Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
21/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen synttäreiden järjestäminen = ehtii hoitamaan samana päivänä/quote]

Joo, kutsupa kaikki kaverit muutaman tunnin varoitusajalla synttäreille. Hyvä tulee.

Vierailija
22/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ymmärtänyt homman ydintä. Nyt et tee mitään, jätät nuo hommat tekemättä.

Aurinko nousee silti.

Tämä. Metatyö on täysin turhaa ja keksitty termi äidin egon kiillottamiseksi. Lapseen tai mieheen hyvinvointiin ne "metatyöt" ei liity millään tapaa. 

Uuh niin sun mielestä nämä esimerkit kuten lapsen synttärien järjestäminen tai harrastusvälineiden hankinta eivät millään tapaa liity lapseen.

Miten vaikeaa harrastusvälineiden hankinta voi olla? Menkää Stadiumiin, ostakaa jalkapallo, polvisuojat, joku treenikassi, vesipullo ja hyvät nappikset. Ei mene tuntia kauempaa eli mitä turhaan stressaat.

M32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestit siis ansan päästäksesi uhriutumaan? Ok. Onnea särkyvälle parisuhteelle.

Vierailija
24/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittomia hommia tuommoiset metatyöt. Vaarallistakin varsinkin se metan kokkaaminen.

Vierailija
25/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies myös sitten päättää sitten synttäreiden ohjelman ja menun? Itse ainakin vihaan niitä tylsiä perussynttäreitä jonkun kotona missä pöytä on täynnä kaikkea epäterveellistä sokerimössöä ja lapset sokerihumalassa sönköttävät jotain.

Minun johdolla lapset lähtisivät kunnolla urheilemaan ja sen jälkeen kasvisravintolaan syömään hyvin.

M32

Vierailija
26/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Tuo ei ole metatyöstä irrottautumista vaan ilkeilyä. 

Miten niin? Miksei mies voi hoitaa noita itse?

Tietysti voi hoitaa, jos ootte sopinut niin. Mutta miksi ihmeessä ei samalla vaivalla tekisi ruokaa myös miehelle jos kerran teet joka tapauksessa itselle ja lapsille? Mikä tavoite tällä on tarkoitus saavuttaa? Ei ruoanlaitto ole metatyötä. Aloituksessa puhuttiin nimenomaan halusta päästä eroon metatyöstä ja vetovastuusta, minkä merkitystä mies ilmeisesti vähättelee. Ap on täysin oikeilla jäljillä jättäessään tuon suunnittelutyön tekemättä, mutta Ap:n pitäisi viedä nyt tämä loppuun asti eli olla muistuttamatta miestä asioista, jotka on hoitamatta. Ja antaa asioiden olla hoitamatta. Ja kun asiat on hoitamatta niin seuraamuksetkin korjaa toki mies, Ap ei pelasta tilannetta siinä vaiheessa vaan mies hoitaa.

Metatyötä on miettiä, kuinka paljon kaupasta pitää ostaa, että koko perhe tulee ruokittua. Jos ei mieti, ei sitten osta tarpeeksi ja ruokaa ei riitä kaikille. Lapset pitää syöttää ja toinen aikuinen syö sen vähän, mitä jää jäljelle. Hmm... jätänkö miehelle, jonka mielestä metatöitä ei ole, vai syönkö itse?

Lapset näkee nälkää, jos nainen unohtaa kokonaan kaiken ruokaan liittyvän.

Vierailija
27/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Voi hoitaa tietenkin, mutta mitä hyötyä naisesta sitten enää on miehelle?

Vierailija
28/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ymmärtänyt homman ydintä. Nyt et tee mitään, jätät nuo hommat tekemättä.

Aurinko nousee silti.

Tämä. Metatyö on täysin turhaa ja keksitty termi äidin egon kiillottamiseksi. Lapseen tai mieheen hyvinvointiin ne "metatyöt" ei liity millään tapaa. 

Uuh niin sun mielestä nämä esimerkit kuten lapsen synttärien järjestäminen tai harrastusvälineiden hankinta eivät millään tapaa liity lapseen.

Miten vaikeaa harrastusvälineiden hankinta voi olla? Menkää Stadiumiin, ostakaa jalkapallo, polvisuojat, joku treenikassi, vesipullo ja hyvät nappikset. Ei mene tuntia kauempaa eli mitä turhaan stressaat.

M32

Ainakin minun lapsuudessani harrastusvälineiden hankinta hoidettiin siinä samalla kun tehtiin muita arkisia ostoksia. Ei tarvinnut tästäkään tehdä erillistä "metatyötä". Tosin vanhempani edustavatkin old schoolia eivätkä  ole mitään näitä nykyajan kolmekymppisiä suorittajavanhempia, jotka saavat burnoutin itsekeksimistään "metatöistä".

Vierailija
29/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko nousee silti.

M32

Mitä hyötyä jalkapallon ostosta on, jos harrastaa ratsastusta, puutöitä tai tähtitiedettä?

- ohis

Vierailija
30/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mies myös sitten päättää sitten synttäreiden ohjelman ja menun? Itse ainakin vihaan niitä tylsiä perussynttäreitä jonkun kotona missä pöytä on täynnä kaikkea epäterveellistä sokerimössöä ja lapset sokerihumalassa sönköttävät jotain.

Minun johdolla lapset lähtisivät kunnolla urheilemaan ja sen jälkeen kasvisravintolaan syömään hyvin.

M32

Sinulla on sitten isompi budjetti käytössä mitä vaimollasi, kun hommaat lasten kavereille kyydin ravintolaan ja ruuat. Mutta vaimosi kiittää, kun saa vapaaillan.

Vierailija
31/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kutsupa kaikki kaverit muutaman tunnin varoitusajalla synttäreille. Hyvä tulee.

Eikö kavereiden kutsuminen ole lapsen homma eikä vanhempien? Sanoo lapselle tarpeeksi ajoissa, että kutsu kaveris päivänä X meille synttäreille. Vanhempien rooliksi jää lähinnä kaupassa käynti ja lasten kirkumisen sietäminen parin tunnin ajan päivänä X.

Vierailija
32/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hoitaa tietenkin, mutta mitä hyötyä naisesta sitten enää on miehelle?

Ainahan voi erota, mutta miehen pitää saada se laitettua ihan itse vireille.

Vierailija
33/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun yhteinen perhepäivä kuulostaa painajaismaiselta. Onko tuollaisiin pakko osallistua?

Vierailija
34/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi kovin hyvää ennustetta tälle liitolle. Normaalit pariskunnat keskustelevat asioista ratkoakseen näitä asioita ja jakaakseen hommia.

Vierailija
35/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kavereiden kutsuminen ole lapsen homma eikä vanhempien? Sanoo lapselle tarpeeksi ajoissa, että kutsu kaveris päivänä X meille synttäreille. Vanhempien rooliksi jää lähinnä kaupassa käynti ja lasten kirkumisen sietäminen parin tunnin ajan päivänä X.

Kuka muistaa (eli tekee metatyön) sanoa lapselle, että kutsuu?

- ohis

Vierailija
36/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kutsuu kaverit eikä vieraille ole järjestetty mitään.

Vierailija
37/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi hoitaa, jos ootte sopinut niin. Mutta miksi ihmeessä ei samalla vaivalla tekisi ruokaa myös miehelle jos kerran teet joka tapauksessa itselle ja lapsille? Mikä tavoite tällä on tarkoitus saavuttaa? Ei ruoanlaitto ole metatyötä. Aloituksessa puhuttiin nimenomaan halusta päästä eroon metatyöstä ja vetovastuusta, minkä merkitystä mies ilmeisesti vähättelee. Ap on täysin oikeilla jäljillä jättäessään tuon suunnittelutyön tekemättä, mutta Ap:n pitäisi viedä nyt tämä loppuun asti eli olla muistuttamatta miestä asioista, jotka on hoitamatta. Ja antaa asioiden olla hoitamatta. Ja kun asiat on hoitamatta niin seuraamuksetkin korjaa toki mies, Ap ei pelasta tilannetta siinä vaiheessa vaan mies hoitaa.

Metatyötä on miettiä, kuinka paljon kaupasta pitää ostaa, että koko perhe tulee ruokittua. Jos ei mieti, ei sitten osta tarpeeksi ja ruokaa ei riitä kaikille. Lapset pitää syöttää ja toinen aikuinen syö sen vähän, mitä jää jäljelle. Hmm... jätänkö miehelle, jonka mielestä metatöitä ei ole, vai syönkö itse?

Lapset näkee nälkää, jos nainen unohtaa kokonaan kaiken ruokaan liittyvän.

Höpsistä. Mä jätin pääsiäisenajan ruuat suunnittelematta. Sunnuntaina jääkaappi oli aika tyhjä. Mies vei lapset pitsalle ja pois tullessa kävivät kaupassa. Hyvin se meni noinkin.

Vierailija
38/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko nousee silti.

Kyllä se mielestäni liittyi aika paljon minuun että äitini järjesti synttärit ja harrastukset.

Olen siitä kiitollinen, koska jos se isästäni olisi ollut kiinni, en olisi varmaan tehnyt koskaan mitään. Lupailuja saattoi olla, tekoja ei. Paikalle saattoi tulla, tai sitten ei.

Toivottavasti ei sitten itkenyt myöhemmin kun en enää halunnut koko ukkoa tavata, sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
39/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kutsuu kaverit eikä vieraille ole järjestetty mitään.

Mitä niille pitäisi ruuan lisäksi järjestää? Tuollaiset ala-asteikäiset ovat siinä iässä, että lapsen kekseiliäisyydellä kyllä kehittelevät itse tekemistä. Menevät vaikka ulos leikkimään piilosta tai rakentamaan majaa.

Vierailija
40/2456 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Sinulla on sitten isompi budjetti käytössä mitä vaimollasi, kun hommaat lasten kavereille kyydin ravintolaan ja ruuat. Mutta vaimosi kiittää, kun saa vapaaillan.

Minä mitään kyytejä järjestä, urheilulliset lapset osaavat kyllä pyöräillä ja minä johdan laumaa esimerkilläni. Ravintolasafkat nyt ei niin älyttömästi maksa etteikö sitä kerran vuodessa voisi tuollaisen vähän isomallekin joukolle kustantaa. 

M32

Sen haluaisin nähdä, kun pyöräilet kaupunkiliikenteessä kymmenen alle kouluikäisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan