Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin kauheaa jos saapuu, vaikka kahville 5-15 minuuttia yli sovitun?

Vierailija
15.04.2022 |

Minä ainakin yritän lähteä ajoissa, mutta en vain pääse.
Kello tikittää liian nopeasti ja aina jossain kohtaa tajuan ajan "loppuneen" kesken.
Onko se niin hirveää?

Kommentit (199)

Vierailija
121/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä olemaan aina ajoissa jos päätän niin. Se vaatii kuitenkin minulta enemmän kuin keskivertoihmiseltä. Tiedän sen, koska olen muuten luonteeltani tunnollinen ja muut huomioon ottava, enemmänkin kuin moni helposti aikatauluja noudattava. Kavereiden kanssa matkustaessa olen aina se, jolla menee lähdössä pisimpään. Koska he näkevät ihan itse että lähteminen on minulle hidasta eikä pelkkää epäkunnioitusta he ovat ymmärtäväisempiä kuin täällä päivystävät palstaänkyrät.

Mitä hittoa nyt taas? Vaikka sulta menis valmistautumiseen kaksi päivää, niin sitten vain aloitat valmistautumisen kaksi päivää ennakkoon. Jos menee kaksi ja puoli, sitten aloitat valmistautumisen kaksi ja puoli päivää ennakkoon.

Jos et siihen kykene, älä sovi ikinä mitään. Mätäne kotiisi.

Vierailija
122/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää aina nämä, jotka ehdottavat, että myöhästyjälle pitää ilmoittaa eri aikataulu tai tehdä jotain muita temppuja, jotta myöhästyä olisi ajoissa. Minkä takia asian järjestäminen on sen vastuulla, joka on ajoissa!?! Helvetinmoista pelleilyä, johon minä en ainakaan lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, näen kavereita yleensä illallisella ravintolassa. Meistä on kukin vuorollaan ollut myöhässä, tyypillisesti n. vartin. Ilmeisesti ollaan vähän rennompia tässä, kukaan ei ole koskaan ollut moksiskaan.

Vierailija
124/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuajassa olevat vasta ovatkin ärsyttäviä.

Miten ihmeessä se voi ärsyttää jos et itse ole etuajassa paikalla etkä näin ollen tiedä toisen olleen etuajassa?

Vierailija
125/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Ulkona kadunkulmassa toisen seisottaminen enemmän kuin muutaman minuutin ei ole ok. Jossain baarissa voi hyvin odottaa 10-15 min. Kotonaan sen vartin. Törpöintä on tulla toisen luo kylään etuajassa.

Vierailija
126/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä se voi ärsyttää jos et itse ole etuajassa paikalla etkä näin ollen tiedä toisen olleen etuajassa?

Varmaan, koska he sanovat myöhästelijälle, että sä oot myöhässä.

Vierailija
127/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tarkoitti niitä moukkia jotka pöllähtää toisen kotiin etuajassa. Se on paljon pahempi kuin pieni myöhästyminen.

Vierailija
128/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, koska he sanovat myöhästelijälle, että sä oot myöhässä.

Ja miten siitä voisi päätellä, että he ovat olleet etuajassa?

Vierailija
129/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan toisen kotiin mentäessä ei saa olla yhtään etuajassa.

Vierailija
130/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tuskin on näiden ikuiseen myöhästelijöiden kohdalla pelkoa.

Vierailija
131/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, näen kavereita yleensä illallisella ravintolassa. Meistä on kukin vuorollaan ollut myöhässä, tyypillisesti n. vartin. Ilmeisesti ollaan vähän rennompia tässä, kukaan ei ole koskaan ollut moksiskaan.

Korreloikohan tämä jotenkin siihen millaista työtä tekee? Meillä on kaikilla liukuvat työajat eikä mitään minuuttiaikatauluja. Tehdään töitä omaan tahtiin, harvoin mitään tapaamisiakaan.

Eräs asiakaspalvelutyössä oleva taas oli minuutin tarkka kaikessa vapaa-ajallakin.

Vierailija
132/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä tuskin on näiden ikuiseen myöhästelijöiden kohdalla pelkoa.

No sittenhän heitä kannattaakin kutsua vain kotiinsa 😀

Vierailija
133/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveriporukka on onneksi fiksumpaa kuin ajanhallintaongelmaiset. Onnistutaan tulemaan paikalle sovittuun aikaan

Vierailija
134/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varsinaisesti mikään, mutta aika loppuu vain kesken. En voi sille mitään.

Ap

Myöhästytkö joka päivä töistäkin vartin?

Mitäs jos aloittaisit valmistautumisen jo edellisenä päivänä? Päättäisit mitä laitat päälle, katsot bussin, pakkaat laukun...

Jos olisin tuttavasi ap, niin jo yhden myöhästymisen takia tekisin kanssasi oharit. Kas kun” aika loppui kesken ” minuutit kuluivat nopeasti ja sit tuli tärkeämpää menoa.

Vierailija
135/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi mun kaveripiirissä ei olla tuollaisia. Me kutsutaan kotiinkin tyyliin "kolmen-neljän maissa" tai "kuuden jälkeen". Baarissa tai ravintolassa 10-15 min myöhästyminen on täysin ok.

Mut lika barn leka bäst tässäkin. Ymmärrän että säntillisempää ärsyttäisi.

Vierailija
136/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kaveriporukka on onneksi fiksumpaa kuin ajanhallintaongelmaiset. Onnistutaan tulemaan paikalle sovittuun aikaan

Ei meillä ole ajanhallintaongelmaa, me ei vaan tehdä ongelmaa turhasta. Ei nipoteta.

Mitenköhän sinä muuten pärjäisit Etelä-Euroopassa, jossa tunninkin myöhästyminen on ok?

Vierailija
137/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. akateeminen vartti jää monelle päälle yliopistovuosienkin jälkeen. Ehkä tuo liittyy koulutukseen?

Vierailija
138/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5min on vielä ymmärrettävää, vartti ei. Riippuu myös siitä, myöhesteletkö usein vai äärimmäisen harvoin.

Itse en sulata jatkuvaa myöhästelyä, ja siksi olen muutamirn kohdalla todennut, että odotan korkeintaan 10min ja lähden.

Enempää en odota, ja se on sinun häpeäsi jos et millään pysty tapaamisiin lähtemään tarpeeksi ajoissa.

Vierailija
139/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-15 minuuttia on kohteliasta olla myöhässä, jos olet menossa toisen kotiin. Paitsi jos tunnet ihmisen ja tiedät, että hän tykkää että olet mieluummin 5 minuuttia ajoissa kuin myöhässä.

Jos tapaatte kahvilassa ja olet aina tuon 15 min myöhässä, se on jo epäkohteliasta, ellei sitten toinen ole samanlainen. Viisi minuuttia ei pitäisi ketään haitata, sen verran saattaa bussi tai junakin myöhästyä

Vierailija
140/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korreloikohan tämä jotenkin siihen millaista työtä tekee? Meillä on kaikilla liukuvat työajat eikä mitään minuuttiaikatauluja. Tehdään töitä omaan tahtiin, harvoin mitään tapaamisiakaan.

Eräs asiakaspalvelutyössä oleva taas oli minuutin tarkka kaikessa vapaa-ajallakin.

Ei. Mulla on liukuva työaika ja olen tapaamisissa pari minuuttia etuajassa. Johtuu varmaan enempi siitä että olen kasvanut aikana ennen kännyköitä, jolloin bussiaikatauluja ei näe lennossa ja kaverille ei voi ilmoittaa myöhästyvönsä. Musta on vain noloa jos ei osaa sovittaa kulkemisiaan aikatauluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan