Pääsiäinen mökillä, jossa ei vettä
Miesystävällä on mökki noin 3,5 tunnin ajomatkan päässä, jonne halusi lähteä koko pääsiäiseksi. Ajatus oli, että mökille saadaan vedet pumpulla järvestä ja että lähden mukaan heti kun oma lapsiviikkoni päättyy.
Ensimmäinen suutahdus tuli, kun kerroin
miehelle, etten voi lähteä heti torstai-iltapäivänä: olin kiinni töissä ja lapsetkin ovat minulla pe-iltaan saakka. Kuulemma ”ei kannata sitten lähteä ollenkaan”, jos ei olla perillä 4 yötä (2-3 yötä ei riitä). Niinpä sovittiin, että hän lähtee edeltä yksin ja minä tulen junalla perästä.
Eilen tuli tieto, että mökillä ei olekaan juoksevaa vettä. Mies ei jostain syystä saa viritettyä pumppua. Järvi on jäässä, avantoa ei voi tehdä. Joten ainoa käyttövesi on purosta saavein kannettu vesi.
Noh, siinä ei juuri peseydytä. Palju piti olla, mutta sitä ei saadakaan kuntoon.
Lähtisittekö 2-3 yöksi tuonne vai jäisittekö kotiin silläkin uhalla, että mies suuttuu? Mökillä ei juuri mitään tekemistä, viimeiset 500 m
pitää talsia polveen ulottuvassa umpihangessa ja ruoka on se, mitä nuotiolla paistetaan. Lisäksi itselläni on menkat. Pitäisi päästä peseytymään kunnolla.
Mökissä on kylmä - viimeksi nukuin pipo päässä.
Olenko vain hemmoteltu kaupunkilaistyttö, vai meneekö teidänkin mielestä vähän turhan extremiksi?
Kaupungissa olisi siivottu, pääsiäistä varten laitettu koti, ruokaa ja viiniä. Tosin sitten olisin yksin, koska lapset lähtevät isälleen.
Mökillä en viitsisi edes ottaa muutamaa lasia viiniä. Miehellä kun on tapa syyttää minua, että haastan hänelle riitaa, jos otan vähänkään viiniä. Se ei pidä paikkaansa: en haasta riitaa, jos joskus olen eri mieltä. On helppo alkaa vedota ”känniseen riidanhaastamiseen” jos on saman viikonlopun aikana ottanut lasillisenkin.
Mietin, että onko mies ylipäätänsä oikea, jos kaikkea pitää kontrolloida ja kaikesta päättää. Joustaa ei voi tippaakaan - kuten tuo päätös, että ollaan 4 yötä tai ei ollenkaan.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Eli ap ottaa mukaan kairan, pulkan. Pulkka niitä vesipulloja varten. Mitä muuta?
Mites hiilet ja hiiligrilli? Nekin menisi pulkassa. Vauvapyyhkeet, pipo, villasukat.
Ap! Ostatte sen oikean pumpun ja kaksi pulkkaa tai ahkiota. Niihin lastaa vaikka mitä.
Paljonko se pumppu painaa jos sen hankkisit. Sen pumpun voi kuule ihan ostaa nainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hihhii, aika lähelle meidän mökkiä.
Kaahlattiin sisälle kylmään mökkiin. Mutta sillä erotuksella, että vettä tulee talon sisään yhdestä pisteestä (pitää lämmittää padassa) ja kamina lämmittää nopsaan ensin yhden huoneen ja loputkin seuraavaan päivään mennessä. Tulen teko, puidenkanto ja vesien lämmitys edellyttää molempien aherrusta. Olen se, joka toimii usein iltaisin ja öisin "kipinämikkona" ja mies taas lämmittää heti aamuyön tunteina lisää. Ulkovessa.
Ja silti, edelleen kymmenien vuosien jälkeen tämä on hauskaa ja oudolla tavalla piristävää. Voitaisiin mennä hotelliin tai ostaa moderni mökki. Ja voihan niin joskus tapahtuakin. Nyt tämä on ok.
Ymmärrän, että joku nauttii tästä. Minulla kuitenkn on ollut pitkä ja raskas työviikko (12-14 h päiviä, muutaman tunnin öitä, päälle lastenhoitoa) ja tuleva viikko samanlainen. Kaipaisin ihan vaan lepoa, en sitä, että kaikkeni antaneena menen ja raadan lisää. Mutta villakoiran ydin ei ole siinä, ettenkö mökille voisi miehen mieliksi mennä. Koen vaan, että hän aina päättää, eikä tee mitään myönnytyksiä suuntaani. Jaksanko itsekään sitten tehdä niitä tällaisen tyypin takia?
Ja miksikö en lähde? Koska ex-liitossani en saanut exältäni mitään rakkautta. Nykyisessä suhteessa on tunnetta. Lapseni pitävät miehestä kovasti. Ovat jo kerran joutuneet pettymään, en halua viedä heiltä heille tärkeää ihmistä. Tällä myös mies kiristää (”Jos lähdet, niin lapset ei enää koskaan näe mua ja koiraa. Teetkö heidät sillä onnelliseksi?”) Eli tavallaan kärvistelen lasten takia. Lähdin ex-liitosta ja nytkö sitten taas aiheuttaisin lapsille surua?
Mitä raatamista siellä on, kun mökkiä ei voi lämmittää eli ei tarvitse kantaa puita ja vettä ei tarvitse kantaa, kun avantoa ei voi tehdä? Mitä siellä siis tehdään ja raadetaan?
Avaatko ap vähän.Jotta siellä viihtyisi, niin toki pitäisi raataa: kantaa vesiä, siivota paskaisia paikkoja. Suomalaisille on niin ylvästä, että päästään vaatimattomiin oloihin. Minä ei nauti paskasta, kylmästä ja epäviihtyisästä, repsottavasta mökistä. Edelleen toistan: mökki ei ole minun, eikä minulla ole päätäntävaltaa. Ja joka kerta kun sinne mennään, on mies ensimmäisen vuorokauden huonolla tuulella ja raivoaa toimimattomista asioista. Ja jotenkin minä taas siihenkin syyllinen. Toinen on, että mies, joka asuu metsämökissä päiviä peseytymättä - mahtaako olla himottava kohde. Huono hygienia ällöttää.
Eli siis miehesi menee "mökille" aiemmin, mutta ei siivoa vaan odottaa että sinä tulet siivoamaan? Nukutteko te siis saunassa, kun siellä on ainoa lämmönlähde?
Erikoinen ratkaisu. Miksi harkitset sinne menemistä, kun koet paikan vastenmieliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap ottaa mukaan kairan, pulkan. Pulkka niitä vesipulloja varten. Mitä muuta?
Mites hiilet ja hiiligrilli? Nekin menisi pulkassa. Vauvapyyhkeet, pipo, villasukat.Ap! Ostatte sen oikean pumpun ja kaksi pulkkaa tai ahkiota. Niihin lastaa vaikka mitä.
Paljonko se pumppu painaa jos sen hankkisit. Sen pumpun voi kuule ihan ostaa nainenkin.
Varmasti voi. Mutta mulla ei ole harmainta aavistusta millainen sen tulee olla. Aika hakuammuntaa on. Ja sitä raahaan junassa?
Kysytääs näin: onko ap olemassa yhtään HYVÄÄ syytä miksi menisit sinne mökille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaahlattiin sisälle kylmään mökkiin. Mutta sillä erotuksella, että vettä tulee talon sisään yhdestä pisteestä (pitää lämmittää padassa) ja kamina lämmittää nopsaan ensin yhden huoneen ja loputkin seuraavaan päivään mennessä. Tulen teko, puidenkanto ja vesien lämmitys edellyttää molempien aherrusta. Olen se, joka toimii usein iltaisin ja öisin "kipinämikkona" ja mies taas lämmittää heti aamuyön tunteina lisää. Ulkovessa.
Ja silti, edelleen kymmenien vuosien jälkeen tämä on hauskaa ja oudolla tavalla piristävää. Voitaisiin mennä hotelliin tai ostaa moderni mökki. Ja voihan niin joskus tapahtuakin. Nyt tämä on ok.
Ymmärrän, että joku nauttii tästä. Minulla kuitenkn on ollut pitkä ja raskas työviikko (12-14 h päiviä, muutaman tunnin öitä, päälle lastenhoitoa) ja tuleva viikko samanlainen. Kaipaisin ihan vaan lepoa, en sitä, että kaikkeni antaneena menen ja raadan lisää. Mutta villakoiran ydin ei ole siinä, ettenkö mökille voisi miehen mieliksi mennä. Koen vaan, että hän aina päättää, eikä tee mitään myönnytyksiä suuntaani. Jaksanko itsekään sitten tehdä niitä tällaisen tyypin takia?
Ja miksikö en lähde? Koska ex-liitossani en saanut exältäni mitään rakkautta. Nykyisessä suhteessa on tunnetta. Lapseni pitävät miehestä kovasti. Ovat jo kerran joutuneet pettymään, en halua viedä heiltä heille tärkeää ihmistä. Tällä myös mies kiristää (”Jos lähdet, niin lapset ei enää koskaan näe mua ja koiraa. Teetkö heidät sillä onnelliseksi?”) Eli tavallaan kärvistelen lasten takia. Lähdin ex-liitosta ja nytkö sitten taas aiheuttaisin lapsille surua?
Mitä raatamista siellä on, kun mökkiä ei voi lämmittää eli ei tarvitse kantaa puita ja vettä ei tarvitse kantaa, kun avantoa ei voi tehdä? Mitä siellä siis tehdään ja raadetaan?
Avaatko ap vähän.Jotta siellä viihtyisi, niin toki pitäisi raataa: kantaa vesiä, siivota paskaisia paikkoja. Suomalaisille on niin ylvästä, että päästään vaatimattomiin oloihin. Minä ei nauti paskasta, kylmästä ja epäviihtyisästä, repsottavasta mökistä. Edelleen toistan: mökki ei ole minun, eikä minulla ole päätäntävaltaa. Ja joka kerta kun sinne mennään, on mies ensimmäisen vuorokauden huonolla tuulella ja raivoaa toimimattomista asioista. Ja jotenkin minä taas siihenkin syyllinen. Toinen on, että mies, joka asuu metsämökissä päiviä peseytymättä - mahtaako olla himottava kohde. Huono hygienia ällöttää.
Eli siis miehesi menee "mökille" aiemmin, mutta ei siivoa vaan odottaa että sinä tulet siivoamaan? Nukutteko te siis saunassa, kun siellä on ainoa lämmönlähde?
Erikoinen ratkaisu. Miksi harkitset sinne menemistä, kun koet paikan vastenmieliseksi?
Ei ole aiemminkaan siivonnut. Ei mökillä tai kämpillään. En jaksa uskoa, että ihme tapahtuisi nytkään. Ja minä siivoan kotonani tarpeeksi omia ja lasten jälkiä. Tehtäväni ei ole mennä siivoomaan jonkun tumpelon vanhanpojan tiluksia vuosien paskalta. Mökkiä käyttää koko miehen suku. Miksi mun tehtävä se on siivota?
2 ohjetta ap:lle:
-ole pääsiäinen kotona, pääset helpommalla
-etsi uusi mies, pääset helpommalla kun skarppaa henkilövalinnassa
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy, jonka keksin on sovun säilyminen. Viimeiset viikot on olleet rankkoja. En jaksa tähän päälle mitään riitelyä. Helpompi varmaan vaan kärsiä pari päivää.
Jotenkin tuntuu ettei teillä kekseliäisyys ja keskustelu ei suju. Ei tarvitse kuitenkaan metsää pitkin kävellä vaan on auraamaton tie. Ihmiset kyllä auttaa sen pumppuasian kanssa kun osaa kysyä apua. Itselläni ei ole mökkiä niin en noista tiedä mutta työkalut kaikki hankkinut itse koska miehen työkalut on mitä on vaikka joukossa on hyviäkin. Ihan sama kenen se mökki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ratkaisu. Miksi harkitset sinne menemistä, kun koet paikan vastenmieliseksi?Ei ole aiemminkaan siivonnut. Ei mökillä tai kämpillään. En jaksa uskoa, että ihme tapahtuisi nytkään. Ja minä siivoan kotonani tarpeeksi omia ja lasten jälkiä. Tehtäväni ei ole mennä siivoomaan jonkun tumpelon vanhanpojan tiluksia vuosien paskalta. Mökkiä käyttää koko miehen suku. Miksi mun tehtävä se on siivota?
Niin miksi se sun tehtävä on siivota? Koska olet näköjään niin päättänyt. Voisit avata vaikka suusi ja sanoa miehellesi, että siivoathan kun olet siellä ensimmäisenä. Sitä vielä, että nukutteko te siis saunassa, kun näillä keleillä ei oikein ulkolämpötilassa pysty nukkumaan.
Ihmettelen kovasti ruikutustasi ja siksi oletkin trolli. Normaali ihminen ei mene mökille, mitä ei pysty lämmittämään talvella.
Mihin se pumppu tulee niin yritetään auttaa sua.
Ap kirjoittanut pääsiäisprovoaan koko aamupäivän.
Vierailija kirjoitti:
Mihin se pumppu tulee niin yritetään auttaa sua.
Pippelin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy, jonka keksin on sovun säilyminen. Viimeiset viikot on olleet rankkoja. En jaksa tähän päälle mitään riitelyä. Helpompi varmaan vaan kärsiä pari päivää.
Ei, ei, ei. Arvosta nyt itseäs vähän enemmän. Vaikka pääsiäinen kai on joku kärsimyspyhä mutta kuitenkin. Lähdet vaikka tiedät että tulee olemaan paskamaista (ja paskaista)? Ei se mies ole sen arvoinen sen perusteella mitä kerroit käytöksestä ja toimintatavoista.
Alkaa olla vaikea enää uskoa koko juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olet henkisen parisuhdeväkivallan uhri. Mieti tarkkaan haluatko jatkaa väkivallan uhrina. Ja onko oikeasti lapsille hyväksi joutua seuraamaan sitä vierestä.
Pumppu on hyvä testi. Jos ap saa neuvoja ja ostaa mökille hyvän pumpun, niin jos mies siitä jotenkin suuttuu, niin mies on narsisti. Jos taas mies ilahtuu aidosti ja kiittää, niin suhteella voi olla vielä toivoa.
Hmm.. ilman vettä on toki vähän vaikeaa tehdä nuudelisoppaa, mutta kyllä hätä keinot keksii 😎
Sano ettet voi lähteä koska mökkeilyyn tarvitaan oikeaa miestä joka osaa tehdä miehekkäitä asioita eikä mitään pilipalipelleä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ratkaisu. Miksi harkitset sinne menemistä, kun koet paikan vastenmieliseksi?Ei ole aiemminkaan siivonnut. Ei mökillä tai kämpillään. En jaksa uskoa, että ihme tapahtuisi nytkään. Ja minä siivoan kotonani tarpeeksi omia ja lasten jälkiä. Tehtäväni ei ole mennä siivoomaan jonkun tumpelon vanhanpojan tiluksia vuosien paskalta. Mökkiä käyttää koko miehen suku. Miksi mun tehtävä se on siivota?
Siis kai JSS jo?
Olen ihan vakavissani. On kokemusta henkisestä väkivallasta suhteessa ja terapian kautta sieltä pois tulemisesta.
Ja pääsiäinen ilman muuta kotona.
N43
Olen ollut telttailemassa menkkojen kanssa. Pieni puro, ei mitään peseytymismahdollisuutta. Koko porukka kyllä hais reissun jälkeen aivan järkyttävälle, kalalle, nuotiolle, hielle, vanhalle viinalle jne.
Onko kyseessä nyt niin eriskummallinen mökki, ettei siellä saunaakaan ole?
Jotta siellä viihtyisi, niin toki pitäisi raataa: kantaa vesiä, siivota paskaisia paikkoja. Suomalaisille on niin ylvästä, että päästään vaatimattomiin oloihin. Minä ei nauti paskasta, kylmästä ja epäviihtyisästä, repsottavasta mökistä. Edelleen toistan: mökki ei ole minun, eikä minulla ole päätäntävaltaa. Ja joka kerta kun sinne mennään, on mies ensimmäisen vuorokauden huonolla tuulella ja raivoaa toimimattomista asioista. Ja jotenkin minä taas siihenkin syyllinen. Toinen on, että mies, joka asuu metsämökissä päiviä peseytymättä - mahtaako olla himottava kohde. Huono hygienia ällöttää.