Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet ja maidon juonti

Vierailija
16.04.2022 |

siis olen aivan järkyttynyt.
Luodaanko joissain perheissä todella litroittain maitoa päivässä?

Suomalaiset lihoo ja kärsii kansantaudeista, suolistosairauksista enenevässä määrin ja ”syytä ei tiedetä”.

Jos kasvaa juoden maitoa litran päivässä en ihmettele yhtään jos saa suolistosairauden.

Oon aivan järkyttynyt että tässä aamulehden jutussa pidetään jotenkin sankarillisena ja normaalina että terveydelle ei-välttämätöntä, jopa haitallista litkua litkitään litrakaupalla?

Lasin maitoa päivässä vielä ymmärrän mutta että joka ruoalla maitoa ja maitoa janoon ja ja..

Facebookissa erehdyin lukemaan jutun kommenteja ja siellä 4-henkiset perheet ylpeydellä vertailee maitomääriään. 20 litraa viikossa.. siis sairasta touhua sanon minä.

Herätys .

Ja sitten se kysymys: miten paljon teillä maitoa juodaan ja miksi ihmeessä, jos juotte sitä litratolkulla ? Maito estää raudan imeytymistä ja on neutralisoiva, rasva-ja sokeripitoinen elintarvike.

Linkki uutiseen kommentissa.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon noin 4 itraa viikossa.Ikä vanha, terveys tosi hyvä,  vitivalkoiset hampaat, hyvä luusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo järisyttävä nuo maitomäärät joissain perheissä. Meillä menee noin 1litra maitoa viikossa (vanhemmat+lapsi). Tuo maidon määrä johtuu lähinnä siitä innostutaanko syömään mysliä tai muroja. Monesti ei mene tuotakaan määrää. Hyvin harvoin juomme maitoa. Joskus keittojen kanssa tai lämpimän pulla kanssa.

Vierailija
4/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jopa aikuiset juo maitoa joka ruoalla.

Järkytyitkö vielä enemmän?

Vierailija
5/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää

6/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku neljä tai viisi litraa menee viikossa maitoa. Juodaan ja käytetään leipätaikinoihin jne.

Vierailija
7/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun siitä saa vitamiineja.. Jotka on lisätty siihen :D

Vierailija
8/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tiesitkö tätä, mutta pienien vauvojen ravinto koostuu pelkästään maidosta!! Mikä yleensä tarkoittaa myös sitä, että se lehmän maito on yleenaä melko suuressa roolissa siinä siirtymävaiheessa. Tästä syystä meillä menee myös litroittain maitoa, 1v juo sitä paljon, eikä hän esimerkiksi kipeänä suostu syömään mitään, vain maito kelpaa.

4v taas ei juo enää kuin sen yhden mukillisen ruuan kanssa. 7v ei juo enää maitoa ollenkaan, mutta monelle se jää kuitenkin jossain muodossa ruokavalioon.

Etkö muuten itse käytä lainkaan maitotuotteita, vai onko se mielestäsi jotenkin terveellisempää ruuan seassa?

Vierailija
9/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tekemisen sivutuotteena tulee rasvatonta maitoa, joten tuohan on vain tehokkaasti markkinoitua jätteen kierrätystä. Oliko tyyliin että kilosta voita tulee 20l rasvatonta maitua

Vierailija
10/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku fiksu vois tutkia maidon ja metabolisen oireyhtymän yhteyttä. Maidon aiheuttama elimistön tulehdustila vois olla osa-aiheuttaja monessa suomalaisessa kansansairaudessa.

Vierailija
11/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaavaa touhua

Vierailija
12/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon noin 4 itraa viikossa.Ikä vanha, terveys tosi hyvä,  vitivalkoiset hampaat, hyvä luusto.

4 litraa on alle 0,7 l päivässä. Laitatko myös kahviin ? Tuon pystyy vielä joten kuten ymmärtämään. Maito itsessään ei vahvista luustoa vaan D-vitamiini ja Kalsium. Niitä saa muualtakin. D-vitamiini on lisätty maitoon.

Desilitrassa käsittelemätöntä raakamaitoa on 123mg kalsiumia.

Saman määrän kalsiumia saa 50g lehtikaalia.

Vierailija
13/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tiesitkö tätä, mutta pienien vauvojen ravinto koostuu pelkästään maidosta!! Mikä yleensä tarkoittaa myös sitä, että se lehmän maito on yleenaä melko suuressa roolissa siinä siirtymävaiheessa. Tästä syystä meillä menee myös litroittain maitoa, 1v juo sitä paljon, eikä hän esimerkiksi kipeänä suostu syömään mitään, vain maito kelpaa.

4v taas ei juo enää kuin sen yhden mukillisen ruuan kanssa. 7v ei juo enää maitoa ollenkaan, mutta monelle se jää kuitenkin jossain muodossa ruokavalioon.

Etkö muuten itse käytä lainkaan maitotuotteita, vai onko se mielestäsi jotenkin terveellisempää ruuan seassa?

En käytä lainkaan. Hyi 🤢

Vierailija
14/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ymmärrettävää ja loogista on maidon käyttö elintarvikkeena niissä asioissa mihin se kuuluu. Mutta ei sitä silloin 20 litraa viikossa mene. Kauhistelen sitä miten ihmiset litkii maitoa litrakaupalla nimenomaan muuhun kuin ruoanlaittoon. En kauhistele sitä jos joku laittaa kalakeittoon 2dl maitoa koska se kuuluu reseptiin. Kauhistelen sitä että aikuinen ihminen tai kasvavan lapsen keho liotetaan sisältäpäin maidossa , ajatus on todella ällöttävä. Suolistoparka.

Vierailija
15/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku fiksu vois tutkia maidon ja metabolisen oireyhtymän yhteyttä. Maidon aiheuttama elimistön tulehdustila vois olla osa-aiheuttaja monessa suomalaisessa kansansairaudessa.

Tämä!

Vierailija
16/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teiltä on pois, jos minä juon maitoa litran päivässä?

Sen verran on tullut veroja maksettua, että aika pitkälle selviän omillakin sairaudenhoidosta, jos sellaista sattuu vielä tässä kuudenkympin ja kuoleman välillä tulemaan.

On eräillä asiat hyvin, jos ei ole muuta murehtimista kuin toisten ihmisten maidon juonti.

Vierailija
17/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ymmärrettävää ja loogista on maidon käyttö elintarvikkeena niissä asioissa mihin se kuuluu. Mutta ei sitä silloin 20 litraa viikossa mene. Kauhistelen sitä miten ihmiset litkii maitoa litrakaupalla nimenomaan muuhun kuin ruoanlaittoon. En kauhistele sitä jos joku laittaa kalakeittoon 2dl maitoa koska se kuuluu reseptiin. Kauhistelen sitä että aikuinen ihminen tai kasvavan lapsen keho liotetaan sisältäpäin maidossa , ajatus on todella ällöttävä. Suolistoparka.

Ei minun suolistoni ole vielä tähän mennessä maidosta valittanut. Eivät he juo maitoa, joiden suolistolle se ei sovi.

Vierailija
18/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se teiltä on pois, jos minä juon maitoa litran päivässä?

Sen verran on tullut veroja maksettua, että aika pitkälle selviän omillakin sairaudenhoidosta, jos sellaista sattuu vielä tässä kuudenkympin ja kuoleman välillä tulemaan.

On eräillä asiat hyvin, jos ei ole muuta murehtimista kuin toisten ihmisten maidon juonti.

Litra, se on about 500 kcal. Joko sä oot läski tai syöt liian vähän ruokaq ton maitomäärään takia.

Sitäpaitsi se maito haisee ihmisestä läpi.

Vierailija
19/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Usassa pienet lapset ja koululaiset juovat erittäin paljon maitoa.

Mitä se ketään haittaa, jos perheissä maitoa juodaan?   Mitä?

Maidosta tehdään myös ruokaa ja sitä käytetään leivontaan ja erilaissa ruuissa lisänä.

Vierailija
20/88 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 litraa on alle 0,7 l päivässä. Laitatko myös kahviin ? Tuon pystyy vielä joten kuten ymmärtämään. Maito itsessään ei vahvista luustoa vaan D-vitamiini ja Kalsium. Niitä saa muualtakin. D-vitamiini on lisätty maitoon.

Desilitrassa käsittelemätöntä raakamaitoa on 123mg kalsiumia.

Saman määrän kalsiumia saa 50g lehtikaalia.

Minun suolistoni ei kestä kaalia. Eikä se ympäristö, joka joutuisi kärsimään kaalinsyönnin tuotoksesta. Maito ja varsinkin juusto sopii mainiosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän