Miksi "nuorilla" juomapullo töissä?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei taukojen väli ole 2h. Itseasiassa meillä on vain yksi kahvitauko ja sekin käytännönsyistä aamulla, kun työpäivää on kulunut vasta 30min. Tosin ei meillä juomaan ehdi vaikka pullo onkin pöydällä ja jos ehtisi, niin vessaan ei ainakaan. Kun ei juo, ei tule vessahätäkään.
Teidän työpaikalla saattaisi olla työsuojeluviranomaisille hyvin kiinnostavia juttuja. Sellaista työtä ei yksinkertaisesti voi olla olemassa joka ei mahdollistaisi muita taukoja kuin yhden puoli tuntia työvuoron alkamisen jälkeen.
jos on alle 6 tunnin päivä kuuluu vaan 1 kahvitauko, mutta eri asia miksei samalla kerkisi juomaa vettä välillä
Vierailija kirjoitti:
Muoti tuli reilu 20 vuotta sitten julkkiksilta, jotka kulki aina vesipullo kädessä. Siitä tuli tavallaan muodikasta. Ja ei, en tajua, mihin esim. kevyttä työtä tekevä tarvitsee koko ajan vettä.
Mä itse teen fyysisesti raskasta työtä ja todellakin tarvitsee juomista, mutta kyllä mä sitä tarvitsisin kevyessäkin työssä. Mulla kuivaa suu helposti ja siihen auttaa kun siemailee vettä.
Vierailija kirjoitti:
En ole nuori, mutta krapulassa kuivaa suuta, siksi ainakin juomapullo.
Minäkin veikkaisin krapulaa jos koko ajan on pullo mukana.
Nuoret käy enemmän kapakoissakin.
Mukavampi hörppiä pitkin päivää kuin juoda lasillisia kerrallaan. Iät ja ajat jo tehnyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen fyysisesti raskaassa vanhustyössä ja kyllä siinä jano tulee etenkin saunottaessa ja kesäisin. Ei siinä riittäisi, että vain tauoilla juo.
Mä en tajua miksi joitakin ärsyttää noin paljon toisten juominen.
Mua lähinnä ärsyttää toisten juomattomuus, etenkin oman äidin. "Join minä kupin kahvia aamulla 6h sitten. Sitten kitkin kasvimaan ja pesin matot laiturilla +30°C:n helteillä. Kumma kun päätä särkee ja heikko olo."
Joo, on se kumma.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on juomapullo mistä juon koko päivän ajan sen sijaan että ottaisin aina uuden lasin kahvihuoneesta. Puhumattakaan että käyttäisin vesiautomaatin kertakäyttömukeja. Ihan käytännön ja osittain ekologisista syistä juon vesipullosta.
Sama juttu. Sekä kun iso pullo pöydällä, ei tarvitse usein hakea, ja oma kaivovesi on parempilaatuista kuin työpaikan vesi. Yritän juoda vettä muutenkin enemmän koska sitä tulee juotua liian vähän.
Omituista että jotakuta ihmetyttää jopa toisten veden juomisen tapa, varmaan aika paljon ihmeteltävää tässä maailmassa sellaisella..
Meillä oli kirjanpidon opettaja joka piti pitkän luennon siitä, miten pitää pitää vesipulloa mukana ja juoda siitä pieniä huikkia pitkin päivää. Kun sanoin, että jano viestittää, milloin on jano ja voi silloin juoda ja aterioiden yhteydessä, hän sanoi, että jos tulee jano, on jo liian myöhäistä juoda. En ymmärtänyt mitään hänen höpötyksistään, mutta seuraavana päivänä oli kaikilla muilla naisilla kurssilla vesipullot, mistä he sitten horivat sitä vettä pitkin päivää, kymmeniä kertoja kukin. Meneehän se aika niinkin, vesipullon kanssa askarrellessa.
Vierailija kirjoitti:
Se on muotia
Jep, tämä asia tuli muotiin vuosia sitten ja työmatkoillakin junassa tai bussissa hienoilla neideillä törrötti merkkilaukun reunasta pullonsuu.
Jotenkin vaan naurettavan näköistä se pullon raahaaminen joka paikkaan.
Kyllä jokaisessa työssä on vessassa päästävä käymään ja sillä reissulla voi vettä juoda.
Koska nuorisolaiset elämä jos toisessa kädessä ei ole kännykkä ja toisessa juomapullo. Ikäänkuin tippuu maailmasta ulos ja kuivuu samalla. Ei nuorisolainen sellaista kestä.
Vierailija kirjoitti:
Työhuoneeni on kahdeksannessa kerroksessa eikä todellakaan ole aikaa käydä alhaalla juomassa, joten vesipullo aina mukana.
Eikö muka ole vessaa samassa kerroksessa? Vessan hanasta tulee ihan hyvää vettä, ei se ole pissiä.
Yritän juoda itselleni vesimyrkytystä, jotta sais saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on krapulassa töissä aina taskumatti mukana, käyn välillä vessassa vetämässä pienet siivut niin taas hymyilyttää.
Minä laitan juomapulloon vodkaa veden sekaan. Päivän aikana menee noin 2-3dl vodkaa. Krapulaa ei ole missään kohtaa vaikka illalla otan sitten reippaammin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on joku "terveystrendi" litkiä koko ajan paljon vettä.
Mitään terveysvaikutuksia sillä ei ole; jos juo tarpeeksi, ylimääräinen neste ei auta mitään.
Ei mulla ainakaan se pullosta juotu vesi ole ylimääräistä. Jos ei ole pulloa, en voi sitten juoda mitään, sillä on työpäiviä, mihin ei kuulu mitään taukoja, vessassakin käydään juosten vaikka taukoa ei ole.
Kesähelteellä raksahommissa saattaa mennä 6-8 litraa työvuoron aikana vettä. Toimistohommissa varmaan pärjää litralla.
Vierailija kirjoitti:
mitä helvettiä eikö saa juoda milloin haluaa? Aikuisen ihmisenhän kuuluu juoda vettä 2-3 litraa päivässä
Eikä kuulu. Ihmisen päivittäinen nes-teen-tar-ve on n 23 litraa. Nestettä tulee kuitenkin myös ruoan mukana, eli muustakin kuin juodusta nesteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin veikkaisin krapulaa jos koko ajan on pullo mukana.
Nuoret käy enemmän kapakoissakin.
Ei kapakoissa enää juoda viinaa. Suurin osa vetää viivan nenään tai napin naamaan ja kittaa baareissakin vettä.
Tämä on merkilinen uusi trendi.Mistä lie johtuu?Miksi nykyajan ihmiset juovat enempi ajatellen että me ennen vanhaan poltettiin , mutta emme juosseet jatkuvasti vesitauolla.
Mulla on aina vesipullo työpöydällä. Veden juominen vain tauolla ei riitä.
50+
Kivat Sulle jos pääset kahden tunnin välein tauolle. Kaikki ei pääse, esim. Stockalla pitäisi päästä tauolle 4 tunnin putken jälkeen mutta aina ei vaan pääse. Vesipullo oltava mukana mutta siitä ei saa juoda asiakkaiden nähden eli sitte kyykitään kassan alla tai nurkan takana kun on pakko juoda ettei kuole janoon.
Mä olen fyysisesti raskaassa vanhustyössä ja kyllä siinä jano tulee etenkin saunottaessa ja kesäisin. Ei siinä riittäisi, että vain tauoilla juo.
Mä en tajua miksi joitakin ärsyttää noin paljon toisten juominen.