Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on vihainen kun olen priorisoitunut lapsen parisuhteemme edelle. Mutta miten muuten se voisi mennä?

Vierailija
24.04.2022 |

Meillä on juuri kaksi täyttänyt lapsi. Yhdessä suunniteltu ja haluttu. Mies on ollut jo pidempään vihainen siitä, että olen priorisoinut vauvan ja nyttemmin taaperon parisuhteemme edelle. On katkera ja usein aloittaa riidan asiasta.

Selittäkää minulle miten muuten asia voisi olla. Vauva ja pieni lapsi tarvitsee jatkuvaa hoivaa ja huolenpitoa. Meillä ei ole mummeja ja kummeja hoitamassa lasta. Jo vauvana lapsi nukkui vain lyhyissä pätkissä (ja päiväunia vain liikkuvissa vaunuissa), yhä heräilee öisin. Ei ole ollenkaan itsekseen viihtyvää tyyppiä, ei ollut vauvanakaan, ja tällä hetkellä vauhtia on enemmän kuin järkeä eli on täysin vahdittava. Joku aikuinen on siis käytännössä koko ajan kiinni lapsen vahtimisessa tai hoitamisessa, ollut aina näin, koska ei lasta voi jättää yksin, tapahtuu tuhoja heti, vauvana huusi täyttä kurkkua jos jäi hetkeksi yksin. Ja useimmiten se olen minä joka ole lapsen vahtimisessa/hoitamisessa kiinni koko ajan. Ja olen tietenkin iltaisin aika väsynyt, kaadun sänkyyn ja nukahdan. Olen päivisinkin usein väsynyt.

Miten minä käytännössä voisin priorisoida tässä parisuhdetta? Millä ajalla? Ollaan joskus palkattu hoitaja kotiin kun ollaan käyty kaksin jossain, mutta harvoin tähän on varaa eikä se ole tilannetta muuttanut mihinkään, mies on yhä vihainen.

Kommentit (1809)

Vierailija
361/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty tarina. Ap:n lapsellista trollailua.

Vierailija
362/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja useimmiten se olen minä joka ole lapsen vahtimisessa/hoitamisessa kiinni koko ajan. Ja olen tietenkin iltaisin aika väsynyt, kaadun sänkyyn ja nukahdan. Olen päivisinkin usein väsynyt."

Ymmärsinkö oikein, että mies on jättänyt yhteisen lapsenne hoidon sinulle ja suuttuu kun hänelle ei jää huomiota? Tuleeko jommalle kummalle tiestä mieleen eräs yksinkertainen ratkaisu, joka voisi muuttaa tilannetta?

Ap on nimenomaan ottanut lapsen hoidon itselleen ja uhriutuu. Hänen tulisi antaa isän ottaa vastuuta, mutta eipä tule varmasti onnistumaan.

Se mies on aina töissä ja käy vielä auttamassa vanhempiaankin.

No mitä sitten? Sekö estää lasten hoidon kotona ollessa? Miksi ap ei anna isän hoitaa esim. nukutusta?

Tietysti tämäkin on naisen vika. Lempeä isi siinä vieressä anelee, että saisiko auttaa ja nukuttaa vaikka vauvan, mutta nainen ei anna tai muuten taas toimii väärin...? Ihanko olet tosissasi?

Mutta kun lapsen nukkumaanmenoaikaan telkkarista tulee uutiset, jääkiekkoa, jalkapalloa tai joku miljoonanan kerran uusittu autonrassausohjelma, niin eihän mies just silloin ehdi lasta nukuttamaan. Lapsen pitää ajoittaa oma nukkumaanmeno siihen, miten se isukille sopii eikä toisinpäin.

Tämä on taas naisen oman pään sisällä rakennettu oletus. Jos äiti ei lasta laita nukkumaan, isä kyllä laittaa. Varsinkin, jos hän tietää, että näin toimiessaan hänetnkin olemassaolonsa taas muistetaan minen vuoden jälkeen.

Olen kyllä jutellut hyvin monen naisen kanssa lasten nukkumaanmenosta ja niitä miehiä, jotka hoitavat sen osaltaan, on ollut hyvin vähän. Pienten lasten iltahommiin menee helposti tunti tai kaksi, ennen kuin lapsi on unessa.

Oma mies ei joko ollut siihen aikaan kotona tai telkkarista tuli jotain "tärkeää", joten hän ei tehnyt edes mitään kotihommia illalla. Kun minä vihdoin pääsin siivoamaan keittiötä lasten nukahtamisen jälkeen ja siitä sitten vihdoin sohvalle, niin en todellakaan kuunnellut mitään miehen ehdotteluja. Eri juttu olisi ollut, jos mies olisi hoitanut jomman kumman.

Jos iltahommiin menee tunti tai kaksi, teet jotain väärin. Ja väitätkö, että jos olisit jättänyt jommankumman tekemättä, maailma olisi kaatunut tai lapsi jäänyt nukahtamatta? Tuskin

Ne lapsen iltahommat on suihkusta/kylvystä iltapalaan, hampaiden pesuun, iltasatuun ja välillä lapsen vieressä olemiseen. Ja aamuhan on aina kiva aloittaa rapsuttelemalla kiinni kuivunutta puuroa ja tyhjentämällä tiskikonetta ennen kuin pääsee aloittamaan mitään. Omia hommiahan voi vähentää niinkin, että ei pese miehen pyykkejä tai tee työstä palaavalle miehelle ruokaa, eihän se maailma siihen kaadu.

Eli myönnät itsekin, että olet kontrollifriikki ja nautit itsesi ylityöllistämisestä.

Tuossa vaiheessa lapsiin käytetyt minuutit ja tunnit kantoivat hedelmää myöhemmin. Olen ylpeä siitä kaikesta mihin kykenin, kaikki meni lasten parhaaksi. Minulla on lapsiin paljon läheisemmät välit mitä heidän isällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, miten niin moni mies ei vieläkään kanna vastuutaan, vaan sysää kaiken uupuneen naisen harteille. Raha ei selitä asiaa millään muotoa. Jos rakastaa, niin yrittää helpottaa toisen kuormitusta.

Ap ei ole missään vaiheessa sanonut mitään tuon suuntaistakaan. Hän itse priorisoi lapset parisuhteen edelle, otsikosta sen jo löydät.

Vierailija
364/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanhempien parisuhde on lapsen koti.

Ärsyttävä sanonta. Moni lapsi viihtyy ihan hyvin yksinhuoltajavanhemmankin tarjoamassa kodissa.

Varmasti joo, mutta silloin kun niitä vanhempia on kaksi, se parisuhde luo kodin.

En muuten usko tuota. Tietysti sikäli, että jos vanhemmat koko ajan riitelee tai toinen kohtelee toista halveksivasti tai pelkkänä palvelijana, lapsi saattaa oppia siitä vääriä malleja omaan elämäänsä. Mutta jos ovat kovin kiintyneitä toisiinsa niin että kiintymys menee lapselle osoitetun kiintymyksen edelle, niin kolmas  pyörä -olo siinä voi tulla lapsellekin. 

Totta, eihän kasvatuspsykologit mitään tiedä, sä tiedät paremmin.

Vierailija
365/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanhempien parisuhde on lapsen koti.

Ärsyttävä sanonta. Moni lapsi viihtyy ihan hyvin yksinhuoltajavanhemmankin tarjoamassa kodissa.

ap lienee vapaa painumaan helvettiin miehen kämpästä koska haluaa. Vie vain käenpoikasen mennessään.

Sinä ja käenpoikasesi. Joko niitä on 60 % syntyvistä lapsista?

Ei ole vaan 40%

Harhat elävät vahvoina mielessäsi. No, niitä on varmaan enemmänkin.

Vierailija
366/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja useimmiten se olen minä joka ole lapsen vahtimisessa/hoitamisessa kiinni koko ajan. Ja olen tietenkin iltaisin aika väsynyt, kaadun sänkyyn ja nukahdan. Olen päivisinkin usein väsynyt."

Ymmärsinkö oikein, että mies on jättänyt yhteisen lapsenne hoidon sinulle ja suuttuu kun hänelle ei jää huomiota? Tuleeko jommalle kummalle tiestä mieleen eräs yksinkertainen ratkaisu, joka voisi muuttaa tilannetta?

Ap on nimenomaan ottanut lapsen hoidon itselleen ja uhriutuu. Hänen tulisi antaa isän ottaa vastuuta, mutta eipä tule varmasti onnistumaan.

No mitä sitten? Sekö estää lasten hoidon kotona ollessa? Miksi ap ei anna isän hoitaa esim. nukutusta?

Tietysti tämäkin on naisen vika. Lempeä isi siinä vieressä anelee, että saisiko auttaa ja nukuttaa vaikka vauvan, mutta nainen ei anna tai muuten taas toimii väärin...? Ihanko olet tosissasi?

Olen, täysin tosissani. Nämä äidit eivät todellakaan anna sitä lapsen hoitovastuuta, koska se tarkoittaisi sitä, että hänelle jäisi aikaa, jota hän ei osaa täyttää mitenkään. Silloin hän käyttää sen isän kyttäämiseen ja valittaa, kun isä on lapsen kanssa vaikka kerrankin olisi voinut huomioida häntä. Kaksivuotias ei ole mikään vauva enää.

Se menee juuri näin. Jos se lapsen hoito väsyttää, sit sanotaan, että en jaksa tätä nyt hoitaa, hoida sä eikä kuten ap, että hoidetaan vaikkei jakseta ja sit sanotaan, että en mä jaksa nyt parisuhteesta huolehtia, koska lasten hoito väsyttää. Itse kaivettu kuoppa, jota se mies ei saa korjattua mitenkään. Tällaiselle naiselle mikään ei olisi tarpeeksi, koska hän näkee vain itsensä ja lapsensa.

-N40, puoliso, nainen ja vasta sit kolmen lapsen äiti

Entä jos mies ei vaan hoida osuuttaan, vaikka sanoisi, että nyt en jaksa, hoida sä?

Oletko ihan varma, ettei aloittaja ole kokeillut sanoa miehelle että hoida sä?

Vierailija
367/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehesi käydä vaikka maksullisissa?

Ja se parantaa heidän PARIsuhdettaan miten?

Nainen on tyytyväinen kun mies ei ole vaatimassa mitään.

Ja vielä tyytyväisempi kun potkii sian pellolle, eikä se vaadi koskaan enää yhtään mitään.

Voi voi mutta kun mies tuo nyt talouden kaikki tulot...

tuet pitäis muuten lopettaa, ei ole yhteiskunnan homma kustantaa yh-mammojen eloa. 

Vierailija
368/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, miten niin moni mies ei vieläkään kanna vastuutaan, vaan sysää kaiken uupuneen naisen harteille. Raha ei selitä asiaa millään muotoa. Jos rakastaa, niin yrittää helpottaa toisen kuormitusta.

Ap ei ole missään vaiheessa sanonut mitään tuon suuntaistakaan. Hän itse priorisoi lapset parisuhteen edelle, otsikosta sen jo löydät.

Onko sinulla lapsia? Jos olisi, tietäisit, että lapsen vaatima huomio on todellakin tärkeämpää kuin aikuisen miehen vaatimukset. Varsinkin, jos mies ei tee mitään helpottaakseen naisen taakkaa ottamalla huomioon OMAN lapsensa ennen omia tarpeitaan.

Vierailija
369/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä tyytyväisempi kun potkii sian pellolle, eikä se vaadi koskaan enää yhtään mitään.

tuet pitäis muuten lopettaa, ei ole yhteiskunnan homma kustantaa yh-mammojen eloa. 

Mies pystyy käymään töissä, koska aloittaja hoitaa miehen lasta. Ei muuten onnistu miehen työssäkäynti isäviikoilla sitten, kun lapsi on tarhassa. Tarhan aukioloaika ei riitä tunnin työmatkoihin suuntaansa ja täyteen työpäivään.

Vierailija
370/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luit tuon, että mies tuo kaiken tulon? Äitiysrahasta koskaan kuullut? Ja jos ne tuet lopetetaan, ei synny enää yhtäkään kansalaista tähän maahan.

Vierailija
371/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, täysin tosissani. Nämä äidit eivät todellakaan anna sitä lapsen hoitovastuuta, koska se tarkoittaisi sitä, että hänelle jäisi aikaa, jota hän ei osaa täyttää mitenkään. Silloin hän käyttää sen isän kyttäämiseen ja valittaa, kun isä on lapsen kanssa vaikka kerrankin olisi voinut huomioida häntä. Kaksivuotias ei ole mikään vauva enää.

Se menee juuri näin. Jos se lapsen hoito väsyttää, sit sanotaan, että en jaksa tätä nyt hoitaa, hoida sä eikä kuten ap, että hoidetaan vaikkei jakseta ja sit sanotaan, että en mä jaksa nyt parisuhteesta huolehtia, koska lasten hoito väsyttää. Itse kaivettu kuoppa, jota se mies ei saa korjattua mitenkään. Tällaiselle naiselle mikään ei olisi tarpeeksi, koska hän näkee vain itsensä ja lapsensa.

Entä jos mies ei vaan hoida osuuttaan, vaikka sanoisi, että nyt en jaksa, hoida sä?

Olen kyllä melko varma. Hän on nimenomaan itse päättänyt lasten olevan tärkeämpiä (hänelle). Yksikään mies ei jätä lasta heitteille, kun hän on kuitenkin ollut hyvä mies, kun hänen kanssaan lapsikin on tehty.

Vierailija
372/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä melko varma. Hän on nimenomaan itse päättänyt lasten olevan tärkeämpiä (hänelle). Yksikään mies ei jätä lasta heitteille, kun hän on kuitenkin ollut hyvä mies, kun hänen kanssaan lapsikin on tehty.

Se hyvä mies tuppaa muuttumaan vaativaksi vinkuleluksi, kun kuvioon tulee lapsi. 

Vierailija
373/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia vanhempainvapaat pitäisi jakaa lailla 50/50, isät tulisi yhtä lailla pakottaa hoitamaan lasta jotta eivät muuttuisi tuollaisiksi miesvauvoiksi jotka kitisevät lapsen lailla huomiota äidiltä joka on valmiiksi loppuunpalanut kodinhoidosta. 

Ai hitto kun naiset tienais tarpeeks että tuo onnistuis  :D

Mutta ei, 51% parisuhteista on sellaisia joissa mies tienaa merkittävästi naista enemmän. Tämä siis ennen lapsia jo.

Ei mennä siihen mitä tapahtuu kun porsitte.

Niin on totta että nainen ottaa rahallisesti takkiin kun synnyttää sen miehen alkuunpaneman lapsen. Miehen, ei puolison. Tarkennuksena

Kun mies on hoitovapaalla niin raha-asiat eivät ole yhtään huonommin kuin silloin kun nainen on. Kannattaa ottaa selvää eikä inistä. https://tyoelamaan.fi/toimeentulo/vanhempi/ = Tulot romahtavat  :)

Perheissä miehen monesti isompi palkka ei hyödytä ketään koska nainen maksaa 50% kaikesta yhteisestä ja yksin ne yhteisten lasten kulut. Eli ei millään muotoa reilua. Mies on loinen. Tämähän on valhe, tiedät sen itsekin.

Erossa mies itkee miks naiset saa aina lapset vaikka totuus on tuo edellä kerrrottu. Tuossa ei ollut totuutta nimeksikään Muutenkin suomimiehillä on niin pieni palkka että ei pysty eron jälkeen maksamaan omien lastensa elatusta vaan me muut kansalaiset teemme sen. Mies tajuaa ettei ne edes ole omia, tai nainen myöntää asian satuttaakseen miestä

Vastauksia boldattuna

Vierailija
374/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi pilaa parisuhteen, nii se vaan on.

Jos suhde ei ole vahvoista kantimissa ennen lasta, niin kyllä.

Monilla suhde myös säilyy ja vahvistuu, yhteinen vanhemmuus lujittaa sitä. Tähän vaikuttaa täällä jo paljon esiintuotu yhteinen vastuunotto arjesta sekä toisen huomioiminen, eli yhteen hiileen puhaltaminen. Perustana on kuitenkin se, onko suhteessa alunperin ollut syvää rakkautta, vähempi huuhtoutuu arjen kiireessä ja väsymyksestä helposti pois.

Vierailija
375/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hyvä mies tuppaa muuttumaan vaativaksi vinkuleluksi, kun kuvioon tulee lapsi. 

No ei tuppaa. Ihme käsitys miehistä sulla. Apnkaan mies tuskin valittaisi ellei häntä ajettaisi todella kusiseen tilanteeseen asettamalla hänet turhaksi.

Vierailija
376/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja ota nyt mieheltäs p oskeen edes kerran kaksi viikossa, niin ei tarttis kuunnella marinaa siltä.

-mies

No sepäs se lähentääkin naista puolisoonsa! Että parisuhde paranisi sillä että nainen tyydyttää imemällä miehen ja saa itse vain lisää pahaa mieltä?

Sinun ja monen miehen mielestä parisuhde on sitä että nainen passaa, palvelee ja tyydyttää miehen saamatta itse mitään.

Kyllähän miehet monesti maksaa enemmän laskuja ja ruokaostoksia jne. Lompakkona kelpaa kyl pitää miestä mutta auta armias jos mies vaikka lomautetaan ja joutuu kelan tuille niin äkkiähän siinä lentää mies pihalle. Naisia, lapsia ja koiria rakastetaan sellaisina kuin ovat, miehet taas saavat huomiota ja rakkautta ainoastaan jos löytyy rahaa sysätä naiseen. Sen takia on ihan loogista, että haluamme ainakin edes silloin tällöin s eksuaalisia palveluita, mutta Ap:n kävelevä lomppakko ei edes niitä saa, joten syytä on varautua eroon. Lopettakaa naiset toi nillittäminen täällä

Tää on muuten valitettavasi osin totta. On todennäköisintä että nainen ottaa eron miehen jouduttua työttömäksi, esimerkiksi tehtaan sulkemisen yhteydessä.

Rakkaus loppuu samalla kun elintaso notkahtaa edes hetkellisesti.

Toisaalta jos vaimolla on perheessä reippaasti miestä paremmat tulot ja asema, se on monesti (onneksi ei aina) miehelle ongelma. Tämä johtaa usein pettämiseen, kun sitä miehisyyttä pitää yrittää muulla tavoin pönkittää.

Yritysmaailmassa menestyneet ja varakkaat naisethan eivät erityisesti ole miesten kiinnostuksen kohteena.

Menestyneet ja varakkaat naiset etsivät vielä menestyneempää miestä, kyse ei siis ole miesten kiinnostuksen puutteesta, vaan näiden naisten torjunnasta. Tiedät sen itsekkin.

Jostain syystä tulodesiileissä näkyy että ilman parisuhdetta on yleensä pienin ja korkein tulodesiili miehissä. Voitte arvata onko se korkeimmalle porukalle oma valinta, koska ne saa haluamansa naisilta ilman parisuhdettakin  ;)

Naisista taas ilman parisuhdetta jäävät keskituloiset, jotka ei saa noita parhaita miehiä, ja vähemmän tienaavaa ne taas ei huoli  :)

Vierailija
377/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun lapsen nukkumaanmenoaikaan telkkarista tulee uutiset, jääkiekkoa, jalkapalloa tai joku miljoonanan kerran uusittu autonrassausohjelma, niin eihän mies just silloin ehdi lasta nukuttamaan. Lapsen pitää ajoittaa oma nukkumaanmeno siihen, miten se isukille sopii eikä toisinpäin.

Tämä on taas naisen oman pään sisällä rakennettu oletus. Jos äiti ei lasta laita nukkumaan, isä kyllä laittaa. Varsinkin, jos hän tietää, että näin toimiessaan hänetnkin olemassaolonsa taas muistetaan minen vuoden jälkeen.

Olen kyllä jutellut hyvin monen naisen kanssa lasten nukkumaanmenosta ja niitä miehiä, jotka hoitavat sen osaltaan, on ollut hyvin vähän. Pienten lasten iltahommiin menee helposti tunti tai kaksi, ennen kuin lapsi on unessa.

Oma mies ei joko ollut siihen aikaan kotona tai telkkarista tuli jotain "tärkeää", joten hän ei tehnyt edes mitään kotihommia illalla. Kun minä vihdoin pääsin siivoamaan keittiötä lasten nukahtamisen jälkeen ja siitä sitten vihdoin sohvalle, niin en todellakaan kuunnellut mitään miehen ehdotteluja. Eri juttu olisi ollut, jos mies olisi hoitanut jomman kumman.

Jos iltahommiin menee tunti tai kaksi, teet jotain väärin. Ja väitätkö, että jos olisit jättänyt jommankumman tekemättä, maailma olisi kaatunut tai lapsi jäänyt nukahtamatta? Tuskin

Ne lapsen iltahommat on suihkusta/kylvystä iltapalaan, hampaiden pesuun, iltasatuun ja välillä lapsen vieressä olemiseen. Ja aamuhan on aina kiva aloittaa rapsuttelemalla kiinni kuivunutta puuroa ja tyhjentämällä tiskikonetta ennen kuin pääsee aloittamaan mitään. Omia hommiahan voi vähentää niinkin, että ei pese miehen pyykkejä tai tee työstä palaavalle miehelle ruokaa, eihän se maailma siihen kaadu.

No ei kaadu. Ja edelleen, tunti tai kaksi iltatouhuihin on järjetöntä.

Toimiihan se noinkin, jos koko ajan hoputtaa lasta kiirehtimään ja jättää lapsen hampaat pesemättä. Iltasatukin on ihan turha, sanoo vain lapselle "turpa kiinni ja silmät kiinni".

🙄 Peseytyminen ja hampaanpesu 15min. Iltapala 15min. ja iltasatu 10 min.

Ai, sinä olet ihan kellottanut ajan, joka lapsella saa noihin kulua. Lähteekö lapselta puurolautanen nenän edestä, jos puuro on vielä kesken?

Ei lähde, mutta, jos lapsi syö yli vartin puuroa, niin ei hyvää päivää taas. En kellota, tiedän kuitenkin miten kauan normaali lapsi syö.

Vierailija
378/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla jäänyt yhtään energiaa enää parisuhteelle. Vauvavuosi oli todella raskas, vauva nukkui huonosti ja minä hoidin kaikki yöheräämiset. Mies ei juuri osallistunut mihinkään ja käytännössä oltiin kahdestaan vauvan kanssa.

En viitsinyt laittaa tikkua ristiin enää parisuhteen eteen kun mies taas katsoi ettei vauva-arki koske häntä. Eroon se johti mutta en minä siinä mitään menettänyt.

Ihan rehellisesti olen monesti hämmästellyt miten ihmeessä ihmiset saavat pidettyä perheensä kasassa ja olemaan vielä onnellisia siinä? Itse olen nähnyt jo kotona miten huonosti isä kohteli äitiä, exä tuntui jopa vihaavan minua tultuani äidiksi ja oma kokemus ydinperheestä on että äiti saa vaikka kuolla väsymykseensä ja siitäkin saa vielä paskaa niskaansa.

Lapsi on yli 2

Olkoot. Silti jos kaikki on yksin toisen vanhemman vastuulla niin ei siinä jaksa enää antaa parisuhteelle mitään.

Niin mille parisuhteelle? Se kämppis jota sä vihaat kotona? Ei se ole enää parisuhteessa koska lopetit sen.

Mies lopettaa parisuhteensa sillä hetkellä, kun ei ole vaimonsa tukena.

Mies tekee töitä, nainen lopetti kaiken parisuhteeseen liittyvän ja uppoutui vauvakuplaan vuosiksi.

Vierailija
379/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuppaa. Ihme käsitys miehistä sulla. Apnkaan mies tuskin valittaisi ellei häntä ajettaisi todella kusiseen tilanteeseen asettamalla hänet turhaksi.

Nainen saa valittaa, että häneen ei suhtauduta oikein, koska hän on synnyttänyt muutama vuosi sitten. Auta armias, jos mies kertoo tyytymättömyytensä, palstamammat heti haukkuu siaksi ja vaimon alistajaksi. Täysin ymmärrettävää ettei mies ole onnellinen tollaisessa tilanteessa, kumma ettei sitä saa sanoa ääneen.

Vierailija
380/1809 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen, että lasten ollessa pieniä panostimme parisuhteeseen. Kävimme kaksin elokuvissa, syömässä, teatterissa, ulkomailla, juhlissa Myös lasten kanssa reissasimme. Yhdessä hoidimme lasten harrastukset. Lapsethan ovat vain vähän aikaa, puoliso jää kun lapset itsenäistyvät ja lähtevät omillensa. Niin meilläkin. Ihana mies on vielä tuossa, aikuisiin lapsiin hyvät suhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme