Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä
Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.
No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:
Lapsen synttäreiden järjestäminen
Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta
Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen
Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta
Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen
Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.
Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!
Kommentit (2456)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja kun mies jättää metsätyöt tekemättä:
-Auton renkaat jää ostamatta ja öljyn vaihto varaamatta
-Talon huoltoon liittyvät seikat jää tekemättä (esim. Ilmastoinnin / ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto kerran kuukaudessa)
- vakuutukset jäävät kilpailuttamattaTässä nyt ensimmäisen minuutin miesten metatyöt.
:D Meillä ei ole autoa, eikä taloa eikä ilmalämpöpumppua. Kotivakuutus on ollut samassa firmassa jo 15 vuotta.
:D Mies jättää metsätyöt tekemättä. Jooo, ei haittaa, oikeastaan hyvä, koska hänen vaimonsa on metsäalan ammattilainen.
Muuten nuo miesten metatyöt pystyy hoitamaan nainenkin. Renkaiden vaihto ok, auto ilmoittaa milloin pitää tilata huolto, osaan soittaa korjaamolle ja samoin sähkö/putki yms. liikkeisiin. Ja hoidan omat ja lasten vakuutukset. Ehkä olen epänormaali nainen?Ihana. Mutta narraat. Et osaa soittaa putkiliikkeeseen. Et oo ainakaan koskaan soittanut.
Onko tuo vitsi? Minun 8-kymppinen äitikin osaa soittaa putkifirmaan, selittää ongelman ja sopia putkimiehen käynnistä.
Jos vitsailisin ei olisi tänne syytä kirjoitella.
Kasikymppisellä onkin elämänkokemusta jota sinulla ei vielä ole.
Naiset tekevät kaikesta vaikeaa ja hankalaa jonka jälkeen syyttää miestä jos mies ei tee ei tee kaikesta vaikeaa ja hankalaa. Itse ihmettelen sitä minkä takia asioista täytyy tehdä hankalaa kun helpollakin pääsisi kun unohtaisi sen joka naista kummittelevan lauseen "mitähän muutkin ajattelee"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen sinkkumies niin ei ole mitään metatöitä. Voin keskittyä täysillä oikeisiin töihini ja vapaa-aikani on rentouttavaa.
On sinulla. Et vain kiinnitä niihin huomiota, koska sinulla ei ole kumppania joka kasaa ne kaikki sinun tehtäväksesi koko ajan.
Olen myös sinkkumies, mutta eri kuin jolle vastasit. Ja ei niitä metatöitä tosiaan ole. Ainakaan tässä ketjussa ei ole mainittu vielä yhtäkään asiaa, mitä minun pitäisi erikseen miettiä ja suunnitella.
Veljeni on myös tuollainen sinkkumies jonka tuskin tarvii miettiä ja suunnitella.
Jos vaikka vanhemmat täyttävät pyöreitä vuosia tai on joku muu sukujuhla niin tämä sinkkuveljeni ei ole tainnut kertaakaan huolehtia lahjaa näihin juhliin itse. Osallistuu kyllä jos joku muu sisaruksista soittaa ja kertoo että ollaan suunniteltu lahjaksi asiaa X ja se maksaisi sinun osaltasi Y euroa.
Eli juu ei tartte suunnitella ja pähkäillään lahjoja ym kun muut joutuvat hoitamaan asian sinun puolestasi. Mutta voit olla edelleen ylpeä lokki mutta ei sillä kannata kauheasti leuhkia muille.
Pikkuveljesi osaisi siis ostaa lahjan itsekin, mutta osallistuu kun hänelle soitetaan suunnitelmista?
Miksi muuten ette ota osalliseksi suunnitteluanne, vaan soittelette kertoaksenne miten homma menee? Isosiskon pomotus jäänyt päälle vuosikymmeniksi?
Mun mies on samanlainen kuin tuo veli ja jos siskonsa ei ole pyytänyt kimppaan, on mennyt ilman lahjaa. Mua on hävettänyt istua hänen kanssaan siellä syntyäreillä syömässä siskonsa ja äitinsä leipomuksia, mutta periaatteesta en ole ottanut lahjan ostamista homnakseni enkä auttanut järjestelyissä. Koska se ois aikuisen miehen ihan oma tehtävä. - eri
Miksi teille naisille lahjat on näin tärkeitä? Lahjat ovat iso asia lapsille, mutta jotenkin absurdia että aikuisetkin ihmiset vaativat lahjoja. Ettekö osaa itse ostaa mitä tarvitsette? Minulle on ihan yhdentekevää antaako mulle joku lahjan vai ei. Mikäli lahjaksi saamalleni tavaralle ei ole tarkkaan harkittua spesifiä roolia elämässäni niin todennäköisesti se päätyy häkkivarastoon muun turhan krääsän kanssa.
Jostain syystä sinulle lahja tarkoittaa tavaraa. Se voi olla jotain aineetonta, kuten itse kirjoitettu runo tai omatekemä laulu. Minu ilahtuu siitäkin, kun tekee toisen eteen jotain kuten vaikka tekee kasvihuoneen.
Jolloin metatyötä on että sä mietit raivoisasti teemaa runolle ja nakitat kaikki muutkin sisarukset runoilemaan samalla teemalla, miesten ihmetellessä että missä hänen puolestaan päätettiin että hänen pitää runo kirjoittaa.
Ei kun soitat ajoissa siskolle ja kerrot, että et osallistu kimppalahjaan vaan teet itse runon lahjaksi ja esität sen.
Voi kuule, enhän mä ole edes kuullut runosta ennen toimeksiantoa.
Mä olen lahjan ostanut jo ajat sitten, ihan ilman metatyötä teeman miettimiseksi. Sisko kuulee sen kun soittaa tai laittaa mailia käskyttääkseen tekemään kuten metamaster vaatii.
Ostitko jotain krääsää etkä edes miettinyt, onko se lahjan saajalle mieluista?
Vierailija kirjoitti:
Kukas teillä vaihtaa auton renkaat? Kuka kilpailuttaa sähkösopimukset ja valitsee parhaan? Kuka avaa painepesurilla tukkeutuneen viemärin ja kolaa lumet, jos ok-talossa asutaan? Kuka tilaa nuohoojan kerran vuoteen ja öljypolttimen huollon tai tilaa polttopuut? Kuka huollattaa auton vuosittain, vie sen katsastukseen ja valitsee ja ostaa uudet talvi- tai kesärenkaat, kun vanhat ovat tiensä päässä?
Usein juuri nämä työt ovat miehen metatöitä. t. nainen 65 v.
Ei lumen kolaaminen tai tukkeutuneen viemärin avaaminen ole mikään metatyö. Ei, teki sen sitten mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja kun mies jättää metsätyöt tekemättä:
-Auton renkaat jää ostamatta ja öljyn vaihto varaamatta
-Talon huoltoon liittyvät seikat jää tekemättä (esim. Ilmastoinnin / ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto kerran kuukaudessa)
- vakuutukset jäävät kilpailuttamattaTässä nyt ensimmäisen minuutin miesten metatyöt.
:D Meillä ei ole autoa, eikä taloa eikä ilmalämpöpumppua. Kotivakuutus on ollut samassa firmassa jo 15 vuotta.
:D Mies jättää metsätyöt tekemättä. Jooo, ei haittaa, oikeastaan hyvä, koska hänen vaimonsa on metsäalan ammattilainen.
Muuten nuo miesten metatyöt pystyy hoitamaan nainenkin. Renkaiden vaihto ok, auto ilmoittaa milloin pitää tilata huolto, osaan soittaa korjaamolle ja samoin sähkö/putki yms. liikkeisiin. Ja hoidan omat ja lasten vakuutukset. Ehkä olen epänormaali nainen?Ihana. Mutta narraat. Et osaa soittaa putkiliikkeeseen. Et oo ainakaan koskaan soittanut.
Onko tuo vitsi? Minun 8-kymppinen äitikin osaa soittaa putkifirmaan, selittää ongelman ja sopia putkimiehen käynnistä.
Jos vitsailisin ei olisi tänne syytä kirjoitella.
Kasikymppisellä onkin elämänkokemusta jota sinulla ei vielä ole.
Taitaa kuitenkin olla enemmän mitä sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen sinkkumies niin ei ole mitään metatöitä. Voin keskittyä täysillä oikeisiin töihini ja vapaa-aikani on rentouttavaa.
On sinulla. Et vain kiinnitä niihin huomiota, koska sinulla ei ole kumppania joka kasaa ne kaikki sinun tehtäväksesi koko ajan.
Olen myös sinkkumies, mutta eri kuin jolle vastasit. Ja ei niitä metatöitä tosiaan ole. Ainakaan tässä ketjussa ei ole mainittu vielä yhtäkään asiaa, mitä minun pitäisi erikseen miettiä ja suunnitella.
Veljeni on myös tuollainen sinkkumies jonka tuskin tarvii miettiä ja suunnitella.
Jos vaikka vanhemmat täyttävät pyöreitä vuosia tai on joku muu sukujuhla niin tämä sinkkuveljeni ei ole tainnut kertaakaan huolehtia lahjaa näihin juhliin itse. Osallistuu kyllä jos joku muu sisaruksista soittaa ja kertoo että ollaan suunniteltu lahjaksi asiaa X ja se maksaisi sinun osaltasi Y euroa.
Eli juu ei tartte suunnitella ja pähkäillään lahjoja ym kun muut joutuvat hoitamaan asian sinun puolestasi. Mutta voit olla edelleen ylpeä lokki mutta ei sillä kannata kauheasti leuhkia muille.
Pikkuveljesi osaisi siis ostaa lahjan itsekin, mutta osallistuu kun hänelle soitetaan suunnitelmista?
Miksi muuten ette ota osalliseksi suunnitteluanne, vaan soittelette kertoaksenne miten homma menee? Isosiskon pomotus jäänyt päälle vuosikymmeniksi?
Mun mies on samanlainen kuin tuo veli ja jos siskonsa ei ole pyytänyt kimppaan, on mennyt ilman lahjaa. Mua on hävettänyt istua hänen kanssaan siellä syntyäreillä syömässä siskonsa ja äitinsä leipomuksia, mutta periaatteesta en ole ottanut lahjan ostamista homnakseni enkä auttanut järjestelyissä. Koska se ois aikuisen miehen ihan oma tehtävä. - eri
Miksi teille naisille lahjat on näin tärkeitä? Lahjat ovat iso asia lapsille, mutta jotenkin absurdia että aikuisetkin ihmiset vaativat lahjoja. Ettekö osaa itse ostaa mitä tarvitsette? Minulle on ihan yhdentekevää antaako mulle joku lahjan vai ei. Mikäli lahjaksi saamalleni tavaralle ei ole tarkkaan harkittua spesifiä roolia elämässäni niin todennäköisesti se päätyy häkkivarastoon muun turhan krääsän kanssa.
Jostain syystä sinulle lahja tarkoittaa tavaraa. Se voi olla jotain aineetonta, kuten itse kirjoitettu runo tai omatekemä laulu. Minu ilahtuu siitäkin, kun tekee toisen eteen jotain kuten vaikka tekee kasvihuoneen.
Tai nii muutes hyvää synttäriä - lausahdus. Hyvin suosittu ja aina hyvin vastaanotettu.
Se on ihan kiva, kun soittaa ja onnittelee. Viestikin käy, jos ei halua jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlailin metatyö koska se alkoi kiinnostaa ja alkaa olla selvää että naisten kannattaa opetella kommunikoimaan.
Esimerkiksi:
- Miettiä mikä olisi sopiva päivä ja aika juhliin, jotta mahdollisimman moni, tai ainakin ne tärkeimmät lapsen ystävät pääsisivät paikalle
- Valita juhliin teema ja miettiä sopiva ohjelma
Sopivan päivän löytää kalenterista, mies voi neuvoa sen käytössä, yleensä se on viikonloppu lähellä päivää jolloin lapsi on syntynyt. Onhan se naisilla tiedossa, noin suunnilleen ainakin?
Sopivan teeman miettimen taas... siis mitähän vattua? Teema? Lasten synttäreille? Ja ohjelmaa? Kuinka ihmiskunta on selvinnyt tänne asti? Tai edes 80-luvulta? Onks naisilla joku kisa menossa ja nyt kun se alkaa verottaa voimia niin kiljutte miehiä apuun?
Ei ne synttäriherkut taivaasta tippuneet 80-luvullakaan. Uskallan väittää, että tuolloin piti enemmän leipoa itse, vaikka tänäkin päivänä paljon halvemmaksi tulee tehdä tarjoilut itse kuin ostaa valmiina. Mutta tämä ei ollut edes se pointti vaan pointti on se, että miksi vanhempi (eli isä tässä tapauksessa) ei halua tarjota lapselleen mitään kivaa muistoa? Lasten synttäreiden järjestäminenkin tuntuu olevan vain vi ttumaisten äitien keksimä turha juttu, jota ilman pärjättäisiin. Miksi te miehet lisäännytte, jos ette halua jälkikasvuanne koskaan ilahduttaa?
Ensiksi: miksi sanot "te miehet" ? Se että sinulla on tuollainen ongelma ei tarkoita että muilla naisilla olisi. Olettaen nyt siis että sinun miehesi ei halunnut miettiä teema synttäreille, vaan meni perus ilmapallot, onginta, mansikkakakku -linjalla sen sijaan että olisi aiheuttanut osallistuvien lasten vanhemmille tarpeetonta stressiä kertomalla että nämä bileet on Star Wars teemalla ja paras asu palkitaan.
Toiseksi: luuletko ettei lapsi ilahdu ilman teemabileitä? Alkaa kuulostaa että kisa käy kuumana.
Siksi, koska miehet tässä ketjussa ovat olleet sitä mieltä, että synttärit ovat turhia. Ongintaan ja ilmapalloihin en ota kantaa. Totean vaan, että jonkun nekin on järjestettävä. Mansikkakakku? Oletko koskaan leiponut mansikkakakkua? Vai meinaatko leipomosta ostaa? Kumpikaan vaihtoehto ei käytännössä toteudu siten, että juhlien aamuna toteaa, että perskule, tarvitaan mansikkakakku!
Totean vielä, ettei lasten synttärit ole minulle leipomuksineen mikään ongelma, mutta ei ne tarjoilut aivan käden käänteessä toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Saako mies myös sitten päättää sitten synttäreiden ohjelman ja menun? Itse ainakin vihaan niitä tylsiä perussynttäreitä jonkun kotona missä pöytä on täynnä kaikkea epäterveellistä sokerimössöä ja lapset sokerihumalassa sönköttävät jotain.
Minun johdolla lapset lähtisivät kunnolla urheilemaan ja sen jälkeen kasvisravintolaan syömään hyvin.
M32
Tämä todistaaettet ole kykenevä järjestämään synttäreitä lapselle. Pitää laittaa sellaiset pirskeet josta lapset pitää eikä sellaisia mistä 32 vuotias ukon käppänä.
Tämä ketju on erittäin hyvä esimerkki miksi miehen kannattaa pysyä poikamiehenä eikä edes harkita lisääntymisiä.
Tai niinhän nykyään koulutetut nuoret miehet tekevätkin, vain 1/3 harkitsee perheellistymisiä kun 10 vuotta sitten lukema oli 2/3. Hyvä niin...tosin hölmöjä riittää vielä höynäytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät kaikesta vaikeaa ja hankalaa jonka jälkeen syyttää miestä jos mies ei tee ei tee kaikesta vaikeaa ja hankalaa. Itse ihmettelen sitä minkä takia asioista täytyy tehdä hankalaa kun helpollakin pääsisi kun unohtaisi sen joka naista kummittelevan lauseen "mitähän muutkin ajattelee"
Mä en mieti mitä muut ajattelee, nautin tietyistä asioista, kuten kauniista kattauksesta, yksin ja ihmisten kanssa, jotka nauttii samoista asioista.
Eniten nautin niistä yhdessä. Toiseksi eniten yksin. Vähiten miehen kanssa, joka pilaa mun kattauksen rumalla pizzakkaatikolla.
Tästä syystä monet naiset valitsee elää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jätin metatyöt tekemättä.. Peili odottaa lattialla ja autolla ei ajeta. Vaimo ihmeissään, kun peili ei ole seinällä ja autosta ei ole vaihdettu renkaita. Metatyö olisi vaatinut sen, että olisi pitänyt miettiä millä kiinnityksellä saa sen pysymään ”paperiseinässä”, mistä löydän sopivan liikkeen ja millä sinne pääsen hakee niitä… Missä paikassa voisi mennä vaihtamaan renkaita ja mitä pukea päälle vaihdon ajaksi.. Tuleekohan kylmä? Paleltuuko sormet? laitanko hanska, jos niin mitkä ettei parhaimmat mene rasvaan…
Sen jälkeen vaimo kysyi, että mihin menemme pääsäislounaalle - vastasin, etten ole miettinyt. Siitä vasta vaimon leuka venähtikin. Ihmetteli myös, kun en tuonnut mitään kukkia, jätin miettimättä, ostin vain parsaa kaupasta… Olen myös pääsäisenä laittanut kalaa ruoaksi, nyt jäi ostamatta, kun en ollut suunnitellut sitä etukäteen ja miettinyt kellonaikaa, milloin laitan.. Käsiäkään ei voisi oikein pestä, kun allas ei vedä eikä rakeet auttanut. Pitäisi miettiä, miten irrottaa turvallisesti liitokset.. Vaimo nyt vähän näreissään, kun keittiössä ei pysty vettä käyttää.
Lukiolainen on myös ilman uutta tietokonetta, kun olisi pitänyt miettiä eri vaihtoehtoja ja vertailla niitä. Vaimo jäi kanssa ilman hääpäivälahjaansa, kun olisi vaatinut liikaa aivotyötä. Ei se lahja kuitenkaan kelpaisi, naapurin Sinikkakin olisi saanut paremman. Tuolla se nyt pitää mykkäkouluaan.. Metailee varmaan.. Pienempien lasten pyörät kaipaisi huoltoa myös. Täytyisi selvittää millaiset kumit ja rataspakka tuohon toiseen menee. Lasteen päät kasvaneet kanssa, joten uudet kypärät hankinnassa. Täytyisi kai vähän selvittää niitten turvallisuutta etukäteen ennen liikkeeseen menoa.
Talon vajan maalaaminen odottaa… Katsotaan ensi vuonna. Mökkikin kaipaisi vähän kohennusta, mutta nyt on aivot jäähyllä ja vapaa-ajallakaan ei jaksa nikkaroida metatöiden mietintöjä ja tehdä oikeaa työtä. Ajattelin ensi viikonlopun mökillä syödä valmisruokaa ja juoda olutta sekä tuijottaa tulevaa telkkaa.
Huomenna pitäisi lähteä ostoksille kauppakeskuskseen, mutta ei lähdetä, kun auto huoltamatta ja renkaat vaihtamatta. Vaimo joutuu nyt metamiettiä, millä julkisella menee.. Mä olen jo metamiettinyt, mitä jään kotiin pelaa pleikkaa…
Lapsella aynttärit huomenna, täytyy miettiä tarkkaan, mistä kaupasta haen kakun, ilmapallot ja etukäteen sovitun lahjan. Menee nyt vaikeksi, kun pääkaupunkiseudulla on aika monta kauppaan 🤨 Ehkä selviää huomiseksi…
Sellainen satu tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukas teillä vaihtaa auton renkaat? Kuka kilpailuttaa sähkösopimukset ja valitsee parhaan? Kuka avaa painepesurilla tukkeutuneen viemärin ja kolaa lumet, jos ok-talossa asutaan? Kuka tilaa nuohoojan kerran vuoteen ja öljypolttimen huollon tai tilaa polttopuut? Kuka huollattaa auton vuosittain, vie sen katsastukseen ja valitsee ja ostaa uudet talvi- tai kesärenkaat, kun vanhat ovat tiensä päässä?
Usein juuri nämä työt ovat miehen metatöitä. t. nainen 65 v.
No kyllä siellä huollossanaisia näkee muitakin kun siellä käyn. Itseasiassa meillä minä eli nainen huolehdin tuosta listauksesta kaiken mitä meillä täytyy tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin metatyöt tekemättä.. Peili odottaa lattialla ja autolla ei ajeta. Vaimo ihmeissään, kun peili ei ole seinällä ja autosta ei ole vaihdettu renkaita. Metatyö olisi vaatinut sen, että olisi pitänyt miettiä millä kiinnityksellä saa sen pysymään ”paperiseinässä”, mistä löydän sopivan liikkeen ja millä sinne pääsen hakee niitä… Missä paikassa voisi mennä vaihtamaan renkaita ja mitä pukea päälle vaihdon ajaksi.. Tuleekohan kylmä? Paleltuuko sormet? laitanko hanska, jos niin mitkä ettei parhaimmat mene rasvaan…
Sen jälkeen vaimo kysyi, että mihin menemme pääsäislounaalle - vastasin, etten ole miettinyt. Siitä vasta vaimon leuka venähtikin. Ihmetteli myös, kun en tuonnut mitään kukkia, jätin miettimättä, ostin vain parsaa kaupasta… Olen myös pääsäisenä laittanut kalaa ruoaksi, nyt jäi ostamatta, kun en ollut suunnitellut sitä etukäteen ja miettinyt kellonaikaa, milloin laitan.. Käsiäkään ei voisi oikein pestä, kun allas ei vedä eikä rakeet auttanut. Pitäisi miettiä, miten irrottaa turvallisesti liitokset.. Vaimo nyt vähän näreissään, kun keittiössä ei pysty vettä käyttää.
Lukiolainen on myös ilman uutta tietokonetta, kun olisi pitänyt miettiä eri vaihtoehtoja ja vertailla niitä. Vaimo jäi kanssa ilman hääpäivälahjaansa, kun olisi vaatinut liikaa aivotyötä. Ei se lahja kuitenkaan kelpaisi, naapurin Sinikkakin olisi saanut paremman. Tuolla se nyt pitää mykkäkouluaan.. Metailee varmaan.. Pienempien lasten pyörät kaipaisi huoltoa myös. Täytyisi selvittää millaiset kumit ja rataspakka tuohon toiseen menee. Lasteen päät kasvaneet kanssa, joten uudet kypärät hankinnassa. Täytyisi kai vähän selvittää niitten turvallisuutta etukäteen ennen liikkeeseen menoa.
Talon vajan maalaaminen odottaa… Katsotaan ensi vuonna. Mökkikin kaipaisi vähän kohennusta, mutta nyt on aivot jäähyllä ja vapaa-ajallakaan ei jaksa nikkaroida metatöiden mietintöjä ja tehdä oikeaa työtä. Ajattelin ensi viikonlopun mökillä syödä valmisruokaa ja juoda olutta sekä tuijottaa tulevaa telkkaa.
Huomenna pitäisi lähteä ostoksille kauppakeskuskseen, mutta ei lähdetä, kun auto huoltamatta ja renkaat vaihtamatta. Vaimo joutuu nyt metamiettiä, millä julkisella menee.. Mä olen jo metamiettinyt, mitä jään kotiin pelaa pleikkaa…
Lapsella aynttärit huomenna, täytyy miettiä tarkkaan, mistä kaupasta haen kakun, ilmapallot ja etukäteen sovitun lahjan. Menee nyt vaikeksi, kun pääkaupunkiseudulla on aika monta kauppaan 🤨 Ehkä selviää huomiseksi…
Sellainen satu tällä kertaa.
parempi kuin "mies ei kykene ostamaan oikean kokoisia kenkiä"
Metatyö on samaa kuin suunnittelu. Kyllähän työelämässäkin maksetaan enemmän palkkaa niille, jotka suunnittelevat tai johtavat. Joten tässä mielessä metatyön eli suunnittelu ja johtaminen on raskaampaa ja sitä kuuluu arvostaa myös yksityiselämässä. Muuttuisikohan tämäkin keskustelu erilaiseksi, jos metatyön sijaan puhuttaisiin perheen johtamisesta? Johtaja huolehtii kokonaisvaltaisesti, että kaikilla perheenjäsenillä on resurssit kunnossa (ruokaa, vaatteita, koulutus, terveys, virikkeitä) ja talous pysyy tasapainossa, lisäksi huolehtii että on strategia ja että sitä kohden mennään suunnitelmallisesti. Harmi vain, että nyky-yhteiskunnassa ei ole varaa palkata suorittavaa porrasta, vaan johtaja joutuu joko itse myös tekemään suorittavat työt tai sitten tarkasti ohjeistamalla antamaan työn perheenjäsenelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä taas. Hyvin meillä sujui nuo kaikki kun isä hoiti. Siis omassa lapsuudessani. Isän kanssa kasvoimme, minä ja veljeni, kolmen hengen perhe.
Meillä oli kanssa pelkkä isä. Jäimme henkiin. Ruokaa oli, koti oli puhdas ja synttärit saatiin pystyyn.
Mitä sitten? Eihän tässä missään kohtaa ole ollut kysymys siitä, että vain naiset pystyisi tekemään metatöitä, vaan siitä, että jotkut miehet eivät parisuhteessa ja perheessä suostu myöntämään sen olemassaoloa ja osallistu siihen.
Mutta yleensä kun tehdään lehtijuttuja yh-isistä, niin heidät nostetaan suunnilleen kansallissankareiksi, kub pystyvät huolehtimaan kaikesta, eikä siinä kyllä pyykkäämisestä puhuta, vaan nimenomaan kokonaisuuden hallinnasta, eli niistä halvatun metatöistä.
Ja hei, jos metatyöt on turhia, miksi niistä työelämässä sitten maksetaan niin paljon? Mihin muka projektinjohtajia jne tarvitaan?
Ai muoko on metatöitä. Minusta ne ovat lapsiperhe-elämän iloja eikä mitään töitä. Pidän noiden kaikkien tekemisestä ja asioiden organisoimisesta. Ei ehkä kannata perustaa perhettä jos tuollaiset asiat tuntuvat vaikeilta, vastenmielisiltä ja aikaavieviltä. Kannattaa vaan pyöriä jatkossakin siinä oman navan ympärillä kun ei älykkyys riitä logistiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Metatyö on samaa kuin suunnittelu. Kyllähän työelämässäkin maksetaan enemmän palkkaa niille, jotka suunnittelevat tai johtavat. Joten tässä mielessä metatyön eli suunnittelu ja johtaminen on raskaampaa ja sitä kuuluu arvostaa myös yksityiselämässä. Muuttuisikohan tämäkin keskustelu erilaiseksi, jos metatyön sijaan puhuttaisiin perheen johtamisesta? Johtaja huolehtii kokonaisvaltaisesti, että kaikilla perheenjäsenillä on resurssit kunnossa (ruokaa, vaatteita, koulutus, terveys, virikkeitä) ja talous pysyy tasapainossa, lisäksi huolehtii että on strategia ja että sitä kohden mennään suunnitelmallisesti. Harmi vain, että nyky-yhteiskunnassa ei ole varaa palkata suorittavaa porrasta, vaan johtaja joutuu joko itse myös tekemään suorittavat työt tai sitten tarkasti ohjeistamalla antamaan työn perheenjäsenelle.
Metatyöt eivät ole samaa kuin suunnittelu. Metatyöt ovat suunnittelun pohtimista ja tarpeetonta monimutkaistamista.
Naiset haluavat tehdä jokaisesta prosessin (huom, ei projektin) osasta liian pienen WBS:n jota sitten seurataan liian tarkkaan, jolloin kokonaiskuva katoaa. Tuo "tarkasti ohjeistamalla" alleviivaa kuinka pihalla olette.
Jos taas tuo on naisista johtamista niin on hyvin selvää miksi naiset eivät ole johtajia, eivät työelämässä, ei kotona. Mikromanageeraus on suurimpia virheitä joita työelämässä on aikoinaan tehty, ja nyt te otatte sen käyttöön kotona?
Toki, naisten mielestä syntymäpäivä-projektin lisäarvo on siinä, että teema on Lego Star Wars, eikä Transformers. Miehille riittää että lapsi on tyytyväinen.
Kuinka muuten naiset pysyisivät jalustalla,edes kotona kun työelämä ei siihen tarjoa helppoja keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en mieti mitä muut ajattelee, nautin tietyistä asioista, kuten kauniista kattauksesta, yksin ja ihmisten kanssa, jotka nauttii samoista asioista.
Eniten nautin niistä yhdessä. Toiseksi eniten yksin. Vähiten miehen kanssa, joka pilaa mun kattauksen rumalla pizzakkaatikolla.
Tästä syystä monet naiset valitsee elää yksin.
Jotkut naiset ei vain osaa elää miesten kanssa. Sen takia on kaikille parasta että asuvat yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä taas. Hyvin meillä sujui nuo kaikki kun isä hoiti. Siis omassa lapsuudessani. Isän kanssa kasvoimme, minä ja veljeni, kolmen hengen perhe.
Meillä oli kanssa pelkkä isä. Jäimme henkiin. Ruokaa oli, koti oli puhdas ja synttärit saatiin pystyyn.
Mitä sitten? Eihän tässä missään kohtaa ole ollut kysymys siitä, että vain naiset pystyisi tekemään metatöitä, vaan siitä, että jotkut miehet eivät parisuhteessa ja perheessä suostu myöntämään sen olemassaoloa ja osallistu siihen.
Mutta yleensä kun tehdään lehtijuttuja yh-isistä, niin heidät nostetaan suunnilleen kansallissankareiksi, kub pystyvät huolehtimaan kaikesta, eikä siinä kyllä pyykkäämisestä puhuta, vaan nimenomaan kokonaisuuden hallinnasta, eli niistä halvatun metatöistä.
Ja hei, jos metatyöt on turhia, miksi niistä työelämässä sitten maksetaan niin paljon? Mihin muka projektinjohtajia jne tarvitaan?
Opettele pilkkomaan WBs sopivan kokoiseksi ja anna projektiorganisaatiolle vastuuta äläkä puutu jokaiseen nippeliin.
Huomaa ettet ole ole johtanut mitään työelämässä, ja kissan nimipäivät on ehkä se suurin saavutus onnistuneesta projektista mihin kykenet kotona.
Lähetän joka vuosi viestin missä toivotan hyvää syntymäpäivää. On kumma jos tämä ei muka riitä vaan vaaditaan lahjoja, kukkia ja runoja lisäksi?