Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on henkinen pettäminen?

Vierailija
24.04.2022 |

Tälläkin palstalla välillä mainitaan tuollainen asia. Mitä se on?

Kommentit (681)

Vierailija
641/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisokki lopahtaisi siihen jos yrittäisin miettiä sängyssä jotain muita naisia kuin vaimoani, eli ilmeisesti minulle se olisi sitä henkistä  pettämistä.

Vierailija
642/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin henkiseksi pettämiseksi uskoutumisen ja ystävyyden solmimisen naisen kanssa, jota minulle ei välitetty edes esitellä. Oli kuulemma ihan platonista kiintymystä, kuin pikkusisko, ja nainen kuulemma ymmärsi ahdistusta ja paniikkihäiriöoireita, joita miehelläni oli.

Minäkin olisin ymmärtänyt, mutta itsepä jouduin meistä kahdesta nostamaan itseni jaloilleni vakavan sairastumisen jälkeen, koska toisen meistä oli se arki pyöritettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kirjoitteli naisten kanssa eikä puhunut minulle koskaan mitään. Etsi seuraa koko ajan, myös kun saimme vauvan.

Vierailija
644/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitä, kun mielikuvituksissaan seukkaa jonkun kanssa, mut sitten pettääkin siinä samassa mielikuvitus jutussa sitä ekaa

Vierailija
645/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän ihanan platonisen pikkusiskon kanssa ystävyys ja yhteydenpito jatkui vuosia enkä ikinä tavannut häntä. Kotonammekin oli kerran käynyt treenaamassa jotain esitystä työpaikalle. Viestejä ja kaiken maailman kissavideoita vaihtoivat päivittäin ja yhtenä jouluna saimme mieheltä lahjaksi vielä samanlaiset korut.

Mitään jälkeä mistään fyysisestä pettämisestä ei ollut, mutta ei tuo hyvältäkään tuntunut.

Vierailija
646/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu, jolla saadaan veruke avioerolle.

Vierailija
647/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisokki lopahtaisi siihen jos yrittäisin miettiä sängyssä jotain muita naisia kuin vaimoani, eli ilmeisesti minulle se olisi sitä henkistä  pettämistä.

Ihanaa kun on näin uskollisia miehiä olemassa. Minä se naisena olen yhtä uskollinen, en edes menisi yhteen muiden kuin sellaisen kanssa josta tykkään satasella :)

Vierailija
648/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan neljänkympin kriisissä. Tunnen etten riitä vaikka yritän. Avioliitto nyt 10v. Vaimoni on kova flirtti. Olen usein näkymätön, kun olemme jossain yhdessä. Ei tanssi kanssani, ei tule lähelle. Jos puhun hän vähättelee minua. 

Hän ei kuitenkaan halua erota ja siitä ei saa puhua. Tunnen olevani hänen elämässään vain elättäjänä ja mahdollistamassa tietyn elintason. Kouluttamattomana hän yksineläjänä joutuisi varmaan raatamaan enemmän. 

Niin on meillä kaksi lasta, jotka hoidamme parhaamme mukaan, vaikka vaimolla ei tällä hetkellä aika heille oikein riitä heille. Onko henkistä pettämistä se ettei toinen kiinnosta, riitä  täyttämään toiveita. Vilkuilu ja ihastuminen toisiin. [/quote]

+++Sinun vaimollasi on todella huono itsetunto. Ei pääse pätemään muuta kuin saadessaan toisilta miehiltä ihailua.

Vierailija
649/681 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkiolentojen kanssa hääriminen

Vierailija
650/681 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelua sen vuoksi, että saa siitä jotain hyötyä itselleen.

Vierailija
651/681 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen pettäminen on pettämistä jossa ei tapahdu mitään fyysistä. Jos joku on sitä mieltä että vain pissavehkeitten kanssa touhuaminen on pettämistä niin sitä mieltä toki saa olla. 

Ihastuminen ei ole pettämistä mutta jos tuota tunnetta alkaa "hoivaamaan" mielessään, siinä voidaan jo mennä pettämisen puolelle. Kyllä aikuinen ihminen pystyy hallitsemaan ajatuksiaan. Jos kunnioittaa kumppaniaan, miksi hekumoisi salaa jollakin toisella?

Jos viestittelet ja vaikka kahvittelet tuon ihastuksen kanssa, siinä ei sitten ehkä puhuta enää edes henkisestä pettämisestä. 

Vakavassa parisuhteessa, on se sitten avo- tai avioliitto, pitää pelata yhteisillä säännöillä. Toinen ei voi päättää että minun puolisolle ei kuulu kenen kanssa viestittelen. Jos se loukkaa toista, se on väärin. Jos tuntuu että ei pysty siihen, sitten ei kannata mennä parisuhteeseen.

Moni ei tunnu ymmärtävän sitä, että sellaista yhdistelmää ei oikein ole, jossa voisit valita pitkän parisuhteen ja sinkkuelämän mieleisimmät puolet. Jostakin joutuu luopumaan saadakseen jotain. Muuten päätyy oikeasti saamaan vain huonot puolet molemmista.

Vierailija
652/681 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttikin itsensä t.naapurin mies jolla vihi asiasta ollutkin.

Vierailija
653/681 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse harjoitat henkistä väkivaltaa kumppanillesi, joka on fyysistä v-valtaa vakavenpaakin usein. Täysin pettämistä kaikki tyynni, eroa ennen kuin muita katselet. Tuo on vaan huonoselitys itsekontrollin puutteeseen.

Vierailija
654/681 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä henkisesti pettäminen on vasta sitten pettämistä,  kun miettii jatkuvasti jotain tosi elämän henkilöä, jota haluaisi laittaa, ei vain kerran fantasioissa vaan usein, jatkuvasti... Muuten fantasiat ovat fantasioita, niitä harrastaa jokainen seksuaalisesti terve ihminen. Jos ei ajatusta kumppaninsa  fantasioimisesta  kestä, ei suhdekaan voi kestää. 

Vierailija
655/681 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos lähtee parisuhteessa ollessa jakamaan yhteisiä asioita jollekin muulle ja keskustelee tämän kanssa asioista joista pitäisi puhua kumppanille ja on ajatuksin sen toisen luona

Eli suurin osa naisista pettää kumppaniaan henkisesti ystävättäriensä kanssa.

Vierailija
656/681 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei missään tapauksessa ole syytä jokaista ihastumista käydä puolisolle avautumassa.

En yhtään ihmettele miksi suomalaisten liitot on lyhyitä 😂

Vierailija
657/681 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuten metatyö, uhriutuvien naisten keksintöjä.

Ketkä puhuvat uhriutumisesta, voivat miettiä, kuka pesee heidän sukkansa.

Vierailija
658/681 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuten metatyö, uhriutuvien naisten keksintöjä.

Ketkä puhuvat uhriutumisesta, voivat miettiä, kuka pesee heidän sukkansa.

Itsensä voi vastuuttaa siitä, millaisen puolison on itselleen valinnut.

Vierailija
659/681 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli tällainen henkinen pettäjä. Hän vilkuili, viestitteli ja lähenteli jatkuvasti itseään reilusti nuorempia naisia. Omasta mielestään hän ei tehnyt mitään pahaa. Onneksi  tämä 47 vuotias kaveri ei ole enää minun tontilla. 

Vierailija
660/681 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestitteli ja tapaili muita selän takana. Ei seksiä ja suutelua mutta muuta kosketusta kyllä sisälsi kuten kädellä sivelyä minkä sitten myönsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän