Te jotka sanotte että suhde ilman seksiä = kämppis tms
Kannattaa lukea, seksitönkin parisuhde on parisuhde ja yhtä normaalia kuin kaikki sateenkaaren sävyissä olevat seksisuhteet.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Seksitön suhde on hyvin nopeasti väistämättä myös suhde ilman kosketusta, lämpöä, läheisyyttä ja tunteita. Eli kämppissuhde.
Näinhän se on moni avioliittokin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin paistaa katkeruus näistä seksittömiä liittoja arvostelevien kommenteista. Oletteko katkeria siitä, että joillakin seksittömyys ei ole huono asia? Ajatteletteko, että kyseiset suhteet ovat tietyllä tapaa vahvempia ja siksi lyttäätte?
😂 Joo, olen ehdottoman katkera seksittömästä liitostasi! Olisipa omakin liittoni yhtä laimea!
Vierailija kirjoitti:
Seksitön suhde on hyvin nopeasti väistämättä myös suhde ilman kosketusta, lämpöä, läheisyyttä ja tunteita. Eli kämppissuhde.
Ja jos toinen haluaa sellaisen suhteen ja toinen kärsii tilanteesta, suhde ei ole normaali eikä terve. Toimiva se voi silti joiltakin osiltaan olla.
Onhan maailmassa näitäkin jotka ovat menneet rakennuksen kanssa naimisiin tai seurustelevat seksinuken kanssa, antaa siis kaikkien kukkien kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne, jotka noin ajattelevat, eivät ole koskaan olleet rakastuneita. Jos ei tiedä minkälaista on olla rakastunut, niin silloin saattaa ajatella, että seksi on ainoa asia, joka erottaa parisuhteen kaveruudesta.
Nyt meni kyllä metsään ja lujaa.
Ja jos olet rakastunut, niin kyllä haluat häntä myös seksuaalisesti. Ihan luontainen reaktio.
Tosin rakastuminen ei kestä loputtomiin.Olen ollut monta kertaa rakastunut. Joitakin rakastettujani olen halunnut seksuaalisesti ja toisia en. Nyt olen ollut yli 15 vuotta rakastunut samaan ihmiseen ilman seksuaalisia tunteita.
Oletko siis parisuhteessa, ja onko teille molemmille ok seksittömyys? Onko teillä silti hyvä kumppanuus?
En ole parisuhteessa, olen vain rakastunut. Sitä en sitten osaa sanoa, olisinko jossain vaiheessa alkanut haluta seksiä, jos tunne olisi ollut molemminpuolinen, tai olisiko hän ollut valmis seksittömään suhteeseen jos olisi ollut kiinnostunut minusta. Sellainen spekulointi on niin puhtaasti teoreettista, että pidän sitä täysin turhana. Hänellä on kyllä nykyisen kumppaninsa kanssa lapsia, joten kai he ovat seksiä harrastaneet.
Jostain kumman syystä aseksuaalien olemassa oloa ei oteta huomioon. On olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan ikinä halua seksiä ja tällaiset ihmiset voivat keskenään olla ihan älyttömän hyvässä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin paistaa katkeruus näistä seksittömiä liittoja arvostelevien kommenteista. Oletteko katkeria siitä, että joillakin seksittömyys ei ole huono asia? Ajatteletteko, että kyseiset suhteet ovat tietyllä tapaa vahvempia ja siksi lyttäätte?
Kyllä se taitaa katkeruus olla siellä lukijan silmässä. Onko se siksi, että aika monelle se seksi kuitenkin on olennainen osa hyvää parisuhdetta ja seksittömään mutta onnelliseen liittoon kumppanin etsiminen voi olla melkoisen haastavaa.
Tyrkyttäisitkö homolle sitä, että kyllä sinäkin vielä rakastut vastakkaiseen sukupuoleen, kun se on aika monelle se normi ja vain sillä tapaa voi olla onnellinen ja löytää kumppanin.
Eihän tässä kukaan muu ole kellekään muulle mitään tyrkyttänyt kuin sinä? Päinvastoin, jokseenkin jokainen muu sinua lukuunottamatta on onnistunut olemaan sitä mieltä että kukin tyylillään. On ok että sinä et halua seksiä, mutta ei se muiden haluja vähennä ja se taitaa harmittaa.
Ahaa, olet päättänyt, että minä kirjoitin paljonkin viestejä tähän ketjuun. En ole kyseenalaistanut, että joku haluaa suhteelta seksiä, mutta ei tarvitse väittää, että parisuhde ei voisi olla hyvä ilman seksiä.
Ei se mua harmita, että joku harrastaa seksiä, jos siitä tykkää, vaan että aina yritetään kiistää ja vähätellä platonista kumppanuutta.
Vierailija kirjoitti:
"Platoninen suhde on käytännöllinen niin, että molemmat sitoutuvat toisiinsa ja myös tukevat toistensa uraa, opiskelua, haaveita ja tavoitteita elämässä, mutta siinä ei ole seksuaalisuuteen liittyvää kontrollia tai mustasukkaisuutta." Siis kuinka tällaista voi sanoa itseään terapeutiksi väittävä ihminen? Vai olenko mä jotenkin sekaisin kun olen jo pitkään voinut toteuttaa seksuaalisuutta ilman kontrollia tahi mustasukkaisuutta ihan tavallisessa parisuhteessa?
Enemmän tuosta platonisesta suhteesta tulee mieleen joku life coach tai mentori kuin kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole seksiä suhteessa niin eikö silloin ole ihan sama onko parisuhteessa naisen vai miehen kanssa?
Ei. Olen romanttisesti kiinnostunut vain miehistä.
t. Aseksuaalinainen
Seksi tulis kieltää muutakuin lisääntymistarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole seksiä suhteessa niin eikö silloin ole ihan sama onko parisuhteessa naisen vai miehen kanssa?
Riippuu siitä, voiko rakastua sukupuolesta riippumatta.
Minä rakastan ainakin ihmisiä sukupuolesta riippumatta, rakastan isääni ja äitiäni. Rakastan myös ystäviäni sukupuolesta riippumatta. Rakkaus ei katso sukupuolta.
Pystytkö sinä rakastamaan sukupuolesta riippumatta?
Tuskinpa olet rakastunut äitiisi ja isääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen romanttisesti kiinnostunut vain miehistä.
t. Aseksuaalinainen
Eli kuitenkin se penis ja miehen ulkonäkö kiinnostaa ;)
Ja tuollaiseen kumppanuusliittoon olisi myös tosi helppo löytää kumppani; kuka tahansa kelpaisi. Ei tarvitsisi etsiä ihmistä, jonka kanssa klikkaa niin henkisesti, fyysisesti kuin arvomaailmallisesti ja huumorillisesti, vaan voisi olla vaan joku ihan ok tyyppi, jonka kanssa tehtäisi järkipäätös olla yhdessä.
Jäisin kyllä paitsi ihan kaikesta parisuhteen parhaista puolista enkä oikeasti onnellinenkaan olisi, mutta olisipahan ”parisuhde”.
Seksuaalinen puolikin varmaan näivettyisi itsestään ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mustakin parisuhteen erottaa muista suhteista useampikin asia kuin vain seksi.
Aika outoa jos täytyy synnytyksen tai sairauden takia olla ilman seksiä niin heti onkin kämppissuhde vaikka olisi yhteinen lapsikin.
Älä ymmärrä tahallisesti väärin. Useimmat ihmiset mieltävät seksin osaksi parisuhdetta, ja se mieltäminen ei poistu, vaikka elämässä tulee väliaikaisia tilanteita, kun seksiä on vähemmän tai ei lainkaan.
Tämä väliaikainen olosuhteiden määräämä tilanne on eri asia kuin se, että suhteen lähtökohta on olla ilman seksiä, tai totaaliseksittömyys pitkittyy ainoastaan toisen osapuolen halusta esimerkiksi vuosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Platoninen suhde on käytännöllinen niin, että molemmat sitoutuvat toisiinsa ja myös tukevat toistensa uraa, opiskelua, haaveita ja tavoitteita elämässä, mutta siinä ei ole seksuaalisuuteen liittyvää kontrollia tai mustasukkaisuutta." Siis kuinka tällaista voi sanoa itseään terapeutiksi väittävä ihminen? Vai olenko mä jotenkin sekaisin kun olen jo pitkään voinut toteuttaa seksuaalisuutta ilman kontrollia tahi mustasukkaisuutta ihan tavallisessa parisuhteessa?
Enemmän tuosta platonisesta suhteesta tulee mieleen joku life coach tai mentori kuin kumppani.
Harvemmin mentoria kohtaan tunnetaan mitään elämää suurempaa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuollaiseen kumppanuusliittoon olisi myös tosi helppo löytää kumppani; kuka tahansa kelpaisi. Ei tarvitsisi etsiä ihmistä, jonka kanssa klikkaa niin henkisesti, fyysisesti kuin arvomaailmallisesti ja huumorillisesti, vaan voisi olla vaan joku ihan ok tyyppi, jonka kanssa tehtäisi järkipäätös olla yhdessä.
Jäisin kyllä paitsi ihan kaikesta parisuhteen parhaista puolista enkä oikeasti onnellinenkaan olisi, mutta olisipahan ”parisuhde”.
Seksuaalinen puolikin varmaan näivettyisi itsestään ennen pitkää.
Eihän seksitön suhde välttämättä mikään järkiliitto ole. Ihmisellä voi olla toista ihmistä kohtaan muitakin kuin seksuaalisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, voiko rakastua sukupuolesta riippumatta.
Minä rakastan ainakin ihmisiä sukupuolesta riippumatta, rakastan isääni ja äitiäni. Rakastan myös ystäviäni sukupuolesta riippumatta. Rakkaus ei katso sukupuolta.
Pystytkö sinä rakastamaan sukupuolesta riippumatta?
Minäkin rakastan vanhempiani, mutta jos asuisin äitini kanssa niin en haluaisi häneltä seksiä enkä nimittäisi sitä parisuhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa katkeruus olla siellä lukijan silmässä. Onko se siksi, että aika monelle se seksi kuitenkin on olennainen osa hyvää parisuhdetta ja seksittömään mutta onnelliseen liittoon kumppanin etsiminen voi olla melkoisen haastavaa.
Tarkoitin vain niitä kommentteja, joissa arvostellaan toisten valintoja, eli tässä tapauksessa seksittömyyttä. En nähnyt yhtään kommenttia joissa seksittömyydestä nauttivat oudoksuisivat seksinnälkäisten valintoja (esim. kumppanin jättäminen haluttomuuden takia). Ehkä sellaisiakin sitten oli, mutta ohitin ne.
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä aseksuaalien olemassa oloa ei oteta huomioon. On olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan ikinä halua seksiä ja tällaiset ihmiset voivat keskenään olla ihan älyttömän hyvässä parisuhteessa.
No mutta tämähän on asia erikseen.
Sitäpaitsi luulen, että aseksuaalisuudessa on kyse vain lukkiintuneesta seksuaalisuudesta, ongelma on tunnepuolella, heittäytymisessä tms, koska ihminen on luontaisesti seksuaalinen, jo lapsuudessa.
Eihän tässä kukaan muu ole kellekään muulle mitään tyrkyttänyt kuin sinä? Päinvastoin, jokseenkin jokainen muu sinua lukuunottamatta on onnistunut olemaan sitä mieltä että kukin tyylillään. On ok että sinä et halua seksiä, mutta ei se muiden haluja vähennä ja se taitaa harmittaa.