Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoa. Meluavat naapuri

Vierailija
16.04.2022 |

Osaako kukaan neuvoa, että miten toimia tässä tilanteessa: minulla on naapuri, joka soittaa musiikkia liian kovalla. Ymmärrän, että päiväsaikaan varmasti saa kuulua ääniä, mutta soittaa kovalla, ja jumputus kuuluu meille asti. Soittaa myös yöllä, eli klo 22 jälkeen. Asiasta on hänelle huomautettu, mutta soitto jatkuu. Eikö tässä tilanteessa auta muu, kuin poismuuttaminen?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta ettei kannata ainakaan mennä ovelle sanomaan asiasta.

Et tiedä mikä huumehörhö tai mt-ongelmainen siellä on. Usein nämä yöllä musiikkia soittavat ovat niitä joilla elämänhallinta on hukassa, eikä ole tarvetta nousta aikaisin, tai edes tarvetta välittää muista ihmisistä.

Ilmoitus isännöitsijälle suoraan.

Vierailija
42/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni oven taakse on soitettu poliisit kaksi kertaa johtuen melusta. Melu tulikin toisesta rapusta mutta kantautui niin että sen luultiin tulevan siskoni asunnosta. Rapun asukkaat suhtautuvat ujoon siskooni happamasti edelleen. 

Todella kurjia tuollaiset meluajat. Aiheuttavat häiriötä huonossa tapauksessa koko talolle. 

Joopa joo, jotkut tekee tätä, ensin käyttäytyy huonosti ja sitten supattelee, että se oli toi Pirjo, joka metelöi. Ja Pirjolla on ongelmia. Voi elämä näitä tyyppejä!! Ha ha!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran meinannut mennä soittamaan ovikelloa illalla klo 22 jälkernpyytääkseni, että laittaisivat hiljemmälle, mutta en uskalla, koska en tiedä minkälainen tyyppi/ tyyppejä siellä oikein asuu.

Minä menin ja olin itse väärän asunnon ovella sitten. Hävetti ja pyysin sata kertaa anteeksi. Melu kantautui jostain muualta. Olisin voinut vannoa että juuri siitä asunnosta.

Minä menin kerran kännissä vahingossa naapurin ovea yrittämään avaimella auki. Tulin baarista ja olin niin kännissä, painoin väitän kerroksen nappia. No naapuri tuli aukaisemaan,kun heräsi siihen rapinaan. Vähänkö hävetti....

Vierailija
44/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kokemuksesta ettei kannata ainakaan mennä ovelle sanomaan asiasta.

Et tiedä mikä huumehörhö tai mt-ongelmainen siellä on. Usein nämä yöllä musiikkia soittavat ovat niitä joilla elämänhallinta on hukassa, eikä ole tarvetta nousta aikaisin, tai edes tarvetta välittää muista ihmisistä.

Ilmoitus isännöitsijälle suoraan.

Todellakin on ongelmainen, kun asenne on, että teen mitä huvittaa, ette te mulle mitään mahda. Ei tunne häpeää selvästikään, eli joko mielenterveysongelma, huumeongelma tai epäsosiaalinen, käytöshäiriöinen aikuinen. 

Vierailija
45/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polliisi paikalle. Pari kertaa kun polliisi keskellä yötä käynyt niin häätö tulooo.. toki ongelma jatkuu sitten vain jossain toisessa talossa

Sepä on sitten niiden ongelma.

Vierailija
46/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tapauksissa ei auta kuin hallittu määrä väkivaltaa.

Vierailija
47/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit etsiä itsellesi työpaikan ja harrastuksia niin et olisi kokoajan kämpilläsi korvana.

Niin joo, se onkin sen vika jota melu häiritsee. Niin että käännetään häpeä pois itsestä siihen toiseen. Eikä olekaan tehty mitään väärää, eikä mitään hävettävää, eikä itsen tarvitse muuttua tai kehittyä paremmaksi. Mutta sitten iskeekin jo kateus, kun muut on niin paljon parempia, koska ne on oikeesti kehittynytkin elämän aikana kun ottaa vastuutakin itsestään ja omasta käytöksestään.

Vierailija
48/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on olemassa kuulokkeita, joilla nämä tyypit saisivat kuunnella vaikka kuulonsa pilalle. Miksi eivät hanki sellaisia? Voisiko talonyhtiön hommata kesäkukkien sijasta härikölle kuulokkeet? Ja mikäli meno ei muutu, niin sitten häätö.

Vierailija
49/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun ekassa kerroksessa eikä tällähetkellä ole varaa muuttaa itse pois. Ylhäältä kuuluu kellon ympäri norsujen tömistelyä, vierusnaapuri paiskoo ovia, yläkerran asukkaat tulevat tömistellen rappuset alas niin että joka askel kuuluu tosi selvästi. Jos tuollaiset mölyapinat kehtaavat mulle tulla valittaa musiikista niin nauran ja laitan vielä isommalle =) ja bassoa kans.. Ei sitten oteta muita huomioon!

Vierailija
50/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksissa ei auta kuin hallittu määrä väkivaltaa.

Joku mp- jengi asialle🤣😅

Vierailija
51/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan minun naapuri? Kun laitoit ekan viestin niin kuuntelin juuri kännykällä vauva palstan yhtä videota jossa henkilö tanssi. Ääni ei todellakaan ollut kovalla. Video kesti n. 2 min. Ja viime yö meni vessassa ravatessa kun vatsa oli sekaisin. Nyt minulla on sitten ollut bileet kun olen yksin ollut kipeenä ja katsonut 2 min videon kännykällä. Anteeksi kauheesti jos olet häiriintynyt. Ter. Naapurisi.

Vierailija
52/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun ekassa kerroksessa eikä tällähetkellä ole varaa muuttaa itse pois. Ylhäältä kuuluu kellon ympäri norsujen tömistelyä, vierusnaapuri paiskoo ovia, yläkerran asukkaat tulevat tömistellen rappuset alas niin että joka askel kuuluu tosi selvästi. Jos tuollaiset mölyapinat kehtaavat mulle tulla valittaa musiikista niin nauran ja laitan vielä isommalle =) ja bassoa kans.. Ei sitten oteta muita huomioon!

No kyllä tuokin on melua, joka häiritsee, ja josta voi huomauttaa. Minulla asuu yläkerrassa tömistelijä. Nostelee puntteja ja tömisyttää niitä ja aamuisin tekee töihin lähtöä aikaisin ( ennen kuutta) niin paiskoo kaapin ovia ja kävellä tömistää tosi kovaäänisesti.

Vierailija
53/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuokin on melua, joka häiritsee, ja josta voi huomauttaa. Minulla asuu yläkerrassa tömistelijä. Nostelee puntteja ja tömisyttää niitä ja aamuisin tekee töihin lähtöä aikaisin ( ennen kuutta) niin paiskoo kaapin ovia ja kävellä tömistää tosi kovaäänisesti.

Ootko käynyt sanomassa? Mullakin asuu edestakaisin tömistelijä yläkerrassa. Ei ole edes koskaan pois kotoa, niin että saisin rauhaa tuosta jytkeestä. Puhuu vieläpä huutamalla. Rasittava!

Vierailija
54/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitat tietenkin poliisille. Poismuutto ei ole ratkaisu, koska ongelma ei silloin muutu miksikään. 

Voiko soittaa poliisin, jos päiväaikaan kuuluu se jumputus?

Voi, saat todisteita isännöitsijälle häätömääräystä varten.

Vierailija
55/124 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa jo mainittujen keinojen lisäksi tulee mieleen korvatulpat, kuulosuojaimet ja vastamelukuulokkeet. En tarkoita siinä mielessä, että elämä olisi hyvää jos koko ajan joutuu pitämään korvatulppia, mutta niistä voi olla apua enemmän tai vähemmän.

56/124 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap kirjoittaja.

On olemassa ihmislajike joita on yllättävän paljon ja heitä näkee joka paikassa työelämässä liikenteessä naapureina missä tahansa. Tämä lajike on toisista välittämättömät oman navan tuijottajat. He eivät käsitä että muut ihmiset pitää ottaa huomioon he kiilaavat kaahaavat ovat itsekkäitä möykkäävät meluavat eivätkä välitä säännöistä. Yleensä heitä ei ole kasvatettu kotona joten muu maailma joskus vankila yrittää sitä heidän vanhempiensa puolesta. Joskus vanhemmat ovat tehneet kaikkensa mutta lapsensa on ollut niin kova luupäinen typerys etteivät ole pystyneet siihen. Näitä ihmisiä meidän muiden täytyy sitten kasvattaa soittelemalla poliiseja huomauttelemalla joskus ottamalla kauluksesta kiinni.

Vierailija
57/124 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijälle ilmoitat, hoituu nykyään verkossa, on monesti ihan omat häiriöilmoituslomakkeetkin siellä.

Ja HUOM. on ensiarvoisen tärkeää ilmoittaa tarkkoja päivämääriä ja kellonaikoja, ei epämääräisesti. Eli muistelet ja keräät tarkkoja aikoja jolloin on mölytty (ja jos on todellinen kusip**-naapuri niin toki hieman vielä suurentelet niitä ;)) ja kuvailet tarkasti minkälaista melua kyseessä.

Sitten viet heippalapun naapurille että isännöitsijälle on ilmoitettu/ilmoitetaan.

Ja vielä alakerran ilmoitustaululle joku "eikö siellä kerroksessa X osata olla ihmisiksi??" -lappu niin saavat hieman kollektiivista häpeää.

Vierailija
58/124 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talossa isännöitsijää ei kiinnosta tuollaiset asiat.

On ollu meluajaa yms. On moni tehny valituksia,ei mitään seuraamuksia koskaan...

Vierailija
59/124 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yöllä klo 22-07 välillämeluas, niin soita poliisit, ja ilmoita isännöisijälle. Kyllä voi häätää, vaikka olisi osakeasunto.

Järjestyssääntöjen rikkominen toistuvasti===> isännöitsijän/vuokranantajan vastuulla reagoida. Ei tarvitse sietää liiallista melua missään naapurustossa.

Vierailija
60/124 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös järjestyslaki. Ei tuolla mitä vaan voi ihmiset tehdä. Ilmoitusta eteen päin jos häiritsevää käytöstä kuten meillä oli jatkuvasti lähistön nurmialueella Länsi-Helsingissä . Poliisi puuttui toistamiseen ja nyt ollut vähän rauhallisempaa.