuvaa niin silloinkin voi jättää tykkäämättä jos ei halua ottaa riskiä ettei kroppa miellytäkään.

Vierailija
29/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin ollut muutaman "urheilullisen" miehen kanssa treffeillä, jotka ovat minut nähdessään alkaneet kertoa intin coopertuloksista ja hiihdon piirimestaruudesta vuodelta 1987. Mutta minua on lähinnä huvittanut, kai urheilullisen voi ajatella laajalla skaalalla. Itse harrastan ultrajuoksua ja salitreeniä, mikä ilmeisesti näkyy jollain tapaa.

Vierailija
30/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille sialle, että harrastat moukarinheittoa...

Eikö hänen mittansa olleet aika lähellä moukarinheittäjää?

Vierailija
31/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusjuttuja. Kukaan ei kehtaa sanoa, että haussa on hoikka kumppani. Miehet ei osaa ajatella, että pyöreä nainen voi olla liikunnallisempi kuin se laiha. 

Harvaa miestä ylipäätään kiinnostaa mitä se nainen harrastaa. 

Vierailija
32/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään. 

Surullista jos ei ole mahdollista saada normaalikokoista naista ilman että se on joku sporttihullu.

Olen sporttihullu hoikka nainen ja minua on yrittänyt vaikka kuinka monet miehet, joista näkee jo kilometrien päähän, ettei liikunta kiinnosta. Hoikkia ovat yleensä olleet, mutta sellainen huonoryhtinen olemus ei viehätä. Yrittäisivät niitä kaltaisiaan naisia, kyllä niitäkin on.

Vierailija
33/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan yleisesti tiedossa oleva kiertoilmaushan tuo on ollut jo jonkin aikaa, kun ei ole ollut poliittisesti korrektia kummaltakaan sukupuolelta hakea "hoikkaa" tai "laihaa", joten se on korvattu tuolla "urheilullinen" termillä.

Ai, en tätä tiennyt. Olen nelikymppinen, muutama vuosi pitkästä parisuhteesta eronnut ja nyt pitkästä aikaa treffailemassa. Parikymmentä vuotta sitten tavattiin ihan opiskelijabileissä, baareissa jne., ei tarvittu tällaisia ihmeellisiä kiertoilmauksia. 

Mutta entä sitten jos joku ihan oikeasti haluaisi liikunnallisen kumppanin, kenen kanssa treenata yhdessä, mutta ei tarvitsisi olla välttämättä hoikka? Miten se ilmaistaan? Ja entä jos minä olisin ollut oikeasti hoikka JA liikunnallinen, joka olisi innostunut toisesta urheilullisesta ihmisestä. Sitten kiva pettymys huomata, että miehen liikunta on lähinnä mielikuvituslenkkejä tulevaisuuden mahdollisen, nykyisen mielikuvituskoiran kanssa. Ei yhtään noloa sille vedättäneelle osapuolelle? :D 

ap 

En tiedä tuosta "koodikielestä", mutta luulisin, että tuo selviäisi ihan kiinnostuksen kohteista puolin ja toisin kyselemällä. Jos toinen hakee liikunallista kumppania, mutta ei ole itse kovin kiinnostunut liikunnasta, voisi olettaa jotain koodikieltä.

Vierailija
34/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuossa enneminkin ärsyttäisi, että mieshän valehteli olevansa itse aktiivinen liikkuja mutta ei nyt joku minigolf oikein siltä kuulosta. Eli herra kuvittelee, että voi asettaa naiselle vaatimuksia elämäntavoista ja painosta mutta itsellään ei tarvi niitä noudattaa.

Tuo sporttisuus/urheilullisuus on miehillä ollut jo kauan Tinderissä "vaatimuksena" kun eivät kehtaa suoraan laittaa että haluavat normaalipainoisen/hoikan naisen. Itse en ymmärrä miksi tämä pitäisi ollenkaan mainita koska kyllähän kuvista näkee minkä kokoinen on ja jos ei miellytä niin siten ei tykkää ja ei tule matchia. Miksi he haluavat osoittaa sosiaalisen kömpelyytensä kirjoittamalla jotain noin tökeröä profiiliinsä? Jos naisella ei ole kroppakuvaa niin silloinkin voi jättää tykkäämättä jos ei halua ottaa riskiä ettei kroppa miellytäkään.

Tämähän se useimmilla on ongelma. Asetetaan vaatimuksia toiselle, mutta itseä ne ei kosketa.

On myös niitä, molemmissa sukupuolissa, jotka eivät kertakaikkisesti tajua, mitä salivartalon ylläpitäminen vaatii. Se vaatii sen, että on salilla 10 tuntia viikossa. Se kaikki on pois muusta vapaa-ajasta ja parisuhdeajasta. Että ei se pyykkilautavatsa sitten nyhjötäkään kainalossa kotona katsomassa sarjoja telkusta.

Vierailija
35/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen". 

ap 

Tämä menee ohi aiheen, mutta sulla tulee olemaan ennen pitkää nivelrikko sekä polvissa että lonkissa. Ylipainoinen keho ei yksinkertaisesti kestä noin suurta määrää liikuntaa menemättä rikki.

Tämä on aika hauska kommentti ja osoittaa tiettyä asenteellisuutta siihen, että pitäisi olla hoikkahoikka. Ensinnäkin mietipä tarkkaan, onko paljon liikkuvalla ihmisellä 68kg/160cm todella  mielestäsi ylipainoa? Nivelille ylipaino alkaa olla riskitekijä, kun ylipainoa on kymmeniä kiloja EIKÄ harrasteta mitään liikuntaa. Toiseksikin säännöllinen liikunnan harrastaminen ja sitä myötä vahvat lihakset ja luut ovat mitä parasta ennaltaehkäisyä ja suojaa nivelille ja muillekin tuki-ja liikutaelimistön krempoille. Kolmanneksi, jos olisi selvästi ylipainoinen ja huonokuntoinen, vähän liikuntaa harrastanut ihminen, hänellekin voitaisiin räätälöidä sellainen liikuntaohjelma, jolla pystyisi turvallisesti liikkumaan monipuolisesti niveliä vahvistaen, ei kuormittaen. 

t. AP, huolenpidostasi toki kiittäen mutta myös vähän huvittuneena

Vierailija
36/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perusjuttuja. Kukaan ei kehtaa sanoa, että haussa on hoikka kumppani. Miehet ei osaa ajatella, että pyöreä nainen voi olla liikunnallisempi kuin se laiha. 

Harvaa miestä ylipäätään kiinnostaa mitä se nainen harrastaa. 

Kyllä tämä pyöreiden naisten "liikunnallisuus" on niitä "Ja sitten heräsit" -juttuja.

Ei ole. Tai riippuu taas, mitä se liikunnallisuus tarkoittaa. Jos sitä, että tavoitteellisesti treenaa kohti bikinifitnesskisoja, siitä tuskin on kyse. Pyöreä nainen voi silti käydä spinningissä 5 kertaa viikossa ja polkea sinut suohon koska tahansa.

Vierailija
37/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika katkeraa tilitystä kun ei vaan natsannut. Meni vissiin AP:lla tunteisiin.

Se harmittaa, että tuhlasin aurinkoisen ja suhteellisen lämpimän sunnuntaipäivän turhiin treffeihin, olisin voinut puuhata muutakin kuin käydä ihme uggelin kanssa treffeillä. 

Vierailija
38/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet eivät halua, että naiset luulevat, että he ovat pinnallisia sikpja, vsikka sitä ovatkin, koska silloin käy huonompi flaxi.

Vierailija
39/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään. 

Surullista jos ei ole mahdollista saada normaalikokoista naista ilman että se on joku sporttihullu.

Edelleen tässä haettiin liikunnallista naista, eikä keskivertoa hoikkaa. On paljon hoikkia naisia, jotka eivät ole yhtään kiinnostuneita kuntoilusta, saattavat jopa ajatella ettei tarvitse liikkua, jos ei ole ylipainoa. 

Vierailija
40/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on läski vaikka kävisi joka päivä lenkillä. Urheilullinen tarkoittaa naista, joka on urheilee JA on hoikka.