Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteleeko irtisanoutumisella uhkailevat hoitajat että Suomessa on yllinkyllin 3000 euron kuukausipalkalla leppoisia toimistoduuneja?

Vierailija
21.04.2022 |

Ja sellaisia vielä, joihin ei vaadita mitään aiempaa kokemusta saati koulutusta.

Kommentit (4871)

Vierailija
3021/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaverin vaimo kertoi juuri, että heillä töissä osa hoitajista käyttää työajan netissä surffaillen.

Nyt nämä samat hoitajat vauhkoavat nyt sosiaalisessa mediassa kiireistään, raskaasta työstä ja vaativat palkkaan korotusta.

Voitaisiinko tämän lakon myötä tehdä myös rangaistavaa siitä ettei käytä työaikaa työn tekemiseen? Palvelualalla siitä saa varoituksen ja potkut - varmaan myös muilla aloilla.

Onhan se nyt itsestäänselvä että monet hoitajat viettävät ison osan työajastaan netissä surffaillen. Eihän muuten tämäkään palsta olisi päivästä toiseen täynnä hoitajia.

Kerropa, että montako hoitajaa tällä palstalla päivittäin viettää aikaa ja miten paljon? Tämän pitäisi olla olla sinulle helppoa asia keroa, koska a) kommentoit noin ja b) Sinähän olet tilastotieteen ammattilainen. Ja , kun tuo Tehynkään kysely ei ollut tieteellinen mielestäsi, niin esitä nyt tieteellisesti paikkansa pitävät tilastot asiasta, kiitos!

No niin- missä viipyy nyt se tilastotieto tästä asiasta?

Vierailija
3022/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa hoitajista varmaan jättääkin työnsä, loput jänistävät kun lainat pitää kuitenkin lyhentää ja korot maksella. Ja eläminenkin maksaa, ei siinä kannata jättää vakityötä. Irtisanoutuneiden tilalle tulee koulusta uusia hoitajia. Ehkä joillakin työpaikoilla työilmapiiri jopa paranee kun väki vaihtuu.

Hei

Väännetään nyt 1000xrautalangasta, kun et tajua

1. Irtisanomisilmoituksen tulee jättåmäån iso määrä hoitaji. 2007 näin teki 12 500 hoitajaa.

2. Hoitajien EI ANNETA irtisanotua. Säädetään pakkolaki

3. Hoitajat saavat korkemmat korotukset, kuin muut alat, koska päättäjät( viime kädessä) hallitus tietää, että nyt ei ole muuta vaihtoehtoa

Sinua ja muita kateellisia vtuttaa tämä, mutta no can do.

Miksi hoitajille pitäisi maksaa enemmän kuin tuottaville vienti- ja teknologia-aloille? Ja kerro mistä se raha otettaisiin?

Koska muuten ei ole niitä hoitajia, siksi. Ja älä nyt , pliis, aloita sitä vetten väsynyttä spämmäämistä niistä hoitajista, joita tänne raahataan kehitysmaista, kun se nyt vaan ei tule toteutumaan.

Mutta eihän valtaosa hoitajista edes harkitse minnekään menemistä, ihan teidän oman Tehyn kyselyn mukaan. Päinvastoin, valtaosan työhyvinvointi on hyvä ja aikovat jatkaa alalla.

Yli 40% vastanneista ei usko jaksavansa työuran loppuun asti.

Työhyvinvointi on heikentynyt. Vuonna 2019 työhyvinvointi erittäin/jokseenkin huono 27%. Vuonna 2021 lukema oli 41%, mikä mahtaa olla 2023?

Lukekaa täällä olevia aiempia analyysejä tuosta "tutkimuksesta".

Muru, analyysisi tutkimuksesta on aivan yhtä tarkoitushakuinen kuin väität Tehyn tulkinnan olevan.

Eiköhän se jossain vaiheessa tule esiin, mitä ulkopuoliset tilastoasiantuntijat sanovat tutkimuksen ja johtopäätösten tieteellisestä luotettavuudesta.

Ei liene tuon kyselyn tarkoitus tehdä tiedettä. Analysoitko jokaisen mielipidemittauksen ja markkinointitutkimuksen samoin kriteerein?

Tehy on nostanut omassa tutkimustulosanalysoinnissaan esillä olleita asioita työtaistelussa näkyvästi esille. Jos tietoja käytetään näin isojen asioiden päätöksenteossa, niiden on perustuttava faktoihin.

Muruseni, et kai oikeasti kuvittele, että palkoista päätetään kyselytutkimusten perusteella? Eiköhän siinä käytetä ihan muita perusteita.

Alkoiko puntit tutista.

Nyt sait minut nauramaan, muru! Kiitos siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3023/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sairaanhoitajan peruspalkan nousevan yli kolmen tuhannen ja siihen sitten lisät päälle. Vähempään ei tule tyytyä. Pääministerikin on jo patistellut hakemaan ratkaisua.

Vierailija
3024/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä Rytkönen joku hybridivaikuttamisen työkalu. Sillä on niin älyttömät jutut, että on aivan selvää että noilla kuvioilla tulee yhteiskuntaan eripuraa ja sotku.

Vierailija
3025/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan sairaanhoitajan peruspalkan nousevan yli kolmen tuhannen ja siihen sitten lisät päälle. Vähempään ei tule tyytyä. Pääministerikin on jo patistellut hakemaan ratkaisua.

Riittääköhän kolme tonnia enää alalla pysymiseen kun saman saa helpommin muualta. Neljä tonnia sen on oltava jotta porukka hakeutuu alalle opiskelemaan ja töihin. Ja jos joku kysyy mistä se raha otetaan niin ehdotan että otetaan se insinööreiltä ja kaikilta niiltä jotka aliarvioivat hoitoalaa.

Vierailija
3026/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa hoitajista varmaan jättääkin työnsä, loput jänistävät kun lainat pitää kuitenkin lyhentää ja korot maksella. Ja eläminenkin maksaa, ei siinä kannata jättää vakityötä. Irtisanoutuneiden tilalle tulee koulusta uusia hoitajia. Ehkä joillakin työpaikoilla työilmapiiri jopa paranee kun väki vaihtuu.

Hei

1. Irtisanomisilmoituksen tulee jättåmäån iso määrä hoitaji. 2007 näin teki 12 500 hoitajaa.

3. Hoitajat saavat korkemmat korotukset, kuin muut alat, koska päättäjät( viime kädessä) hallitus tietää, että nyt ei ole muuta vaihtoehtoa

4. Verotus nousee

5. Sairaaloiden ja terveyskeskusten palvelumaksut nousevat

6. Kulutus vähenee, talous sakkaa ja työttömyys lisääntyy

7. Pahoinvointi ja ongelmat lisääntyvät

Enpä ole tiennytkään, että meidän hoitajien vastuulla on jo valtion talous, verotus ja kulutuskin. Potilaiden hengen ja terveyden lisäksi. Wautsi wau.

Miksi näin ei käynyt, kun valtio hankki öööö monellako miljardilla hävittäjiä? Verorahoista nekin maksetaan.

Sinun on nyt vaan hyväksuttävä tämä sinulle niin vastenmielinen asia, että HOITAJAT TULEVAT SAAMAAN MUITA ALOJA SUUREMMAT KOROTUKSET!!!!

Kun "niillä muilla aloilla" yksityisellä on paljon toimijoita, joiden bruttopalkka on alle hoitajien nettopalkan, niin miten paljon kuvittelet löytyvän kiinnostusta nostaa omaa veroprosenttiaan jotta voisi maksaa teille lisää?

Vierailija
3027/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jotenkin alkaa inhota hoitsuja. Ahneus, piittaamattomuus potilaiden hyvinvoinnista, muiden alojen aliarviointi..

Vierailija
3028/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kannattaisi käydä statistiikan peruskurssi jo ihan yleissivistyksenkin vuoksi vaikka avoimessa yliopistossa, siinä alkaa kummasti ymmärtämään maailmaa ja kaikkea muutakin, kun ymmärtää tilastojen merkityksen ja osaa tulkita niitä oikealla tavalla.

Jos nyt aloitettaisiin siitä, että kaikki tietäisivät brutto- ja nettopalkan eron. Todella suuri osa hoitajista ei sitä tiedä. Seuraavaksi voitaisiin opettaa, että tt-tuella ei voi opiskella tutkintoa eikä työttömäksi voi noin vain päättää jäädä kotia hoitamaan. Siitä voitaisiin jatkaa siihen, että ansiosidonnainen ei ole "liiton rahoja" vaan maksetaan lähes kokonaan verorahoista. Huipennuksena voisi olla katsaus eri ammattien vaatimuksiin, palkkatasoihin ja työllistymisen todennäköisyyteen, mm. sen faktan läpikäymiseen, että Suomessa ei enää vain "mennä" töihin millekään alalle ilman vaadittavaa osaamista. 

Tällainen peruspaketti alkeellista tietoa yhteiskunnasta ja työelämästä voisi olla pakollinen opintojakso hoitajille. Nyt suuri osa ei tiedä mitään noista. Tilastotieteen opiskelu voi olla heille liian vaikeaa, mutta toki voitaisiin opettaa heille sellaiset konseptit kuten keskiarvo, mediaani ja moodi. Nyt on käynyt ilmi, että nämäkin ovat heille vieraita konsepteja.

Lopeta jo. Olet tätä samaa scheebaa jauhanut 150 sivua.. Olet kuin rikkinäinen radio DDRstä. Samaa soopaa aamusta iltaan. Wou wou uli uli wou wou uli uli. En ihmettele, että kukaan ei kestä sinua eikä sinulla ole parisuhdetta. Kuka vttu jaksaisi kuunnella tämmöistä minä minä minä minä minä kun minä minä minä sanon, niin minä ole oikeassa ja minä sanon nyt viimeisen sana kun minä vttu olen limmer besser wisser ūber alles.

Wautsi mikä tietäjä, varsinainen palstojen kingi, jaksaa jaksaa, jestas ku fiksu ja viisas. Iiiiihana, mä haluun ton.Se vois tulla luennoimaan faktoja kaikista tietämistään aiheista, huom siis hoitsuille.

Vierailija
3029/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jotenkin alkaa inhota hoitsuja. Ahneus, piittaamattomuus potilaiden hyvinvoinnista, muiden alojen aliarviointi..

No tietenkin, kun tääon hoitsujen haukkumisketju.

Vierailija
3030/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kannattaisi käydä statistiikan peruskurssi jo ihan yleissivistyksenkin vuoksi vaikka avoimessa yliopistossa, siinä alkaa kummasti ymmärtämään maailmaa ja kaikkea muutakin, kun ymmärtää tilastojen merkityksen ja osaa tulkita niitä oikealla tavalla.

Jos nyt aloitettaisiin siitä, että kaikki tietäisivät brutto- ja nettopalkan eron. Todella suuri osa hoitajista ei sitä tiedä. Seuraavaksi voitaisiin opettaa, että tt-tuella ei voi opiskella tutkintoa eikä työttömäksi voi noin vain päättää jäädä kotia hoitamaan. Siitä voitaisiin jatkaa siihen, että ansiosidonnainen ei ole "liiton rahoja" vaan maksetaan lähes kokonaan verorahoista. Huipennuksena voisi olla katsaus eri ammattien vaatimuksiin, palkkatasoihin ja työllistymisen todennäköisyyteen, mm. sen faktan läpikäymiseen, että Suomessa ei enää vain "mennä" töihin millekään alalle ilman vaadittavaa osaamista. 

Tällainen peruspaketti alkeellista tietoa yhteiskunnasta ja työelämästä voisi olla pakollinen opintojakso hoitajille. Nyt suuri osa ei tiedä mitään noista. Tilastotieteen opiskelu voi olla heille liian vaikeaa, mutta toki voitaisiin opettaa heille sellaiset konseptit kuten keskiarvo, mediaani ja moodi. Nyt on käynyt ilmi, että nämäkin ovat heille vieraita konsepteja.

Lopeta jo. Olet tätä samaa scheebaa jauhanut 150 sivua.. Olet kuin rikkinäinen radio DDRstä. Samaa soopaa aamusta iltaan. Wou wou uli uli wou wou uli uli. En ihmettele, että kukaan ei kestä sinua eikä sinulla ole parisuhdetta. Kuka vttu jaksaisi kuunnella tämmöistä minä minä minä minä minä kun minä minä minä sanon, niin minä ole oikeassa ja minä sanon nyt viimeisen sana kun minä vttu olen limmer besser wisser ūber alles.

Wautsi mikä tietäjä, varsinainen palstojen kingi, jaksaa jaksaa, jestas ku fiksu ja viisas. Iiiiihana, mä haluun ton.Se vois tulla luennoimaan faktoja kaikista tietämistään aiheista, huom siis hoitsuille.

Joo, ja varsinkin konsultoimaan ja muuttamaan kaikki toimintamallit ja menetelmät, ja parantamaan ilmapiirin ja johtamisen, kun hän tietää kaikesta kaiken.

Älä myöskään unohda meitä naisia- hän voisi luennoilla meille naisille siis ihan mistä vaan ,koska tietää myös meidän naisten asiat paremmin, kuin me itse💖

Vierailija
3031/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmin ketjussa haaveili kokoonpanotöistä. Aika vähän niitä Suomessa on, mutta jonkin verran löytyy 

Tässä on palkkatilastoa:

Pihla Ikkunat Oy Tehdastyöntekijä 1 palkka noin 1 440 - 1 760 €

Abb Oy Tehdastyöntekijä 1 palkka noin 2 700 - 3 300 €

Sim Finland Oy Tehdastyöntekijä 1 palkka noin 1 980 - 2 420 €

Tikkurila Oyj Tehdastyöntekijä 1 palkkanoin 4 212 - 5 148 €

Outokummun Metalli Tehdastyöntekijä 1 palkkan oin 3 870 - 4 730 €

Abloy Oy Tehdastyöntekijä 1 palkkanoin 2 160 - 2 640 €

Vieläkö kiinnostaa lähteä leppoisia ikkunankarmeja kasaamaan? Lähteenä on palkkavertailu.com. 

Vierailija
3032/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkinäinen DDR radio jatkaa, jatkaa, jatkaa, jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa

Vierailija
3033/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aiemmin ketjussa haaveili kokoonpanotöistä. Aika vähän niitä Suomessa on, mutta jonkin verran löytyy 

Tässä on palkkatilastoa:

Vieläkö kiinnostaa lähteä leppoisia ikkunankarmeja kasaamaan? Lähteenä on palkkavertailu.com. 

Voi tellan lettas tentään, kun tämä Muru on niin huolissaan siitä, että ei Kait ne hoitsut oikeasti irtsanoudu ja vaihda alaa🙄 Muru, sun ei tarvitse olla yhtään huolissaan meidän toimeentulosta,työpaikoista, opinnoista,eikä irtisanoutumisista. Don' t you worry . Kyllä me pärjätään.

Vierailija
3034/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on palkkatilastoa:

Ihan hyvät palkat amiksilla.

Vierailija
3035/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääköhän kolme tonnia enää alalla pysymiseen kun saman saa helpommin muualta. Neljä tonnia sen on oltava jotta porukka hakeutuu alalle opiskelemaan ja töihin. Ja jos joku kysyy mistä se raha otetaan niin ehdotan että otetaan se insinööreiltä ja kaikilta niiltä jotka aliarvioivat hoitoalaa.

Ja miten ajattelit ottaa sen tonnin insinööreiltä kun suurin osa työskentelee yksityisellä? Äly hoi taas.

Vierailija
3036/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä Rytkönen joku hybridivaikuttamisen työkalu. Sillä on niin älyttömät jutut, että on aivan selvää että noilla kuvioilla tulee yhteiskuntaan eripuraa ja sotku.

No tottakai on. Höh, tietysti. Millariikka viettää kaiken aikansa täällä.

Vierailija
3037/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on palkkatilastoa:

Yllättävän kova Tikkurilassa. Olin siellä opiskellessa laitoshuoltajana, ja brutto oli tyyliä 1700 EUR / kk. Ihan tarkkaan en muista, mutta jotain tuota luokkaa.

Vierailija
3038/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ajattelit ottaa sen tonnin insinööreiltä kun suurin osa työskentelee yksityisellä? Äly hoi taas.

Noo, tämän palstan mukaan hoitajille voidaan lailla määrätä tonnin sanktiot ja viedä väkisin käsi- ja jalkaraudoussa töihin, niin eiköhän sitänsemmoinen laki voida myös säätää, että kaikilta insinööreiltä siirretään 1000€ palkasta hoitsujen korotuksiin🙃

Vierailija
3039/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkinäinen DDR radio jatkaa, jatkaa, jatkaa, jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa,jatkaa

Olispa siin deletenappi, vaik just siin murun kohdalla. Koittakaa löytää.

Vierailija
3040/4871 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

4. Verotus nousee

5. Sairaaloiden ja terveyskeskusten palvelumaksut nousevat

6. Kulutus vähenee, talous sakkaa ja työttömyys lisääntyy

7. Pahoinvointi ja ongelmat lisääntyvät

Enpä ole tiennytkään, että meidän hoitajien vastuulla on jo valtion talous, verotus ja kulutuskin. Potilaiden hengen ja terveyden lisäksi. Wautsi wau.

Miksi näin ei käynyt, kun valtio hankki öööö monellako miljardilla hävittäjiä? Verorahoista nekin maksetaan.

Sinun on nyt vaan hyväksuttävä tämä sinulle niin vastenmielinen asia, että HOITAJAT TULEVAT SAAMAAN MUITA ALOJA SUUREMMAT KOROTUKSET!!!!

Kun "niillä muilla aloilla" yksityisellä on paljon toimijoita, joiden bruttopalkka on alle hoitajien nettopalkan, niin miten paljon kuvittelet löytyvän kiinnostusta nostaa omaa veroprosenttiaan jotta voisi maksaa teille lisää?

Ai hitto, ajattele- et saa pllua keneltään hoitsulta, ja kohta niillä on vielä parempi palkkakin kuin sinulla. Kyllähän se v....aaa. olisit niiden oåinto- oppaiden lisäksi silloin aikoinaan selannut myös palkka- taulukoita, niin nyt ei harmittaisi näin paljon.