AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
33 vasta ottanut paikan vastaan 188:sta. Ite roikun edelleen 7.varasijalla todistusvalinnalla ei-ensikertalaisena. Pitäskö tässä vielä uskoa mahdollisuuteen päästä opiskelemaan? Pitäis töissä sumplia jo elokuun työvuoroja...
Vierailija kirjoitti:
2 varasija, Xamk ensihoito, ei-ensikertalainen, onko mitään mahiksia päästä sisään? Jono ei oo liikkunut yhtään....
Itse pääsin varasijalta 4. ei-ensikertalaisena niin sanoisin että hyvät mahdollisuudet on sulla päästä!
Onko teille tullut mitään tuloksia vielä Turun, Kouvolan tai Tampereen Ammattikorkeista?
Vierailija kirjoitti:
Onko teille tullut mitään tuloksia vielä Turun, Kouvolan tai Tampereen Ammattikorkeista?
Siis pääsykokeista vai? Turusta ja Tampereelta ainakin on tullut.
Näkeekö jostain pisterajat/koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo vipunen päivittyy?
"Jatkuvasti päivittyvä raportti päivittyy aina edellisen päivän tiedoilla."
Ensikertalaisen varasija 13. tällä hetkellä, onkohan saumoja?
Ai että, kun ärsyttää, kun ei jonot liiku 😂
Päivittyykö varasijat kuinka useasti päivässä?
Mulla oli tänään aamulla jamk varasija liikkunut 16->13 ja yks Hamkin tradenomi 1 sijalla. Valintakoejonot siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pääsykokeista vai? Turusta ja Tampereelta ainakin on tullut.
Mulla näkyy vieläki pelkkää viivaa kaikken kohalalla ja varasijatkin on hävinny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hitto. Aikaisemmin varasijat tippui 8. -> 2. mut nyt kun pääsykoevalinnoista on tullut tuloksia niin ei ole tippunut enää ollenkaan 🥺 Oon surkeana kun oon niin lähellä ja ajattelin et todistusvalinnat tiputtaisi pisteitä.
Mikä ala? DIA
Haku ei vielä ole valmis.Ammattikorkeakoulu restonomi
Restonomiksi voi hakea myös tuolla "uudella" valintakurssilla eli teet 5op edestä tehtäviä/motivaatiohaastattelu yms. jos teet hyvin niin pääset opiskelemaan.
Näyttää olevan hyvä uudistus ja yleistyvän entisestään. Tuohon suuntaan olisi muutenkin hyvä mennä. Antaa ensimakua opinnoista ja samalla antaa koululle kuvaa sinusta opiskelijana, sekä kiinnostaako sinua oikeasti kyseinen opinto. Samalla haastatteluiden kautta käy ilmi oletko sopiva koko alalle.
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalaisen varasija 13. tällä hetkellä, onkohan saumoja?
Riippuu aloituspaikkojen määrästä ja alasta.
Nyt oli eka kertaa päivittyny vipuseen nuo omien hakukohteiden tilastot. Reilussa viikossa ei oo paljoa muutoksia tullu. Nyt vaan alkoi enemmän ärsyttää, että opiskelupaikan vastaanottajien määrä lisääntyny ja mun varasija ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli eka kertaa päivittyny vipuseen nuo omien hakukohteiden tilastot. Reilussa viikossa ei oo paljoa muutoksia tullu. Nyt vaan alkoi enemmän ärsyttää, että opiskelupaikan vastaanottajien määrä lisääntyny ja mun varasija ei muutu.
Vain ylimpiä toiveita voi toistaiseksi hyväksyä, joten kukaan ei voi hyväksyä paikkaa niin, että poistuisi sinun edestäsi varasijajonosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ylimpiä toiveita voi toistaiseksi hyväksyä, joten kukaan ei voi hyväksyä paikkaa niin, että poistuisi sinun edestäsi varasijajonosta.
Mutta jos se mun edessä oleva saakin paikan omasta ykköstoiveesta, niin eikös se poistu mun edestä. Eihän muuten kellään varasijat liikkuis vai miten se menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se mun edessä oleva saakin paikan omasta ykköstoiveesta, niin eikös se poistu mun edestä. Eihän muuten kellään varasijat liikkuis vai miten se menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hitto. Aikaisemmin varasijat tippui 8. -> 2. mut nyt kun pääsykoevalinnoista on tullut tuloksia niin ei ole tippunut enää ollenkaan 🥺 Oon surkeana kun oon niin lähellä ja ajattelin et todistusvalinnat tiputtaisi pisteitä.
Mikä ala? DIA
Haku ei vielä ole valmis.Ammattikorkeakoulu restonomi
Restonomiksi voi hakea myös tuolla "uudella" valintakurssilla eli teet 5op edestä tehtäviä/motivaatiohaastattelu yms. jos teet hyvin niin pääset opiskelemaan.
Näyttää olevan hyvä uudistus ja yleistyvän entisestään. Tuohon suuntaan olisi muutenkin hyvä mennä. Antaa ensimakua opinnoista ja samalla antaa koululle kuvaa sinusta opiskelijana, sekä kiinnostaako sinua oikeasti kyseinen opinto. Samalla haastatteluiden kautta käy ilmi oletko sopiva koko alalle.
Onko tuo Tamkissakin?
Mille aloille olette suuntaamassa polkuopintoihin?
Oliko joku polulla jo viime vuonna?