Neuvoa. Meluavat naapuri
Osaako kukaan neuvoa, että miten toimia tässä tilanteessa: minulla on naapuri, joka soittaa musiikkia liian kovalla. Ymmärrän, että päiväsaikaan varmasti saa kuulua ääniä, mutta soittaa kovalla, ja jumputus kuuluu meille asti. Soittaa myös yöllä, eli klo 22 jälkeen. Asiasta on hänelle huomautettu, mutta soitto jatkuu. Eikö tässä tilanteessa auta muu, kuin poismuuttaminen?
Kommentit (124)
Jälleen kerran totean: naapurit ovat syvältä perseestä. Ei ihan aina, mutta melkein.
Kyllä kannattaa ilmoittaa aina kun on häiriöitä. Myös päiväsaikaan. Vaikka olisi osaketalo ja olisi vuokrattu sijoitusasunnoksi se kämppä niin lähtö tulee jos tilanne on vakava ja häiriöt jatkuvia. Ensin tulee 1 varoitus sitten 2. varoitus ja kolmannella lähtee kämppä taloyhtiön haltuun. Vuokralainen lentää ulos. Vaatii sitkeyttä, mutta kyllä kerrostalossakin pitää saada elää rauhallista hyvää elämää. Jokainen voi katsoa järjestyssäännöt, niiden noudattaminen on tärkeää. Hyssyttely vaan pitkittää haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun varmaan pitää muuttaa maalle kun en enää jaksais tätä Stadin meininkiä. Vuosi vuodelta vaan pahenee..... 😫 ja ehkä mun sietokyky heikkenee. Mä vaan niin rakastan nukkumista ja haluan herätä aamulla virheenä uuteen päivään.
Sama täällä. Pakko hankkia omakotitalo, vaikka ei sinänsä asumismuotona kiinnostaisi sitten tipan tippaa. Valitettavasti se ainoa hyvä puoli eli kotirauha ylittää kaikkien huonojen puolten summan.
Täällä naapurista kuuluu vain "elämisen ääniä",mutta kun niitä saatanan ääniä kuuluu sieltä ihan tauotta ja hyvin usein myös hiljaisuuden aikaan. Ei meillä pidetä jatkuvaa mekkalaa. Miten helvetissä joistakin lähteekin sitä ääntä 24h/vrk. Ratkaisuna tämä olkoon viimeinen kerros-/rivi-/paritalo missä tulen asumaan.
Minulla on sama tilanne, mutta ehkä vieläkin pahempi. Tein yhteisvalituksen 2 muun naapurin kanssa (Lumo) isännöitsijälle ja olivat ilmeisesti antaneet häirikkönaapurille varoituksen ja isännöitsijä neuvoi, että seur. kerralla soitto suoraan poliisille. Hiljaista oli vuoden päivät, kunnes tässä taas joku viikko sitten räjähti meno aivan kamalaksi ja huusin näille bilettäjille, että jos meno ei heti lopu, niin soitan poliisin paikalle. Se loppui siihen. Inhoan tätä sakkia, joka majailee yläkerrassa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti poismuutto on ainoa ratkaisu. Meillä yläkerran naapuri piti koko päivän joka päivä meteliä koko sen ajan kun asuimme ko asunnossa. Lapset juoksee ja pompottaa sisällä palloa, eivät koskaan ulkona. Huusivat ja vanhemmat huudattaa musiikkia. Viikonloppuisin vanhemmat mökillä pienimmän kanssa, teinit kotona ja aina bileet. Poliisi kun kävi niin meteli jatkui niiden lähdettyä. Isännöitsijä voimaton, koska ei todisteita ja omistusasunto.
Miten niin ei todisteita. Eikö poliisien käynti riitä todisteeksi, eihän se meteli vielä siihen loppunut kun poliisi on vasta menossa oven taakse.
Kannattaa laittaa jokaisesta häiriköinnistä isännöitsijälle sähköpostia niin sillä hänellä on riittävät todisteet hankkia häätö häiriköijälle. Jos tilanne ei parane niin aika usein on kyse lusmusta isännöitsijästä joka ei viitsi hoitaa tehtäviään, tälläisiin törmää varmasti isoissa vuokrayhtiöissä.Itsellänikin rima heiluu omakotitaloon muuton suhteen vastaavanlaisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa jokaisesta häiriköinnistä isännöitsijälle sähköpostia niin sillä hänellä on riittävät todisteet hankkia häätö häiriköijälle. Jos tilanne ei parane niin aika usein on kyse lusmusta isännöitsijästä joka ei viitsi hoitaa tehtäviään, tälläisiin törmää varmasti isoissa vuokrayhtiöissä.Itsellänikin rima heiluu omakotitaloon muuton suhteen vastaavanlaisista syistä.
Ymmärrän hyvin. Itsekin olen asunut kerrostaloissa joissa hoidettiin häätöjä häiriköille, joka oli aina aika pitkä prosessi. Nyt alkaa olla ikää sen verran, etten jaksa enää noita häiriöitä enkä oikeastaan muitakaan häiritseviä ääniä naapurista (vaikka eivät mitään aivan järjetöntä mökää olisikaan). Omakotitalo on seuraava asumismuoto.
itsellä oli maamanmuuttaja naapurina joka mölysi 24/7 sekä yöt ja kun olin ainoa valittaja niin asia ei edennyt joten jouduin itse muuttamaan pois ja se tuli kalliiksi minulle ja aiheutti paljon stressiä kun piti etsiä uusi asunto ja muuttohommat ja kelan kanssa tappelu mutta ei voi mitään tälle systeemille ,viaton joutuu aina muuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun ekassa kerroksessa eikä tällähetkellä ole varaa muuttaa itse pois. Ylhäältä kuuluu kellon ympäri norsujen tömistelyä, vierusnaapuri paiskoo ovia, yläkerran asukkaat tulevat tömistellen rappuset alas niin että joka askel kuuluu tosi selvästi. Jos tuollaiset mölyapinat kehtaavat mulle tulla valittaa musiikista niin nauran ja laitan vielä isommalle =) ja bassoa kans.. Ei sitten oteta muita huomioon!
No kyllä tuokin on melua, joka häiritsee, ja josta voi huomauttaa. Minulla asuu yläkerrassa tömistelijä. Nostelee puntteja ja tömisyttää niitä ja aamuisin tekee töihin lähtöä aikaisin ( ennen kuutta) niin paiskoo kaapin ovia ja kävellä tömistää tosi kovaäänisesti.
Ihan kun mun naapuri!!
Tekee smoothieitakin aina 10 yli kymmenen illalla.
Onko niin saatanan vaikeaa olla hiljaa klo 22- 07 välillä.
Kun hän menee töihin seiskaan niin pitää herättää koko talo kuudelta ovien paiskomisella ja kantapäiden tömistelyllä.
Voiko kantapää kävelijästä tehdä valituksen?
Tai huuto puhujasta?
Jatkuvaa ärsyttävää töminää ja huutamalla pitää puhua vajakkien
Irwinin häirikkö kirjoitti:
Kuka idiootti haluaa edes asua kerrostalossa missä ei voi huudattaa mussiikkia sekä öristä alasti pihamaalla joka päivä sekä yö :D:D:D
Kaupungin vuokra-asunnossa voi. Eiköhän palstamammat lähettelee näitä viestejä sellaisista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Tyyppi oli virosta ja kun soitin poliisille väitti hän poliisille kirkkain silmin, että häntä ihan aiheetta syytetään ja rasismista on tässä kyse. No, arvasin jo ennakkoon että tyyppi valehtelee ja siksi olin nauhoittanut älämölöä mitä sieltä kuuluu. Lukuisat poliisille soittamisetkaan eivät auttaneet, joten minun oli lopulta pakko itse muuttaa pois.
Joku tuonkin kämpän omistaa. Eli yhteys tähän henkilöön ja tiukka vaatimus että hoitaa asian kuntoon vuokralaisensa kanssa. Taloyhtiö voi, häiriön jatkuessa, ottaa asunnon haltuun. Aika pitkä prosessi, mutta tehokas.
Alkanut rasittaa pääkaupunkiseudulla asuessa maalta muuttaneet naapurit. Aina ihan ihme porukoita, joiden asunnoissa pyörii yötä päivää koko suku eikä kukaan näytä käyvän työssä. Ilmeisesti jotain metsänomistajia jotka elää puista saaduilla rahoilla. Kauhea murteellinen kaakatus kaiket päivät. Ainoa hyvä puoli junteissa on että hommasivat varoituksen alakerran muualta tulleelle naapurille, joka aiemmin huusi yötä päivää mutta nyt on todella hiljaista siinä asunnossa eikä sillä käy enää muita samanlaisia kylässä. Yksi aiempi juntti tosin kävi valittamassa jopa viereisellä rakennustyömaalla melusta, kun siihen rakennettiin kerrostaloa. Ei olisi saanut rakentaa kerrostaloa, kun siitä syntyvät äänet häiritsivät niin paljon maalaista. Sama juntti ei silti tunnistanut edes ukkosen jyrinää vaan kuvitteli äänen kuuluneen naapurista. Jos tyhjä vesipullo tipahti lattialle puolesta metristä, juntti juoksi porraskäytävään huutamaan "mitä tuo kauhea meteli on!"
Kerrostaloon tottumattomat hermoheikot piskit räkyttää joka hemmetin ääntä joka kerrostalossa kuuluu, mm. pesukoneiden ääniä, eikä omistajat osaa tehdä muuta kuin tiuskia yhtä kovaan ääneen niitä olemaan hiljaa. Ne myös kyttäävät piskin avulla jos joku on naapuriparvekkeella ja käyttäytyvät kuin niitä vakoiltaisiin, jos joku on viereisellä parvekkeella ja koira alkaa räkyttää, vaikka parvekkeelta ei ole minkäänlaista näköyhteyttä toisille parvekkeille. Eli ei voi edes tietää onko muilla parvekkeilla ketään. Heräävät aina aamuviideltä kolistelemaan ja kailottamaan, vaikka eivät lähde yhtään mihinkään ennen puoltapäivää paitsi käyvät kusettamassa koiriaan. Ulkona ne kävelevät nenä pystyssä (ja muut saavat väistää) kuin olisivat upporikkaita vaikka asuvat vuokrakerrostalossa. Kyllä huomaa kaikesta miten uusi asia pelkkä kerrostalo niille on.
Meillä asui samassa kerroksessa just tuollainen elämäm koululainen. Valitin useaan kertaan toisen naapurin kanssa yhdessä ja sillä saatiin häätö liikkeelle. Nykyään on hyvin rauhallista ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat tietenkin poliisille. Poismuutto ei ole ratkaisu, koska ongelma ei silloin muutu miksikään.
Voiko soittaa poliisin, jos päiväaikaan kuuluu se jumputus?
Tietysti voit. Jos haluat, että poliisi nauraa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos tupakan haju tulee omaan asuntoon niin eikö se ole asumisterveyslaki asia?
On tietysti.
Siksipä tupakoimattoman ja tupakanhajua inhoavan kannattaa muuttaa savuttomaan taloyhtiöön.
Samoin kuin eläinallergisen kannattaa muuttaa eläinpölyttömään asuntoon.
Ihan järjellä ja ennakoiden ajateltuna, parveketupakoinnin sallivissa taloyhtiöissä saattaa (lue: todennäköisesti) tupakanhaju kantautua muihinkin asuntoihin.
Meillä oli sama tilanne asuessamme rivarissa oma asunto.päädyssä isot ihanat pihat.
Asuimme rauhassa 10 vuotta kunnes naapurin mummo vaihtui kunnon bilettäjään:
Se dunkitus oli jotain aivan mahtavaa 😵
ihan ahdisti kun vkonloppu lähestyi, kun tiesi mitä on tulossa.
Hän sai valitusta taloyhtiöltä tuhansia kertoja
Mitään ei tapahtunut.
Laitoimme rivarin myyntiin ja muutimme omaan taloon.
Jos joku dunkittaa Nyt musaa: se olen minä itse 🕺🏽💃