Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin kauheaa jos saapuu, vaikka kahville 5-15 minuuttia yli sovitun?

Vierailija
15.04.2022 |

Minä ainakin yritän lähteä ajoissa, mutta en vain pääse.
Kello tikittää liian nopeasti ja aina jossain kohtaa tajuan ajan "loppuneen" kesken.
Onko se niin hirveää?

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisistä on tullut näin nipottavia,onko kaikilla aina niin hirveä kiire.Ei kai kukaan voi minuutilleen järjestää yhtään mitään.Miten voisi voi olla kauhea katastrofi jos ovikello soi 2 minuuttia vailla tai vähän yli sovitun ajan.Mikä meitä ihmisiä vaivaa.Voi sopia tuttujen kanssa tapaamisajan esim.2 paikkeilla tai kyläillessä 2-3 välillä jne.eikä koskaan millään tarkalla kellonlyömällä.Ei tule kenellekkään paineita.

Itsekin ihmettelen sitä, että ihmiset katkaisevat ystävyyssuhteen viiden minuutin takia. Itse olen paikalla ajoissa tai tasan sovittuna ajankohtana, mutta en todellakaan revi pelihousujani tai laita välejä poikki, jos joku myöhästyy. Juon vaikka ensimmäisen kupin kahvia, selaan puhelinta, luen lehteä, katselen maisemia tai tilaan kaljan. Rauhoittukaa hyvät ihmiset!

ei nyt olekaan kyse yhdestä tai kahdesta myöhästymisestä vaan jatkuvasta.

se on piittaamattomuutta.

Pidättekö kirjaa ihmisten saapumisajoista vai treffaatteko näitä joka päivä? Miten voi edes muistaa kuka on saapunut milloinkin?

Ei mulla ole satoja ystäviä ja kavereita. Muistan ihan hyvin, jos jotain ystävääni tai kaveriani joutuu toistuvasti odottelemaan. Yleensä meillä on ystävien ja kavereiden kanssa tapana etukäteen sopia, millä bussilla kumpikin on tulossa. Esim kaverini kertoo, että hänen bussinsa on paikassa X klo 12:30 ja mä kerron, että mun bussini on siellä klo 12:15. Näin mä tiedän jo valmiiksi, että joudun odottamaan varttin (ja voin käydä vaikka apteekissa odotellessani) eikä kaverini ole silloin nk myöhässä vaan tulee juuri niinkuin oli sovittukin.

Vierailija
162/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisistä on tullut näin nipottavia,onko kaikilla aina niin hirveä kiire.Ei kai kukaan voi minuutilleen järjestää yhtään mitään.Miten voisi voi olla kauhea katastrofi jos ovikello soi 2 minuuttia vailla tai vähän yli sovitun ajan.Mikä meitä ihmisiä vaivaa.Voi sopia tuttujen kanssa tapaamisajan esim.2 paikkeilla tai kyläillessä 2-3 välillä jne.eikä koskaan millään tarkalla kellonlyömällä.Ei tule kenellekkään paineita.

Itsekin ihmettelen sitä, että ihmiset katkaisevat ystävyyssuhteen viiden minuutin takia. Itse olen paikalla ajoissa tai tasan sovittuna ajankohtana, mutta en todellakaan revi pelihousujani tai laita välejä poikki, jos joku myöhästyy. Juon vaikka ensimmäisen kupin kahvia, selaan puhelinta, luen lehteä, katselen maisemia tai tilaan kaljan. Rauhoittukaa hyvät ihmiset!

ei nyt olekaan kyse yhdestä tai kahdesta myöhästymisestä vaan jatkuvasta.

se on piittaamattomuutta.

Pidättekö kirjaa ihmisten saapumisajoista vai treffaatteko näitä joka päivä? Miten voi edes muistaa kuka on saapunut milloinkin?

Sen verran riepoo seisoskella jossain kahvilan ovella tyhjän panttina että kyllä sen muistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, näen kavereita yleensä illallisella ravintolassa. Meistä on kukin vuorollaan ollut myöhässä, tyypillisesti n. vartin. Ilmeisesti ollaan vähän rennompia tässä, kukaan ei ole koskaan ollut moksiskaan.

Minun kaveriporukka on onneksi fiksumpaa kuin ajanhallintaongelmaiset. Onnistutaan tulemaan paikalle sovittuun aikaan

Ei meillä ole ajanhallintaongelmaa, me ei vaan tehdä ongelmaa turhasta. Ei nipoteta.

Mitenköhän sinä muuten pärjäisit Etelä-Euroopassa, jossa tunninkin myöhästyminen on ok?

Hyvin. Maassa maan tavalla. Sinulla siinä on vielä opettelemista, ei minulla.

Vierailija
164/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sovittuun aikaan saapumisessa on vaikeaa?

Jos on esim.automatka kyseessä ,voi matkalla sattua jotain mikä viivästyttää,ei 15 min.silloin ole paljon.

Jokainen meistä tietää, että odottamattomia asioita voi sattua. Tässä ketjussa käsitellään kroonisia myöhästelijöitä, jotka eivät kunnioita toisen aikaa.

Kenellekään ei satu odottamattomia viivytyksiä jokaisen sovitun tapaamisen alla.

Vierailija
165/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin esimerkki myöhästelystä on, kun yks meidän ystävä myöhästyi vaimonsa hautajaisista. Hänen piti myös saada äitinsä hommattua sinne, mutta tuntia ennen hautajaisia rupes miettimään miten sais sen haettua. Arvatkaa kerkesikö?

Äitinsä hakeminen oli varmaan se ”odottamaton viivytys”, joka muiden pitää vain ymmärtää ”.

Vierailija
166/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parkkipaikkaa joutuu etsimään turussa puoli tuntia

Vierailija
167/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenien vuosien ystävyys ei tarvitse etikettejä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etiketin mukaan toisen kotiin mentäessä ei saa olla yhtään etuajassa.

Siis ihan kavereitten kesken joku etiketti,älä nyt viitsi,eihän tuollaista kukaan kestäisi,jotain minuuttipeliä.

Kyllä ainakin meidän kaveripiirissä ollaan kohteliaita toisilleen vaikka ei sen virallisemmasta yhteydestä olekaan kyse. Ihan normaaleja käytöstapoja.

Vierailija
168/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parkkipaikkaa joutuu etsimään turussa puoli tuntia

No sitten lähdetään se puoli tuntia aiemmin. Ei se sen vaikeampaa.

Vierailija
169/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei viitti tulla sovittuun aikaan kahville tai vastaavalle, oletan että ei ole kiinnostunut viettämään aikaa mun kanssa. Ei siinä mitään, ei vaan nähä sitten uudestaan. Eri juttu tietenkin, jos myöhästyjälle tapahtunut jotain tai ollut joku muu tärkeämpi juttu, mutta silti pitäisi ilmoittaa.

Vierailija
170/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut, että parempi olla sopimatta mitään näiden kellonkyttäjien kanssa. Jos on niin nipo, että joku 5 minuutin myöhästyminen saa repimään hiukset päästään, niin meillä tuskin on paljon muutakaan yhteistä. Miksi elämän pitäisi olla yhtä suorittamista? Eikö edes ystävyyssuhteissaan voisi ottaa vähän rennommin?

Normaalille ihmiselle ei ole suorittamista saapua sovittuun aikaan paikalle

Monella ihmisellä on ajanhallinnan ongelmia, jotka johtuvat heidän synnynnäisistä ominaisuuksistaan. He voivat suurella vaivalla olla ajoissa, usein siten että varaavat aivan ylimitoitetun määrän aikaan että eivät ole varmasti myöhässä. Tämä on suorittamista, ylimääräistä vaivannäköä. Et siis halua olla tällaisten "epänormaalien" ihmisten kanssa tekemisissä? Sinulle kelpaa vain neurotyypillisten seura?

Tällaisten vastausten takia en valitettavasti ihmettele, miksi neuroepätyypillisiin ihmisiin suhtaudutaan usein ennakkoluuloisesti. He eivät vaan "voi" mitään ajanhallinnan ongelmilleen, jatkuvalle myöhästelylle, sosiaaliselle töksöydelle, mitä näitä nyt onkaan. Kaikkien pitäisi vain ymmärtää heitä, vaikka käyttäytymis- ja toimintatapansa aiheuttaisivat kuinka paljon ylimääräistä vaivaa ja epämiellyttäviä tilanteita.

Kärjistin siis tuossa eivätkä kaikki neuroepätyypilliset todellakaan mene ominaisuuksiensa ja mahdollisten diagnoosien taakse piiloon. Mutta varsinkin täältä saa usein lukea kommentteja sellaisilta kirjoittajilta, joiden mielestä neuroepätyypillisyys ja neurokirjon diagnoosit ovat vapaalippu piittaamattomaan ja itsekeskeiseen käytökseen. "Kun mä en vaan voi sille mitään!"

Ammatillisena mielipiteenä sanon, että monet minuuttiaikataulua vaativat ovat myös nepsyjä - heille pienikin aikataulusta poikkeaminen on maata kaatava tapahtuma. 

Vierailija
171/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut, että parempi olla sopimatta mitään näiden kellonkyttäjien kanssa. Jos on niin nipo, että joku 5 minuutin myöhästyminen saa repimään hiukset päästään, niin meillä tuskin on paljon muutakaan yhteistä. Miksi elämän pitäisi olla yhtä suorittamista? Eikö edes ystävyyssuhteissaan voisi ottaa vähän rennommin?

Normaalille ihmiselle ei ole suorittamista saapua sovittuun aikaan paikalle

Monella ihmisellä on ajanhallinnan ongelmia, jotka johtuvat heidän synnynnäisistä ominaisuuksistaan. He voivat suurella vaivalla olla ajoissa, usein siten että varaavat aivan ylimitoitetun määrän aikaan että eivät ole varmasti myöhässä. Tämä on suorittamista, ylimääräistä vaivannäköä. Et siis halua olla tällaisten "epänormaalien" ihmisten kanssa tekemisissä? Sinulle kelpaa vain neurotyypillisten seura?

Tällaisten vastausten takia en valitettavasti ihmettele, miksi neuroepätyypillisiin ihmisiin suhtaudutaan usein ennakkoluuloisesti. He eivät vaan "voi" mitään ajanhallinnan ongelmilleen, jatkuvalle myöhästelylle, sosiaaliselle töksöydelle, mitä näitä nyt onkaan. Kaikkien pitäisi vain ymmärtää heitä, vaikka käyttäytymis- ja toimintatapansa aiheuttaisivat kuinka paljon ylimääräistä vaivaa ja epämiellyttäviä tilanteita.

Kärjistin siis tuossa eivätkä kaikki neuroepätyypilliset todellakaan mene ominaisuuksiensa ja mahdollisten diagnoosien taakse piiloon. Mutta varsinkin täältä saa usein lukea kommentteja sellaisilta kirjoittajilta, joiden mielestä neuroepätyypillisyys ja neurokirjon diagnoosit ovat vapaalippu piittaamattomaan ja itsekeskeiseen käytökseen. "Kun mä en vaan voi sille mitään!"

Mun äidistäni tuli 85v täytettyään krooninen myöhästelijä. Hän ei enää jotenkin tajua, että jos on sovittu tapaaminen klo 12:30, se tarkoittaa, että silloin ollaan paikalla eikä että silloin aletaan valmistautua lähtemään. Niinpä olen oppinut sopimaan äitini kanssa, että jos haluan tavata hänet klo 12:30, sovin tapaamisajaksi klo 12:00. Näin hän on klo 12:30 paikalla. 

Vierailija
172/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, näen kavereita yleensä illallisella ravintolassa. Meistä on kukin vuorollaan ollut myöhässä, tyypillisesti n. vartin. Ilmeisesti ollaan vähän rennompia tässä, kukaan ei ole koskaan ollut moksiskaan.

Minun kaveriporukka on onneksi fiksumpaa kuin ajanhallintaongelmaiset. Onnistutaan tulemaan paikalle sovittuun aikaan

Ei meillä ole ajanhallintaongelmaa, me ei vaan tehdä ongelmaa turhasta. Ei nipoteta.

Mitenköhän sinä muuten pärjäisit Etelä-Euroopassa, jossa tunninkin myöhästyminen on ok?

Mulla on meksikolainen miniä. Hän oli Suomeen muutettuaan ällistynyt, miten kauppa aukeaa tasan klo 7:00, jos se on kaupan aukeamisaika. Tai jos bussiaikataulun mukaan bussi on tietyllä pysäkillä klo 14:02, niin se jumankekka on siinä klo 14:02. Hän tykkää suomalaisten tyylistä ja on sanonut, että täällä on mahdollista suunnitella asioita, koska kaikki toimii. Meksikossa eletään hänen sanojensa mukaan ajallisesti  "vähän sinnepäin" ja se on useimmiten varsin tehotonta. Ei voi sopia samalle päivälle kahta asiaa, koska todennäköisesti ensimmäinen viivähtää niin pitkälle, ettei toista ehdi enää tekemään. 

Vierailija
173/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun miljoonakaupungissa ulkomailla, jossa matkat tapaamisiin on yleensä pitkiä ja junat ja metrot ovat usein myöhässä, mutta silti hyvin harvoin myöhästyn sovitusta tapaamisesta. Kun tiedän jo valmiiksi, että junien kanssa on usein ongelmia osaan varautua ja ottaa sen aikaisemman junan, jottei toisen tarvitse odottaa koska junani on myöhässä. Jos juna saapuu ajallaan ja jää hieman ylimääräistä aikaa niin katselen vaikka sitten lähiseudun kauppoja kunnes on sen tapaamisen aika.

Samoin, tosin täällä hyväksyn myös vartin myöhästymisen sen kummempia stressaamatta, koska metroissa on niin usein jotain häikkää eikö siellä tunnelissa kököttäessä ole läheskään aina verkkoa että voisi ilmoittaa myöhästymisestä.

Krooniset myöhästyjät ovat kuitenkin todella epäkohteliaita ja useimmiten itsekeskeisiä omaan napaansa tuijottajia.

Vierailija
174/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 min on vielä ok. 15min vähän.... hmm...

Mulla on kaveri joka on aina myöhässä. 

Kerran tein hänelle saman tempun. Olin tunnin myöhässä. Saavuin paikalle ja kaveria ei missään. Kun pistin viestiä (oletin että hän oli kyllästynyt odottamaan) vastaus oli: "Hei joo oon siellä itekin vasta kohta. Oli täs vähän muuta."

Todella epäkohteliasta.

Tää kuulostaa ihan meidän kaveriporukan touhulta. Ei ole ärsyttävää, eikä epäkohteliasta, vaan just hyvä, et saa tulla rennosti miten kerkiää. Se, joka on ensin, hengailee ihan rauhassa siellä. Sovitaan siis vain suurinpiirtein aika ja toki koodaillaan välissä, että missä vaiheessa kukakin on. Esim. ”nyt lähdin bussiin” jne.

Hirveetä nillittämistä, että vapaa-ajallakin pitäis olla minuuttiaikataulu ja jos vähänkin myöhästyy, ni heti tulis sanomista. Eri asia jos on joku syy sille minuuttiaikataululle (pöytävaraus, laiva lähtee tms.). Silloin taas mennään usein jo paljon aiemmin hengailemaan lähistölle, ettei tule se kiire.

Vierailija
175/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan se ja sama, jos joku on myöhässä, minä en odottele. Se 15 min kahvilta myöhästyvä kohtaa minut kyllä kahvilassa, mutta olen jo lähdössä, kahvit on juotu ja toivotan hänelle kivaa päivänjatkoa ihan selittelemättä mitään. Turha huudella perään, että me sovittiin jotain. Jos aikataulut ei sovi, niin sitten ne ei sovi eikä se ole kenekään vika.

Vierailija
176/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni myöhästyi monesti tunninkin.  Kävi liian raskaaksi minulle, koska vihaan odottamista. Emme ole enää ystäviä.

Vierailija
177/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran tein hänelle saman tempun. Olin tunnin myöhässä. Saavuin paikalle ja kaveria ei missään. Kun pistin viestiä (oletin että hän oli kyllästynyt odottamaan) vastaus oli: "Hei joo oon siellä itekin vasta kohta. Oli täs vähän muuta."

Todella epäkohteliasta.

Tää kuulostaa ihan meidän kaveriporukan touhulta. Ei ole ärsyttävää, eikä epäkohteliasta, vaan just hyvä, et saa tulla rennosti miten kerkiää. Se, joka on ensin, hengailee ihan rauhassa siellä. Sovitaan siis vain suurinpiirtein aika ja toki koodaillaan välissä, että missä vaiheessa kukakin on. Esim. ”nyt lähdin bussiin” jne.

Hirveetä nillittämistä, että vapaa-ajallakin pitäis olla minuuttiaikataulu ja jos vähänkin myöhästyy, ni heti tulis sanomista. Eri asia jos on joku syy sille minuuttiaikataululle (pöytävaraus, laiva lähtee tms.). Silloin taas mennään usein jo paljon aiemmin hengailemaan lähistölle, ettei tule se kiire.

Meillä sama. Usein käy niin, että yksikään ei tule paikalle, koska kukaan ei ilmoita, että on jo bussissa. Odotellaan kotona tai käydään välillä kaupassa katsellen päivityksiä, että "just kohta olen valmis". Kiva seurata viiden ihmisen touhuja, kun joku kertoo "käy vielä pikapikaa Ärrällä" tai "sisko soitti, en vielä päässyt lähtemään" tai "mun pitää vielä hakea yx paketti äidiltä", koska me otetaan todella rennosti. Kun on kulunut joku tunti sovitusta tapaamisajasta, alkaa tulla viestejä "sorry, en nyt enää ehdi" tai "meillä on saunavuoro tunnin päästä, ei kannata enää lähteä".

Vierailija
178/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella epäkohteliasta.

Meillä sama. Usein käy niin, että yksikään ei tule paikalle, koska kukaan ei ilmoita, että on jo bussissa. Odotellaan kotona tai käydään välillä kaupassa katsellen päivityksiä, että "just kohta olen valmis". Kiva seurata viiden ihmisen touhuja, kun joku kertoo "käy vielä pikapikaa Ärrällä" tai "sisko soitti, en vielä päässyt lähtemään" tai "mun pitää vielä hakea yx paketti äidiltä", koska me otetaan todella rennosti. Kun on kulunut joku tunti sovitusta tapaamisajasta, alkaa tulla viestejä "sorry, en nyt enää ehdi" tai "meillä on saunavuoro tunnin päästä, ei kannata enää lähteä".

No ei ole kyllä koskaan kukaan perunut viime tingassa. Eikä ole myöskään kellään muita menoja illalle, vaan tietysti on varattu koko ilta ystäville ja kaikki tulee. Mutta sillä, että joku kerkes keskustaan klo17, seuraava 17:15 (jos kaks näin lähellä toisiaan, todennäköisesti ensin tullut odottelee toisena tulevan kulkuneuvon saapumisen ja menevät yhdessä), sitten joku tulee 17:45 ja neljäs klo18. Iltaa istutaan pitkälle yöhön. Ei ole minuuteista kiinni, miten päästiin aloittamaan.

Kaikki pikkulasten äitejä, joille on juhlaa saada vaikka odottaa kaveria omassa rauhassa ravintolassa, kunhan vaan pääsee kotoa välillä :D

Mut en ymmärrä, että joku lähtisi menemään, jos toinen ei ole 5min sisään paikalla. Hirveän vaativalta ihmiseltä kuulostaa sellainen. Kyse ei ole työtapaamisesta, vaan rennosta kavereiden tapaamisesta.

Vierailija
179/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti kai se, että saapumisajassa pitäisi huomioida kokonaistilanne. Esim. onko toisella muu meno heti perään vai onko koko ilta aikaa.

Itseäni ei niinkään häiritsisi, jos joku tulee vaikka 15min myöhässä, mutta se on epäkohteliasta, että perillä selviää, ettei toinen ole varannut kuin vaikka tunnin aikaa minulle ja pitää pian poistua. Sellaisesta toisesta menosta/lyhyestä aikaikkunasta pitäisi kertoa etukäteen.

Ja sitten on se nyt ihan eri asia myöhästyä muutaman minuutin kuin vaikka kaksi tuntia. Tässä ketjussa nämä tuntuu menevän samaan laariin (”kaveri 5min myöhässä, kostan ja tulen 2h myöhässä”).

Kolmanneksi se, että jos myöhästyy, ilmoittaa siitä. Tällöin odottaja voi vaikka käydä hoitamassa jonkun oman asiansa siinä välissä tai mennä vaikka kävelemään lähiympäristöön, jos ei halu mennä yksin ravintolaan tms. Itse en kyllä näe mitään ongelmaa siinä, että menen jo ravintolaan ja tilaan jo alkudrinksut muillekin.

Vierailija
180/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti kai se, että saapumisajassa pitäisi huomioida kokonaistilanne. Esim. onko toisella muu meno heti perään vai onko koko ilta aikaa.

Itseäni ei niinkään häiritsisi, jos joku tulee vaikka 15min myöhässä, mutta se on epäkohteliasta, että perillä selviää, ettei toinen ole varannut kuin vaikka tunnin aikaa minulle ja pitää pian poistua. Sellaisesta toisesta menosta/lyhyestä aikaikkunasta pitäisi kertoa etukäteen.

Ja sitten on se nyt ihan eri asia myöhästyä muutaman minuutin kuin vaikka kaksi tuntia. Tässä ketjussa nämä tuntuu menevän samaan laariin (”kaveri 5min myöhässä, kostan ja tulen 2h myöhässä”).

Kolmanneksi se, että jos myöhästyy, ilmoittaa siitä. Tällöin odottaja voi vaikka käydä hoitamassa jonkun oman asiansa siinä välissä tai mennä vaikka kävelemään lähiympäristöön, jos ei halu mennä yksin ravintolaan tms. Itse en kyllä näe mitään ongelmaa siinä, että menen jo ravintolaan ja tilaan jo alkudrinksut muillekin.

Hahaha, itse olen sellainen nipottaja, että kun olen tilannut alkudrinkit kaikille, juonut omani, seuraavankin, josta oli jäät jo sulaneet, ja kolmannenkin, joka oli jo lämmin, ja nälkäkin olis, kun ei se maha pelkällä nesteellä täyty, niin joo, siinä vaiheessa kun tulee ensimmäinen puhelu ”mä lähden ihan kohta”, niin joo, ei tunnu kivalta. Varsinkin kun joudun maksamaan ne kaikki 5 alkudrinkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan