Minkälaista ihmistä narsisti ei pysty musertamaan?
Kommentit (391)
Ne pystyy musertavasta tarpeeksi pienet lapset väkivallan avulla. Aikuiset musertuu yleensä vain fyysisestä väkivallasta kunnolla. Narsistit metsästävät ihan pieniä lapsia täällä Suomessakin. Laittavat omansakin täysin sekaisin, mutta myös muut, jos tilaisuus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen kuullut, että epävakaa persoonallisuushäiriöinen on ainoa, josta narsisti ei saa otetta, koska ei pysty manipuloimaan häntä tai ennakoimaan hänen reaktioitaan.
Olen joutunut elämään pitkään epävakaan kanssa. Havaintoni mukaan he ovat hyvin ennakoitavia. Mt-häiriö heikentää aina henkistä toimintakykyä. Tietenkin he kuvittelevat olevansa juonikkaita.
Narsisti ja epävakaa muodostavat usein joksikin aikaa parin, ennen kuin suhde tuhoutuu ylitsepääsemättömiin erimielisyyksiin. Suhde voi tosin usein jatkua on-off-mallilla vuosiakin. Epävakaasta persoonallisuushäiriöstä monesti toivutaan vanhemmiten, jolloin myrkylliset ihmissuhteetkin jäävät taakse.
Narsistin ja epävakaan suhteen alkuhuumassa kumpikin elää fantasiamaailmassa toisistaan riippuvaisina, kunnes alkaa manipulointi/tunteilla pelaaminen ja jopa kostonkierre, johon suhde päättyy.
terveisin Keittiöpsykologi
Mun miehellä on narsistisia piirteitä, mutta todellisuudessa hän kärsii autismista. Itse taas olen kasvanut erittäin vahvasti narsistisen isän kanssa. Osaan ottaa narsistimaisen manipuloivan asenteen tarvittaessa, jos mieheni käyttäytyy liian itsekkäästi. En tykkää käyttää sitä, mutta joskus on pakko. Autistit eivät näe kuinka huonosti he käyttäytyvät, kunnes joku käyttäytyy samalla tavalla mutta vielä huonommin. Minua eivät narsistit murra helposti, koska minulla on heistä niin paljon kokemusta. Olen käynyt persoonallisuushäiriötesteissä ja mitään ei löytynyt, mutta lähimpää liippaa vaativa persoonallisuushäiriö.
Narsistien ja muiden kannattaa nauttia siitä, että niiden kanssa ei enää ikinä haluta olla tekemisissä.
Ja vaativat persoonallisuushäiriöiset ovat melko joustamattomia, omaavat korkean moraalin ja läksyttävät toisia jos näkevät vääryyttä, sekä ovat itsepäisiä. Kokevat olevansa oikeassa ja haluavat asioiden hoituvan heidän tavallaan. Tämä periksiantamattomuus tekee sen , että heitä ei ole helppo manipuloida.
Mun saman katon alla asuva mummo oli narsisti. Meitä oli kolme lasta, ja hän valitsi mut inhokiksi. Muille oli pullantuoksuinen isoäiti, joskin sai manipuloitua heidät tekemään likaisen työn, eli mun pahoinpitelemisen, puolestaan.
Oon aina miettinyt, että olinko mä ns. hyvä uhri narskulle ja siksi hän valitsi mut, vai huono, jonka takia hän vihasi mua. Noh, totuutta en saa koskaan tietää.
On uskomatonta, miten narsku pystyy ohjailemaan muita ihmisiä kuin robotteja. Mä katsoin sitä koko lapsuuteni ja nuoruuteni sivusta ja perusturvallisuuden tunteeni katosi tyystin. En osaa sanoa, yrittikö hän edes ohjailla mua, mutta haluan uskoa, että hän vihasi mua, koska olin huono robotti. Olen lievästi autistinen, jos sillä nyt on asian kanssa mitään tekemistä.
Mutta onnistuiko hän musertamaan mut? Minusta ei. Työkykyistä musta ei koskaan tullut, olen yhä vakavasti mielenterveysongelmainen, mutta nykyään onnellinen, oman paikkani ja jalansijani maailmasta löytänyt. Melkein kuulin kuinka narsku kääntyi juuri haudassaan.
Minua ei nujerra kukaan!
Minä nujerran kaikki!
Elin viisi vuotta klassisen narsistin kanssa. Minä, vahva ihminen menetin oman elämänhallintani joksikin aikaa, mutta kun sieltä nousin, tie oli vain ylöspäin. Nykyään tunnistan narisistit sadan metrin päästä ja häivyn vähin äänin. Entisen kanssa en pidä minkäännäköistä yhteyttä, olen blokannut hänen tietonsa kaikilta kanavilta.Sekös häntä aikanaan eniten otti pattiin. On sittemmin löytänyt itselleni parikin kilttiä seuraajaa, sääli heitä . Olen toki koittanut varoittaa mutta todennut sen turhaksi. Ns. hurmaava menestynyt mies kun on. Tosin perhe ja sukulaiset hylänneet hänet jo aika päiviä sitten, ja kuten joku tuolla aikanaan krijoitti, oli varmaan paljon muutakin ongelmaa, ehkä autistin piirteitä koska oli tietyissä matemaattisissa asioissa todella etevä. Toinen lapsistaan vähän samanlainen. Aikoinaan kun hänet tapasin , ei ollut nettiä eikä tietoa tällaisita tapauksista, ja normaaliin elämään tottuneena en tajunnut että jotkut on näin omistuisia. Ensin tuli epäusko, sitten auttamishalu, ihastuminen mutta lopuksi vain sääli.Sitä ei menestynyt narsisti kestä. Vaikka säälin tunteeni oli oikeasti ihan aitoa.
Stoalaista viisasta. t: stoalainen viisas.
normaali ihminen ei muserru kenenkään kanssa.
Narsisti murtaa vain itseään pala palalta
Vierailija kirjoitti:
Luin ensimmäiset 100 viestiä ja aloin hieman huolestua näistä kommentoijista! Miten jokaisella voi olla naristeja ympärille vaikka kuinka paljon ja kaikki on niin kieroja ja manipuloivia. Ei jokainen kusipää ole narsisti.
Vaikuttaa siltä, että narsisteista jauhavat tarvitsevat itse jonkun diagnoosin...Samat toimintamallit toimivat niitä kusipäitökin kohtaan. Kylmää kyytiä, elä omaa elämääsi ja anna narsu-kpäälle aikaa jos haluat, muuten olet kuin saippuapala. Saat varmasti olla rauhassa. Jos haluat narsu-kpäästä nopeasti eroon kerrot useista ystävistäsi (narsu-kpäällä ei ole yhtään ystävää/ kaveria), omista tekemisistäsi ja kiireestäsi ja menoistasi, lisäksi vielä ylipäinen rahankäyttö, mutta olet teidän yhdessä olon aikana pihiäkin pihimpi sekä korostat omaa asemaasi töissä yms, narsu-kpää lähtee nopeasti kuvioista. Kokeilkaa vaikka ;)
En ikinä missään tapauksessa palvo ketään ihmistä siinä määrin, että mua voisi kohdella huonosti. Jos se näyttää ku si päältä, kuulostaa ku si päältä, käyttäytyy kuin ku si pää, niin sitten se on sellainen ja joutaa pois elämästäni. En ole myöskään perso kehuille tai imartelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävakaat ovat narsistin kauhu; mistään maineesta/statuksesta välittämättömän varttihullun totaaliraivarit ovat heille kauhistus!
Epävakaathab ovat pikemmin kaikkein altteimpia uhreja.
Niinpä, narsistin ja epävakaan suhde on hyvin tyypillinen. Useimmiten niin, että mies narsisti ja nainen epävakaa. Narsisti kiinnostuu usein myös huomionhakuista pershäiriöitä sairastavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ensimmäiset 100 viestiä ja aloin hieman huolestua näistä kommentoijista! Miten jokaisella voi olla naristeja ympärille vaikka kuinka paljon ja kaikki on niin kieroja ja manipuloivia. Ei jokainen kusipää ole narsisti.
Vaikuttaa siltä, että narsisteista jauhavat tarvitsevat itse jonkun diagnoosin...Samat toimintamallit toimivat niitä kusipäitökin kohtaan. Kylmää kyytiä, elä omaa elämääsi ja anna narsu-kpäälle aikaa jos haluat, muuten olet kuin saippuapala. Saat varmasti olla rauhassa. Jos haluat narsu-kpäästä nopeasti eroon kerrot useista ystävistäsi (narsu-kpäällä ei ole yhtään ystävää/ kaveria), omista tekemisistäsi ja kiireestäsi ja menoistasi, lisäksi vielä ylipäinen rahankäyttö, mutta olet teidän yhdessä olon aikana pihiäkin pihimpi sekä korostat omaa asemaasi töissä yms, narsu-kpää lähtee nopeasti kuvioista. Kokeilkaa vaikka ;)
Aina näitä riittää, jotka alkaa toitottaa, että narsisteja ei ole! Tai niitä on vain yksi tai kaksi maailmassa. Just joo.
Ja aina niitten mielestä se narsistista kertova onkin narsisti itse tai vähintään joku muu häiriöinen. Eli itse luokittelee ihmisen vaikka miksi, vaikka ei ole minkäänlaista tietoa tästä kohteestaan. Nämä narskujen uhrit sentään kirjoittaa kokemuksistaan. Ja narsisti on loppujen lopuksi erittäin helposti tunnistettavissakin, kun vaan sopivan paljon aikaa hänen kanssaan viettää. Narsistilla on erittäin selkeät toimintamallit ja ajatuskaavat, ne erottaa kyllä normaalin ihmisen käytöksestä hyvinkin pian. Ei jokainen kusipää olekaan narsisti, mutta narsisti on aina kusipää.
Ongelmaksi tulee useimmiten se, että uhri ei pitkään aikaan tajua olevansa uhri. On vain epämääräisen ikävä tunne, kun toinen käyttäytyy aina niin keljusti ja joutuu olemaan aina se altavastaaja. Ennen kuin sitten kun päässä välähtää ; joku sivullinen saattaa sanoa, että etkö ole ajatellut, että tuohan on narsismia. Tai itse tajuaa. Silloin myös ymmärtää, että toista ei pysty muuttamaan millään keinoin.
Kun itse aloin tarkemmin miettiä asiaa, huomasin, että toden totta, kaikkihan täsmää. Se oli jonkinlainen valaistuminen, ymmärsin, mistä hänen käytöksensä kertoo. Ja myös sen, että ikinä hän ei tule muuttumaan, vaikka olosuhteet ja ajat muuttuisivat, niin narsistinen suhtautuminen elämään hänellä säilyy. Se voi muuttaa muotoaan, mutta on aina olemassa. Hän tulee aina olemaan elämänsä ykkönen ja vaatimaan myös muilta sitä ykkösyyttä itselleen. Hän ei koskaan tule asettumaan toisen asemaan missään tilanteessa. Hän pyrki aina olemaan se herra ja ylhäisyys, jota toisten on kumarrettava ja kunnioitettava. Edes oma lapsi ei mennyt missään tilanteessa edelle.
Narsisti hyökkää aina toisen ihmisen egoa vastaan, joten egottomasta hän ei saa otetta. Dalai lamat sun muut.
Psykopaattia tai sitten he annihiloivat toisensa totaalisesti.
Minä uskon, että narsisti pystyy musertamaan kenet tahansa, jos vain tarpeeksi on aikaa.
Minä olin 20 v naimisissa miehen kanssa, joka oli manipuloiva, dominoiva, kontrolloiva ja syyllistävä. Ihminen, joka oli oikein kiva ja mukava, jos hänen kanssaan oli samaa mieltä. Mutta sitä hän ei kestänyt, jos en tehnyt, miten hän halusi.
Suhteen alussa ajattelin, että jokaisellaon oikeus mielipiteeseensä, myös hänellä. Ajattelin, että olen niin vahva, että minua ei murreta. Muistan erään työkaverin sanoneen minulle, että minä olen teflonis, kun en reagoi hankalaan esimieheen.
Ei, ei hän minua murtanut, mutta epäuskon siemenen hän sai istutettua pääkoppaani. Erossa tajusin, etten yhtään tunnista omia tunteitani, koska olin oppinut, ettei minun tunteillani ole väliä. En oikein tiennyt, mitä ajattelen, koska mitä minään mukaan tiedän. Ja ihmettelin, mitä tarpeeni ovat. Aloitin av:llekin ketjun, että mitä ne kuuluisat tarpeet ovat.
Mies ei siis ollut täysi narsku, mutta niin se toisto vain teki tehtävänsä. Uskon, ettei kukaan ole niin immuuni, ettei jonkun asian negatiivinen toisto vaikuttaisi pätkääkään. Vähän sama kun joka kerta, kun tekisi virheen, ja joku nälvisi oletko vähän tyhmä - kyllä sitä jokainen alkaisi miettimään, olenko tyhmä, kun taas epäonnistuin.
Narsisteilla on matala tai jopa onneton libido.
Jumalan varjeluksen alla olevaa ihmistä.