Yllätys: Nainen on nyt onnettomampi kuin 1950-luvulla
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/yllatys-nainen-on-nyt-onnettomampi-kui…
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa.
Kommentit (790)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme. Ennen sai rauhassa keskittyä äitiyteen. Nyt pitäis jaksaa hoitaa urakin. Ja sitten harrastaa ja somettaa ja sisustaa ja jumpata ja pysyä huoliteltuna ja mitoissaan siivotessakin.
KUKAAN EI PAKOTA! naiset miksi te luotte itsellenne harhaisia tavoitteita. ei kukaan vaadi teiltä töitä muuta kuin te itse!
Kröhöm. Ennen miehen palkka riitti elättämään koko perheen.
Näin se juuri on, ja naisten on nykyään usein käytännössä pakko käydä palkkatöissä, koska miehen on vaikeaa tienata niin paljon, että elättäisi koko perheen.
Ja se on tehty tarkoituksella: esim. Rockefellerit rahoittivat feminismiä alusta asti siksi, että naisetkin ajettaisiin työmarkkinoille, ydinperhe hajoaisi ja palkkoja poljettaisiin samalla alas. Lopputuloksena on ollut se, että sekä miehet että naiset ovat palkkaorjia. Töissä on pakko käydä, mutta palkansaajan keskimääräinen palkka ja ostovoima on heikko.
Tuo on yllätys ainoastaan miehille. Ihan niinkuin sekin että perheessä myös isälle kuuluu velvollisuuksia, ei ainoastaan oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin päättää, niin miehille järjestettääisiin eturauhassyöpäseulonnat. Joka vuosi miesten eturauhasista otettaisiin paksuneulanäyte tutkittavaksi. Tuohon voidaan kouluttaa hoitajia, ei ole kummoinen homma. Toinen vaihtoehto on, että eturauhanen tutkittaisiin tunnustelemalla, hoitajat osaa tehdä senkin. Kelpaako nämä vaihtoehdot?
Heti kun rinnoistanne silvotaan näytepaloja ja kohtua tunnustellaan alakautta miehen kädellä.
Eli antamani vaihtoehdot eivät kelpaa. Entä jos miehille tehtäisiin mammografialaitteella kivesten ja peniksen "mammografia", kelpaisiko se? Tutkimus ei tee kipeämpää mitä naisten rintojen tutkimus.
Miten muuten onnistuu kohdun tunnustelu alakautta? Eihän nykyisiin joukkoseulontoihin kuulu kohdun tutkimukset ollenkaan ja rinnoistakin otetaan neulanäytteet vasta sitten, kun sieltä löytyy ylimääräinen kyhmy.
Jos sieltä tulee öapsi ulos, niin kyllä sinne saa nyrkin sisään kun oikein yritetään.
Verrannollinen ehdotukseesi paksuneulanäytteestä. Toki tiedät että sen saa hoidettua ultralla, kunhan vain halusit painottaa 50-luvun keinoja.
Kohtuun ei pysty tunkemaan mitään kierukkaa isompaa sisälle, joten sinun kuvitelmissa mieheltä menee nyrkki rikki, jos hän yrittää tunkea kättään kohtuun.
Naisille ei tehdä joukkoseulontoja ultralla missään. Jos ultratutkimuksen haluaa, se pitää maksaa itse. Sen jälkeen naiselle tehdään ohutneulatutkimus ja paksuneulatutkimus, kun rinnasta otetaan näyte.
Vastustaisit siis että miehet saisivat vähän parempaa naisiin verrattuna, vaikka naiset itse saavat enemmän kuin miehet tänään?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yllätys ainoastaan miehille. Ihan niinkuin sekin että perheessä myös isälle kuuluu velvollisuuksia, ei ainoastaan oikeuksia.
Tilastot osoittavat että tekstisi on olkiukko, ja miehet tekevät yhtä paljon kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa tämä miesten ahdistus siitä, että naiset ovat muualla yhteiskunnassa tasa-arvoisempia kuin ennen ja sen seurauksena kostavat oman ylivertaisen asemansa menettämisen kotona puolisolleen laiskotellen eli pistämällä puolison harteille kaksoistaakan?
Eivätkö miehet aidosti rakastakaan puolisoitaan?
Eikö tässä ole kyse nimenomaan naisten ahdistuksesta että hommia on liikaa? Näitä liika hommia sitten yritetään sysätä miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa vain lähes pelkästään miehet tuntuvat kaipaavan naisten jäämistä kotiin? Miksi naisten kannattaisi välittää tippaakaan siitä, millaista elämää miehet haluaisivat meidän elävän?
Onko mies siis onneton, kun kotona ei ole taloudellisesti riippuvaista hoitajapalvelijaa?
Niinpä, eikö Suomessa pitäisi olla tasa-arvo. Kaikki puoliksi.
Jos löytyy ylimääräistä rahaa ja haluatte että nainen jää kotiin, nii valitkaa aasialainen tai slaavilainen vaimo. Kaikki voittaa.
Voi kun naiset vielä alkaisivat maksamaan kaiken puoliksi (eikä tulojen mukaan suhteutettuna)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastot osoittavat että tekstisi on olkiukko, ja miehet tekevät yhtä paljon kuin naiset.
Taas kerran. Miehen valinnalla on merkitys millä perusteella olet miehesi valinnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa lukea ketjua, arvaan jo sen sisällön, kun näyttää Hännikäinenkin olevan taas räkyttämässä, niin kysyn:
Onko ketjun idea saada naiset uskomaan, että he olisivat onnellisimpia pullantuoksuisina kodinhengettärinä?
Eiköhän jokaisella ole oikeus elää niin, jos haluaa. Itselleni se olisi vihoviimeinen vaihtoehto.
Aivan varmasti on, mutta kukaan ei ole vielä kertonut, millä rahalla se nainen elää.
Puolison rahoilla. Sellainen nainen etsii itselleen puolison, joka haluaa kotivaimon. Toivottavasti tajuaa myös huolehtia eläkkeestään.
Jos minun (n) pitäisi valita, olenko se, joka käy töissä ja elättää molemmat vai se, joka on kotona ja elää toisen kustannuksella, valinta olisi helppo. Onneksi ei kuitenkaan tarvitse elättää molempia vaan on puoliso, joka ansaitsee omat rahansa ja yhteiset kulut maksetaan 50/50. Tai jos pitäisi valita, teenkö mieluummin pitemmän päivän palkkatöissä vai olenko se, joka menee aikaisemmin kotiin ja ottaa isomman vastuun kotitöistä, niin edelleen valinta olisi helppo. Ja sen olen tehnytkin. Puoliso hoitaa isomman osan kotitöistä ja minä kompensoin sitä maksamalla kerran kuukaudessa käyvän siivoojan. Lapsia ei kuvioissa ole eikä tule.
Väitän, että en ole ainoa nainen, joka on mieluummin töissä kuin kotitöissä, mutta toisin ajattelevia naisiakin on ja heidän ratkaisunsa on puoliso, joka haluaa kantaa yksin taloudellisen vastuun.
Jos naisen pitää elää puolison rahoilla, niin Suomessa olisi vain muutama tuhat pariskuntaa.
Oma äitini jouti olemaan vajaat kymmenen vuotta tulottomana kotiäitinä. Se ei tainnut olla oikein mukavaa, sillä äiti jankutti minulle ihan pienestä asti, että hanki kunnon koulutus, ammatti ja omat rahat, niin sinun ei tarvitse olla yhdestäkään miehestä riippuvainen. Ystävien kanssa jutellessa moni muukin on kuullut samaa. Nautin edelleen joka kuukausi, kun palkka tulee tilille. Maksan yhteisistä menoista puolet ja loput on yksinomaan minun, joilla voin tehdä mitä haluan ilman kenenkään marinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa vain lähes pelkästään miehet tuntuvat kaipaavan naisten jäämistä kotiin? Miksi naisten kannattaisi välittää tippaakaan siitä, millaista elämää miehet haluaisivat meidän elävän?
Onko mies siis onneton, kun kotona ei ole taloudellisesti riippuvaista hoitajapalvelijaa?
Jos löytyy ylimääräistä rahaa ja haluatte että nainen jää kotiin, nii valitkaa aasialainen tai slaavilainen vaimo. Kaikki voittaa.
Voi kun naiset vielä alkaisivat maksamaan kaiken puoliksi (eikä tulojen mukaan suhteutettuna)
Sitten myös kotityöt ja lastenhoito pitää mennä tasan. Tähän on turha luetella mitään miesten töitä, niitä kun kerrostalossa asuvilla on hyvin vähän. Jos välttämättä haluaa muuttaa vanhaan omakotitaloon syrjäseudulle, niin se on oma valinta.
mark kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa tämä miesten ahdistus siitä, että naiset ovat muualla yhteiskunnassa tasa-arvoisempia kuin ennen ja sen seurauksena kostavat oman ylivertaisen asemansa menettämisen kotona puolisolleen laiskotellen eli pistämällä puolison harteille kaksoistaakan?
Eikö tässä ole kyse nimenomaan naisten ahdistuksesta että hommia on liikaa? Näitä liika hommia sitten yritetään sysätä miehelle.
Johan tässä ketjussa nainen kertoi kuinka on verrannollista
1. tehdä ruoka, tiskata, pestä pyykkiä (kun nämä tekee mies)
2. kävellä lapsen kanssa tarhasta kotiin (kun sen tekee nainen)
Kuluuhan niihin yhtä paljon aikaa.
Ei ihme että naiset vaativat palkankorotusta hoitoalalla. Kirurgi ja apulaishoitaja on molemmat 7:15 töissä joten tietysti siitä pitää saada sama palkka. Ei vaativuudella ole mitään tekemistä minkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jokainen mies päätä ihan itse, millaiseen avo- tai avioliittoon hän haluaa? Minä en pysty pakottamaan muita naisia maksamaan puolia, mutta jokainen mies voi omalta osaltaan todeta, että haluaa muuttaa yhteen vain 50/50 ehdolla. Omassa parisuhteessani se oli itsestäänselvyys molemmille. Emme edes tiedä toistemme tuloja (saati menoja). Puolisoni ei taatusti olisi suostunut siihen, että olisi alettu laskea prosentteja ja käydä kuukausittain läpi, paljonko on ansaittu. Enkä minä.
Älkää miehet olko oman elämänne objekteja vaan tehkää alusta alkaen selväksi, että haluatte liittoon, jossa yhteiset kulut maksetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten myös kotityöt ja lastenhoito pitää mennä tasan. Tähän on turha luetella mitään miesten töitä, niitä kun kerrostalossa asuvilla on hyvin vähän. Jos välttämättä haluaa muuttaa vanhaan omakotitaloon syrjäseudulle, niin se on oma valinta.
Ne menee jo, ajankäyttötutkimuksen mukaan.
mark kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi vähentää niitä hommia, jotka ovat naiselle tarpeettomia. Jos perheessä ei ole lapsia tai he ovat jo isoja teinejä, se sujuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taatusti mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jokainen mies päätä ihan itse, millaiseen avo- tai avioliittoon hän haluaa? Minä en pysty pakottamaan muita naisia maksamaan puolia, mutta jokainen mies voi omalta osaltaan todeta, että haluaa muuttaa yhteen vain 50/50 ehdolla. Omassa parisuhteessani se oli itsestäänselvyys molemmille. Emme edes tiedä toistemme tuloja (saati menoja). Puolisoni ei taatusti olisi suostunut siihen, että olisi alettu laskea prosentteja ja käydä kuukausittain läpi, paljonko on ansaittu. Enkä minä.
Älkää miehet olko oman elämänne objekteja vaan tehkää alusta alkaen selväksi, että haluatte liittoon, jossa yhteiset kulut maksetaan puoliksi.
Ketju on naisten onnettomuudesta parisuhteessa verrattuna 50-lukuun.
Mitäs jos seuraisitte neuvojasi ihan itse, ja aloittaisitte siitä ajankäytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taatusti mene.
Miehiä vihaavan naisen ennakkoluuloinen mutu vs. tilastokeskuksen ajankäyttötutkimus
Hmm... joo kyllä mä sinuun luotan tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa lukea ketjua, arvaan jo sen sisällön, kun näyttää Hännikäinenkin olevan taas räkyttämässä, niin kysyn:
Onko ketjun idea saada naiset uskomaan, että he olisivat onnellisimpia pullantuoksuisina kodinhengettärinä?
Eiköhän jokaisella ole oikeus elää niin, jos haluaa. Itselleni se olisi vihoviimeinen vaihtoehto.
Aivan varmasti on, mutta kukaan ei ole vielä kertonut, millä rahalla se nainen elää.
Puolison rahoilla. Sellainen nainen etsii itselleen puolison, joka haluaa kotivaimon. Toivottavasti tajuaa myös huolehtia eläkkeestään.
Jos minun (n) pitäisi valita, olenko se, joka käy töissä ja elättää molemmat vai se, joka on kotona ja elää toisen kustannuksella, valinta olisi helppo. Onneksi ei kuitenkaan tarvitse elättää molempia vaan on puoliso, joka ansaitsee omat rahansa ja yhteiset kulut maksetaan 50/50. Tai jos pitäisi valita, teenkö mieluummin pitemmän päivän palkkatöissä vai olenko se, joka menee aikaisemmin kotiin ja ottaa isomman vastuun kotitöistä, niin edelleen valinta olisi helppo. Ja sen olen tehnytkin. Puoliso hoitaa isomman osan kotitöistä ja minä kompensoin sitä maksamalla kerran kuukaudessa käyvän siivoojan. Lapsia ei kuvioissa ole eikä tule.
Väitän, että en ole ainoa nainen, joka on mieluummin töissä kuin kotitöissä, mutta toisin ajattelevia naisiakin on ja heidän ratkaisunsa on puoliso, joka haluaa kantaa yksin taloudellisen vastuun.
Jos naisen pitää elää puolison rahoilla, niin Suomessa olisi vain muutama tuhat pariskuntaa.
Oma äitini jouti olemaan vajaat kymmenen vuotta tulottomana kotiäitinä. Se ei tainnut olla oikein mukavaa, sillä äiti jankutti minulle ihan pienestä asti, että hanki kunnon koulutus, ammatti ja omat rahat, niin sinun ei tarvitse olla yhdestäkään miehestä riippuvainen. Ystävien kanssa jutellessa moni muukin on kuullut samaa. Nautin edelleen joka kuukausi, kun palkka tulee tilille. Maksan yhteisistä menoista puolet ja loput on yksinomaan minun, joilla voin tehdä mitä haluan ilman kenenkään marinaa.
Työ tekee vapaaksi!
Superrikkaat pankkiirit, kuten Rockefellerit rahoittivat feminismi juuri siksi, että naiset rynnistäisivät työmarkkinoille, mikä aiheuttaisi palkkatason romahduksen, koska työntekijöistä olisi ylitarjonta, ei siksi, että yhteiskunta olisi "tasa-arvoinen".
Hyvin suuri osa naisista jäisi käymättä siinä puuduttavassa klo 8-16 toimistotyössä tms., jos ei olisi käytännössä pakko, kun miehen palkka ei nykyään yleensä riitä mihinkään. Ennen vanhaan joku tavallinen duunarimieskin pystyi elättämään perheensä, nykyään ei millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastot osoittavat myös että puolet avioliitoista päättyy eroon ja eroa hakee nimenomaan nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Sisältäen hoitovapaat. Olen nainen, joka kommentoi tuossa hetki sitten sitä, että miehet itse ovat vastuussa siitä, että yhteiset menot maksetaan 50/50, en minä naisena voi muita naisia siihen pakottaa. Yhtä lailla pidän itsestäänselvänä, että kotityöt jaetaan tasan (tai se, joka ei niitä halua tehdä, kompensoi maksamalla siivoojalle). Ja jos meille tulisi lapsia, myös hoitovapaat jaettaisiin puoliksi, mutta lapsia meille ei tule.
Kohtuun ei pysty tunkemaan mitään kierukkaa isompaa sisälle, joten sinun kuvitelmissa mieheltä menee nyrkki rikki, jos hän yrittää tunkea kättään kohtuun.
Naisille ei tehdä joukkoseulontoja ultralla missään. Jos ultratutkimuksen haluaa, se pitää maksaa itse. Sen jälkeen naiselle tehdään ohutneulatutkimus ja paksuneulatutkimus, kun rinnasta otetaan näyte.