Miksi "nuorilla" juomapullo töissä?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on joku "terveystrendi" litkiä koko ajan paljon vettä.
Mitään terveysvaikutuksia sillä ei ole; jos juo tarpeeksi, ylimääräinen neste ei auta mitään.
Totta 👍 Juominen aiheuttaa mm anemiaa ja liottaa muitakin kivennäisaineita.
Vanhat akatkin kantaa jotain vichypulloa, toitottavat, että pitää juoda kuumalla sitten näitä pöhöjä hoidetaan ensiavussa. Samaa toitottavat pakkasella 🤣
Kuumalla elimistö tarvii myös suoloja.
Kuinvanhukset kirjoitti:
Syövät jotain lääkkeitä jotka kuivattaa suuta.
"Syövät jotain lääkkeitä" = vetävät piriä ja polttavat pilveä. Molemmat kuivaavat suuta.
Nuoriso on muutenkin paljon enemmän huumeisiin kuin alkoholiin päin verrattuna edellisiin sukupolviin. Ja onhan se varsin kätevää olla päihtyneenä työpaikalla kun ei haise viina.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että on. Omassa nuoruudessani ei moista ollut ja kärsin jatkuvasti päänsärystä.
Myöhemmin olen ymmärtänyt sen johtuvan ainostaan nestehukasta.
Iltapäivän päänsärky oli yleistä lukiossa. Mitä me juotiin? Lounaalla lasillinen sitä mainostettua maitoa, joka suurimmalla osalla sai vatsan kipeäksi.
Yrittävät täyttää mahaansa vedellä ettei tulisi nälkä. Laihdutuskikka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä riivaa?
Miten voi joku juomapullokin on ihmettelyn aihe?
olla*
Mikä ongelma työkaverin vesipullo sinulle on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei taukojen väli ole 2h. Itseasiassa meillä on vain yksi kahvitauko ja sekin käytännönsyistä aamulla, kun työpäivää on kulunut vasta 30min. Tosin ei meillä juomaan ehdi vaikka pullo onkin pöydällä ja jos ehtisi, niin vessaan ei ainakaan. Kun ei juo, ei tule vessahätäkään.
Teidän työpaikalla saattaisi olla työsuojeluviranomaisille hyvin kiinnostavia juttuja. Sellaista työtä ei yksinkertaisesti voi olla olemassa joka ei mahdollistaisi muita taukoja kuin yhden puoli tuntia työvuoron alkamisen jälkeen.
mä olin kyllä kesän kerrossiivoojana ja siellä tuli huutoo jos piti mitään muuta taukoo kun lounastauon ja senkin oikeestaan sai pitää vaan jos oma kerros oli valmiina ennen kun muiden… ekat kaks viikkoo syömättä kunnes joku mua uudempi ja hitaampi alotti siellä 😂
Jos sinä ap pärjäät niin se ei tarkoita sitä että muidenkin on pärjåttävå.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lakisääteiset 2 tunnin välein,mikset muka juomaan ehdi.
Kahden tunnin välein, jos juo isomman annoksen niin suurin osa tulee pissana. Pitkin tuota kahta tuntia kun hörpit pienempiä annoksia, niin neste imeytyy paremmin.
Syy on erittäin yksinkertainen:
nuo ihmiset haluavat juoda vettä.
Jos pitää kiinni riittävästä nesteytyksestä, niin vettä juodaan yleensä 2-3l+ päivässä.
Ja selityksenä myös ap:n ihmettelylle siitä, miksei voi olla muutamaa tuntia töissä juomatta:
Kun vettä nautitaan 3l päivässä, on PALJON helpompi ja parempi juoda tuo määrä tasaisesti pitkin päivää, eikä kaikkea kerralla nukkumaan mennessä :)
Mulla ainakin on aina vesipullo töissä mukana.
Fyysisesti raskasta työtä ei jaksa, jos ei pidä nestetasapainoa kunnossa.
Eikä tehokasta työaikaa voi käyttää vesipisteellä juoksemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Se on muotia
Mulla on ollut juomapullo töissä aina, kun juon vettä pari litraa päivässä.
N50
Ei luoja näitä alotuksia..mitä se ap: n persiitä kutiaa, jos joku haluaa juoda työn lomassa vettä? Itsellä on maski töissä asiakkaiden luona käydessä koko päivän. Vesipullo on mukana repussa, juon siitä tarpeen tullen kun vaihdan seuraavaan paikkaan. Maski kuivattaa suuta melkoisesti, samoin astmalääkkeet aiheuttaa suun kuivumista..enpä ole ajatellutkaan, että näistä olisi tehtävä muille työkavereille joku raportti.
Muoti tuli reilu 20 vuotta sitten julkkiksilta, jotka kulki aina vesipullo kädessä. Siitä tuli tavallaan muodikasta. Ja ei, en tajua, mihin esim. kevyttä työtä tekevä tarvitsee koko ajan vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että on. Omassa nuoruudessani ei moista ollut ja kärsin jatkuvasti päänsärystä.
Myöhemmin olen ymmärtänyt sen johtuvan ainostaan nestehukasta.
Iltapäivän päänsärky oli yleistä lukiossa. Mitä me juotiin? Lounaalla lasillinen sitä mainostettua maitoa, joka suurimmalla osalla sai vatsan kipeäksi.
Meillä oli muistaakseni vesiautomaatit koulussa. Vesi suihkusi ylös nappia painamalla ja siitä juotiin. Maitoa en juonut enää lukiossa enkä ole juonut sen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Muoti tuli reilu 20 vuotta sitten julkkiksilta, jotka kulki aina vesipullo kädessä. Siitä tuli tavallaan muodikasta. Ja ei, en tajua, mihin esim. kevyttä työtä tekevä tarvitsee koko ajan vettä.
Ihminen on n. 50% vettä. Mihinköhän sitä vettä tarvitaan, teki ihminen millaista työtä tahansa..
Jee, olen nuori!
N54
Jos ap joisit vettä enemmän saattaisit pudottaa muutaman kilon ja olla paremmalla mielellä.
Työhuoneeni on kahdeksannessa kerroksessa eikä todellakaan ole aikaa käydä alhaalla juomassa, joten vesipullo aina mukana.
Mikä teitä riivaa?
Miten voi joku juomapullokin on ihmettelyn aihe?