Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemusta kellään uskovalla, joka olisi ottanut avioeron?

Vierailija
15.04.2022 |

Kun Raamatussa sanotaan, että Jumala tuomitsee avionrikkojat, niin onko jotain kauheaa tapahtunut eron jälkeen?

Jättääkö Jumala eron ottaneen ihmisen?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kristinuskon ydinongelma on juuri vanhan ja uuden testamentin välillä. vanha testamentti pohjautuu tooraan kun uusi testamentti on kirjoitettu yli tuhat vuotta myöhemmin ja sen teki öö? kreikkalaiset kristityt?

Ei ole. Vanha testamentti on juutalaisten lakikirja. Kristittyjä sitoo uusi liitto, ei vanha, ja sen vuoksi vain Uusi Testamentti. He eivät ole lainkaan Vanhan Testamentin säädösten alaisia. (Silmä silmästä, ruokakiellot, ympärileikkaus, jne.)

Vierailija
82/84 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kristinuskon ydinongelma on juuri vanhan ja uuden testamentin välillä. vanha testamentti pohjautuu tooraan kun uusi testamentti on kirjoitettu yli tuhat vuotta myöhemmin ja sen teki öö? kreikkalaiset kristityt?

Ei ole. Vanha testamentti on juutalaisten lakikirja. Kristittyjä sitoo uusi liitto, ei vanha, ja sen vuoksi vain Uusi Testamentti. He eivät ole lainkaan Vanhan Testamentin säädösten alaisia. (Silmä silmästä, ruokakiellot, ympärileikkaus, jne.)

asia ei ole noin yksioikoinen. itse jeesus sanoi ettei tullut kumoamaan vanhoja lakeja. hän oli juutalainen rabbi ja profeetta.

lisäksi toora ei ole laki kirja itsessään vaan ensimmäinen osa. lisäksi on tullut lukuisia tarkennuksia (talmud) myöhemmin selvittämään epäselvyyksiä mitä taas kristityt ei ole tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin nuorena solmitusta liitosta jo ennen kuin tulin uskoon. Uskoon tultuani kipuilin sitten asian kanssa ja yhtenä päivänä jopa soitin ex-miehelle sillä mielellä, että täytyyhän sitä yhteenpalaamista edes ehdottaa. Ehkä tuossakin joku Jumalan johdatus oli, kun juuri samana päivänä oli lehdessä hänen kihlajaisilmoitus ja hän luuli minun soittavan onnitellakseen. Selkisi ainakin minulle, että ei ollut enää yhteenpalaaminen mahdollista.

Kun myöhemmin löysin miehen, jonka kanssa halusin solmia avioliiton, seurakuntani pastori oli jyrkästi tätä vastaan - raamatun perusteella tietenkin. Menin kuitenkin naimisiin. Vuosia myöhemmin, kun googlettelin tätä pastoria, kävi ilmi että tämä neljän lapsen isä oli eronnut pitkästä liitosta ja mennyt uusiin naimisiin.

Raamatun ohjeiden kohdalla on hyvin helppo olla jyrkkä niin kauan, kunnes tilanne osuu omalle kohdalle. Minä olin pitkän kipuilun jälkeen hyväksynyt sen, että tuomioni on olla sinkkuna hautaan saakka ja olin hyvin onnellinen Jeesukseni kanssa. Sitten tapasin mieheni ja menimme naimisiin, enkä ole koskaan tätä avioliittoa syntinä pitänyt.

Vierailija
84/84 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio mennä enää ikinä naimisiin, haluan vain olla yksin. Lopunelämäni...mutta silti tiedän että Jumala vihaa mua tämän takia, että aion erota.

Jumala ei vihaa sinua. Sinä olet Jumalan rakas lapsi, eikä Jumala hylkää sinua koskaan. Äläkä ikinä usko, jos joku ihminen yrittää sinulle muuta väittää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi