Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen häpeää sitä, että mis on pahoinpidellyt hänet?

Vierailija
23.04.2022 |

Mieshän siinä on väärin tehnyt.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies pahoinpidellyt

Vierailija
2/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinpä.

Varmaan sellaisen yleisen syyllistämisen kulttuurin vuoksi. 

Toivottavasti sellaisesta keskustelun myötä josku päästään eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kenties paljastaa hölmöytensä, mennyt ansaan ja sen jälkeen vapaaehtoisesti samaan ansaan joka viikko.

Vaikka voisi lähteä.

Selitykset ovat selityksiä. Lähteä voi ekan uhkauksen jälkeen.

Hölmöt jäävät.

Vierailija
4/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi kysytään aina "mikset lähtenyt, kun alkoi lyömään" sen sijaan, että kysyittäisiin "mikset lähtenyt, kun et voinut olla lyömättä"?

Asiassa ei ole mitään hävettävää, mutta valitettavasti edelleen parisuhteissa naisen täytyy kantaa valinta sekä omistaan että kumppanin valinnoista. Näkee hyvin esim. siitä kuinka täällä perhe-elämän vaikeuksita valittava nainen saa vähintään toisena kommenttina "hyvin olet miehesi valinnut".

Vierailija
5/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeää ehkä sitä, että on haksahtanut tuollaiseen mieheen, vaikkei väkivaltaisuutta voi etukäteen tietääkään.

Vierailija
6/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kenties paljastaa hölmöytensä, mennyt ansaan ja sen jälkeen vapaaehtoisesti samaan ansaan joka viikko.

Vaikka voisi lähteä.

Hölmöt jäävät.

Tämä.

Selitykset ovat selityksiä. Se on just näin.

Vierailija
7/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan syyttä lyö.

Vierailija
8/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä liittyy väkivallan anatomiaan. Miehiä pätkitään turpaan joka viikonloppu snagarilla. Etpä kuule turpaan saaneiden kehuskelevan. Koska häpeä.

Vierailija
9/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on just se uhrin syyllistäminen. Mua on lapsuus ja nuoruus pahoinpidelty. Siis vaippaikäisestä alkaen. Olen ollut puolustuskyvytön lapsi, kukaan ei auttanut, kukaan ei tullut väliin.

Ja asiasta syytetään MINUA. Kaikki jotka aikuisiällä on saaneet tästä tietää , lapioi paskaa niskaani. Mua haukutaan kamalaksi ja kiittämättömäksi kun en ole pahoinpitelijä-vanhempien kanssa tekemisissä. Mua syyllistetään tuosta tyyliin ”ehkä olit vaikea lapsi ja ansaitsit sen”.

Enää en kerro kellekään.

Suomi on sairas maa. Siis siinä että syypää on aina UHRI. Vaikka olisi pieni vauva.

Vierailija
10/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaverini joutui miehensä pahoinpitelemäksi. Hän lähti lipettiin välittömästi, asui vanhemmillaan ja minunkin luona kunnes sai oman asunnon.

Muutaman vuoden päästä alkoi vanha suola janottaa ja lämmitteli uudelleen suhdetta pahoinpidelleeseen eksään.

Läheisriippuvainen idiootti.

Vierailija
11/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noloa, se, että olet niin vähäarvoinen, että läheisin ja rakkain ihminen kohtelee sinua huonosti. T. Pahoinpidelty vaimo

Vierailija
12/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Ei se mies pahoinpitelisi jos se johtaisi hänen häpeäänsä, vaan pahoinpitelee jotta se nainen häpeäisi, olisi hiljaa ja sievästi eikä uskaltaisi lähteä.  Hyökkääjää ymmärtää kaikki, kun se ei nyt vain pysty pidättelemään itseään. No pystyy, ellei sillä ole useampia tuomioita koulukaverien, opettajien, sukulaisten, pomojen, naapurin koiran ja postilaatikon pahoinpitelemisestä. Se vain haluaa kaikkien uskovan niin, ettei pysty. Jostain syystä me muut päätämme uskoa häntä. Ja sekin häpäisee uhrin, koska jos oikeasti tilanne olisi niin vakava ettei hyökkääjä voi olla hyökkäämättä, niin laittaisimme hänet säilöön. 

Vierailija
13/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeää tietysti omaa käytöstään millä provosoinut miehen ylittämään sallitut rajat, nainen tietää olevansa tässä lahjakkaampi mutta käsittää samalla että muutkin ymmärtävät asianlaidan. 

Vierailija
14/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on just se uhrin syyllistäminen. Mua on lapsuus ja nuoruus pahoinpidelty. Siis vaippaikäisestä alkaen. Olen ollut puolustuskyvytön lapsi, kukaan ei auttanut, kukaan ei tullut väliin.

Ja asiasta syytetään MINUA. Kaikki jotka aikuisiällä on saaneet tästä tietää , lapioi paskaa niskaani. Mua haukutaan kamalaksi ja kiittämättömäksi kun en ole pahoinpitelijä-vanhempien kanssa tekemisissä. Mua syyllistetään tuosta tyyliin ”ehkä olit vaikea lapsi ja ansaitsit sen”.

Enää en kerro kellekään.

Suomi on sairas maa. Siis siinä että syypää on aina UHRI. Vaikka olisi pieni vauva.

Toivon, että pystyt elämään hyvää elämää tuollaisen jälkeen - ja jos väkivaltaiset ihmiset ovat poissa läheisyydestäsi, elämäsi onkin parempaa kuin se oli.

Ei noista kokemuksista tee juuri mieli puhua kuin ehkä hyvälle terapeutille. Ymmärtämättömiä "hyväosaisia" on maailma täynnä.

Vierailija
15/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan syyttä lyö.

Mutta aika moni lyö syytöntä.

Vierailija
16/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu patriarkaalisesta kulttuurista. Suomea vielä patriarkaalisemmissa kulttuureissa nainen häpeää ja häntä häpäistään jopa siitä, jos mies raiskaa hänet. Saatetaanpa kivittääkin, koska nainen häpäisee koko suvun. Toki tällaisia yksittäisiä ulostuloja on paljon myös suomalaisessa raiskauskeskustelussa.

Patriarkaalisessa kulttuurissa nainen ja naisen seksuaalisuus on häpäisty. Nainen on alistettu, ja kasvatetaan kiltiksi tytöksi. Kiltti tyttö on syyllisyydentuntoinen ja hakee hyväksyntää jota ei koskaan saanut. Kiltti tyttö häpeää sitä, jos ei onnistu saamaan hyväksyntää, vaan häntä kohtaan ollaan väkivaltaisia. Hänet on ehdollistettu hakemaan syytä itsestään.

Patriarkaalisuuden lisäksi on luultavasti ihmisluontoon kuuluvaa, että teko, jossa ihmisarvoasi halvennetaan herättää häpeää uhrissa. Häpeähän on syvimmiltään hyväksyvän yhteyden puuttumista ja torjutuksi tulemista, mikä on hengenvaarallista vauvoille.

Vierailija
17/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa minusta lyödä naista.

Vierailija
18/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla niin tossu, että suostuu pahoinpideltäväksi!! Väkivaltaisesta suhteesta pitää heti lähteä!

Vierailija
19/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää en kerro kellekään.

Ei tartte olla pahoinpitelijän kanssa missään tekemisissä. 

Vierailija
20/112 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka voisi lähteä.

Hölmöt jäävät.

Hölmö ja hullu on vain se hakkaajarikollinen. Miksi hakkaaja ei lähde itse parisuhteesta missä ei voi olla hakkaanatta toista? Eikö hakkaajan päässä tosiaan liiku mitään?

Ja tuo aloitus, se johtuu siitä että kaikki laitetaan aina naisen syyksi myös miehen koko käytös ja teot. Sinäkin teet sitä samaa eli syytät naista miehen teoista. Tällä myös myönnetään että mies on edesvastuuton ei kykene hallitsemaan itseään. Mutta se ydin on ettå miehen kaikki teot ja toiminta on jotenkin kierosti kuitenkin naisen syy.