Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

niin pitikö työhaastattelussa mainita olevansa raskaana? jos ei kysytä? ev.

Vierailija
06.10.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus kuuluu normaaliin työssäkäyvän elämään, eikä ketään saa syrjiä sen takia. Minkälaisen kuvan antaa työtoveri itsestään, joka iskee puukkoa raskaana olevan työtoverin selkään?

Vierailija
22/26 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tai paha mieli on edelleenkin ihan eri kaliiberin asia kuin laki tai sen rikkominen. Viestistäsi ei voi päätellä muuta kuin että sinusta raskaana oleva nainen ei saa hakea työtä. Saako raskautta suunnitteleva? Pikkulapsen äiti? Hedelmällisessä iässä oleva nainen? Isoäiti?

Naiseus on yksi suuri händikäppi, jos tuolle tielle lähdetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista 28 =(

Mulla yhdessä työhaastattelussa paikan pomo kysyi että aiotko hankkia enempää lapsia (mulla 1 lapsi). Sanoin että tällä hetkellä ei ole suunnitelmissa, vaikka oli. Olisin saanut paikan, mutta en mennyt. Ärsytti kun käytiin tuollaista henkilökohtaista asiaa urkkimaan. Se EI OLE muiden asia!!!!!!!!!!!!!!!!! PRKL!

Vierailija
24/26 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laitonta kysyä sitä. On typerää kertoa sellaista mitä ei kysytä. Ellei kyseessä ole papin tms virka, he eivät palkkaa sinua moraalisi takia! Varsinkin jos ainoa " moraaliton" tekosi on olla kertomatta raskaudesta jota ei vielä päällepäin näy. Olet todella puhtoinen pulmunen, yleensä ihmiset jättävät kertomatta paljon pahempia asioita.

Vierailija
25/26 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ap:llä kyseellä alkuraskaus?

Vierailija
26/26 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslaisen kuvan antaa itsestään työnantaja, joka rikkoo lakia jo työhaastattelussa? Ynnä kuultuaan naisen olevan raskaana jättää takuuvarmasti palkkaamatta tämän eli rikkoo lakia jo toisen kerran.

Oikeasti, mä luulen, että suuri osa näistä " moraalitonta olla kertomatta" -kannanottajista on yrittäjämiesten kotona olevia vaimoja, joiden mielestä muidenkaan naisten ei pitäisi sinne työelämään tuppautua vaan jäädä lasten kanssa kotiin. En voi ymmärtää, miksi kukaan itse työelämässä oleva nainen puolustelisi naisten syrjimistä työelämässä. Tämä sama ilmiö esiintyy ketjussa toisensa jälkeen, ei vain av:lla vaan jopa odotus-palstalla. Ja kumma juttu kun ei mene perille, että laki ja mielipide ei paini ihan samassa sarjassa.