Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2022

Vierailija
22.04.2022 |

Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?

Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)

Kommentit (2045)

1001/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään alkanut vielä varasijat liikkumaan, kun eilen tullut lisää tuloksia? Ei varmaan vielä ole ehtinyt päivittymään opintopolkuun, mutta ku on niin malttamaton...[/quote

Olen Bioanalyytikoksi varasijalla num. 60 niin se oli eilen illalla liikkunut sijalle 59 😁

Millonkohan isot yliopistot alkavat tiputella tuloksiaan. Jättääköhän ihan viime tippaan? Mitenköhän oli viime vuonna?

Vierailija
1002/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppuuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellään alkanut vielä varasijat liikkumaan, kun eilen tullut lisää tuloksia? Ei varmaan vielä ole ehtinyt päivittymään opintopolkuun, mutta ku on niin malttamaton...

Olen Bioanalyytikoksi varasijalla num. 60 niin se oli eilen illalla liikkunut sijalle 59 😁

Millonkohan isot yliopistot alkavat tiputella tuloksiaan. Jättääköhän ihan viime tippaan? Mitenköhän oli viime vuonna?

Näistä voi seurata

https://www.utu.fi/fi/opiskelijaksi/tulokset/julkaistut-tulokset

https://www.helsinki.fi/fi/hakeminen-ja-opetus/hae-kandi-ja-maisteriohj…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1003/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelmana se että haluaisin päästä tuohon mun 3. Hakutoiveeseen johon mut on jo hyväksytty mikäli en pääse noihin ekoihin.

Olen jonossa nyt 1. valintaani eli bioanalyytikoksi sijalla 58 ja terveydenhoitajaksi sijalla 45. Sanokaa mulle että ei ole mitään mahiksia päästä noihin! Bioanalyytikon paikan oli ottanut vastaan vasta 9!

Vierailija
1004/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppuuu kirjoitti:

Mulla on ongelmana se että haluaisin päästä tuohon mun 3. Hakutoiveeseen johon mut on jo hyväksytty mikäli en pääse noihin ekoihin.

Olen jonossa nyt 1. valintaani eli bioanalyytikoksi sijalla 58 ja terveydenhoitajaksi sijalla 45. Sanokaa mulle että ei ole mitään mahiksia päästä noihin! Bioanalyytikon paikan oli ottanut vastaan vasta 9!

Tuskinpa jonot liikkuu noin paljoa. Noi on haluttuja aloja molemmat.

Vierailija
1005/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah 1 piste englanti osiosta 😂 kirjotin siis A:n englannista 10v sitten ja sanavarasto surkea edelleen. Olen 28.varasijalla monimuoto-opiskeluihin. Äikkä melkein täydet, looginen ja molemmat matikat vähän yli puolet täysistä pisteistä. En oikein usko et pääsen.

Vierailija
1006/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun varasija 50 on nyt 49 :D

Vierailija
1007/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppuuu kirjoitti:

Näin ei pääsis käymään jos miettis pitempään kuin 2 sekuntia että mihin haluaa...

Vierailija
1008/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amppuuu kirjoitti:

Näin ei pääsis käymään jos miettis pitempään kuin 2 sekuntia että mihin haluaa...

Toisaalta ei se noinkaan mene. Mieli voi muuttua. Useat hakevat kouluihin ja sitten 3kk+ odottelujen jälkeen mieli on kirkastunut enemmän joko perehtymällä enemmän asioihin tai sitten käymällä vaikkapa avoimen kursseja liittyen kyseisiin aloihin. Moni asia voi kuulostaa hienolta ja kivalta, mutta todellisuus voi olla eri eikä kyseinen opinto nappaakkaan. Tästä johtuu varmaankin myös iso vaihtuvuus opinnoissa. Ihmiset hakevat siirtoja aika paljon joka vuosi ja moni hakee uudestaan yhteishaussa myös ja toivoo sitäkin kautta pääsevänsä toisiin opintoihin, koska siirtoa voi olla yllättävän vaikea saada.

Yllättyisit kuinka iso prosentti jättää opinnot kesken tai vaihtavat kokonaan alaa. Aika monella voi olla vaikea hahmottaa mitä haluaa "isona" tehdä. Tästä syystä myös moni jättää paikan ottamatta vastaan saadessaan vaikkapa 1. tai 2. vaihtoehdon, koska huomaavat tehneensä virheen laittaessaan jonkun paikan liian alas listassa mihin huomaa kuukausien jälkeen oikeasti haluavansa. Jotkut taas tekevät sen virheen, että ottavat vastahakoisesti vastaan paikan mihin ei oikeasti halua. Jotkut jopa käyvät nämä koulut loppuun ja tekevät tai eivät tee näitä töitä. Kuitenkin lopulta päätyvät vaihtamaan alaa ja saattavat jopa katua, että ottivat aikaisemmin paikan vastaan.

Vierailija
1009/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut päätöksentekotaidoista täydet pisteet?

Vierailija
1010/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan täysiä, mutta 18.82, mikä tuli itselle yllätyksenä, vaikka hyvä fiilis jäi kyllä! Matikka harmittaa, kun tuli vain 12.64, vaikka sen luulin menevän parhaiten :D

Vierailija
1011/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yksi tubettava opo sai koko kokeesta täydet pisteet. Hänellä toki maisterintutkinto taustalla.

Vierailija
1012/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se yksi tubettava opo sai koko kokeesta täydet pisteet. Hänellä toki maisterintutkinto taustalla.

Matikkapirkko vai kuka kysees?

Vierailija
1013/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matikkapirkko vai kuka kysees?

Katja Catus.

Matikkapirkko ei ole opo, hän on gradua vaille valmis matikan ja venäjän opettaja.

Vierailija
1014/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo varasijat liikkunu yhtää 🙈

Vierailija
1015/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo varasijat liikkunu yhtää 🙈

Yliopistoista ei oikein ole tullut mitään tuloksia vielä.

Vierailija
1016/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneälytaidot ja eettiset taidot täydet pisteet. Matikka ja englanti ym puolet pisteistä. No, onpahan kokeiltu näin 54 v.

Vierailija
1017/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneälytaidot ja eettiset taidot täydet pisteet. Matikka ja englanti ym puolet pisteistä. No, onpahan kokeiltu näin 54 v.

Itsellä eettiset täydet, tunneäly ja äikkä melkein täydet, matikka ja päätöksentekotaidot + - puolet pisteistä, enkku läpi reilu 2,5 pisteellä (haastavin itselleni ja lähtökohta oli että tuleeko hylättynä)😅 roikutaan varasijalla 28 vain muutaman pisteen erolla sisäänpäässeestä 🙈

Vierailija
1018/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä vei tunneälyssä pisteitä kun monet saaneet täydet, ei tosin paljoa täysistä puutu mutta kuitenkin. Veikkaisin kuva tehtäviä, jotka oli odotettua haastavampia.

Vierailija
1019/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mikä vei tunneälyssä pisteitä kun monet saaneet täydet, ei tosin paljoa täysistä puutu mutta kuitenkin. Veikkaisin kuva tehtäviä, jotka oli odotettua haastavampia.

En tiedä mut itselle helpoin osio

Vierailija
1020/2045 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto. Aikaisemmin varasijat tippui 8. -> 2. mut nyt kun pääsykoevalinnoista on tullut tuloksia niin ei ole tippunut enää ollenkaan 🥺 Oon surkeana kun oon niin lähellä ja ajattelin et todistusvalinnat tiputtaisi pisteitä.