Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
2181/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että yläkoulun ope tietää paremmin miksi pojat eivät pärjää koulunkäynnissä kuin joku ohikulkija.

Vauvapalstalla tiedetään kaikki aina paremmin

t. päivystävä besserwisser

Täällä toinen kaikkien alojen Asiantuntija. 😇

En ehdi aina päivystää, kun pitää tuntea niitä asioita.

Vierailija
2182/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ymmärtänyt homman ydintä. Nyt et tee mitään, jätät nuo hommat tekemättä.

Aurinko nousee silti.

Mutta kärsijöinä on omat lapset. Millainen mies haluaa tuota omille lapsilleen? Välinpitämätön mies.

Ja millainen luuska on tuollainen äitl? Ilmeisesti nainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synttäreiden järjestäminen ei ole metatyötä

Metatyötä on lahjan miettiminen lapsen kaverin synttärilahjaksi.

Meillä ei synttäreitä pidetä kotona. Joka vuosi on eri puuhamaa tms., ja se pitää varata pari kuukautta aiemmin, kutsut lähettää, ilmoittaa viimeistään 2 viikkoa ennen h-hetkeä osallistujamäärä ja lisäksi joihinkin paikkoihin vielä erikseen syömiset ja koristelut. Pitää muistaa toki, että kaveripiiristä kaksi on laktoositonta, yksi munaton ja yksi gluteeniton. Ei ihan hoidu tuollaiset samana päivänä kuin synttärit on.

Vaikka synttärit pidettäisiin kotonakin, täytyy silti siivota, viedä koira mukulalauman tieltä hoitoon, hommata ruuat, järjestellä leikit (tavallisesti ainakin ongintaa, kasvomaalausta ja tatuointeja) ja väkertää lahjapussit. Ei hoidu synttäriaamuna.

Vierailija
2184/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Tuo ei ole metatyöstä irrottautumista vaan ilkeilyä. 

Miten niin? Miksei mies voi hoitaa noita itse?

Varmasti mies voi hoitaa jos tietää että se on hänen homma. Nainen olisi siis tässä tapauksessa voinut sanoa että en ole niitä hoitamassa, jotta mies tietää toimia. Nythän hän oletti että nainen tekee kun on aina tehnyt

Vierailija
2185/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Varmasti mies voi hoitaa jos tietää että se on hänen homma. Nainen olisi siis tässä tapauksessa voinut sanoa että en ole niitä hoitamassa, jotta mies tietää toimia. Nythän hän oletti että nainen tekee kun on aina tehnyt

Niin oletti, sen sijaan että ajattelisi itse ja toimisi.

Ajattelu on joillekin niin kovin vaikeaa. Olettaminen on paljon helpompaa.

Vierailija
2186/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läpitunkematon risukko siitä syntyy, kun jättää mettätyöt tekemättä..

No jos rinnastetaan metatyön tekeminen metsätöihin, niin metatyöuhriutuja kuluttaa aikaansa raivatakseen metsään uuden tien, kun järkevät lajitoverit kulkevat vieressä olevaa valmista tietä pitkin. Sitten uhriutuja vielä selittää niille tietä pitkin kulkeville, ettei noin voi elää.

Ei, vaan metatyöntekijä kartoittaa metsän ja työn tarpeen, suunnittelee mitä työn tekemiseen tarvitaan, kuinka paljon ihmisiä, kuinka monta tuntia tai päivää... kilpailuttaa ja hankkii työkalut hyvään hintaan, järjestää sekä niiden että ihmisten kuljetukset työmaalle, sumplii aikataulut jotta päästään hommiin järkevänä päivänä... järjestää ruoat jotka säilyvät metsässä ilman kylmäsäilytystä ja sopivat kaikille ruokailijoille ettei kenenkään tarvi olla nälässä, varmistaa että kaikilla on mukana oikeat vaatteet ja turvavälineet, herää työpäivänä ajoissa, pakkaa kamat ja huolehtii kaikki mukaan...

Ja toinen nousee työpäivän aamuna sängystä, istuu valmiiksi pakattuun autoon, ajaa työmaalle ja kaataa moottorisahalla yhden puun. Tämän jälkeen kehuu seuraavat 10 vuotta kuinka teki metsötyöt.

Se homma on kyllä jo tehty jo viikko sitten, kun suunnittelija uusine kaluineen saapuu paikalle.

Vierailija
2187/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei synttäreitä pidetä kotona. Joka vuosi on eri puuhamaa tms., ja se pitää varata pari kuukautta aiemmin, kutsut lähettää, ilmoittaa viimeistään 2 viikkoa ennen h-hetkeä osallistujamäärä ja lisäksi joihinkin paikkoihin vielä erikseen syömiset ja koristelut. Pitää muistaa toki, että kaveripiiristä kaksi on laktoositonta, yksi munaton ja yksi gluteeniton. Ei ihan hoidu tuollaiset samana päivänä kuin synttärit on.

Vaikka synttärit pidettäisiin kotonakin, täytyy silti siivota, viedä koira mukulalauman tieltä hoitoon, hommata ruuat, järjestellä leikit (tavallisesti ainakin ongintaa, kasvomaalausta ja tatuointeja) ja väkertää lahjapussit. Ei hoidu synttäriaamuna.

Tosi kovaa duunii... respect.

Vierailija
2188/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kohta tasajuhlat ja ajattelin hoitaa viimeisen päälle. Muka olisi sen jälkeen omat juhlat. En ajatellut leipoa itselleni kakkua. Saas nähdä, onko mulla mitään juhlia.

Vierailija
2189/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei todennäköisesti muisteta viisikymppisissä, koska en niitä itse järjestä.

Vierailija
2190/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo kouluikäisille hankimme leffaliput ja herkkuja. No kutsut etukäteen joten lasten määrä tiedettiin ja paikat varaukseen. Pojat olivat tykänneet ja tosi helppo järjestää. Ei mitään lahjapusseja. Minä olen huono synttärijärjestelijä joten puoliso yleensä hoitaa kuten lasten liikuntamenot ja vaatteetkin useimmiten.

Vierailija
2191/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa vaikeaa. Hoplop varattu 5 min. Sinne valmiiksi tarjoilut. Itse vaan juhlapäivänä paikalle ja kolme tuntia päivystystä kun lapset leikkii. Helppoa.

Kotona ei tarvitse edes olla mitään muuta kuin herkkuja, lapset keksivät itse tekemistä. Kaksi tuntia ja vanhemmat hakevat omansa pois. Helppoa tämäkin.

Jotkut tekevät itse kaikesta mahdollisimman vaikeaa.

Vierailija
2192/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Vierailija
2193/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei todennäköisesti muisteta viisikymppisissä, koska en niitä itse järjestä.

Mulla ei tule olemaan viisikymppisiä. En tule saamaan ruusuja ja kukaan ei mulle laula. Ei ole vieraita, eikä ole kakkua, paitsi jos mies hoitaa en aio hoitaa omia syntymäpäiviäni.

Vierailija
2194/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän surullinen siitä, että jos en itse asiaa hoida, niin mua ei juhlita. En kyllä meinaa hoitaa. Jos muita ei kiinnosta, niin sitten ei pidetä pileitä.

Vierailija
2195/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan viisikymppisiä ei juhlita. En usko sukulaisten edes muistavan päivää. Äiti on jo kuollut.

Vierailija
2196/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi kiva, että mua muistettaisiin ja juhlittaisiin, mutta ei ole niin, että mun pitäisi järjestää omat juhlat.

Vierailija
2197/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies täytti pyöreitä, varasin moottorikelkkasafarin ja savusaunan. Kehui kovasti.

Kun sitten tuli mun vuoro täyttää pyöreitä, mies ei muistanut mitenkään. Muut jutut samaan tyyliin. Olemme eronneet.

Vierailija
2198/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa vaikeaa. Hoplop varattu 5 min. Sinne valmiiksi tarjoilut. Itse vaan juhlapäivänä paikalle ja kolme tuntia päivystystä kun lapset leikkii. Helppoa.

Kotona ei tarvitse edes olla mitään muuta kuin herkkuja, lapset keksivät itse tekemistä. Kaksi tuntia ja vanhemmat hakevat omansa pois. Helppoa tämäkin.

Jotkut tekevät itse kaikesta mahdollisimman vaikeaa.

Hop loppiin on liian pitkä matka, kukaan ei lähde parin sadan kilometrin päähän synttäreille.

Vierailija
2199/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan seuraavaa vuosikymmentä. Ehkä sitten joku välittää sen verran, että viitsii järjestää juhlat.

Vierailija
2200/2456 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies varmaan huomaa itse, kun puhtaita vaatteita tai ruokaa ei ole. Tuskin hänelle töissäkään pitää erikseen kertoa ihan joka asiaa erikseen.