Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
1341/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla parodiaa. 

Millainen aikuinen mies tarvitsee jonkun toisen kertomaan sen itsestäänselvyyden, että jossain vaiheessa päivää lapsille tulee nälkä? Jos nainen ei "saa avattua suutaan", mies ajattelee että jaa ei sitten tänään ollutkaan tarve laittaa ruokaa kun kukaan ei sanonut mitään? 

Toisaalta täälläkin ketjussa käsketään antaa miesten ihan itse hoitaa asiat ilman että huomautellaan, mutta sitten jos ei huomautella ja muistuteta niin sekin on naisen vika koska eihän mies nyt voinut muuten mitään omaan perheeseen liittyvää tietää. 

Musta on vähän outoa, että ne sun lapset eivät osaa itse ilmoittaa, että nyt on nälkä. Onko niillä joku diagnoosi?

Nälkäitku ei ole riittävää ilmoitusta?

Ei kait sen ikäiset lapset grilliruokaa syö?

Vierailija
1342/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä neuvolasta saaduissa esitteissä ja läpysköissä kyllä lukee, että lapset tarvitsevat ruokaa säännöllisesti. Ne vaan pitää jaksaa ihan itse lukea. Jos siis normaali järki ei riitä sen tajuamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi metatyö-keskusteluketjuihin kirjoittavilla naisilla tuntuu kaikilla olevan joku apukoulutasoinen mies jolta ei onnistu yksinkertaisinkaan kotityö? Onko "metatyö" siis vain peitesana ajattelutyölle jonka normaali ihminen hallitsee ihan siitä sen kummempaa numeroa tekemättä mutta joka on sitten joillekin (miehille) ylivoimaisen vaikeaa?

Ei vaan nää ketjut on feministi prnoa eli keksityyjä tarinoita joissa kaikissa nainen on ylivertainen kaikkitaitava sankari ja mies vastapainoksi ei saa tehtyä yksinkertaisiakaan asioita oikein.

Näin taitaa olla. Olisi muuten hauska nähdä olisiko mahdollista tehdä yli 60-sivuinen ketju jossa kerrottaisiin miten nainen ei taaskaan osannut tehdä jotain asiaa oikein. Jotenkin tuntuu että tuo ketju ei pysyisi täällä niin pitkään...

Se olisi hävinnyt nopeammin kuin ehdit sanoa "palstalla ei ole miesvihaa"

Sanoin jo aiemmin ja sanon uudestaan, että aloita ihmeessä ja vielä sellainen, missä lapselle on aiheutunut haittaa naisen perseilyn takia.

https://yle.fi/uutiset/3-12378773

Ai kyseessä oli sinun vaimosi. Olen pahoillani.

Vierailija
1344/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatöitä voi olla perheessä molemmilla, myös miehellä.

Vaimoni ihmetteli taannoin, mitä olen miettimässä, miksi en kuunnellut, miksi en ollut läsnä. Syy: suunnittelin talomme yläkerran remonttia, etsin materiaaleja ja tarvikkeita, kyselin työkaluja ja apua, laskin kustannuksia (tiukka taloustilanne), metrejä ja neliömetrejä, litroja. 

Sitten kun hankin tarvikkeet, tein valmistelevat työt, laskin raha-asiat, sovin kirvesmiehen kanssa, hankin työkalut (osan vuokrasin, jotakin lainasin), sain homman alkuun, tehtyä työn ja vietyä viimeistelyt loppuun, vaimo hämmästelikin, kuinka helposti se oli käynyt ja sanoi, että puheistani oli saanut sen käsityksen, että tässä on isommastakin asiasta kyse. Joo, ei se homma ollut mikään iso juttu sivusta katsoen.

Ei kerran 20 vuodessa tehty remppa ja sen suunnittelu ole säännöllinen metatyö, hyvä mies :D

Teepä sama vaikka joka kuukausi seuraavien 20v aikana niin tiedät jotain metatyön rasittavuudesta.

Ei yhdellekään naiselle riitä nykyään, että rempataan asuntoa vain kerran 20 vuodessa. Ei varmasti.

Vierailija
1345/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen aikuinen mies tarvitsee jonkun toisen kertomaan sen itsestäänselvyyden, että jossain vaiheessa päivää lapsille tulee nälkä? Jos nainen ei "saa avattua suutaan", mies ajattelee että jaa ei sitten tänään ollutkaan tarve laittaa ruokaa kun kukaan ei sanonut mitään? 

Toisaalta täälläkin ketjussa käsketään antaa miesten ihan itse hoitaa asiat ilman että huomautellaan, mutta sitten jos ei huomautella ja muistuteta niin sekin on naisen vika koska eihän mies nyt voinut muuten mitään omaan perheeseen liittyvää tietää. 

Musta on vähän outoa, että ne sun lapset eivät osaa itse ilmoittaa, että nyt on nälkä. Onko niillä joku diagnoosi?

Sehän riippuu siitä, mitä grillataan.

Vierailija
1346/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä miesten aseistettua epäpätevyyttä (weaponized incompetence). Esimerkiksi tyttöystävä osaa sijata sängyn kauniiksi kuin hotellissa. Kun poikaystävän pitää sijata sänky, hän tekee tahallaan niin ylitseampuvan huonon työn, että tyynyt leviävät pitkin lattioita jne., jotta nainen ajattelisi hellästi, että voivoi, ei pojat osaa, minä hoidan sitten sängyn petaamisen, että se tulee kerralla kuntoon. Mies pääsee pälkähästä, välttyy tekemästä epämieluisaa kotiaskaretta ja saa nauttia vapaamatkustajana naisen kädenjäljestä. Samaan luokkaan kuuluvat nämä miehet, jotka eivät muka "osaa" pukea paitaa oikeinpäin lapselle. Kumma kyllä osaavat itselleen pukea paidan oikeinpäin... Ja jos mies teeskentelee, että ei ole niin tarkkaa onko esim. tiskit tiskattu kunnolla, niin tarjoilkaa hänelle sitten ruoka puolilikaisella lautasella.

Paitsi että minun mies ei ihan oikeasti OSAA pukrea vauvaa, itsensä kyllä!😁

Mies tykkää vauvan hoitopuuhista, ne kun ovat konkreettisia ja helppoja (toisin kuin sylivauvan viihdytys, joka on aika raskasta henkisesti).

En ole puuttunut miehen vaatevalintoihin kuin silloin, kun vauvan hyvinvointi kärsii.

Mies on mm. laittanut niin pienet vaatteet vauvalle, että tämä itki tukalaa oloa, kun housut puristivat mahaa.

Mies myös ylipukee vauvaa ja perhepetiin yöksi hän laittaisi kokohaalarin jalkateräsukkia myöten ja peiton päälle, kun itse nukutaan alusvaatteissa kuumissamme.

Kerran kuuntelin, kun mies ihasteli pukemaansa vauvaa ääneen ja hehkutti komeaa jäbää, odotin innolla lopputulemaa.

Vauvalla oli niin kireä haalari kokoa 58 (käyttää 74 kokoa), että joka paikka pursusi!😄

Nauroin ääneen ja kun vauva parka näytti kovin tukalalta, sanoin, että ihana asu …mutta kait sä nyt näet, että liian pieni?!

Mulle on aivan mysteeri, miten miehet eivät oikeasti osaa pukea vauvaa oikein, onhan heillä silmät päässä?!

Miksi te säilytätte esillä aivan liian pieniä vaatteita, eikö olisi helpompaa laittaa ne pois ja esillä olisi vain ne sopivat? Kyllä minun mies tajuaa heti jos joku vaate on pieni ja liian hankala pukea.

Mä olen tämän ennenkin kertonut, mutta kun olin synnyttämässä kuopusta, mies tuli sairaalaan aivan vääränkokoisiin puetun esikoisen kanssa. Ei ollut löytänyt esikoisen vaatekaappia (iso, korkea kaappi esikoisen huoneessa), vaan hakenut nuo vaatteet varastosta.

Ystäväni joutui yllättäen sairaalaan ja pyysi sinne vaihtovaatteita. Aviomiehensä ja 15v. poikansa ei kumpikaan löytänyt yhtään vaatekertaa sairaalaan vietäväksi. Minä - ystävä joka en asu siellä - kävelin heidän makuuhuoneeseensa, avasin vaatekaapin ja puhelimessa kysyin mitä otetaan. Pakkasin vaatteet kassiin ja vein sairaalaan tuoreen kahvin ja pulla kera. Miehet tuijottivat vieressä hoomoilasena että mistä sä noi vaatteet löysin, me ei löydetty mitään. EN TAJUA. Kun en, niin en.

Jos sinulle olisi soittanut joku mies joka olisi pyytänyt hakemaan tallista Opelin kansiremonttiin tarvittavat työkalut niin varmasti olisit ihan vain kävellyt sinne ja tuonut oikeat työkalut ilman sen kummempaa neuvomista? 

Tämä vertaus voisi toimia, jos mies olisi auto.

Mies on kuitenkin ihminen ja käyttää vaatteita ja eiköhän ne vaatteet ole samassa kaapissa kuin vaimonsakin.

Vierailija
1347/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä miesten aseistettua epäpätevyyttä (weaponized incompetence). Esimerkiksi tyttöystävä osaa sijata sängyn kauniiksi kuin hotellissa. Kun poikaystävän pitää sijata sänky, hän tekee tahallaan niin ylitseampuvan huonon työn, että tyynyt leviävät pitkin lattioita jne., jotta nainen ajattelisi hellästi, että voivoi, ei pojat osaa, minä hoidan sitten sängyn petaamisen, että se tulee kerralla kuntoon. Mies pääsee pälkähästä, välttyy tekemästä epämieluisaa kotiaskaretta ja saa nauttia vapaamatkustajana naisen kädenjäljestä. Samaan luokkaan kuuluvat nämä miehet, jotka eivät muka "osaa" pukea paitaa oikeinpäin lapselle. Kumma kyllä osaavat itselleen pukea paidan oikeinpäin... Ja jos mies teeskentelee, että ei ole niin tarkkaa onko esim. tiskit tiskattu kunnolla, niin tarjoilkaa hänelle sitten ruoka puolilikaisella lautasella.

Mies tykkää vauvan hoitopuuhista, ne kun ovat konkreettisia ja helppoja (toisin kuin sylivauvan viihdytys, joka on aika raskasta henkisesti).

En ole puuttunut miehen vaatevalintoihin kuin silloin, kun vauvan hyvinvointi kärsii.

Mies on mm. laittanut niin pienet vaatteet vauvalle, että tämä itki tukalaa oloa, kun housut puristivat mahaa.

Mies myös ylipukee vauvaa ja perhepetiin yöksi hän laittaisi kokohaalarin jalkateräsukkia myöten ja peiton päälle, kun itse nukutaan alusvaatteissa kuumissamme.

Kerran kuuntelin, kun mies ihasteli pukemaansa vauvaa ääneen ja hehkutti komeaa jäbää, odotin innolla lopputulemaa.

Vauvalla oli niin kireä haalari kokoa 58 (käyttää 74 kokoa), että joka paikka pursusi!😄

Nauroin ääneen ja kun vauva parka näytti kovin tukalalta, sanoin, että ihana asu …mutta kait sä nyt näet, että liian pieni?!

Mulle on aivan mysteeri, miten miehet eivät oikeasti osaa pukea vauvaa oikein, onhan heillä silmät päässä?!

Miksi te säilytätte esillä aivan liian pieniä vaatteita, eikö olisi helpompaa laittaa ne pois ja esillä olisi vain ne sopivat? Kyllä minun mies tajuaa heti jos joku vaate on pieni ja liian hankala pukea.

Mä olen tämän ennenkin kertonut, mutta kun olin synnyttämässä kuopusta, mies tuli sairaalaan aivan vääränkokoisiin puetun esikoisen kanssa. Ei ollut löytänyt esikoisen vaatekaappia (iso, korkea kaappi esikoisen huoneessa), vaan hakenut nuo vaatteet varastosta.

Ystäväni joutui yllättäen sairaalaan ja pyysi sinne vaihtovaatteita. Aviomiehensä ja 15v. poikansa ei kumpikaan löytänyt yhtään vaatekertaa sairaalaan vietäväksi. Minä - ystävä joka en asu siellä - kävelin heidän makuuhuoneeseensa, avasin vaatekaapin ja puhelimessa kysyin mitä otetaan. Pakkasin vaatteet kassiin ja vein sairaalaan tuoreen kahvin ja pulla kera. Miehet tuijottivat vieressä hoomoilasena että mistä sä noi vaatteet löysin, me ei löydetty mitään. EN TAJUA. Kun en, niin en.

Jos sinulle olisi soittanut joku mies joka olisi pyytänyt hakemaan tallista Opelin kansiremonttiin tarvittavat työkalut niin varmasti olisit ihan vain kävellyt sinne ja tuonut oikeat työkalut ilman sen kummempaa neuvomista? 

Tuskin ilman neuvomista, mutta olisin sentään löytänyt sen autotallin ja työkaluja. Sitten voisi soittaa että mitkä näistä otetaan. Tässä tapauksessa nämä miehet eivät olleet löytäneet makuuhuoneen vaatekaapista vaatteita. Sama kuin ei löytäisi sieltä autotallista yhtään työkalua.

Ongelma oli siis oikeasti se että heille ei annettu kunnon neuvoja mistä pitää ottaa ja mitä. Kyse kun oli asioista joihin heillä ei ollut arjessa mitään suoraa kosketusta eli naisten vaatteista.

Ihan kuten sinulle ei neuvottu mitä työkaluja otetaan ja mistä mikin niistä löytyy.

Huutonaurua! Millainen mies ei osaa avata makuuhuoneen vaatekaapista vaikka kahta tai kolmea ovea ja katsoa, mitä siellä hyllyillä on. Mies on ilmeisesti myös sokea, kun ei ole koskaan huomannut, että naisella on päällään vaatteita.

Jep :D. Mies siinä sitten mutisi mm. että ei osannut katsoa alusvaatteita - tällä naisella on siellä heidän yhteisessä vaatekaapissaan yksi kori rintaliiveille ja toinen alushousuille. Joo'o, niitä ei ole värien mukaan sinne viikattu suoraan jonoon, mutta ohje oli "parit alkkarit ja yhdet liivit, ihan mitkä vaan". Mies ei ollut osannut avata vaatekaappia, katsoa mitä koreissa on sisällä, laittaa kättä koreihin ja poimia noita vaatekappaleita (ja esim. puhelimitse varmistaa että ovathan nämä sopivat). Oli vain vastannut että "en mä löydä täältä sellaisia".

Jutussasi kyllä alkaa jotenkin logiikka mättää... 

Miten?

Miten osasit kävellä hakemaan vaatteita?

Nainenko jaksoi sinulle soittaa, mielummin kuin kertoisi miehelle mistä löytäisi vaatteet?

Vierailija
1348/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatöitä voi olla perheessä molemmilla, myös miehellä.

Vaimoni ihmetteli taannoin, mitä olen miettimässä, miksi en kuunnellut, miksi en ollut läsnä. Syy: suunnittelin talomme yläkerran remonttia, etsin materiaaleja ja tarvikkeita, kyselin työkaluja ja apua, laskin kustannuksia (tiukka taloustilanne), metrejä ja neliömetrejä, litroja. 

Sitten kun hankin tarvikkeet, tein valmistelevat työt, laskin raha-asiat, sovin kirvesmiehen kanssa, hankin työkalut (osan vuokrasin, jotakin lainasin), sain homman alkuun, tehtyä työn ja vietyä viimeistelyt loppuun, vaimo hämmästelikin, kuinka helposti se oli käynyt ja sanoi, että puheistani oli saanut sen käsityksen, että tässä on isommastakin asiasta kyse. Joo, ei se homma ollut mikään iso juttu sivusta katsoen.

Ei kerran 20 vuodessa tehty remppa ja sen suunnittelu ole säännöllinen metatyö, hyvä mies :D

Teepä sama vaikka joka kuukausi seuraavien 20v aikana niin tiedät jotain metatyön rasittavuudesta.

Ei yhdellekään naiselle riitä nykyään, että rempataan asuntoa vain kerran 20 vuodessa. Ei varmasti.

Meillä on rempattu viimeksi vuonna 2001 ja sitä edellisen kerran joskus 90-luvun puolivälissä, joten kyllä riittää.

Vierailija
1349/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi metatyö-keskusteluketjuihin kirjoittavilla naisilla tuntuu kaikilla olevan joku apukoulutasoinen mies jolta ei onnistu yksinkertaisinkaan kotityö? Onko "metatyö" siis vain peitesana ajattelutyölle jonka normaali ihminen hallitsee ihan siitä sen kummempaa numeroa tekemättä mutta joka on sitten joillekin (miehille) ylivoimaisen vaikeaa?

Tyytyväisten naisten ei tarvi notkua vauvapalstalla hakemassa vertaistukea.

Tämä ketjuhan on täynnä tyytymättömiä miehiä.

Kuinka monta miestä on ollut ketjussa?

Vierailija
1350/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu siitä, mitä grillataan.

mkay

Vierailija
1351/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin pieni haalari oli fantasiassasi miehen saatavilla?

Miksi mies ei ole lajitellut liian pieniä vaatteita pois - kirpparille myyntiin, kavereille annettavaksi, lahjoitettavaksi, tai pessyt ja viikannut varastoon seuraavaa lasta varten jos lapsiluku ei ole vielä täynnä? Mikä tekosyy miehellä on, että pitää liian pieniä vaatteita vauvalla kaapissa??

Mieskö hoitaa kaiken? Nainen huomaa jotain niin ei voi tehdä mitään asialle?

Nainen huomaa liian pienen vaatteen: hän nalkuttaa miehelle käskien miestä laittamaan se syrjään

Mies huomaa liian pienen vaatteen: hän laittaa sen syrjään

Eipä mies ollut laittanut. Itse asiasssa mies ei edes tunnistanut liian pientä vaatetta, vaikka niissä on yleensä kokolaput.

Vierailija
1352/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita. Ainakin niin yksi miesoletettu väitti, mutta tosiaan, hänhän on voinut valehdella.

Vierailija
1353/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekotyperyys on välinpitämättömyyttä, itsekkyyttä ja puolison arvostamisen puutetta, ei muuta. Jokainen aikuinen, joka ei ole holhouksen alla, saa lapset ruokittua ja löytää vaatteet kaapista. Meilläkin on kaksi adhd:ta, ja vaikka muuten söhlätäänkin, perustarpeet on perheessä aina hoidettu. Kyse on siitä, mitä asioita pitää tärkeinä, niihin tärkeisiin pystyy kyllä keskittymään.

Vierailija
1354/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ota eroa?

Vierailija
1355/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan nää ketjut on feministi prnoa eli keksityyjä tarinoita joissa kaikissa nainen on ylivertainen kaikkitaitava sankari ja mies vastapainoksi ei saa tehtyä yksinkertaisiakaan asioita oikein.

Näin taitaa olla. Olisi muuten hauska nähdä olisiko mahdollista tehdä yli 60-sivuinen ketju jossa kerrottaisiin miten nainen ei taaskaan osannut tehdä jotain asiaa oikein. Jotenkin tuntuu että tuo ketju ei pysyisi täällä niin pitkään...

Se olisi hävinnyt nopeammin kuin ehdit sanoa "palstalla ei ole miesvihaa"

Sanoin jo aiemmin ja sanon uudestaan, että aloita ihmeessä ja vielä sellainen, missä lapselle on aiheutunut haittaa naisen perseilyn takia.

https://yle.fi/uutiset/3-12378773

Ai kyseessä oli sinun vaimosi. Olen pahoillani.

Nainen perseili.

Aloituksessa ollut "Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!" osoittaa ettei ketjussa ole aikomustakan puhua omasta miehestä.

Vierailija
1356/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita. Ainakin niin yksi miesoletettu väitti, mutta tosiaan, hänhän on voinut valehdella.

Olen mies, nyt sanoit että ketju on täynnä tyytymättömiä miehiä.

Vierailija
1357/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, kylläpä sitä meidänkin taloudessa taannoin kitistiin samasta asiasta, vai oikeastaan enemmän siitä että asioita ei tehdä tasapuolisesti. Nainen oli sitä mieltä, että mies ei tee mitään tai ainakaan samaa määrää, mitä nainen.

No, sovittiin yhdessä, että otetaan insinöörimäinen lähestymistapa asiaan ja ruvettiin pitämään kirjaa eri talouden tehtävistä ja merkkaamaan ylös, kumpi on tehnyt ja mitäkin. Siitäkös se sota syttyi ja mekastus alkoi, kun kirjanpidosta selvisikin että talouden "ei-se-koskaan-mitään-tee-mies" olikin se, jolla niitä rukseja oli listassa reilusti enemmän. Itsessään tehtävät jakautuivat yllättävän tasaisesti eli ei niin, että vain toinen tekee asiat A ja toinen asiat B, eli parku siitä, että toinen tekisi enemmän "metatyötä" kuin toinen, on vähän turha.

Opetus: ennenkuin alkaa kitistä, miten itse joutuu pitämään taloutta pystyssä, niin kannattaa ottaa askel taaksepäin ja objektiivisesti miettiä, onko se oma käsitys asioista 100% totuus.

Vierailija
1358/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehet tekevät sitä työpaikoilla, sitä sanotaan johtamiseksi, sitä arvostetaan ja siitä maksetaan hyvää palkkaa.

Kun naiset tekevät sitä kotona, sitä kutsutaan metatyöksi, sitä ei edes huomata ja sen koko olemassaolo kyseenalaistetaan.

Vierailija
1359/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa, kylläpä sitä meidänkin taloudessa taannoin kitistiin samasta asiasta, vai oikeastaan enemmän siitä että asioita ei tehdä tasapuolisesti. Nainen oli sitä mieltä, että mies ei tee mitään tai ainakaan samaa määrää, mitä nainen.

No, sovittiin yhdessä, että otetaan insinöörimäinen lähestymistapa asiaan ja ruvettiin pitämään kirjaa eri talouden tehtävistä ja merkkaamaan ylös, kumpi on tehnyt ja mitäkin. Siitäkös se sota syttyi ja mekastus alkoi, kun kirjanpidosta selvisikin että talouden "ei-se-koskaan-mitään-tee-mies" olikin se, jolla niitä rukseja oli listassa reilusti enemmän. Itsessään tehtävät jakautuivat yllättävän tasaisesti eli ei niin, että vain toinen tekee asiat A ja toinen asiat B, eli parku siitä, että toinen tekisi enemmän "metatyötä" kuin toinen, on vähän turha.

Opetus: ennenkuin alkaa kitistä, miten itse joutuu pitämään taloutta pystyssä, niin kannattaa ottaa askel taaksepäin ja objektiivisesti miettiä, onko se oma käsitys asioista 100% totuus.

Jos kertomasi on totta (mikä täällä aina pitää kyseenalaistaa, syystä), avaatko sitä, miksi vaimosi protestoi ruksejasi?

Kerro ihan konkreettiset asiat, mitä vaimosi ei pitänyt reiluina.

Kumminkin sanot että "yllättävän tasaisesti" tehtävät jakautuivat, vaikka itse olit ruksinut asioita paljon enemmän.

Vierailija
1360/2456 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa on pakko pitää jonkinlaisista rutiineista kiinni, juhannuksenakin, tai ainakin lasten on saatava syödäkseen. Eihän ne lapset sille pikkupöhnäiselle isälle saunaan mene nälkäänsä kiukuttelemaan, vaan äiti joutuu sen kestämään. Vielä seuraava päiväkin voi mennä pilalle, kun lapset ovat väsyneitä liiasta valvomisesta. Isät eivät näe kokonaisuuksia, miten kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mukavaahan se olisi elellä spontaanisti, mutta se ei vain sovi lapsiperheelliselle. Ennakointi on tärkeää, sanoivatpa mieslapset siihen mitä tahansa.

Meillä mies ei oivaltanut millään esim. ruokarytmin merkitystä. Arvatkaapa kenelle ne väsyneet lapset sitten kiukuttelivat. Sama päikkäreiden ja kaiken kanssa. Ja minä kärsin aina seuraukset. On ex.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan