Minkälaista ihmistä narsisti ei pysty musertamaan?
Kommentit (390)
Sellaista joka osaa pitää puoleensa eikä alistu kynnysmatoksi.
Joskus olen kuullut, että epävakaa persoonallisuushäiriöinen on ainoa, josta narsisti ei saa otetta, koska ei pysty manipuloimaan häntä tai ennakoimaan hänen reaktioitaan.
Sellaista, joka ei välitä hänestä tuon taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen kuullut, että epävakaa persoonallisuushäiriöinen on ainoa, josta narsisti ei saa otetta, koska ei pysty manipuloimaan häntä tai ennakoimaan hänen reaktioitaan.
Jep! Narsistit jopa pelkäävät epävaikata.
Sellaista, joka tiedostaa narsistin narsismin.
Epävakaa väkivaltainen psykopaatti.
Kuka tahansa terve ihminen, joka joutuu viettämään paljon aikaa narsistin kanssa tai on häneen jotenkin alisteisessa ja sidonnaisessa asemassa (lapsi, puoliso, alainen tms), alkaa oireilla, koska väistämättä narsisti rais*aa toisen sielua ja manipuloi mieltä.
Monelle puhkeaa ihan fyysisiäkin sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista joka osaa pitää puoleensa eikä alistu kynnysmatoksi.
Narsistin tekniikka on tyypillisesti niin salakavala, että siinä missä normaalille ihmiselle auttaa se rttä saat pidettyä puolesi, taitavaan narsistiin se ei toimi. Toki on niitä hölmömpiä yksilöitä.
Lisäksi ”puoliensa pitäminen” on se mitä narsisti tavoittelee. Ainpa taktiikka joka narsistiin toimii on se että ei näytä reaktioitaan.
Sellaista, jolla on hyvä itsetunto ja joka ei ole psyykkisesti riippuvainen muista ihmisistä sellaisella huonolla ja läheisriippuvalla tavalla. Tällaiset ihmiset narsisti myös bongaa, eikä edes välttämättä yritä niitä temppujaan hänen kanssaa koska tietää jo valmiiksi että ne eivät tule menemään hänelle läpi. Tämä toinen ihminen ei välttämättä edes koskaan tajua narsistin olevan narsisti, koska hän ei välttämättä tule koskaan saamaan narsistilta taidonnäytettä hänen pahemmasta puolestaan.
Älkää olko ylimielisiä. Narsisti pystyy tekemään kenen tahansa elämästä helvettiä, jos kohteella ei ole pakomahdollisuutta. Tällainen tilanne voi olla esimerkiksi alaikäisellä lapsella, jonka lähiaikuisissa on narsisti tai sitten työpaikalla, jos irtisanoutuminen esimerkiksi taloudellisten realiteettien takia ei ole ole vaihtoehto. Näissä tilanteissa järkevä ihminen pyrkii olemaan mahdollisimman vähän tekemisissä, eikä haasta narsistia. Sitä peliä ei voi voittaa, koska toisin kuin normaali ihminen, narsisti nauttii draamasta ja saa sitä energiaa. Persoonaltaan terve ihminen uupuu joka tapauksessa jossain vaiheessa. Ja toisin kuin normaalilla ihmisellä, narsistilla on aina yliote sen takia, että hän on häikäilemätön ja moraaliton ja voi tehdä asioita, joita normaali persoona ei tee.
Eri juttu on sitten se, miksi jotkut valitsevat puolisoikseen ja ystävikseen narsisteja. Jos tällainen tilanne on, normaali ihminen katkaisee välit eikä jää leikkimään mitään valtapelejä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista, joka tiedostaa narsistin narsismin.
Tarkoitin tällä ihmist, joka tiedostaa, että narsisti ei ole normaali eikä terve. Silloin hän ymmärtää, että narsistiin ei voi luottaa ja että kaikki mitä sieltä suusta tulee, on pers.häiriöisen puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaat ovat narsistin kauhu; mistään maineesta/statuksesta välittämättömän varttihullun totaaliraivarit ovat heille kauhistus!
Epävakaathab ovat pikemmin kaikkein altteimpia uhreja.
No jos on itsetuntoa, ettei lähde näihin kotkotuksiin.
Olin suhteessa miehen kanssa ja mies olisi halunnut, että laitan hiukset, kuten hän halusi. (En laittanut, koska en halunnut.) Hän ei halunnut, että tapaan miespuolista kaveria. Tapasin kuitenkin, pidin ihan vääränä sitä, että en olisi tavannut. Ei halunnut, että lähden festareille "muita miehiä panemaan", lähdin kuitenkin (en tosin noissa merkeissä). Suhteemme jatkui sitten vielä, mutta siinä olisi ollut mahdollista, että joku muu olisi alistunut täysin näihin samoihin juttuihin, itse pidin niitä väärinä.
Mutta siis tietysti oli vaikeaa lopettaa suhdetta. Ehkä jälkeen päin oli helpompaa sen takia, että en ollut hänen valtansa alla, muuten olin tunnetasolla tosi kiinni.
Mun mielestä tuo, että "uhri" ei reagoi tai yrittää olla kuin mitään ei ole tapahtunut, on käytännössä narstistin käytöksen hyväksymistä. Kova kovaa vastaa eli aika tiukka keskustelu olisi paikallaan. En usko, että lammasmaisesta nysväyksestä on tässä tapauksessa mitään hyötyä. Monet mahdollistavat itse tuon huonon käytöksen jatkumisen.
Äitini on narsisti. Arvostelee minua lävistyksiäni, tatuointejani ja vertaa alentavasti sisarukseeni.
Sellainen joka ymmärtää narsistin sairaaksi ja uskaltaa lähteä pois. Yksin ei tarvi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on narsisti. Arvostelee minua lävistyksiäni, tatuointejani ja vertaa alentavasti sisarukseeni.
Ja mikä oli sitä narsistista.
Ainoastaan ammattilainen psygologi tai psykiatri voivat tehdä lausunnon, suurin osa ihmisistä käyttää päivittäin haukkumaniminä psykopaattia tai narskua.
Lävärit on niin vanhanaikaisia ja noloja...
Tietoinen ihminen ja sellainen joka tykkää observoida toisen käytöstä, eleitä ja puheita.
narsisti