Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista ihmistä narsisti ei pysty musertamaan?

Vierailija
20.04.2022 |

Minkälainen ihminen pärjää narsistin kanssa?

Kommentit (390)

Vierailija
381/390 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään älykkäämpää.

Vierailija
382/390 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun näitä narskuja ei voi ilmiantaa deittiäpeissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/390 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi erityisherkkyyden olevan merkki narsistisuudesta. Anteeksi, mutta kyseinen ominaisuus liittyy hermojärjestelmään. Ei persoonallisuusvääristymään.

Sinänsä oikea tapa pitää ystävällinen turvaväli on keskittyä omiin asioihinsa. Tehdä ristikoita ja piirrellä cumuluspilviä.

Siinä moni mokaa että menettää narskun kanssa hermonsa, asiat menee silloin vain huonompaan päin. Narskun itsetuntoon kohdistuvaa vastahyökkäystä ei tulisi koskaan tehdä koska narskulle se on aika paha ja nostattaa armottomat kostonhimot pintaan.

Vierailija
384/390 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisteja on niin vaikea lukea ja välillä myös provosoida, joten narsisti ei pidä heistä yhtään. Välttää koska ei pärjää normaalilla manipuloinnnilla. Autisti tosin voi triggeröityä, mutta hyvin arvaamattomalla tavalla. 

Itse olen autisti ja koen erittäin ärsyttävänä narsistin "rajaloukkaukset" joita tapahtuu jatkuvalla syötöllä ja usein triggeröidyn aika pienestäkin. Tästä johtuen narsisti alkoi tekemään minusta mielenvikaista ja painosti hoitoon hakeutumisella, vaikka hän on itse syy sille että triggeröidyn ja voin henkisesti huonosti. Hänhän omasta mielestään on täysin normaali ja viaton ja ajattelee vaan parasta ja välittää.

Vierailija
385/390 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisteja on niin vaikea lukea ja välillä myös provosoida, joten narsisti ei pidä heistä yhtään. Välttää koska ei pärjää normaalilla manipuloinnnilla. Autisti tosin voi triggeröityä, mutta hyvin arvaamattomalla tavalla. 

Itse olen autisti ja koen erittäin ärsyttävänä narsistin "rajaloukkaukset" joita tapahtuu jatkuvalla syötöllä ja usein triggeröidyn aika pienestäkin. Tästä johtuen narsisti alkoi tekemään minusta mielenvikaista ja painosti hoitoon hakeutumisella, vaikka hän on itse syy sille että triggeröidyn ja voin henkisesti huonosti. Hänhän omasta mielestään on täysin normaali ja viaton ja ajattelee vaan parasta ja välittää.

Tämähän on narsistille mitä loistavin tilanne kun voi tehdä toisesta hullun ja paistatella siinä itse sitten jonkinlaisena hyväntekijänä ja parempana ihmisenä.

Vierailija
386/390 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia työpaikassa, jossa oli useampi narsisti, jotka oli tunteneet toisensa jo kauan. Niillä oli sellainen erikoinen sisäinen verkosto, jossa ne kaikki hyötyi toisistaan ammatillisesti mutta samalla selän takana ja epäsuoraan kilpaili koko ajan toisiaan vastaan yrittäessään olla parempia kuin toiset. Ja kaikki antoi ymmärtää, että mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, vaan tämä on parasta mitä itse voit saada, joten parempi vain hyväksyä oma koko ajan paheneva tilanne.

Se, minkälaista ihmistä ei pysty musertamaan ei liity vaan ihmiseen itseensä ja piirteisiin vaan siihen myös, että sulla on muita ihmisiä, jotka auttaa pysymään pinnalla ja lopulta lähtemään ennen kuin muserrut. 

Vierailija
387/390 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin aluksi narsisti varoittaa itsestään egonsa puhuessa, mistä ei pidä tai mitä vihaa. Kannattaa uskoa! Narsisti on sika joka tykkää kieriä mudassa, joten sinä itse päätät miten kauan haluat mutta naamallesi!Ja sanoisin kyllä, että on varmaan narsistissakin epävakautta. Miten muuten hän olisi niin epävarma ja sekaisin? 

Vierailija
388/390 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla näitä on ollut. Parhaiten pärjää, kun viheltelee vaan. Nuorempana erehdyin kiivastumaan ja ärhentelemään. Kostoa siitä vain seurasi.

Vierailija
389/390 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sellainen tilanne että on pakko olla tekemisissä narsisti-perheenjäsenen kanssa. Välinpitämättömyys,  vähäeleisyys ja vähäinen kontakti toimivat.

Järkipuhe, rauhallinen keskustelu ja asioiden looginen selittäminen eivät toimi. Heillä on tapana pitää omaa subjektiivista mielipidettään täysin objektiivisena totuutena. Varsinkin verbaalisesti taitavat narsistit osaavat puolustaa omaa kantaansa ja väitellä niin taidokkaasti, että he puhuvat vaikka mustankin valkoiseksi. Lisäksi kaikessa on joko oikea tai väärä kanta, mitään välimaastoja ei ole.

Vaikka välillä on vaikeaa sietää tämän superälykkönä itseään pitävän narsistin jatkuvaa kontrollointia, pätemistä, kaikesta valittamista, vittuilua ja kritisointia, niin pahinta kaikessa on se, miten vuorovaikutus hänen kanssaan tuntuu myrkyttävän "sieluni". Tarkoitan tällä sitä, että hänen seurassaan jot

Ja mitä sinä teet enne kuin tilanne menee noin?

Vierailija
390/390 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein narsistisessa perheessä se, joka päätyy perheen syntipukiksi, on tarpeeksi vahva ja tarkkanäköinen jotta häntä ei saa muserrettua. Niinpä häntä lytätään niin alas kuin suinkin kyetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan