Luovunko vaimosta vai toisesta naisesta?
Toinen nainen on kenties väärä sana kuvaamaan naista johon olen rakastunut. Pettänyt en ole, koska olen (edelleen) naimisissa ollut yli 20 vuotta. Olen rakastanut vaimoani ja meillä on ollut paljon hyviä hetkiä liitossa, riitoja ei ole eikä sen kummempaa erimielisyyttä mutta vaimo on usein poissa kotoa. Lapsia ei ole siunaantunut. Olen kahden kuukauden ajan miettinyt parasta vaihtoehtoa jäädäkö liittoon ja parantaa sitä vaiko ottaa ero ja ryhtyä (toisen) naisen kanssa suhteeseen. Toinen nainen on minua ja vaimoani nuorempi mutta ei voisi olla tyttäreni. Tapasimme töissä ja olen auttanut naista urallaan mutta mistään reittä pitkin meiningistä ei ole kyse. Nainen on myös rakastunut minuun ja tietää että olen naimisissa joten olemme sopineet ettemme tee mitään toistaiseksi ja olen käynyt hänen kanssaan syömässä lounasta kaksi kertaa ja halaillut ilman että muut näkevät. Vaimolle olen kertonut lounasseurastani mutta ei ole suuttunut, koska tietää etten petä. En kovin heppoisin perustein riko liittoani ja nainen on sanonut ettei tule vaimoni ja minun väliin. Olen miettinyt ja yrittänyt kaikin keinoin päästä yli rakastumisesta onnistumatta koska rakastan enemmän toista naista ja haluaisin olla hänen kanssaan. En ole koskaan pettänyt mutta mitä kannattaisi tehdä? M50
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Olethan sinä pettänyt vaimoasi. Monta kertaa tekstin perusteella.
Eli eroa vaimostasi. Hän kyllä löytää itselleen ei-pettävän miehen rinnalleen. Mene vain tämän pettävän naisen kanssa yhteen, saat sitten aina iltaisin miettiä kun hän on ylitöissä, että kenen kanssa nyt on halailemassa :)
Oliko tämä uusi nainen varattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtaa se toinen ja jatkaa vaimon kanssa.
Ei pidä unohtaa kumpaakaan, vaan kuunnella sydämensä ääntä, ja antaa aikaa tunteiden selkiytyä ja kehittyä.
Pikarakastuminen menee usein nopeasti ohi, ja jos on jo vaihtanut uuteen, on ikävää huomata, ettei se vaimo vaihtamalla parantunutkaan.
Toisaalta, jos sydän sanoo, että uusi rakkaus on "se oikea", jota on koko elämänsä odottanut, ei kannata jäädä ainakaan useiksi vuosiksi arpomaan ja haikailemaan sydämensä valitun perään, jos vielä saa tunteisiinsa vastakaikuakin.
uusi kiehtoo niin kauan kuin sitä pääsee maistamaanja voi vertailla vanha tuttu vaimo ei siinä paljon paina vaikka rakastaakin
sivusta tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eroa vaimostasi. Hän kyllä löytää itselleen ei-pettävän miehen rinnalleen. Mene vain tämän pettävän naisen kanssa yhteen, saat sitten aina iltaisin miettiä kun hän on ylitöissä, että kenen kanssa nyt on halailemassa :)
Nainen ei arvosta muiden kuin itsensä tunteita, jos tietää toisen olevan varattu mutta silti pyörii ja hyörii tämän toisen henkilön ympärillä. Tälläinen nainen on aina pettävä nainen, vaikka ei itse olisi suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi tulee kallimmaksi, ero vai toinen nainen? Itse asiassa olet jo pettänyt.
En halua jäädä yksin. Pettänyt? Ehkä henkisesti mutta minulle pettäminen olisi hyppäämistä sänkyyn, suutelemista ja sen sellaista mutta en ole näitä tehnyt. M50
Vierailija kirjoitti:
Oletko tämän naisen mies? https://www.vauva.fi/keskustelu/4597898/onko-pettamista
Ei ole ja avasin linkittämäsi ketjun ensimmäistä kertaa. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua jäädä yksin. Pettänyt? Ehkä henkisesti mutta minulle pettäminen olisi hyppäämistä sänkyyn, suutelemista ja sen sellaista mutta en ole näitä tehnyt. M50
Sinulle täysin ok, että vaimosi halailee ja käy lounaalla toisen miehen kanssa, jota avoimesti rakastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkku on ollut jo pitkään eikä muita miehiä ole lähettyvillä. M50
Vaimo taisi valita tämän miehen että säälipisteitä tasan nolla ja onnea valinnastasi, hienon miehen valitsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 v mies. Onneksi olkoon uudesta ihanasta autistivauvasta 👶
No ei kaikki viiskymppiset autistivauvoja saa. Tiedän ja tunnen ainakin 23 tapausta, joissa +50v mies on tullut isäksi, eikä kukaan noista lapsista ole autisti. Mun omassa suvussa näitä on paljon, sitten osan tunnen työn kautta, osa on kavereiden sukulaisia...
Voi ei 😱 Nyt se on sitten ihan varmaa, että aitistivauva on tulossa, sillä MINÄ tunnen ainakin 24 tapausta. Joten minun tietäminen kumoaa sinun tietämisen. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle täysin ok, että vaimosi halailee ja käy lounaalla toisen miehen kanssa, jota avoimesti rakastaa?
Vaimoni tietää kaikesta eikä ole koskaan ajatellut minua pettäjänä. Olen halaillut naista mutta en kähminyt ja muistan kyllä olevani naimisissa. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei arvosta muiden kuin itsensä tunteita, jos tietää toisen olevan varattu mutta silti pyörii ja hyörii tämän toisen henkilön ympärillä. Tälläinen nainen on aina pettävä nainen, vaikka ei itse olisi suhteessa.
Ei saa sitä vaikutelmaa että olisi hyörinyt.
Muutenkin aina ihmetyttää mielipiteet, että ns. toisen naisen tulisi kantaa varatun miehen vastuut eikä tämän itse. Kyllä varattu ihminen on itse vastuussa toiminnastaan, ei kukaan muu.
Menkää avioliittoleirille. Siellä selviää, onko avioliittonne vielä pelastettavissa. Jos siellä löytyy uusi kipinä suhteeseen, se kortti kannattaa aivan ehdottomasti katsoa. Jos ei, niin eipä tarvitse myöhemmin katua, ettei liittoa edes yritetty pelastaa.
Uudessa parisuhteessa on riskinsä. Olet nyt ihastumisen tunteiden vallassa ja tuskin näet ihastuksessasi sellaisia huonoja piirteitä, joita nykyisessä puolisossasi ei ole. Jos sellaisia tuleekin myöhemmin vastaan ja suhde päättyy eroon, voitko olla varma ettet ala siinä kohdassa kaivata nykyistä vaimoasi takaisin? Ja mitä jos hän sanookin silloin, ettei voisi enää kuvitellakaan ottavasi sinua takaisin, kun jätit hänet toisen naisen takia?
Ensin kannattaa tehdä voitavansa nykyisen suhteen eteen. Edelleen ehdotan avioliittoleiriä, josta voitte löytää uuden kipinän suhteeseenne, korjata suhteen ongelmat ja saada liittonne elinvoimaisemmaksi kuin koskaan ennen. Mutta jos avioliittotyö ei toimi teidän kohdallanne, niin silloin voitte todeta ettei liitto enää toimi, jolloin on vähemmän todennäköistä että jäisitte eron jälkeen enää kaipaamaan toisianne.
Lopeta kuitenkin ihastuksesi halailu ja kaikki muu kyseenalainen toiminta vaimosi selän takana. Vaikka uskottelet itsellesi ettet petä vaimoasi, teet sitä tällä hetkellä henkisesti. Uudelle suhteelle on lupa vasta kun edellinen on suoraselkäisesti lopetettu - mutta kuten sanottua, ensin on parasta kokeilla, voisiko sen nykyisen suhteen saada vielä toimimaan niin, ettei uusille ihastuksille ole enää sijaa.
No vaikeahan se on meidän päättää puolestasi. Näin äkkiseltään kuulostaa aika tyhmältä jättää rakastettu 20-vuotta kanssasi ollut puoliso toisen takia. Ilmeisesti ette mitenkään kauhean syvää rakkautta ole kuitenkaan muodostaneet toisen kanssa.
Haluatko lapsia ja haluaako vaimo? Oletteko kokeilleet mitään hoitoja lasten saamiseksi? Jos molemmat haluatte vaimon kanssa lapsia, en kyllä lähtisi noilla perustein toisen matkaan.
Pidä molemmat. Mitä sitä muuttaa elämää,jos tähänkin asti olet pystynyt pitää yllä kaksi pitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni tietää kaikesta eikä ole koskaan ajatellut minua pettäjänä. Olen halaillut naista mutta en kähminyt ja muistan kyllä olevani naimisissa. M50
Et vastannut kysymykseen
Miksi sitä naispuolista työkaveria pitää aikana auttaa? Kannatan ammattilaisten palkkaamista.
Ei se ruoho ole yleensä vihreämpää toisella puolen. Pitkissä liitoissa ja suhteissa on toki ihan inhimillistä ajatella mitä se olisi toisen kanssa ja ehkä joskus viehättyä muistakin. Jokaisessa suhteessa tulee kuitenkin omat ongelmansa. Jos rakastat vaimoasi, hän sinua ja välität hänestä, suosittelen keskittymään rakentamaan nykyisestä liitostasi entistä eheämpää. Parisuhde vaatii työtä jatkuvasti. Mikäään suhde ei kestä jos sen jättää hoitamatta.
Rakkaus on aina riski, myös vanhaan liittoon jääminen. Harmia ei onneksi sen puoleen tule, että liitto on lapseton, sillä lapset tuovat näihin aina omat kiemuransa, vaikka olisivat aikuisiakin. Siitä puheenollen, onko toisella naisella lapsia? Se voi olla yksi asia myös miettiä, jos on. Sillä lapset ovat suurimmalle osalle tärkeitä ja osa arkea, jos vielä kotonakin asuvat, jos nainen on nuorempi.
Kuten sanoin, on hyvin vaikea sanoa kenenkään puolesta näissä mitään. Eräs lapseton viisikymppinen tuttava löysi työpaikalta nuoremman naisen ja jätti pitkäaikaisen vaimonsa. Heilläkään ei ollut lapsia, nyt miehellä on jo kaksi pientä lasta ja ihan hyvin menee. Toisessa tapauksessa taas mies löysi samoin nuoremman naisen työpaikalta ja jätti vaimonsa, mutta suhde kesti vain vuoden, ex-vaimo kukoistaa, mutta mies ei todellakaan. Toivottavasti ajan myötä hänellekin aurinko alkaa paistaa ja välit lapsiin paranevat, mitä kyllä epäilen.
Tärkeintä on hoitaa ero niin hyvin kuin mahdollista. Elämää on eron jälkeenkin, jos siihen päädytään. Ei siihen kuole vaimokaan, vaan myös hän voi löytää uuden suhteen. Itse ainakin ajattelen, että jos mieheni löytäisi uuden naisen, päästäisin hänet menemään ja uskon todellakin, että elämä kantaa. Ainakin naisten on helppo löytää hyviä suhteita vanhemmitenkin. Kaikki eronneet ystävät ovat ainakin sellaisia löytäneet.