Ajatelkaa mitä sanotte masentuneelle
Joku teidän tölväisy tai kritiikki saattaa laittaa masentuneen tekemään viimeisen ratkaisun. Ajatelkaa sitä
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on kuitenkin ihan itse vastuussa teoistaan.
Niin myös se tölväisijä! Ja itse nää tölväisijät ei kestä mitään mitä sanotaan heitä vastaan
Ap
Päivän aikana tapaa paljon ihmisiä. Ei voi tietää , kuka on masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin myös se tölväisijä! Ja itse nää tölväisijät ei kestä mitään mitä sanotaan heitä vastaan
Ap
Joopa joo taas. Anna olla ja keksi itsellesi jotain tekemistä tuon turhanpäiväisen kiukuttelun ja teiniangstailun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä kohtaan voi olla ihan myös ihmisiksi. Ei ole mikään pakko tölviä muita.
Masentunut on ihan itse vastuussa omista tunteistaan ja reaktioistaan toisten sanomisiin. Kukaan ei ole ajatustenlukija eikä kenelläkään velvollisuutta mihinkään masentuneen "mielistelyyn".
Vierailija kirjoitti:
Mä puhun nyt lähinnä masentuneen lähipiiristä tai ihmisistä jotka tietää masennuksesta. En ventovieraista. Mutta kaikille kuuluu käytöstavat ja kukaan ei ole toista parempi
Ap
Kannattaa kirjoittaa aina kommentteihin, että on masentunut, niin saa erikoiskohtelun.
Ne käytöstavat koskevat myös sitä masentunutta. Ei se masennus ole mikään vapaudu vastuusta -kortti.
Vierailija kirjoitti:
Nää tölväisijät pitää itseään parempina ihmisinä.
Ap
Missä päin suomea käytetään sanaa tölväistä?
Vierailija kirjoitti:
Ne käytöstavat koskevat myös sitä masentunutta. Ei se masennus ole mikään vapaudu vastuusta -kortti.
Yleensä masentuneet on niitä kilttejä ja kiusattuja. Pitää kaiken sisällään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa vaikka siihen "masentunut" itse kovasti uskookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa vaikka siihen "masentunut" itse kovasti uskookin.
Mutta onko kukaan toista parempi ihminen?
Ap
Apn kannattaa katsoa peiliin. Tiedostaa oma osuuntensa tilanteenseensa. Ja lopettaa syyttävän sormen kääntäminen itsestä poispäin.
Se masentunut nyt voi ottaa itseensä ihan mistä sanomisesta tahansa ja pitää normaalejakin sanomisia "tölväisynä". Se on silloin tämän ihan oma syy, jos jostain kommentista mielensä pahoittaa, turha siitä mielensä pahoittamisesta on ketään muuta syyttää. Ei toisten tarvitse ruveta varomaan masentuneen vuoksi ihan normaalia kanssakäymistä ja kävellä kuin munankuorilla, ettei vaan sanoisi mitään "väärin". Katse nyt sinne peiliin ap ja opettele sitä itsereflektiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta onko kukaan toista parempi ihminen?
Ap
Sitä voit kysyä itseltäsi.