Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka sanotte että suhde ilman seksiä = kämppis tms

Vierailija
19.04.2022 |

Kannattaa lukea, seksitönkin parisuhde on parisuhde ja yhtä normaalia kuin kaikki sateenkaaren sävyissä olevat seksisuhteet.

https://yle.fi/uutiset/3-12399034

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde on seksitön, siitä puuttuu paljon muutakin. Kyllä seksi erottaa kaverisuhteen romanttisesta suhteesta. Ilman seksiähän siitä nimenomaan puuttuu se romantiikka, flirtti, tietynlainen keskinäinen huumori. Ja minulle ne ovat melkeinpä koko suhteen ydin. Yhdessä koettu hauskuus ja huumori, perusarvojen lisäksi tietysti. Perusarvoja ovat taas luottamus jne, ja lähes aina seksittömässä parisuhteessa seksi ennemmin tai myöhemmin haetaan muualta ja sillä tärvellään myös luottamus.

Tiedän useamman seksittömän parisuhteen. En tiedä yhtään seksitöntä hyvää suhdetta millään muullakaan mittapuulla. Eli seksittömät suhteet ovat kyllä muutenkin aivan hirveitä yleisesti ottaen. On tunnekylmyyttä, ei yhteisiä arvoja, petetään, haetaan seksi muualta eikä toista kunnioiteta. Puuttuu yhteinen huumori, muukin läheisyys, yhteinen hauskuus. Ei se seksi ole vain seksi, vaan osa kokonaisuutta.

Miksi ei voisi olla kaikkea kuvaamaasi, mutta ilman seksiä? Se on eri asia, jos haluttaisiin seksiä, mutta sillä kiristetään kumppania.

Koska seksi tuo niin paljon suhteeseen muutakin kuin sitä itseään. Koko suhteen vire muuttuu.

Olen itsekin ollut suhteessa ilman seksiä x aikaa ja koko parisuhteen vire muuttui aivan toisenlaiseksi kun seksiä oli taas, vaikka suhde oli ennen sitäkin hyvä.

Ja näkeehän sen ihmisistä. Paljon seksiä harrastavat ovat leikkisämpiä keskenään, onnellisempia, heillä on hauskempaa. Seksi tuo eri tavalla iloa, huumoria, leikkimielisyyttä, pilkettä silmäkulmaan.

Ei se kaikille ihmisille tuo niin paljon iloa. Kaikki seksistä pitävätkään ihmiset eivät pidä siitä niin paljon, että se tekisi elämän ratkaisevasti onnellisemmaksi tai hauskemmaksi.

Vierailija
22/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin normaali on mulle epänormaalia. Seksitön suhde ei olisi mulle suhde ollenkaan.

Eikä kellekään muullekaan, ihmiset vaan epätoivoisesti haluavat vakuutella ja etsiä syitä pysyä onnettomana yhdessä, kun eivät uskalla erota.

Ainahan huonoissa parisuhteissa olevat yrittävät vakuutella itseään (ja muita), kuinka parisuhteita on erilaisia ja ilman sitä, tätä ja tuotakin voi olla hyvä suhde.

Joo, voi olla, jos oma (ja lasten) onnellisuus ei kiinnosta. Yhden ainoan elämän voi tuhlata niinkin, roikkumalla huonossa suhteessa. Harmi, että jää niin paljon huikeita asioita kokematta.

Huonossa parisuhteessa,kuin avo ja aviolitossa ollaan rahan ja asunnon takia. Ei uskaleta mutta erille.Kun pelkävät taloudeliseti yksin ei pärjää.Mistä saa asunnon ja mistä rahat asuntoon mööpelit,TV ym? Kyllä se on raha kysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne, jotka noin ajattelevat, eivät ole koskaan olleet rakastuneita. Jos ei tiedä minkälaista on olla rakastunut, niin silloin saattaa ajatella, että seksi on ainoa asia, joka erottaa parisuhteen kaveruudesta.

Nyt meni kyllä metsään ja lujaa.

Ja jos olet rakastunut, niin kyllä haluat häntä myös seksuaalisesti. Ihan luontainen reaktio.

Tosin rakastuminen ei kestä loputtomiin.

Ajatteles kun kaikki eivät ole tällaisia. Esim minä 52 ja vaihdevuodet olivat ja menivät. Ei mitään seksuaalista halua, koska hormonit niitä haluja sääntelevät, mutta silti voin rakastua.

Vierailija
24/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekkin normaali on mulle epänormaalia. Seksitön suhde ei olisi mulle suhde ollenkaan.

Eikä kellekään muullekaan, ihmiset vaan epätoivoisesti haluavat vakuutella ja etsiä syitä pysyä onnettomana yhdessä, kun eivät uskalla erota.

Ainahan huonoissa parisuhteissa olevat yrittävät vakuutella itseään (ja muita), kuinka parisuhteita on erilaisia ja ilman sitä, tätä ja tuotakin voi olla hyvä suhde.

Joo, voi olla, jos oma (ja lasten) onnellisuus ei kiinnosta. Yhden ainoan elämän voi tuhlata niinkin, roikkumalla huonossa suhteessa. Harmi, että jää niin paljon huikeita asioita kokematta.

Huonossa parisuhteessa,kuin avo ja aviolitossa ollaan rahan ja asunnon takia. Ei uskaleta mutta erille.Kun pelkävät taloudeliseti yksin ei pärjää.Mistä saa asunnon ja mistä rahat asuntoon mööpelit,TV ym? Kyllä se on raha kysymys!

Mulla ei ole kyllä pulaa rahasta ollenkaan, vaan kumppanista, joka ei vaadi seksiä.

Vierailija
25/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne, jotka noin ajattelevat, eivät ole koskaan olleet rakastuneita. Jos ei tiedä minkälaista on olla rakastunut, niin silloin saattaa ajatella, että seksi on ainoa asia, joka erottaa parisuhteen kaveruudesta.

Ja jos olet rakastunut, niin kyllä haluat häntä myös seksuaalisesti. Ihan luontainen reaktio.

Olen ollut monta kertaa rakastunut. Joitakin rakastettujani olen halunnut seksuaalisesti ja toisia en. Nyt olen ollut yli 15 vuotta rakastunut samaan ihmiseen ilman seksuaalisia tunteita.

Vierailija
26/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se on ihan normaalia - niille, joille se sopii ja jotka sellaista haluavat. Minulle seksitön suhde tarkoittaisi todellakin kämppissuhdetta, koska minulla suhteeseen kuuluu seksi. Jos en halua enää seksiä kumppanin kanssa, tarkoittaa se sitä, että suhde on muuttunut enkä miellä sitä enää parisuhteeksi. 

Jokainen saa tietenkin etsiä juuri sellaista suhdetta, joillaista haluaa, eikä minua muiden suhteiden sisällöt haittaa. Itselleni tosin tuollainen platoninen suhde ei olisi millään lailla kiinnostava eikä se antaisi minulle mitään sellaista, mitä suhteelta kaipaan. Joten ei olisi siis oma juttuni. Jollekin muulle se tietysti voi olla ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
27/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin paistaa katkeruus näistä seksittömiä liittoja arvostelevien kommenteista. Oletteko katkeria siitä, että joillakin seksittömyys ei ole huono asia? Ajatteletteko, että kyseiset suhteet ovat tietyllä tapaa vahvempia ja siksi lyttäätte?

Vierailija
28/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole seksiä suhteessa niin eikö silloin ole ihan sama onko parisuhteessa naisen vai miehen kanssa?

Riippuu siitä, voiko rakastua sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
29/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut monta kertaa rakastunut. Joitakin rakastettujani olen halunnut seksuaalisesti ja toisia en. Nyt olen ollut yli 15 vuotta rakastunut samaan ihmiseen ilman seksuaalisia tunteita.

Oletko siis parisuhteessa, ja onko teille molemmille ok seksittömyys? Onko teillä silti hyvä kumppanuus?

Vierailija
30/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia. Esim. minulle tuollainen ei olisi mahdollista. Minulla rakastuminen ja seksuaalinen halu liittyvät toisiinsa. En mieltäisi rakastumiseksi sellaista, jossa en haluaisi toista seksuaalisesti. Tämä ei siis ole kritiikkiä sinua kohtaan, koska eri ihmisillä nämä voivat mennä eri tavoin ja se on ok.

- Eri

Vierailija
31/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin paistaa katkeruus näistä seksittömiä liittoja arvostelevien kommenteista. Oletteko katkeria siitä, että joillakin seksittömyys ei ole huono asia? Ajatteletteko, että kyseiset suhteet ovat tietyllä tapaa vahvempia ja siksi lyttäätte?

Kyllä se taitaa katkeruus olla siellä lukijan silmässä. Onko se siksi, että aika monelle se seksi kuitenkin on olennainen osa hyvää parisuhdetta ja seksittömään mutta onnelliseen liittoon kumppanin etsiminen voi olla melkoisen haastavaa.

Vierailija
32/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole seksiä suhteessa niin eikö silloin ole ihan sama onko parisuhteessa naisen vai miehen kanssa?

Juuri näin.

Itse voisin olla miehen kanssa seksittömässä parisuhteessa, naisenkin kanssa voisin asua yhdessä ja olla elämänkumppani, mutta ilman samanlaista tunnetta. Ja varmaan hakisin koko ajan kumppanuutta miehen kanssa.

Vierailija
33/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mustakin parisuhteen erottaa muista suhteista useampikin asia kuin vain seksi.

Aika outoa jos täytyy synnytyksen tai sairauden takia olla ilman seksiä niin heti onkin kämppissuhde vaikka olisi yhteinen lapsikin.

Tuohan on täysin eri juttu. Jos sairauden vuoksi ei vähään aikaan voi harrastaa seksiä, eihän suhde silloin ole seksitön, vaan suhteessa on silloin olosuhteiden vuoksi seksissä tauko. On vähän eri asia, jos tietää, että kumpikin ajattelee seksittömän ajanjakson väliaikaisesti, kuin jos suhteessa ei alunperinkään ole kumpikaan halunnut toista seksuaalisesti eikä halunnut seksiä.

Vierailija
34/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa katkeruus olla siellä lukijan silmässä. Onko se siksi, että aika monelle se seksi kuitenkin on olennainen osa hyvää parisuhdetta ja seksittömään mutta onnelliseen liittoon kumppanin etsiminen voi olla melkoisen haastavaa.

Tyrkyttäisitkö homolle sitä, että kyllä sinäkin vielä rakastut vastakkaiseen sukupuoleen, kun se on aika monelle se normi ja vain sillä tapaa voi olla onnellinen ja löytää kumppanin.

Vierailija
35/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan ainakin ihmisiä sukupuolesta riippumatta, rakastan isääni ja äitiäni. Rakastan myös ystäviäni sukupuolesta riippumatta. Rakkaus ei katso sukupuolta.

Pystytkö sinä rakastamaan sukupuolesta riippumatta?

Vierailija
36/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde on seksitön, siitä puuttuu paljon muutakin. Kyllä seksi erottaa kaverisuhteen romanttisesta suhteesta. Ilman seksiähän siitä nimenomaan puuttuu se romantiikka, flirtti, tietynlainen keskinäinen huumori. Ja minulle ne ovat melkeinpä koko suhteen ydin. Yhdessä koettu hauskuus ja huumori, perusarvojen lisäksi tietysti. Perusarvoja ovat taas luottamus jne, ja lähes aina seksittömässä parisuhteessa seksi ennemmin tai myöhemmin haetaan muualta ja sillä tärvellään myös luottamus.

Tiedän useamman seksittömän parisuhteen. En tiedä yhtään seksitöntä hyvää suhdetta millään muullakaan mittapuulla. Eli seksittömät suhteet ovat kyllä muutenkin aivan hirveitä yleisesti ottaen. On tunnekylmyyttä, ei yhteisiä arvoja, petetään, haetaan seksi muualta eikä toista kunnioiteta. Puuttuu yhteinen huumori, muukin läheisyys, yhteinen hauskuus. Ei se seksi ole vain seksi, vaan osa kokonaisuutta.

Miksi ei voisi olla kaikkea kuvaamaasi, mutta ilman seksiä? Se on eri asia, jos haluttaisiin seksiä, mutta sillä kiristetään kumppania.

Koska seksi tuo niin paljon suhteeseen muutakin kuin sitä itseään. Koko suhteen vire muuttuu.

Olen itsekin ollut suhteessa ilman seksiä x aikaa ja koko parisuhteen vire muuttui aivan toisenlaiseksi kun seksiä oli taas, vaikka suhde oli ennen sitäkin hyvä.

Ja näkeehän sen ihmisistä. Paljon seksiä harrastavat ovat leikkisämpiä keskenään, onnellisempia, heillä on hauskempaa. Seksi tuo eri tavalla iloa, huumoria, leikkimielisyyttä, pilkettä silmäkulmaan.

Onpas sulla sitten mustavalkoinen näkemys. Sun mielestä varmaan kaikki muut vaihtoehdot on ok paitsi platoninen kumppanuus.

Kyllä sekin on ok, mutta olen sitä mieltä että parisuhteesta jää uupumaan hirvittävästi sen myötä eikä kumppanit ole oikeita toisilleen tai sitten suhde vaatii muutosta, terapiaa, tms. Jotain lukkoja, joita täytyy aukaista. Ihminen on luontaisesti seksuaalinen olento ja se antaa tosi paljon kaikille muillekin elämän osa-alueille.

Toki maailma on täynnä kaikenlaisia, monilta osin kehnoja parisuhteita, sehän on jokaisen oma valinta, kuinka onnellinen haluaa olla. Jos haluaa tyytyä platoniseen suhteeseen, niin sitten tyytyy. Minulle se olisi aivan liian laimeaa, kun tiedän mitä suhde voi parhaimmillaan olla.

Vierailija
37/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun kielenkäytössäni romantiikka tarkoittaa jotain sellaista, millä ei ole seksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä. Tietenkin niitä molempia voi olla parisuhteessa, mutta eivät ne ole sama asia tai edes etäisesti toisiaan muistuttavia asioita.

Mutta aika moni haluaa sekä seksiä että romantiikkaa suhteessaan. Silloin ei seksittömyys ole vaihtoehto, vaikka kuinka olisi romantiikkaa, yhteinen sujuva arki, molemminpuolista tukemista jne. Ja silloin seksi ja romantiikka tietyllä lailla nivoutuvat yhteen, samaan pakettiin siis.

Eri

Vierailija
38/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei seksi mun mielestä määrittele mikä on parisuhde ja mikä ei. Toisilla seksi ei kuulu parisuhteeseen missään vaiheessa, mutta tunteet toista kohtaan on ihan täysin romanttiset. Kyllä mulla on romanttisia fiiliksiä miestäni kohtaan, vaikka meillä ei olisi seksiä. En minä seksin takia mieheni kanssa ole (meillä on kyllä paljon seksiä, mutta ei se parisuhdetta tee). Toiset sitten taas näkee tämän asian ihan eri tavalla.

Vierailija
39/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitön suhde on hyvin nopeasti väistämättä myös suhde ilman kosketusta, lämpöä, läheisyyttä ja tunteita. Eli kämppissuhde.

Vierailija
40/91 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas sulla sitten mustavalkoinen näkemys. Sun mielestä varmaan kaikki muut vaihtoehdot on ok paitsi platoninen kumppanuus.

Kyllä sekin on ok, mutta olen sitä mieltä että parisuhteesta jää uupumaan hirvittävästi sen myötä eikä kumppanit ole oikeita toisilleen tai sitten suhde vaatii muutosta, terapiaa, tms. Jotain lukkoja, joita täytyy aukaista. Ihminen on luontaisesti seksuaalinen olento ja se antaa tosi paljon kaikille muillekin elämän osa-alueille.

Toki maailma on täynnä kaikenlaisia, monilta osin kehnoja parisuhteita, sehän on jokaisen oma valinta, kuinka onnellinen haluaa olla. Jos haluaa tyytyä platoniseen suhteeseen, niin sitten tyytyy. Minulle se olisi aivan liian laimeaa, kun tiedän mitä suhde voi parhaimmillaan olla.

Ehkä kaiken ei maailmassa tarvitse olla täydellistä, ollakseen riittävän hyvää ja tuodakseen onnea.

No, itselleni täydellinen suhde olisi rakkauteen perustuva kumppanuus ilman seksiä.

Olen toki elänyt kymmeniä vuosia suhteissa, joissa oli seksiä, hyvääkin. Ei se täydellisiä niistä suhteista tehnyt. Vielä pitkään kun kaikki oli jo muuten hirveää, oli hyvää seksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä