Neuvoa. Meluavat naapuri
Osaako kukaan neuvoa, että miten toimia tässä tilanteessa: minulla on naapuri, joka soittaa musiikkia liian kovalla. Ymmärrän, että päiväsaikaan varmasti saa kuulua ääniä, mutta soittaa kovalla, ja jumputus kuuluu meille asti. Soittaa myös yöllä, eli klo 22 jälkeen. Asiasta on hänelle huomautettu, mutta soitto jatkuu. Eikö tässä tilanteessa auta muu, kuin poismuuttaminen?
Kommentit (124)
Jos oikeasti kuuluu kovaa päiväsaikaankin tuntitolkulla, niin siitäkin voi kyllä valittaa. Tämä on tietysti aina vähän harmaalla alueella, mikä on liian kovaa, mutta ei asukas saa päiväsaikaankaan häiritä muita asukkaita loputtomiin. Jos mahdollista, niin kannattaa keskustella myös muiden asukkaiden kanssa ja laittaa vaikka yhdessä valitus isännöitsijälle. Kannattaa ottaa ylös päivämäärät ja ajat jolloin melua on. Hiljaisuuden aikaan voit soittaa poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä asuin Kuopiossa asuinalueella x, osoitteessa y, joka oli viranomaisilla tiedossa levottomuuden takia- jos tuli ampparikeikka, niin poliisipartio lähti aina mukasn- Kait vielä nykyäänkin. Mutta koirasta ei kukaan koskaan valittanut, se oli hyvä. Aika levoton oli kyllä muuten asua. Kerrankin olin parvekkeella.niinjoku heitti hellan parvekkelta alas. Vähän säikähdin.
Onko kyseessä Petonen? Ns " keskusta". Olen asunut. Vaikka asuin ns hyvämaineisessa talossa, niin naapuritalo oli levoton. Sen talon älämölö kului meillekin. Kerran huomasin naapuritalon päädyssä olevalla tiellä auton, joka näytti hylätyltä( ovet auki jne). Kun kukaan ei hakenut pois muutamaan päivään, niin soitin poliisille. Yhdisti heti johonkin toiseen numeroon, josta sanoi poliisi, että;" Jos näet ihmisiä ko auton luona, tai muuta toimintaa, niin soita heti poliisille!"
Ei ollut, vaan Päiväranta.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti kuuluu kovaa päiväsaikaankin tuntitolkulla, niin siitäkin voi kyllä valittaa. Tämä on tietysti aina vähän harmaalla alueella, mikä on liian kovaa, mutta ei asukas saa päiväsaikaankaan häiritä muita asukkaita loputtomiin. Jos mahdollista, niin kannattaa keskustella myös muiden asukkaiden kanssa ja laittaa vaikka yhdessä valitus isännöitsijälle. Kannattaa ottaa ylös päivämäärät ja ajat jolloin melua on. Hiljaisuuden aikaan voit soittaa poliisit.
Välillä siellä on porukkaa enemmänkin ja laulaa hoilottavat.
Nää on yleensä sellaisia minäminä-tyyppejä, jotka suuttuvat, kun heille sanoo metelistä. Vahingossakaan eivät sitä lopeta ja kääntävät kaiken sinun omaksi syyksi. Esim. sinä voit laittaa kämppääsi 50 cm eristeet, että meteli ei kuulu.
Paitsi kun se tulee runkoa pitkin ja voi tulla muualtakin kuin seinänaapurista.
Yleensä nämä tyypit jossain vaiheessa riitaantuvat naapureiden kanssa niin, että älyävät itse muuttaa pois.
Meidän pahin naapuri oli kolmekymppinen uusperhe, joka muutti ekaan yhteiseen asuntoon meidän taloon. Pian muuton jälkeen menivät naimisiin ja aloin pitää peukkuja lapsilykyn puolesta. Näin kävi ja jossain vaiheessa vauvan synnyttyä muuttivat pois! Voi sitä onnenpäivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitat tietenkin poliisille. Poismuutto ei ole ratkaisu, koska ongelma ei silloin muutu miksikään.
Voiko soittaa poliisin, jos päiväaikaan kuuluu se jumputus?
No ei se nyt päiväsaikaan poliiseille kuulu, soita yöllä poliisit kun aiemmin sanoit että sama meno jatkuu hiljaisuuden jälkeen. Voit käydä soittamassa päivällä ovikelloa ja sanoa että kovaääninen musiikki häiritsee. Kannattaa sitten olla aika varma mistä asunnosta se ääni tulee kun alkaa poliiseille soittelemaan.
Olen muutaman kerran meinannut mennä soittamaan ovikelloa illalla klo 22 jälkernpyytääkseni, että laittaisivat hiljemmälle, mutta en uskalla, koska en tiedä minkälainen tyyppi/ tyyppejä siellä oikein asuu.
Mulla sama. Tyyppi oli virosta ja kun soitin poliisille väitti hän poliisille kirkkain silmin, että häntä ihan aiheetta syytetään ja rasismista on tässä kyse. No, arvasin jo ennakkoon että tyyppi valehtelee ja siksi olin nauhoittanut älämölöä mitä sieltä kuuluu. Lukuisat poliisille soittamisetkaan eivät auttaneet, joten minun oli lopulta pakko itse muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
soita poliisille , että Häiriötä kuuluu tai tee isännöitsijälle valitus .
Ei tarvitse muuttaa sen takia.
Nimenomaan soita poliisit ja tee kirjalinen ilmotus itse isänöitsijälle,siinä mainitset polisit kävi.Riitää! Joko polisit lähetää käynistä suoraan ilmotus isänöitsijälle tai sitten isännöitsiä itse pyytää vahvistus polisilta.Saa varotus. Nykyisin lähtee hääntö käyntin2-3 varotuksesta. Jos et uskalla polisi soitaa? 3 henkilön nimi sama rappu häirökäytäytyminen, Saa 1 varoitus, Sama jos toistu sama asia. Yksin 1 ihmisen sana ei riitä häätön ei varotus isänöitsijälle. Tarvitaan aina 3kpl.Tai polisit paikalle 2-3 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran meinannut mennä soittamaan ovikelloa illalla klo 22 jälkernpyytääkseni, että laittaisivat hiljemmälle, mutta en uskalla, koska en tiedä minkälainen tyyppi/ tyyppejä siellä oikein asuu.
Minä menin ja olin itse väärän asunnon ovella sitten. Hävetti ja pyysin sata kertaa anteeksi. Melu kantautui jostain muualta. Olisin voinut vannoa että juuri siitä asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Nää on yleensä sellaisia minäminä-tyyppejä, jotka suuttuvat, kun heille sanoo metelistä. Vahingossakaan eivät sitä lopeta ja kääntävät kaiken sinun omaksi syyksi. Esim. sinä voit laittaa kämppääsi 50 cm eristeet, että meteli ei kuulu.
Yleensä nämä tyypit jossain vaiheessa riitaantuvat naapureiden kanssa niin, että älyävät itse muuttaa pois.
Meidän pahin naapuri oli kolmekymppinen uusperhe, joka muutti ekaan yhteiseen asuntoon meidän taloon. Pian muuton jälkeen menivät naimisiin ja aloin pitää peukkuja lapsilykyn puolesta. Näin kävi ja jossain vaiheessa vauvan synnyttyä muuttivat pois! Voi sitä onnenpäivää!
Taloyhtiö on melko uusi, joten äänieristeet on hyvät. Tiedän kyllä, kuka on kyseessä, kun olen pariin kertaan käynyt eri kerroksissa kuuntelemassa, ja tosiaan meinannut mennä soittamaan sitä ovikelloa. Pitää kysyä muilta naapureilta, että mitä ovat mieltä, ja jos yhdessä vslitettsisi isännöitsijälle. Kai isännöitsijän pitää puuttua, ja jos yöllä kuuluu jumputus, niin poliisit. Itse en tosiaankasnuskalla mennä sanomaan, voi tullavaikka turpaan.
Voisit etsiä itsellesi työpaikan ja harrastuksia niin et olisi kokoajan kämpilläsi korvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
soita poliisille , että Häiriötä kuuluu tai tee isännöitsijälle valitus .
Ei tarvitse muuttaa sen takia.
Nimenomaan soita poliisit ja tee kirjalinen ilmotus itse isänöitsijälle,siinä mainitset polisit kävi.Riitää! Joko polisit lähetää käynistä suoraan ilmotus isänöitsijälle tai sitten isännöitsiä itse pyytää vahvistus polisilta.Saa varotus. Nykyisin lähtee hääntö käyntin2-3 varotuksesta. Jos et uskalla polisi soitaa? 3 henkilön nimi sama rappu häirökäytäytyminen, Saa 1 varoitus, Sama jos toistu sama asia. Yksin 1 ihmisen sana ei riitä häätön ei varotus isänöitsijälle. Tarvitaan aina 3kpl.Tai polisit paikalle 2-3 kertaa.
Tämä on hyvä tietää. Kiitos tästä neuvosta.
Meidän naapuri on innokas tekemään remontteja. Ihan kiva harrastus mutta ne remontit alkaa aina klo 22 jälkeen. Isännöitsijä on huomauttanut asiasta, ei mene jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö on melko uusi, joten äänieristeet on hyvät. Tiedän kyllä, kuka on kyseessä, kun olen pariin kertaan käynyt eri kerroksissa kuuntelemassa, ja tosiaan meinannut mennä soittamaan sitä ovikelloa. Pitää kysyä muilta naapureilta, että mitä ovat mieltä, ja jos yhdessä vslitettsisi isännöitsijälle. Kai isännöitsijän pitää puuttua, ja jos yöllä kuuluu jumputus, niin poliisit. Itse en tosiaankasnuskalla mennä sanomaan, voi tullavaikka turpaan.
Mitä pahaa on musiikissa? Muuta metsään. Ota teltta mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisit etsiä itsellesi työpaikan ja harrastuksia niin et olisi kokoajan kämpilläsi korvana.
Voi kuule, kun olen töissä. Nyt olen lomalla ja sairaana ja siksi kotona. Ei ole kiva yrittää saada unta, kun jumputus kuuluu, ja aamulla pitäisi herätä aikaisin kun on töihin meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa on musiikissa? Muuta metsään. Ota teltta mukaan.
Ei mitään pahaa, jos saa itse valita, että mitä kuuntelee, milloin, ja millä voimakkuudella. Muuten on.
Meidän talossa asui koira jolla oli eroahdistus. Aina kun emäntä lähti, niin koira(pentu) aloitti haukkumisen ja ulinan. Minä kyllä sanoin omistajalle asiasta, koska minä olin huolissani siitä, että onko koiralla kaikki hyvin. Hän otti asian ihan hyvin.
Polliisi paikalle. Pari kertaa kun polliisi keskellä yötä käynyt niin häätö tulooo.. toki ongelma jatkuu sitten vain jossain toisessa talossa
Onko kyseessä Petonen? Ns " keskusta". Olen asunut. Vaikka asuin ns hyvämaineisessa talossa, niin naapuritalo oli levoton. Sen talon älämölö kului meillekin. Kerran huomasin naapuritalon päädyssä olevalla tiellä auton, joka näytti hylätyltä( ovet auki jne). Kun kukaan ei hakenut pois muutamaan päivään, niin soitin poliisille. Yhdisti heti johonkin toiseen numeroon, josta sanoi poliisi, että;" Jos näet ihmisiä ko auton luona, tai muuta toimintaa, niin soita heti poliisille!"