Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kakan tultava joka päivä?

Vierailija
23.04.2022 |

Entä jos ei tule?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lisätä kuidun syöntiä, jos suoli ei  toimi joka päivä. 

Olisi elimistölle parempi, jos se tyhjentyisi vähintään päivittäin, mutta kukin omaan tahtiinsa.

Ei se mitenkään elimistöä "tyhjennä" että tunget sisään kuitua joka tulee läpipaskana ulos. Päin vastoin, esim. paastopäivän aikana suolen sisältö tulee käsiteltyä paremmin ja olo on paljon virkeämpi, kun energiaa ei kulu tyhjänpäiväiseen läpipaskomiseen.

Vierailija
22/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn aamuistunnolla joka päivä. Juon aamulla tyhjään vatsaan ison 5 dl:n lasillisen kylmää vettä ja sitten siihen päälle 4 dl kahvia. 

Jos joudun lähtemään kylille, ennen aamukakan tuloa, joudun etsimään julkisen vessan. Tiedän kauppojen vessat hyvin ulkoa. 

Joskus jos vatsa jumittaa 2-3 päivää, tätä seuraa kunnon kakkapäivä, jolloin joudun pitämään 2 isoa istuntoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha voi vaikuttaa jopa viikon suolessa. Ja joo olishan se hyvä käydä jätteet tyhjentämässä kertaalleen päivässä. Mulla kellontarkasti aamulla ja illalla pusken loput. Vatsa kiittää, ei ylipainoa, ei päänsärkyjä, ei kolotuksia. Virtaa riittää vaikka mihin. N60

Kellontarkka psskantamisaikasi on mikä?

Onkohan mulla sama aika? Tai kuinka monella on. Voitais peukuttaa nyt:

On sama = peukku ylös

Ei ole sama = peukku alas

Vierailija
24/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, se on normaalia.

Vierailija
25/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan, aamun  ekan röökin aikana saattoi tulla jo kiire pöntölle eikä mitään ongelmia myöhemminkään. Nykyään kolmen -neljän päivän välein. Ikä, ruokavalion muutokset toki myös vaikuttaa.

Olen kuullut röökaajien kertovan saman stoorin.

Parempi vaihtoehto olisi juoda tarpeeksi vettä.

Vierailija
26/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha voi vaikuttaa jopa viikon suolessa. Ja joo olishan se hyvä käydä jätteet tyhjentämässä kertaalleen päivässä. Mulla kellontarkasti aamulla ja illalla pusken loput. Vatsa kiittää, ei ylipainoa, ei päänsärkyjä, ei kolotuksia. Virtaa riittää vaikka mihin. N60

Mitä väliä vaikka se liha olisi kuukauden jos ja kun jokapäivä syö niin pitäisi niiden alimmaisten tulla.

Vierailija
27/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mulla sama aika? Tai kuinka monella on.

Voitais peukuttaa nyt:

On sama = peukku ylös

Vierailija
28/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aina ollut vilkas suoli, pska lentää jokaikinen päivä vähintään kerran, usein 2 x/pv. Vessapaperia kuluu todella paljon eli kalliiksikin tämä pskominen tulee. Jos jotain jännittävää tiedossa, pska lentää 4-7 x päivässä ja kyllä on muuten tonus hellänä. 

Vierailija
29/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia ja vettä illalla, niin kakka tulee sujuvasti aamulla.

Mansikat ja luumut toimii myös. 

Vierailija
30/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sinkku kun ei päänsärkyä nukkumaan mennessäkään.  Parisuhteessa ilmenee naisella usein päänsärkyä ja kroonista väsymystä.

Vierailija
31/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla aina ollut vilkas suoli, pska lentää jokaikinen päivä vähintään kerran, usein 2 x/pv. Vessapaperia kuluu todella paljon eli kalliiksikin tämä pskominen tulee. Jos jotain jännittävää tiedossa, pska lentää 4-7 x päivässä ja kyllä on muuten tonus hellänä. 

Pyyhi vain isommat ja käytä käsisuihkua.

Vierailija
32/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pegorion x2/pvä, ei mulla ainakaan muuten tuu syönpä, liikunpa tai juonpa vettä sitten miten paljon tahansa.

Vierailija
33/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan, aamun  ekan röökin aikana saattoi tulla jo kiire pöntölle eikä mitään ongelmia myöhemminkään. Nykyään kolmen -neljän päivän välein. Ikä, ruokavalion muutokset toki myös vaikuttaa.

Olen kuullut röökaajien kertovan saman stoorin.

Parempi vaihtoehto olisi juoda tarpeeksi vettä.

Vesi auttaa ketä auttaa.  Samoin kahvi, lakritsi, banaani...Toisilla kovettaa ja toisille tulee löysä.  Risiiniöljy ehkä ainut joka auttaa kaikilla, mutta sitäkään ei saa silloin ottaa jos useamman päivän ollut irtoamatta.  Näin ainakin lääkäri ohjeisti.

Vierailija
34/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska haisee ja banjot soi

Vierailija
35/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesiumia ja vettä illalla, niin kakka tulee sujuvasti aamulla.

Mansikat ja luumut toimii myös. 

Turha luetella aineita ja väittää että toimii.  Kun ei toimi kaikilla samat. 

Vierailija
36/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mulla sama aika? Tai kuinka monella on. Voitais peukuttaa nyt:

On sama = peukku ylös

Vierailija
37/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo kakka ei tule sitten millään ennenkuin on kasvanut kunnon köntsäksi.

Vierailija
38/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole; kun syö lihaa ja eläinrasvaa niin se sulaa niin täydellisesti ettei paskottavaa liiemmin jää.

Kuten sanottua tieto lisää tuskaa ja kuitu lisää paskaa sekä suolitukoksia.

Vierailija
39/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn joka päivä kolme kertaa.

Vierailija
40/65 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lisätä kuidun syöntiä, jos suoli ei  toimi joka päivä. 

Olisi elimistölle parempi, jos se tyhjentyisi vähintään päivittäin, mutta kukin omaan tahtiinsa.

Ei se mitenkään elimistöä "tyhjennä" että tunget sisään kuitua joka tulee läpipaskana ulos. Päin vastoin, esim. paastopäivän aikana suolen sisältö tulee käsiteltyä paremmin ja olo on paljon virkeämpi, kun energiaa ei kulu tyhjänpäiväiseen läpipaskomiseen.

Kuitu on antiravinne joka vie mukanaan nestettä, ravinteita ja hivenaineita. Ihmiselimistö ei tarvitse kuitua mihinkään vaan vatsa toimii paremmin ilman. Lehmä ja muut kasvinsyöjät voivat kuitua puputtaa, mutta ihmisen ei pidä eikä tarvitse.