Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite tulee ilmeisesti koskemaan myös osaa työssäkäyvistä

Vierailija
20.04.2022 |

Näin minulle ainakin tänään väitti työkkärin virkailija.

Eli jos olet osa-aikainen, tai vuokratyössä tai muuten työsuhteessa, jossa palkan lisäksi saat soviteltua päivärahaa edes satunnaisesti, niin ei kun hakemuksia lähettelmään vaan, koska osa-aikaisuus tai vuokratyö ei nähtävästi työkkärin mielestä ole hyväksyttävä ja riittävä työsuhde

Kommentit (946)

Vierailija
61/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järjetöntä tuollainen.

Osa-aikatyökin kuitenkin ON työtä, ja jos työkkärin yksi pointti on se, että ihmisen täytyy olla tekemässä toisen hyväksi jotain joko palkattuna tai palkatta, niin pitäisi riittää, että tekee edes osa-aikatyötä. Menee ihan ihmisten juoksuttamiseksi nyt.

Huom. vain jos haet tukia ja olet pummi, ei tavallisille kunnon töissäkäyville oli osa-aikainen tai ei!!!

Vierailija
62/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on määräaikainen osa aika työ joten ei tarvitse hakea mitään koska tosta sopimuksesta pääsee vasta sit irti kun se loppuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt osa- aika työtä jo monta vuotta. Nyt tämän vuoden aikana on ruvennut tulemaan työtärjouksia, on pitänyt tehdä hakemuksia työpaikkoihin. Piti käydä myös te- toimistossa keskustelemassa. Nykyinen työni on pysyvä työpaikka, en haluaisi vaihtaa sitä määräaikaiseen työhön. Työtunteja viikossa 28 nyt. Haettavat paikat olivat kaukana, ilman autoa hankala päästä. Olin suunnitellut ,että eläkkeelle saakka olisin saanut tehdä nykyistä työtä, muutama vuosi eläkkeeseen. Stressaa, vaikka ei kukaan tämän ikäistä uuteen työhön ota.

Kyllä sinä saat sitä tehdä ihan rauhassa, kunhan et nostele päivärahaa.

Onhan se ihan kohtuullista, että jos nostaa työttömyysetuutta, niin on velvollinen hakemaan sellaista työtä jossa etuutta ei enää tarvita.

En ymmärrä, miksi tähän asti ollaan oltu tässä asiassa niin lepsuja, vaikka periaatteessa se sama sääntö on ollut olemassa ennenkin.

Tässäkin aloittaja pitää itsestään selvänä, että yhteiskunta maksaa hänennle tukia, vaikka käy töissä ja vielä valittaa. Mäkin haluaisin olla 0 (nolla) tunneilla ja saisin yhteiskunnalta rahat ja kivaa olisi kun työkkäri ei lähestyisi typerine työnhaku vaateineen....

Eli kyllä aloittaja saa tehdä tätä työtä eläkkeelle asti, lopetat tukien noston, niin ei työkkäri kiusaa.

Vierailija
64/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin työtön ja tiistaina Te-toimiston infossa sanottiin että haettavien työpaikkojen määriä aletaan katsella sitten vasta heinäkuussa. Näin siis Helsingissä.

Vierailija
65/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain soviteltua päivärahaa, mutta en saanut, koska teen etätyötä eikä työnantaja pysty vahtimaan kuinka paljon aikaa käytän työntekoon. No, tästä on sitten se hyöty, ettei tarvitse hakea töitä.

Rippuu tuloista eikä mistään tuntimääristä.

Vierailija
66/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen täysin työtön ja tiistaina Te-toimiston infossa sanottiin että haettavien työpaikkojen määriä aletaan katsella sitten vasta heinäkuussa. Näin siis Helsingissä.

Jos olet työhaluinen työtön työnhakija, niin teetkö siis työhakemuksia saadaksesi työpaikan, vai kun joku käskee?

Oletko ihan aikuinen kuitenkin, vai missä on vika?

Miten niin vika? En etsi mitään vikoja vaan kerron miten ”uusi malli alkaa toukokuussa”.

Vierailija
67/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työhaluinen työtön työnhakija, niin teetkö siis työhakemuksia saadaksesi työpaikan, vai kun joku käskee?

Miten niin vika? En etsi mitään vikoja vaan kerron miten ”uusi malli alkaa toukokuussa”.

Mitä sen on väliä, kun työnhaun tarkoitus on löytää työpaikka, ja työnhaku kannattaa aloittaa nyt juuri heti. Se on paljon täekeämpää kuin palstailu, eikö?

Vierailija
68/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen on väliä, kun työnhaun tarkoitus on löytää työpaikka, ja työnhaku kannattaa aloittaa nyt juuri heti. Se on paljon täekeämpää kuin palstailu, eikö?

Niinpä. Kerroin vaan, miten meillä akateemisilla on asian laita ”toukokuussa alkavan mallin” osalta.

Vierailija
69/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyökin kuitenkin ON työtä, ja jos työkkärin yksi pointti on se, että ihmisen täytyy olla tekemässä toisen hyväksi jotain joko palkattuna tai palkatta, niin pitäisi riittää, että tekee edes osa-aikatyötä. Menee ihan ihmisten juoksuttamiseksi nyt.

Jos on niin mitätön osa-aikatyö ettei sen palkka riitä, niin pitää hakea lisää työtä eikä elää muiden siivellä.

Vierailija
70/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kerroin vaan, miten meillä akateemisilla on asian laita ”toukokuussa alkavan mallin” osalta.

Eli olet akateemisen koulutuksen saanut, mutta käytätsitä koulutustasi mieluummin saivarteluun kuin johonkin järkevään, kuten työnhakuun?

Vierailija
71/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin mitätön osa-aikatyö ettei sen palkka riitä, niin pitää hakea lisää työtä eikä elää muiden siivellä.

Juuri näin. Tietysti jos on varakkaasta suvusta ja käy vain viriketöissä, niin silloin ei tarvitsekaan mitään työttömyyskorvauksia ja silloin asia on ihan fine.

Vierailija
72/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet akateemisen koulutuksen saanut, mutta käytätsitä koulutustasi mieluummin saivarteluun kuin johonkin järkevään, kuten työnhakuun?

Aha, vai niin.

Vierailija
73/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein tajunnutkaan ennen näitä uuden mallin myötä alkaneita keskusteluja, että soviteltua päivärahaa oikeasti saa tai on saanut vaikka ei edes hae kokoaikatyötä. Hieman lepsulta kieltämättä vaikuttaa tällaisen mahdollistaminen.

Miksi minäkään teen kokopäivätyötä, jos voisin vain tehdä osa-aikaista ja veronmaksajat rahoittaisivat erotuksen?

Vaikkapa eläkkeesi takia.

Myös ansiosidonnaisesta kertyy eläkettä.

Vierailija
74/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein tajunnutkaan ennen näitä uuden mallin myötä alkaneita keskusteluja, että soviteltua päivärahaa oikeasti saa tai on saanut vaikka ei edes hae kokoaikatyötä. Hieman lepsulta kieltämättä vaikuttaa tällaisen mahdollistaminen.

Miksi minäkään teen kokopäivätyötä, jos voisin vain tehdä osa-aikaista ja veronmaksajat rahoittaisivat erotuksen?

Vaikkapa eläkkeesi takia.

Ei nämä osa-aikaiset työpaikat minkä päälle maksetaan työttömyysetuutta ole sellaisia mitkä kerryttäisivät eläkettä edes täysillä tunneilla. Suurin osa on matalapalkkatöitä kaupassa, siivoamassa, ravintola-alalla, henkilökohtaisena avustajana tms. Täydellä työurallakin eläkettä kertyy niin mitätön määrä ettei se motivoi ketään. Saman summan saa eläkkeellä nekin jotka eivät ole koskaan työskennelleet.

Vierailija
75/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, vai niin.

Titten olen malttyyli… voi voi. Ei ihme, että olet työtön, koulutuksistasi huolimatta, ja sellaiseksi jäät,

Määrittelen itse itseni, kiitos vain. En etsi kenenkään hyväksyntää, valitettavasti.

Vierailija
76/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikaisessa työssä, en hae tukia niin saan olla ihan rauhassa ja nauttia lyhyemmistä päivistä ja pienemmät tulot näkyvät sitten kulutuksessa niin, että ilmasto kiittää.

Vierailija
77/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt viimeiset 5 vuotta samalle ala-asteelle ohjaajan työtä osa-aikaisena, 25 h viikossa, saan soviteltua n. 200 euroa kuussa palkan lisäksi. Asun kehäkolmosen ulkopuolella pienellä paikkakunnalla pohjoisemmassa, koko päiväistä työtä täälläpäin ei kovin monella ole, ainoa mahdollisuus alkaa siis olla se että muutan etelään jos vakituisempaa kokopäivä työtä on pakko tehdä. Tämä onkin se joka suomen pelastaa, kaikki muuttaa pääkaupunkiseudun alueelle kun pohjoisemmassa ei enään pystytä asumaan. Suomi tyhjäksi ja kaikki hesan alueelle, varmasti helpottaa pääkaupunkiseudun työttömien elämää kun joutuvat jatkossa kisaamaan yhdestä puhelinmyyjän työpaikasta 2000 muun ihmisen kanssa :D

Vierailija
78/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt viimeiset 5 vuotta samalle ala-asteelle ohjaajan työtä osa-aikaisena, 25 h viikossa, saan soviteltua n. 200 euroa kuussa palkan lisäksi. Asun kehäkolmosen ulkopuolella pienellä paikkakunnalla pohjoisemmassa, koko päiväistä työtä täälläpäin ei kovin monella ole, ainoa mahdollisuus alkaa siis olla se että muutan etelään jos vakituisempaa kokopäivä työtä on pakko tehdä. Tämä onkin se joka suomen pelastaa, kaikki muuttaa pääkaupunkiseudun alueelle kun pohjoisemmassa ei enään pystytä asumaan. Suomi tyhjäksi ja kaikki hesan alueelle, varmasti helpottaa pääkaupunkiseudun työttömien elämää kun joutuvat jatkossa kisaamaan yhdestä puhelinmyyjän työpaikasta 2000 muun ihmisen kanssa :D

Olisihan tuossa täysin mahdollista tehdä jotain toista osa-aikatyötä, niin ei tarvisi tukien varassa olla.

Vierailija
79/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"puhelinmyyjän työpaikasta"

Nuo eivät ole työpaikkoja, ovat täydellisen kussetuksen kohteita. Siinä kussetetaan sekä soittajaa että pakkomyynnin kohdannutta vanhusta. Onneksi laki puuttuu tuohon sikailuun.

Vierailija
80/946 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan tuossa täysin mahdollista tehdä jotain toista osa-aikatyötä, niin ei tarvisi tukien varassa olla.

Eipä kovin monella pienellä paikkakunnalla ole oikeasti mahdollista tehdä toista osa-aikaista työtä, jossain kyllä, mutta todellisuudessa ei kovin monellakaan paikkakunnalla. Ovat onnellisia edes siitä yhdestä työstä, jota ei monelle löydy laisinkaan. Kertoo paljon kuinka ulalla aika moni on siitä oikeasta todellisuudesta.. Etäisyydet voivat olla isoja osa-aikaa tekevän palkkapussille kun julkiset ei kulje ja bensa maksaa satoja kuussa. Ratkaisu ei yksinkertaisesti voi olla se, että kaikki muuttavat työn perässä etelä-suomeen, yhteiskunnan rakenne ei yksinkertaisesti kestä sitä. Useammat taistelevat samoista töistä, asunnoista jne. On vain yksinkertaisesti pakko hyväksyä se että osa suomalaisista joutuu asuttamaan maata myös kehäkolmosen ulkopuolella ja siellä ei kaikille vain löydy kokoaikaista, saatikka useampaa osa-aikaista työtä.