Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet ja maidon juonti

Vierailija
16.04.2022 |

siis olen aivan järkyttynyt.
Luodaanko joissain perheissä todella litroittain maitoa päivässä?

Suomalaiset lihoo ja kärsii kansantaudeista, suolistosairauksista enenevässä määrin ja ”syytä ei tiedetä”.

Jos kasvaa juoden maitoa litran päivässä en ihmettele yhtään jos saa suolistosairauden.

Oon aivan järkyttynyt että tässä aamulehden jutussa pidetään jotenkin sankarillisena ja normaalina että terveydelle ei-välttämätöntä, jopa haitallista litkua litkitään litrakaupalla?

Lasin maitoa päivässä vielä ymmärrän mutta että joka ruoalla maitoa ja maitoa janoon ja ja..

Facebookissa erehdyin lukemaan jutun kommenteja ja siellä 4-henkiset perheet ylpeydellä vertailee maitomääriään. 20 litraa viikossa.. siis sairasta touhua sanon minä.

Herätys .

Ja sitten se kysymys: miten paljon teillä maitoa juodaan ja miksi ihmeessä, jos juotte sitä litratolkulla ? Maito estää raudan imeytymistä ja on neutralisoiva, rasva-ja sokeripitoinen elintarvike.

Linkki uutiseen kommentissa.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa käytetään kahviin maitoa. Sellaisenaan eii sitä juoda. Tytöt (yläasteikäisiä) 2 kpl, toinen ei juo maitoa, mutta käyttää joskus juustoa ja silloin tällöin saattaa ottaa turkkilaista/kreikkalaista jogurttia. Toinen tyttö juo maitoa ruuan kanssa, inhoaa juustoja, jogurtteja, viilejä tms joten hyvä, että edes juo maitoa sitten sen pari kolme lasia päivässä. En ole laskenut montako litraa maitoa menee viikossa, oisko 5-6 litraa meidän 4 henkisellä perheellä, ehkä.

Vierailija
42/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinipoika ei voi maitoa juoda koska sitten rykii koko ajan limaa kurkusta ja nukkumisesta ei tule mitään. Itsellä tulee maidosta todella kipeä maha. Jos erehdyn juustoa syömään, niin tulee pariksi päiväksi järkyttävät nivelkivut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille moukille maito sopii. Jopa aikuiset juovat ruokajuomanakin maitoa. Eipä ihme, että Suomessa on maailman sairaimmat ihmiset.  Myös kolesterolit koholla jo lapsilla.   Maito lihottaa ja aiheuttaa monia eri sairauksia. Missään muualla maailmassa ei maitoa käytetä ruokajuomana.

Vierailija
44/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus oli yhtä helvettiä, kun oli pakko juoda yököttävää maitoa, eskarissa, koulussa, olen veden juoja ja inhoan tunkkaista maitoa.

Vierailija
45/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun siitä saa vitamiineja.. Jotka on lisätty siihen :D

Meillä juodaan luomumaitoa, joten ei saa edes noita lisättyjä vitamiineja. Kalsiumia kyllä. Maun takia juon, on hyvää ruisleivän kanssa ja useimpien lämpimien ruokien kanssa. Salaatin kanssa ei tarvitse, eikä sosekeittojen, mutta lihapitoisten ja mausteisten ruokien kanssa paras ruokajuoma (jos ei voi/halua juoda viiniä lihan kanssa).

Lapsi ei maitoa ole vielä oppinut juomaan, mies juo satunnaisesti ja minä tosiaan juon leivän ja lämpimien aterioiden kanssa. Menee ehkä noin 3-5 litraa viikossa pelkästään minulla.

Vierailija
46/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa käytetään vain teen, kahvn tai kaakaon kanssa. Kun lapset olivat pieniä, oli maitoa myös juotavana, puuron tai murojen kanssa. Nykyään kauramaito on syrjäyttänyt tavallisen lehmänmaidon. Ja kaikilla meillä on ongelmia suoliston kanssa. En usko maidon olevan syyllinen.

Vierailija
47/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se teiltä on pois, jos minä juon maitoa litran päivässä?

Sen verran on tullut veroja maksettua, että aika pitkälle selviän omillakin sairaudenhoidosta, jos sellaista sattuu vielä tässä kuudenkympin ja kuoleman välillä tulemaan.

On eräillä asiat hyvin, jos ei ole muuta murehtimista kuin toisten ihmisten maidon juonti.

Litra, se on about 500 kcal. Joko sä oot läski tai syöt liian vähän ruokaq ton maitomäärään takia.

Sitäpaitsi se maito haisee ihmisestä läpi.

Miten se haisee läpi?

Vierailija
48/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön ketju.

- vauvat juo maitoa (äidinmaitoa)

- vauvat juo äidinmaidon korviketta

Sitten tämä maito muuttuu yhtäkkiä myr.kyk.si, kun sitä juo isompi lapsi tai aikuinen!

Logiikka?

Vierailija
49/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille moukille maito sopii. Jopa aikuiset juovat ruokajuomanakin maitoa. Eipä ihme, että Suomessa on maailman sairaimmat ihmiset.  Myös kolesterolit koholla jo lapsilla.   Maito lihottaa ja aiheuttaa monia eri sairauksia. Missään muualla maailmassa ei maitoa käytetä ruokajuomana.

Mistä tuon keksit, että Suomessaon maailman sairaimmat ihmiset?

Vierailija
50/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä muualla juoda kun suurin osa maapallon väestöstä on laktoosi-intolerantikkoja eikä laktoosittomia tuotteita ole niin saatavilla mitä täällä.

Vierailija
51/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön ketju.

- vauvat juo maitoa (äidinmaitoa)

- vauvat juo äidinmaidon korviketta

Sitten tämä maito muuttuu yhtäkkiä myr.kyk.si, kun sitä juo isompi lapsi tai aikuinen!

Logiikka?

Sanottiinko että muuttuu myrkyksi? Se, että kyseenalaistetaan sen terveellisyyttä ei vielä sitä tarkoita... Nisäkkäiden poikaset juo maitoa, mutta se, että ihminen riistää sitä toiselta lajilta ja käyttää vielä aikuisenakin on outoa. Jännä, miten sen ilmi tuominen herättää monenlaisia reaktioita. Ja miks just lehmän maito? Yhtä hyvin sitä sais muiltakin nisäkkäiltä lypsettyä ja jalostettua tuottamaan enemmän...

Vierailija
52/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon noin 4 itraa viikossa.Ikä vanha, terveys tosi hyvä,  vitivalkoiset hampaat, hyvä luusto.

Maitoa kuluu minulla noin puoli litraa viikossa aamukahvimaitona. Muuten en ole juonut sitten vauvaiän jälkeen maitoa. Ikä: vanha72, terveys hyvä, ei lääkitystä minkäänlaista. Omat hampaat edelleen, luustossa ei ollut koskaan mitään vikaa. 

Vierailija
53/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran on tullut veroja maksettua, että aika pitkälle selviän omillakin sairaudenhoidosta, jos sellaista sattuu vielä tässä kuudenkympin ja kuoleman välillä tulemaan.

On eräillä asiat hyvin, jos ei ole muuta murehtimista kuin toisten ihmisten maidon juonti.

Litra, se on about 500 kcal. Joko sä oot läski tai syöt liian vähän ruokaq ton maitomäärään takia.

Rasvaton maito 1 l. 330 kcal

En ole ikinä haistanut maidon hajua kenestäkään.

Vierailija
54/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi lasta perheessä ja aikuiset eikä meillä puhtaasti lehmänmaitoa juo kukaan. Kauramaitoa menee pari litraa viikossa, sitä käytetään murojen kanssa ja kaakaoon vähän ja jos leipomisessa tarvotsee. Juustoa syövät kaikki harvakseltaan, mutta jugurttia ja viiliä menee kaikilla muutama desi päivässä. Osittain näissäkin käytössä kaurapohjaiset tuotteet. Mies juo kahvin mustana, minä en juo kahvia eli siihenkään ei maitoa mene. Meinaa aina unohtua ostaa, jos vieraita tulee. Hölmöä ostaa litran purkki kahvitteluun, joten yleensä vieraille onkin pieni kahvikerma.

Kun lapset olivat pienempiä, aina neuvolassa ja koulun alaluokilla kyseenalaistettiin, kun eivät juo maitoa. Itsekin inhosin lapsena juoda maitoa, join yleensä vettä. Mies ei tänä päivänäkään siedä esim. maitopohjaisia puuroja, samoin makaronilaatikko tehdään aina lihaliemeen. Onneksi lastenkin kasvaessa aina vähemmän ihmetelty sitä, että eivät pidä maidosta ruokajuomana.

Vierailija
55/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän yksinkertaisena maalaismölliäisenä jokaista yli 10v joka maitoa juo.

Siis tämähän on muinaisjäänne ajoilta kun kouluissa aivopestiin lapsia että maito on jotenkin hyväksi kun haluttiin tukea suomalaista maidontuotantoa

Kuka välittää ? Itse maitoni maksan.

Muunmuassa tupakoitsijoistakin välitetään ihan kauhean paljon ja hekin maksavat itse käyttönsä. 

Vierailija
56/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kumma jos ei saa juoda sitä mistä tykkää.

Vierailija
57/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä muualla juoda kun suurin osa maapallon väestöstä on laktoosi-intolerantikkoja eikä laktoosittomia tuotteita ole niin saatavilla mitä täällä.

Asun ulkomailla ja kaikkia maitotuotteita saa laktoosittomana. Maito, voi, raejuusto, skyr, kermat jne. 

Vierailija
58/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän poikkeuksellista on, että maitoa juodaan suomessa niin paljon, ihan aikuisetkin. Juon kyllä itsekin maitoa ihan tolkuttomat määrät. Tykkään siitä niin kovasti. Olen yrittänyt vähentää =D. 

Vierailija
59/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidossa on 22:sta tarpeellisesta ravintoaineesta 18.

Vierailija
60/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se haisee läpi?

Aikuiset maidonjuojat haisevat happamilta, eivät sitä tietenkään itse haista samoin kun valkosipulinsyöjätkään eivät haista. Maito happanee kropassa ja liha mätänee suolessa. Kaameita hajuja ovat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan