Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsiäinen mökillä, jossa ei vettä

Vierailija
15.04.2022 |

Miesystävällä on mökki noin 3,5 tunnin ajomatkan päässä, jonne halusi lähteä koko pääsiäiseksi. Ajatus oli, että mökille saadaan vedet pumpulla järvestä ja että lähden mukaan heti kun oma lapsiviikkoni päättyy.

Ensimmäinen suutahdus tuli, kun kerroin
miehelle, etten voi lähteä heti torstai-iltapäivänä: olin kiinni töissä ja lapsetkin ovat minulla pe-iltaan saakka. Kuulemma ”ei kannata sitten lähteä ollenkaan”, jos ei olla perillä 4 yötä (2-3 yötä ei riitä). Niinpä sovittiin, että hän lähtee edeltä yksin ja minä tulen junalla perästä.

Eilen tuli tieto, että mökillä ei olekaan juoksevaa vettä. Mies ei jostain syystä saa viritettyä pumppua. Järvi on jäässä, avantoa ei voi tehdä. Joten ainoa käyttövesi on purosta saavein kannettu vesi.

Noh, siinä ei juuri peseydytä. Palju piti olla, mutta sitä ei saadakaan kuntoon.

Lähtisittekö 2-3 yöksi tuonne vai jäisittekö kotiin silläkin uhalla, että mies suuttuu? Mökillä ei juuri mitään tekemistä, viimeiset 500 m
pitää talsia polveen ulottuvassa umpihangessa ja ruoka on se, mitä nuotiolla paistetaan. Lisäksi itselläni on menkat. Pitäisi päästä peseytymään kunnolla.
Mökissä on kylmä - viimeksi nukuin pipo päässä.

Olenko vain hemmoteltu kaupunkilaistyttö, vai meneekö teidänkin mielestä vähän turhan extremiksi?

Kaupungissa olisi siivottu, pääsiäistä varten laitettu koti, ruokaa ja viiniä. Tosin sitten olisin yksin, koska lapset lähtevät isälleen.

Mökillä en viitsisi edes ottaa muutamaa lasia viiniä. Miehellä kun on tapa syyttää minua, että haastan hänelle riitaa, jos otan vähänkään viiniä. Se ei pidä paikkaansa: en haasta riitaa, jos joskus olen eri mieltä. On helppo alkaa vedota ”känniseen riidanhaastamiseen” jos on saman viikonlopun aikana ottanut lasillisenkin.
Mietin, että onko mies ylipäätänsä oikea, jos kaikkea pitää kontrolloida ja kaikesta päättää. Joustaa ei voi tippaakaan - kuten tuo päätös, että ollaan 4 yötä tai ei ollenkaan.

Kommentit (211)

Vierailija
1/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi jos menkat on vaikeat.

Vierailija
2/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene, jos tuntuu epämiellyttävältä ajatukselta.

Itse en edes harkitsis pidempää kuin muutaman tunnin piipahdusta tuollaisessa paikassa. 

Ei ole sähköäkään? 

Ja miksi oot noin vaikean ihmisen kanssa? Mieluummin huonossa suhteessa kuin yksin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaikuttaa vastustavan.Älä mene .Ole kotona ja nauti , lämpimäsää viinilasin kanssa. 

Vierailija
4/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä menkat menee jos huussiin ei jäädy ja muuten vettä saatavilla, tuo kuulostaa mulle turhan hankalalta. Mökissä pitää pystyä olemaan ja nukkumaan paleltumatta. En lähtisi nyt.

Vierailija
5/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin tarkasti suhdettani mieheen joka suuttuu joka asiasta. Jäisin kotiin pohtimaan tilannetta.

Jos et halua mennä niin et vaan mene.

Miksi ei voi tehdä avantoa järveen?

Vierailija
6/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että onkohan parempi että et tule

- Mies on hankala

- mökkeily ei ole lomaa

- surkeat olosuhteet jos mörskää ei saa edes lämmitettyä

Vierailija
7/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis. Kuvailemasi mies kuulostaa yhdeltä exältäni. On sitä ihan syystä.

Vierailija
8/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies siis siellä mökillä jo? Meidän piti lähteä pääsiäiseksi mökille, mutta ei menty syystä että 

- autolla ei pääse perille, pitäisi kahlata hangessa

- mökillä on liian kylmä, kun siellä on vielä lumetkin maassa

- vettä ei tällä hetkellä peseytymiseen saa kuin hankalan matkan päästä

Eihän tuo 3,5 tuntia nyt ole kummoinen ajomatka. Ettekö voisi mennä vaikka yhdessä yhdeksi yöksi, jos se on miehelle niin tärkeää.

Joku nuotioruuanlaitto kuulostaa siltä, että kyseessä on todellakin KESÄmökki, ei sinne tällä hetkellä kannattaisi mennä jäätymään.

Vierailija
9/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä siltä, että et ole mökki-ihminen lainkaan. Jää kotiin ja nauti yksin. Miehellesi kannattaa sanoa, että et mökkeile, käyt vain hotelleissa.

Minä menisin, mutta minä rakastankin luonnonrauhaa ja mökkeilyä.

Vierailija
10/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Ostin itse 100 000 eurolla mökin ja remontoin toisella 100 000 eurolla sinne kaikki mukavuudet.

Vierailija
11/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mökkiseudulla hotellia? Yöt siellä ja päivät ihanalla (?) mökillä. Mitä siellä on tarkoitus tehdä, ellei edes viiniä voi juoda?

Vierailija
12/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi, eihän tossa mökkivaihtoehdossa ollut yhtäkään hyvää puolta. Tuskin kovin pitkään ylipäätään olisin edes tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
13/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi tehdä avantoa? Puro ei ole jäässä, järvi on - jotain mystistä tässä kokonaisuudessa, meillä saa avannon tehtyä laiturin viereen, vaikka rannat sulat eikä järvelle pääse.

Mene matkalla Tokmannilta ostamaan käsikäyttöinen vesipumppu, maksaa muutaman kympin.

Vierailija
14/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi  ruoka pitää tehdä nuotiolla?

Vierailija
15/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Miksi ei voi tehdä avantoa? Miksi ei voi laittaa ruokaa mökissä sisällä? Niin outoa, että ihan senkään takia en menisi.

Vierailija
16/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi missään tapauksessa. Eikä mies sitä edellyttäisi. Olen tarpeeksi kärvistellyt kantovesimökissä teininä, kun pakko oli lähteä ja kotiin ei saanut jäädä yksin muun perheen mökeillessä.

Vierailija
17/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä väliin. Menkkojen kanssa ei ole kiva mennä alkeellisiin oloihin tällaiseen aikaan vuodesta. Kesä on vähän eri asia.

Vierailija
18/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. En edes miehen mieliksi, mutta en ole mökki-ihminen muutenkaan.

Vierailija
19/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta liput Dimashin huomiseen konserttiin ja vietä pääsiäinen Prahassa.

Vierailija
20/211 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä väliin. Menkkojen kanssa ei ole kiva mennä alkeellisiin oloihin tällaiseen aikaan vuodesta. Kesä on vähän eri asia.

Menkat ei ole mikään ongelma, aikuiselle naiselle. Tai ainakaan pitäisi olla.