Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
1881/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi metatyö-keskusteluketjuihin kirjoittavilla naisilla tuntuu kaikilla olevan joku apukoulutasoinen mies jolta ei onnistu yksinkertaisinkaan kotityö? Onko "metatyö" siis vain peitesana ajattelutyölle jonka normaali ihminen hallitsee ihan siitä sen kummempaa numeroa tekemättä mutta joka on sitten joillekin (miehille) ylivoimaisen vaikeaa?

Tyytyväisten naisten ei tarvi notkua vauvapalstalla hakemassa vertaistukea.

Tämä ketjuhan on täynnä tyytymättömiä miehiä.

Minä ainakin olen tyytyväinen mies. Olen tyytyväinen siitä, että olen lapseton ja sinkku, joten minulla ei ole ollenkaan "metatöitä". 

kaikilla on metatöitä.

Vierailija
1882/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju on täynnä uhriutumista. Lakatkaa heittäytymästä marttyyreiksi.

Jep, miesten uhriutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi metatyö-keskusteluketjuihin kirjoittavilla naisilla tuntuu kaikilla olevan joku apukoulutasoinen mies jolta ei onnistu yksinkertaisinkaan kotityö? Onko "metatyö" siis vain peitesana ajattelutyölle jonka normaali ihminen hallitsee ihan siitä sen kummempaa numeroa tekemättä mutta joka on sitten joillekin (miehille) ylivoimaisen vaikeaa?

Tyytyväisten naisten ei tarvi notkua vauvapalstalla hakemassa vertaistukea.

Tämä ketjuhan on täynnä tyytymättömiä miehiä.

Minä ainakin olen tyytyväinen mies. Olen tyytyväinen siitä, että olen lapseton ja sinkku, joten minulla ei ole ollenkaan "metatöitä". 

Aika varmasti on. Mutta koska olet lapseton sinkku, kaikki metatyöt koskee pääosin vain sinua itseäsi.

Vierailija
1884/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana ilmoitin vaimolleni ottavani täyden vastuun taloutemme ruoanlaitosta.

Vaimoni ei vielä tiedä että panostan hänen terveyteensä, ja hän tulee varmasti pudottamaan painoaan ainakin 20 kg kesälomaan mennessä.

Vierailija
1885/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Edelleen tätä naisten valitusta siitä kuinka kaikki on niin h******in vaikeaa. :D JA kyllä, olen nainen. Se on ihan kuulkaa omasta asenteesta kiinni, haluatteko elämänne ja aikanne noin käyttää. Antakaa toisten elää ja hoitaa hommat omalla tavallaan, nimittäin kyllä, kaikki onnistuu ilman megameta"työtä". Ja hipsuissa koska se on teidän marttyyrinviitta päällä ihan itse keksimä asia, jonka ansiosta voitte solmia sen marttyyrinviitan vaikka umpisolmuun kaulalle ja hirttäytyä siihen. Kun kukaan ei tosiaan teidän mielestä asioita niin hyvin ja yhtä paljon tee. 

PICK ME PICK ME

passaa sä vaan ukkoasi, me muut halutaan tasa-arvoa.

Me tehdään ihan tasapuolisesti kimpassa kaikki. Ei ongelmaa. :D

Sitten ongelma on sun lukutaidossasi. Et ymmärrä, mistä tässä ketjussa on puhuttu. Kokeiles lukea uudestaan.

Ei kun se on elämää. Sun pitää nukkua. Sitä varten sulla tarvii olla sänky ja koti. Saadaksesi ne sun pitää tehdä ja ylläpitää tietyt asiat. Sun pitää myös syödä, ja voidaksesi sen tehdä sun pitää tehdä tiettyjä asioita. Lisäks jos sulla on lapsia, lemmikeitä tai perhe, sun pitää hoitaa tietyt asiat jotta ne voi hyvin. Voi jeesus. Kaikesta sitä saa halutessaan ongelman. :D Ei kaikki tekeminen ole aina parasta ikinä, mutta ihan tuosta arjen pyörittämisestäkin saa kivaa, jos asenne on oikea. Voi huoh. Kuinka väsyttävää olisikaan olla se joka laskee jokaisen ajatuksenkin työksi. Ja vielä kilpailee kuka tekee eniten ja kenellä on vaikeinta.

Kyllä. On asioita, jotka on pakko tehdä, vaikka ei yhtään huvittaisi.

Mutta, miksi, oi miksi se vastuu on vain sillä toisella osapuolella? Että se toinen joutuu aina tekemään ne hommat, vaikka ei huvittaisi, mutta sen toisen ei tarvitse? Miksi sitä samaa vastuunottoa ei voi vaatia siltä toiseltakin osapuolelta?

Vierailija
1886/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea metatyöt pitävät sisällään?

Tai siis, kuuluuko niihin esim. ruokalistan tekeminen ja kalenterin ja aikataulujen huomioiminen siinä, kauppalistan tekeminen tämän pohjalta?

Meillä mies ei meinaa hoksata, että hetken tarvii sille ruoka- ja kauppalistan teollekin..

Jep. Pakko huomioida lasten treeni-illat ruoka- ja kauppalistan teossa. Esim. maanantaina vaan toisella on treenit, eli ehtii tehdä ruokaa niiden jälkeen. Tiistaina molemmilla on treenit peräkkäin ja minä kotona kuskauksista vasta 19.45 ja mies samoihin aikoihin töistään. Pitää siis valmistella edellisenä päivänä jotain, ostaa mikroannokset tai tehdä päivää ennen isompi satsi jotain mitä voi itse kukin lämmittää sopivissa väleissä. Keskiviikkona taas vaan yhdet treenit, mutta haastavaan aikaan, joku nopea ruoka, torstaina ei treenejä kellään, voi tehdä jotain missä kestää vähän kauemmin jne.

Vierailija
1887/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuntuvat nyt yrittävän olla ymmärtämättä koko käsitettä. Kysehän ei ole siitä, että ’ajatellaan’ asiaa, vaan se, että kannetaan vastuu. Jos neuvolassa käynti on vanhemman kotityö, sen muistaminen, että neuvola-aika pitää varata, on metatyö. Vanhempainkeskustelussa käynti on työ, ajan varaaminen wilmassa on metatyö. Ja ylipäätään wilman seuraaminen niin, että tiedetään, että näitä aikoja pitää varata.

Ja yhdelle lapselle yksittäisiä tulee kerran vuodessa, mutta jos lapsia on neljä, kuten meillä, ja molemmat vanhemmat käyvät töissä, niin yhdessä näitä muistettavia on paljon, neljät synttärit vuodessa, neljät neuvolat tai kouluterkkarikäynnit, neljät hammaslääkärikäynnit, neljät vanhempainkeskustelut, neljät vaatekaapit, joista pitää poistaa rikkinäiset ja pieneksi jääneet vaatteet, jne

Yksi hyvä keino minusta tähän hommaan nimenomaan lasten suhteen on se, että perustetaan yhteinen perhekalenteri, johon yhdessä laitetaan muistutukset, milloin pitää varata neuvola jne. Kun yhdessä istutaan alas, ja käydään läpi eri asiat, mistä pitää kantaa vastuu, ja vielä vaikka sovitaan, kumpi varaa ne ajat, ei kaadu koko homma toisen päälle.

Suomessa miehet käyttävät tosi vähän isyysvapaita, mistä johtuu, että äitiysvapaalla moni äiti tottuu ottamaan vastuun lapsista. Mutta jos on täyspäisen ihmisen kanssa naimisissa, näistä pitäisi voida puhua. Ja jos ei ole, älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia.

Vierailija
1888/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs jos te, joilla on tampio-miehet, jotka eivät pesetä pukujaan ja tyhjennä astianpesukonetta, oikeasti lopettaisitte sen ohjaamisen ja passaamisen. Ette tyhjennä konetta, ettekä sano, että se on täynnä. Käytätte astiat loppuun, ja sen jälkeen syötte vaikka kertakäyttöastioita (itse, ette todellakaan tee ruokaa miehelle tai kata miehelle), ja katsokaa, tajuaako itse tehdä. Ja jos miehen puku on likainen, se on miehen ongelma. Antaa olla.

Lapset on tietysti isompi ongelma, eli lapset on tietysti pakko hoitaa. Mutta älkää peskö miehen vaatteita, tai siivotko jälkiä. Jos ei jossain vaiheessa ala ne sotkut siivoutua ilman että huomautatte mitenkään, olisi ehkä helpompi jatkaa elämää eri osoitteissa. Normaaliälyinen mies osaa toimia ihan järkevästi, ja ilman komentelua. Joko mies on teillä oikeasti jotenkin vajaa, tai käyttää teitä hyväkseen.

Juu, lopetin kaiken tekemisen, passaamisen, metatyön. Tuloksena oli ero, koska mies ei ymmärtänyt miksi minusta tuli kauhea akka joka esim. huolehtinut astia- ja vaatekaappiin puhdasta. Roskistakaan hän ei tyhjännyt vaan otti uuden pussin ja keräsi siihen roskia, vanhan täyden pussin päälle. Ja ihmetteli ääneen miksi roskis on täynnä!! Ei jumalauta. Ja kyseessä oli täysin normaaliälyinen ihminen joka piti oman kotinsa perussiistinä ennen yhteenmuuttoa. En tajua mikä taantuminen siinä tapahtui. Mutta tosiaan, se oli minun syytäni että kämppä oli kaaos ja hän ei muistanut menoja.

Vierailija
1889/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä todella hyvin muotoiltu.

Mutta huonosti lainattu.

Vierailija
1890/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis, kuuluuko niihin esim. ruokalistan tekeminen ja kalenterin ja aikataulujen huomioiminen siinä, kauppalistan tekeminen tämän pohjalta?

Meillä mies ei meinaa hoksata, että hetken tarvii sille ruoka- ja kauppalistan teollekin..

Mikset täytä sitä listaa suoraan kaupan sivulla ja tilaa tavaroita kotiovelle toimitettuna? Vai onko liian vaativa operaatio metauhriutujalle?

Vierailija
1891/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset täytä sitä listaa suoraan kaupan sivulla ja tilaa tavaroita kotiovelle toimitettuna? Vai onko liian vaativa operaatio metauhriutujalle?

Jos se on niin helppoa, niin miksi tuon vastaajan mies ei siihen kykene?

Vierailija
1892/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entäs jos te, joilla on tampio-miehet, jotka eivät pesetä pukujaan ja tyhjennä astianpesukonetta, oikeasti lopettaisitte sen ohjaamisen ja passaamisen. Ette tyhjennä konetta, ettekä sano, että se on täynnä. Käytätte astiat loppuun, ja sen jälkeen syötte vaikka kertakäyttöastioita (itse, ette todellakaan tee ruokaa miehelle tai kata miehelle), ja katsokaa, tajuaako itse tehdä. Ja jos miehen puku on likainen, se on miehen ongelma. Antaa olla.

Lapset on tietysti isompi ongelma, eli lapset on tietysti pakko hoitaa. Mutta älkää peskö miehen vaatteita, tai siivotko jälkiä. Jos ei jossain vaiheessa ala ne sotkut siivoutua ilman että huomautatte mitenkään, olisi ehkä helpompi jatkaa elämää eri osoitteissa. Normaaliälyinen mies osaa toimia ihan järkevästi, ja ilman komentelua. Joko mies on teillä oikeasti jotenkin vajaa, tai käyttää teitä hyväkseen.

Juu, lopetin kaiken tekemisen, passaamisen, metatyön. Tuloksena oli ero, koska mies ei ymmärtänyt miksi minusta tuli kauhea akka joka esim. huolehtinut astia- ja vaatekaappiin puhdasta. Roskistakaan hän ei tyhjännyt vaan otti uuden pussin ja keräsi siihen roskia, vanhan täyden pussin päälle. Ja ihmetteli ääneen miksi roskis on täynnä!! Ei jumalauta. Ja kyseessä oli täysin normaaliälyinen ihminen joka piti oman kotinsa perussiistinä ennen yhteenmuuttoa. En tajua mikä taantuminen siinä tapahtui. Mutta tosiaan, se oli minun syytäni että kämppä oli kaaos ja hän ei muistanut menoja.

Järkyttävä tapaus tuollainen mies. Ehkä kotoa oppinut vääristyneen perhemallin.

Vierailija
1893/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Meille tuli tuosta vuosisadan riita, koska miehen mukaan minä olin muuttunut vitt*levaksi marttyyrieukoksi. Mies lopetti myös kaiken tekemisen. Meni varmaan vuosi, ennenkuin tilanne palasi entiseen.

Miehen mukaan minulta käy siis tuo suunnittelu ja muistaminen automaattisesti, joten minun kuuluu se tehdä. Olen kyllä siinä oikeastikin hyvä, mutta toivoisin toiselta jotain itsenäistä osallistumista tai vähintäänkin kiitosta tekemästäni työstä.

Minkä tekemisen? Eihän mies tee mitään.

Vierailija
1894/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku yksilö ei pysty johonkin... mielenkiintoinen kysymys.

Miksi naiset tappavat lapsensa?

Vierailija
1895/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju on täynnä uhriutumista. Lakatkaa heittäytymästä marttyyreiksi.

Jep, miesten uhriutumista.

Naiset täällä ulìsee ja räksyttää.

Vierailija
1896/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku yksilö ei pysty johonkin... mielenkiintoinen kysymys.

Miksi naiset tappavat lapsensa?

Ehkä vähän äärilaitaan hyppäys. Mutta yrititkö sanoa, että miehet, jotka eivät ota vastuuta kotitöistä, ovat mieleltään sairaita? Etkö oikeasti usko, että on olemassa sen tyyppisiä sovinisteja, joiden mielestä kotityöt ja lasten asiat ovat vaimon vastuulla, vaikka tämä kävisi palkkatöissä, ja jos mies tekee kotitöitä, hän ’auttaa äitiä’?

Oikeasti tuo ’äidin auttaminen’ oli ihan yleinen termi kotihommista vielä muutama vuosikymmen sitten, joten oikeasti ei se epätasa-arvo niin harvinaista ole.

Vierailija
1897/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Meille tuli tuosta vuosisadan riita, koska miehen mukaan minä olin muuttunut vitt*levaksi marttyyrieukoksi. Mies lopetti myös kaiken tekemisen. Meni varmaan vuosi, ennenkuin tilanne palasi entiseen.

Miehen mukaan minulta käy siis tuo suunnittelu ja muistaminen automaattisesti, joten minun kuuluu se tehdä. Olen kyllä siinä oikeastikin hyvä, mutta toivoisin toiselta jotain itsenäistä osallistumista tai vähintäänkin kiitosta tekemästäni työstä.

Mies ei tee METAtyötä. Tekee pyydettäessä apuhommia. Esim. vie roskapussin, jos sen antaa hänen käteensä kun hän on menossa ulos.

Vierailija
1898/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Mies ei tee METAtyötä. Tekee pyydettäessä apuhommia. Esim. vie roskapussin, jos sen antaa hänen käteensä kun hän on menossa ulos.

No pienien apuhommien lopettaminen ei vaikuta mihinkään, hoidat ne siinä missä metatyönkin.

Vierailija
1899/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Jos sen pussin vie rouvan mielestä väärin, aika nopeasti oppii, ettei ole mitään syytä olla oma-aloitteinen.

Vierailija
1900/2456 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Jos sen pussin vie rouvan mielestä väärin, aika nopeasti oppii, ettei ole mitään syytä olla oma-aloitteinen.

Viet väärään aikaan. Sun pitää tajuta että juuri tänään vaimoke tekee kanaa ja heittää tunnin päästä roippeet roskiin ja SITTEN se roskis pitää viedä haisemasta. Tää on se metatyö.