Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadun 3300 euron palkka ei riitä menoihin (Me Naiset 1/2021)

Vierailija
22.04.2022 |

Luen tässä viime vuotista Me Naisia ja pisti silmään tämä juttu, kun täällä on nyt käyty keskustelua siitä mihin rahat valuvat jos reilun 2000 euron palkka ei riitä.

No, Satu 38 v. on hoitoalalla ja jutun mukaan saa noin 3300 euroa kuussa lisät mukaan lukien. Satu on eronnut ja hänellä on 2 lasta. Rahat menevät muun muassa:

"Asuntolainan lisäksi maksan pois auton kulutusluottoa ja lyhennän kahta eri luottokorttilainaa." Erotessa hän oli joutunut ottamaan toisen luottokortin käyttöön, koska oli tarvinnut rahaa takuuvuokraan ja käytettyihin huonekaluihin. Myös auto oli hajonnut samaan aikaan ja siitä oli koitunut 1500 euron lasku.

Mutta: "Olen käyttänyt luottokortteja eniten matkustamiseen." (Etelä-Afrikkaan kavereiden kanssa, Lappiin lasten kanssa, työkavereiden kanssa Leville.) "Olen halunnut satsata omaan hyvinvointiini ja tarjota lapsille elämyksiä." Ja: "Luottokortin käyttö on omassa tuttavapiirissäni yleistä ja tiedän, että moni tuttu on samassa jamassa kuin itse olen. Kai se on sitä, kun on niin helppo maksaa luotolla. Ei jakseta säästää, vaan ajatellaan, että kaikki minulle heti."

Kukin tyylillään, mutta eikö tällaisille ihmisille merkkaa mitään se, että luotolla maksaessa kaikki on kalliimpaa kuin normaalisti kun joutuu maksamaan myös korot???

Kommentit (331)

Vierailija
101/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin täällä kommentoivilta kuitenkin sen verran myötätuntoa muita hoitajia kohtaan, että suurin osa hoitajista eivät todellakaan ole tällaisia holtittomasti rahaa viemäriin kaatavia valittajia😅 Suurin osa meistä ei tuhlaa ripsiin tai rakennekynsiin (joita töissä ei saa edes olla), ei reissaile Afrikassa tai edes Levillä.

Muistakaa myös, että hoitajat eivät hae palkankorotusta siksi, että haluavat enemmän rahaa ilman syytä. Haluamme lisää palkkaa siksi, että työ on kuormittavaa, välillä vaarallista, tarkkaa, ja tällä hetkellä huonoilla työolosuhdeilla maustettua. Joten toivomme vain, että palkka vastaisi työn rankkuutta ja vaativuutta.

Teillä on todella hyvä palkka koulutuksen tasoon ja työn vaativuuteen nähden.

Työolosuhteille teidän pitää tehdä itse jotain.

Jos saatte palkankorotuksen, joudutte oikeasti tekemään töitä sen korkean palkan eteen - ei se tyhjästä tule. Noille järkyttäville saikkupäivillekin tehdään sitten jotain.

No kai nyt kuka tahansa tienaa paremmin kuin tuollainen työtön vätys. 🤣 Sitten vielä te työttömät kuvittelette työttömyyden olevan raskasta. Joo, onhan se varmaan kun pitää tuollainen läskivuori siirtää. Vinkki: laihduta.

Jaaha, spandex-maratoonari siirtyi tänne.

Vierailija
102/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isä on?

Mitä tekemistä lasten isällä on tuohon tuhlaaamiseen ja yli omien varojen elämiseen??

Kun tämä marisee ettei lapset saa harrastaa jne. Miksei isä kustanna? Miksi se meidän veronmaksajien pitäisi kustantaa?

Isä kustantaa kyllä ne elatusmaksut. Niistähän ei tämmöisissä jutuissa koskaan oikein puhuta mitään, vaikka tämäkin Satu saa niitä arviolta 1000€ bruttopalkkaa vastaavan summan. Samoin ei koskaan mietitä miten se etävanhempi maksujensa kanssa pärjää.

Isän velvollisuuteen muuten EI kuulu maksaa noiden maksujen päälle mitään ekstraa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän hoitajat perustelevat palkankorotuksen tarvettaan, sitä tyhmemmän ja todellisuudesta vieraantuneemman kuvan heistä saa. Varmaan kaikki olivat hoitajien puolella vielä ennen lakkoa. Sitten avasivat suunsa ja nyt juuri kukaan ei taida enää sympatiaa tarjota.

Vierailija
104/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan harha

- Kaikkia muita ammatteja arvostetaan.

- Kaikki muut saavat ottaa töissä rennosti, vain hoitajilla on raskas työ.

- Kaikki muut saavat isompaa palkkaa.

- Vain hoitajien työ on vastuullista.

- Potilaiden henki on yksin hoitajan vastuulla, itse asiassa he ovat jopa lääkäreitä pätevämpiä ja koulutuskin on lähes sama, joten palkkakin tulisi olla sama.

- Vain hoitajat tekevät vuorotyötä

- Vain hoitajat tekevät ylitöitä

- Vain hoitajilla raha ei riitä ylellisyyksiin.

- Kaikki muut matkustelevat, asuvat hienosti, ajavat hienoilla autoilla ja lapsilla on kalliit harrastukset. Ja tosiaan tämän kaiken muuta saavat ilman mitään tinkimistä muusta ja varsinkin sillä arvostetulla ja leppoisalla työllä.

Enemmänkin työttömän harha. Mene sinäkin töihin ja laihduta. ;)

Olen DI, normaalipainoinen. Ikävä tuottaa pettymys. Enkä muuten törsää rahojani kaikkeen mahdolliseen älyttömään ja turhaan, vaikka mahdollisuus sellaiseenkin olisi. Huvittaa nämä hoitajien kuvitelmat miten muut elävät ja mitä muiden työt ovat.

Vierailija
105/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän hoitajat perustelevat palkankorotuksen tarvettaan, sitä tyhmemmän ja todellisuudesta vieraantuneemman kuvan heistä saa. Varmaan kaikki olivat hoitajien puolella vielä ennen lakkoa. Sitten avasivat suunsa ja nyt juuri kukaan ei taida enää sympatiaa tarjota.

Totta. Onneksi sinä olet se täydellinen ihminen, joka osaa hoitajan työt ilman koulutusta. Voit aloittaa leikkaussalin puolelta, helppoa ja kevyttä.

Vierailija
106/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mies ole lähtenyt kun on kyllästynyt volyymiripsiin ja afrikanmatkoihin luotolla, kun ei mitään jää käteen kanan kanssa eläessä.

Vierailija
107/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin täällä kommentoivilta kuitenkin sen verran myötätuntoa muita hoitajia kohtaan, että suurin osa hoitajista eivät todellakaan ole tällaisia holtittomasti rahaa viemäriin kaatavia valittajia😅 Suurin osa meistä ei tuhlaa ripsiin tai rakennekynsiin (joita töissä ei saa edes olla), ei reissaile Afrikassa tai edes Levillä.

Muistakaa myös, että hoitajat eivät hae palkankorotusta siksi, että haluavat enemmän rahaa ilman syytä. Haluamme lisää palkkaa siksi, että työ on kuormittavaa, välillä vaarallista, tarkkaa, ja tällä hetkellä huonoilla työolosuhdeilla maustettua. Joten toivomme vain, että palkka vastaisi työn rankkuutta ja vaativuutta.

Jos saatte palkankorotuksen, joudutte oikeasti tekemään töitä sen korkean palkan eteen - ei se tyhjästä tule. Noille järkyttäville saikkupäivillekin tehdään sitten jotain.

No kai nyt kuka tahansa tienaa paremmin kuin tuollainen työtön vätys. 🤣 Sitten vielä te työttömät kuvittelette työttömyyden olevan raskasta. Joo, onhan se varmaan kun pitää tuollainen läskivuori siirtää. Vinkki: laihduta.

Onko ihme, että hoitajia pidetään tyhminä ja töykeinä kun ulosanti on tätä?

Vierailija
108/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Onneksi sinä olet se täydellinen ihminen, joka osaa hoitajan työt ilman koulutusta. Voit aloittaa leikkaussalin puolelta, helppoa ja kevyttä.

Harva hoitaja työskentelee leikkaussalissa ja lääkäri sielläkin vastuun kantaa. Suurin osa hoitajista levittää hydrokortisonia ja jakaa lääkärin määräämiä pillereitä.

Vierailija
109/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton Sadun rahat ei riitä koska hänellä on liikaa velkoja. Miksi esimerkiksi on ottanu kulutusluoton autoon? Miksi ei voi tyytyä siihen 1000e autoon?

Mun mielestä nykajan suurin ongelma on se että ihmiset velkaantuvat liikaa, ihanteellinen tilanne on se että asuntolaina on ainut velka.

Mä olen itse mies joka ajelee 2000e autolla ja mulla on vaan asuntolaina enkä muita velkoja ole koskaan ottanut, sijoitan rahoja osakkeisiin ja säästötililläni on hiukan yli 10 000e. Mikä järki edes on omistaa joku luottokortti?

M31

Vierailija
110/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton Sadun rahat ei riitä koska hänellä on liikaa velkoja. Miksi esimerkiksi on ottanu kulutusluoton autoon? Miksi ei voi tyytyä siihen 1000e autoon?

Mun mielestä nykajan suurin ongelma on se että ihmiset velkaantuvat liikaa, ihanteellinen tilanne on se että asuntolaina on ainut velka.

Mä olen itse mies joka ajelee 2000e autolla ja mulla on vaan asuntolaina enkä muita velkoja ole koskaan ottanut, sijoitan rahoja osakkeisiin ja säästötililläni on hiukan yli 10 000e. Mikä järki edes on omistaa joku luottokortti?

M31

Ja lisään vielä tähän sen että palkkani on huonompi kuin Sadun palkka, tienaan 2800e/kk ja joskus lisiä päälle eli palkka keskimäärin varmaan noin 2900e/kk

M31

Vierailija
111/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisestä ketjusta käy ilmi mikä hoitoalalla on se suurin ongelma. Ihan itse luotte sen ankean ilmapiirinne, kyräilette, kadehditte, valitatte. Eikä se älykään nyt kovin kirkkaana tunnu loistavan kun teidän perusteluja vaatimuksille lukee... Ei tuplapalkkakaan saa nuoria tuolla alalla pysymään. Kuka pilaa mielenterveytensä tuollaisten keskuudessa jos mahdollisuus alanvaihtoon vielä on?

Vierailija
112/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31

Sitä luottokorttia voi tarvita esimerkiksi vuokra-auton varaukseen, ja lisäksi lennot kannattaa maksaa luottokortilla. Jos ei ole holtiton rahankäytön kanssa, ei tuota luotto-ominaisuutta tarvitse koskaan vaan kortti toimii maksuaikakorttina.

Vierailija
113/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihme, että hoitajia pidetään tyhminä ja töykeinä kun ulosanti on tätä?

En ole hoitaja. ;) Kuka idiootti olettaa jokaisen tähän ketjuun kirjoittavan olevan hoitaja?

Vierailija
114/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän voisi kohdistaa kritiikin Me naisten toimitukseen miksi tämä juttu on haluttu julkaista ja varsinkin tällaisella "rahat tiukassa" kulmalla, kun esimerkkinä todellisesta vähvaraisuudesta se ei kelpaa.

Vierailija
115/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva hoitaja työskentelee leikkaussalissa ja lääkäri sielläkin vastuun kantaa. Suurin osa hoitajista levittää hydrokortisonia ja jakaa lääkärin määräämiä pillereitä.

No sulla taas ei näytä olevan mitään tietoa asiasta. 🤣 Mutta ainiin, ei sitä saa kyseenalaistaa. Mammat tietää kaiken, mammat ovat muita parempia, mammat osaa ihan kaiken.

Vierailija
116/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän voisi kohdistaa kritiikin Me naisten toimitukseen miksi tämä juttu on haluttu julkaista ja varsinkin tällaisella "rahat tiukassa" kulmalla, kun esimerkkinä todellisesta vähvaraisuudesta se ei kelpaa.

Minusta nää jutut on tosi tarpeen! Avaa silmät kun lukee

Vierailija
117/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla taas ei näytä olevan mitään tietoa asiasta. 🤣 Mutta ainiin, ei sitä saa kyseenalaistaa. Mammat tietää kaiken, mammat ovat muita parempia, mammat osaa ihan kaiken.

Just kerroit ettet ole hoitaja.

Vierailija
118/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Sitä luottokorttia voi tarvita esimerkiksi vuokra-auton varaukseen, ja lisäksi lennot kannattaa maksaa luottokortilla. Jos ei ole holtiton rahankäytön kanssa, ei tuota luotto-ominaisuutta tarvitse koskaan vaan kortti toimii maksuaikakorttina.

Ilman luottokorttia pystyy elämään jokainen. En minä ole ainakaan koskaan kohdannu tilannetta missä luottokortti on pakollinen. Olen matkustellut maailmalla ja tilaillu netistä tavaraa.

Luottokortti antaa ihmisille vääristyneen kuvan rahasta koska luottokortti antaa silloin  mahdollisuuden ostaa asioita mihin ei oikeasti ole varaa. Aina kun joutuu ottamaan velkaa niin se tarkoittaa sitä että omat varat ei riitä siihen asiaan mihin velan joutuu ottamaan.

Vierailija
119/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Iso osa hoitajien työstä on sitä ,että kierretään kysymässä, että mites täällä voidaan ja isketään buranaa jakoon. Muu aika istuskellaan kahvihuoneessa.

Toki vaativammata työstä teholla tai ensiavussa pitäisi maksaa enemmän kuin niille, jotka raapii päätään terkkarin vastaanoton vartijana . Kaikkien houtsujen työ ei ole raskasta, vaativaa, kiireistä ja vaarallista.

Vierailija
120/331 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä keksin! Etsitäänkö myös artikkeleita, joissa muiden ammattikuntien edustajat kertovat ongelmistaan!? Vai poltetaanko kaikki hoitajat ensin roviolla?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme