Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyään saa käyttää ollenkaan hajuvettä?

Vierailija
13.04.2022 |

Suihkautin ilmaan hajuvettä ja kävelin sen läpi ja sen jälkeen lähdin ulos ja menin kävelyllä apteekkiin jolloin hajuveden tuoksu oli varmasti haihtunut jonkin verran, niin apteekissa kuulin ohimennen että työntekijä sanoi "ajatella jos jollakin on astma" ja asiakas sanoi kohta "joku laittanut vähän hajuvettä" johon apteekkari vastasi, että "no tuoksuu ainakin hyvälle." Minusta tuollanen on moukkamaista ja loukkaavaa vierailta kommentoida kenenkään hyviäkään tuoksuja. Eihän kukaan vieras varmaan kehtaa pahoistakaan hajuista kommentoida. Aion kyllä jatkossakin käyttää hajuvettä ja tuoksuvia tuotteita jos sitä ei ole kyseisessä paikassa kielletty. Rakastan kaikkia tuoksuja niin paljon, etten todellakaan lopeta tuoksumasta hyvälle. Olen puhunut.

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollenkaan ja liikaa on kaksi eri asiaa.

Vierailija
82/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa saa tehdä mitään kivaa eikä erottua joukosta. Pitää olla hiljainen, hajuton ja väritön. Mielellään sulautuu seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus käyttää hajuvesiä kohtuudella. Yliherkät pysykööt kaukana muista ihmisistä tai jääkööt kotiin jos on niin vaikeaa.

Jokaisella on myös oikeus liikkua ulkona.

Pysy itse kotona haisemassa jos on niin vaikeaa olla ilman vahvaa hajua.

Missä vaiheessa implikoin, että käytän "vahvaa hajua"? Kirjoitin, että hajuvesiä saa käyttää kohtuudella ja se todella ON jokaisen oikeus. Maailma ei voi pyöriä hajusteyliherkkien inisijöiden ehdoilla. Pidä maskia tai pysy kotona jos miedotkin tuoksut häiritsevät.

Vierailija
84/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sitä pitäisi vain vähän sipaista ranteisiin tai johonkin kaulaan/korvan taakse, eikä että koko keho suihkutetaan kävelemällä hajupilven läpi? Olen lukenut, että jos liikaa haisee hajuvedelle, sitä pidetään moukkamaisena ja oikeasti sivistyneet ihmiset, jotka osaavat laittautua eivät niin tee. Ihan vinkkinä vaan.

Olen minäkin tuollaisiin hajurouviin törmännyt, kunnon hajuhan heistä lemahtaa koko huoneeseen. Olen aina ajatellut, että ovat varmaan vähän höperöjä vanhoja tätejä, jotka eivät enää tajua, että haisevat vähän liikaa.

Nykytuoksuissa on usein spraysuutin. Paras tapa saada sumu leviämään hienojakoisesti laajalle alueelle on kävellä hajupilven läpi. Siinä pilvessäkään ei tarvitse olla kuin 1 suihkaus.

Vierailija
85/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa saa tehdä mitään kivaa eikä erottua joukosta. Pitää olla hiljainen, hajuton ja väritön. Mielellään sulautuu seinään.

Tämä. Suomessa pitää olla mahdollisimman harmaa, hajuton, mauton ja näkymätön. Ei ihme, että tämä on maailman masentunein (anteeksi, siis "onnellisin") kansa.

Vierailija
86/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus käyttää hajuvesiä kohtuudella. Yliherkät pysykööt kaukana muista ihmisistä tai jääkööt kotiin jos on niin vaikeaa.

Missä vaiheessa implikoin, että käytän "vahvaa hajua"? Kirjoitin, että hajuvesiä saa käyttää kohtuudella ja se todella ON jokaisen oikeus. Maailma ei voi pyöriä hajusteyliherkkien inisijöiden ehdoilla. Pidä maskia tai pysy kotona jos miedotkin tuoksut häiritsevät.

Se mikä sinusta on kohtuudella ja mieto tuoksu, ei välttämättä todellisuudessa ole sitä.

Miksi maailman sitten pitäisi pyöriä hajustettujen ehdoilla? Sitähän tässä ehdotat.

Vierailija
87/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin toisetkin ihmiset pitää ottaa huomioon. Ap ei vaan halua, koska oma mukavuus on tärkeämpää, eli hajuvetensä koska on niin kiva tuoksua.

Vierailija
88/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ikävää niitä kohtaan, joilla tuoksut aiheuttavat vaikkapa päänsärkyä. En itsekään siedä liikaa, liian voimakkaita tuoksuja liian pitkiä aikoja kerralla.

Hajuvesiä ja erilaisia tuoksuja on kuitenkin aina käytetty. Olisi väärin alkaa vaatimaan, että vähemmistön takia kukaan ei saisi niitä käyttää. Ei siinä tuoksussa tietenkään kylpeä kuulu, mutta on kohtuutonta odottaa jonkun tuntemattoman olevan täysin hajuton jossain julkisilla. Ikävä kyllä maailma ei pyöri vähemmistöjen ehdoilla, oli kyseessä mikä tahansa vähemmistö.

Vierailija
89/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, mikä ap. Mahtoi löyhkätä, kun ihmiset ihan ääneen kommentoivat.

Mieluummin minä hajuvettä haistelen kuin monien hikeä tai hammasmätää. Ap

Hienhaju tai huonot hampaat harvemmin saa kenenkään limakalvoja turpoamaan tai päätä särkemään.

Ei varmaan, mutta minut ne saa oksentamaan. Ap

Ja minut saa oksentamaan ne teolliset tuoksut, esim hajuvedet. Paljon mieluummin haistelen pahojakin kehotuoksuja kuin teollisia hajuja, joista saan migreenin.

Vierailija
90/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä sinusta on kohtuudella ja mieto tuoksu, ei välttämättä todellisuudessa ole sitä.

Miksi maailman sitten pitäisi pyöriä hajustettujen ehdoilla? Sitähän tässä ehdotat.

Kuka lasketaan hajustetuksi? Se joka ei käytä varsinaista hajuvettä mutta kylläkin hajustettuja pesuaineita ja kosmetiikkaa? Sietääkö nokkasi heitäkään?

Harmi jos ei siedä, mutta ei kenenkään tarvitse vähemmistön ongelmalla päätään vaivata.

Vierailija
91/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi monissa paikoissa ollaan jo ”tuoksuttomia”.

Jonkun oikeus käyttää hajusteita ei voi mennä sen edelle että muilla on oikeus olla saamatta esim. migreeniä työpaikalla asian takia joka ei ole välttämätöntä.

Puhdas hengitysilma sen sijaan on välttämätöntä.

Vierailija
92/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suihki sä se hajuvetesi siihen maskin sisäpuolelle. saat haistella sitä ihan tarpeeksi.

Vierailija
93/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sitä pitäisi vain vähän sipaista ranteisiin tai johonkin kaulaan/korvan taakse, eikä että koko keho suihkutetaan kävelemällä hajupilven läpi? Olen lukenut, että jos liikaa haisee hajuvedelle, sitä pidetään moukkamaisena ja oikeasti sivistyneet ihmiset, jotka osaavat laittautua eivät niin tee. Ihan vinkkinä vaan.

Olen minäkin tuollaisiin hajurouviin törmännyt, kunnon hajuhan heistä lemahtaa koko huoneeseen. Olen aina ajatellut, että ovat varmaan vähän höperöjä vanhoja tätejä, jotka eivät enää tajua, että haisevat vähän liikaa.

Nykytuoksuissa on usein spraysuutin. Paras tapa saada sumu leviämään hienojakoisesti laajalle alueelle on kävellä hajupilven läpi. Siinä pilvessäkään ei tarvitse olla kuin 1 suihkaus.

Jankkaan, mutta olen ymmärtänyt, että ei hajuvettä ole tarkoitus laittaa laajalle alueelle, vaikka olisikin spray sumutin, vaan vain yhdelle pienelle alueelle, jolloin muut ihmiset voivat huomata tuoksun lähinnä vain lähikontaktissa kuten halatessa tai vierekkäin istuttaessa. Hajuveden ei ole tarkoitus haista liikaa niin että sen huomaa liian helposti.

Vierailija
94/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, ajattelisit muita.

En ajattele muita niin paljon, etten saisi tehdä asioita joista tykkään ja saan iloa. Ap

Onneksi et tykkää hakata muita.

Vierailija
95/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hänen ehdoillaan. Ihmiset saa haista siltä, miltä hän haluaa.

Vierailija
96/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se astmaatikkona itteä häiritsee. Ja onhan jo yksistään astmaatikkoja melkonen läjä.

Sitä hajuvettä voi käyttää niinkin ettei 100m säteellä ihmisiä yskitä.

Vierailija
97/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko, herkkikset, itse kaikissa mahdollisissa asioissa tuntemattomat kanssaihmiset huomioon?

Jos teillä on lemmikkejä, ette varmastikaan lähde ihmisten ilmoille kuteissa joissa on allergeeneja karvaturreistanne?

Vierailija
98/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankkaan, mutta olen ymmärtänyt, että ei hajuvettä ole tarkoitus laittaa laajalle alueelle, vaikka olisikin spray sumutin, vaan vain yhdelle pienelle alueelle, jolloin muut ihmiset voivat huomata tuoksun lähinnä vain lähikontaktissa kuten halatessa tai vierekkäin istuttaessa. Hajuveden ei ole tarkoitus haista liikaa niin että sen huomaa liian helposti.

Olen täsmälleen samaa mieltä, vain lähikontaktissa. Kuitenkaan lopputulema ei ole niin yksioikoinen: sama määrä tuoksumolekyylejä harvakseltaan laajalle ihopinta-alalle ja vaatteiden alle ripoteltuna vs. tiiviisti yhdessä sumpussa töpöteltynä. Ranteet ovat laajalti liikkeessä, niistä tuoksu leviää kauas.

Oikein voimakkaita tuoksujahan mm Suomen ainut parfymööri Max Perttula on esittänyt suihkutettavaksi jopa nilkkoihin. Näin hameihmisellä sekin toimii mainiosti.

Vierailija
99/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuinkas iso oli hajuvesipilvi? Vaikka se ei omaan nokkaasi haise järkyttävän "hyvälle", muut kyllä haistavat sen silti parinkin tunnin päästä kun olet hajuvettäsi laittanut.

Työkaveri sai pahan astmakohtauksen hajuvesipilvestä. Naapurihuoneen täti oli ruokiksella ostanut uutta hajuvettä ja töihin tultuaan suhautti sitä kunnolla päälleen. Tuossa toimistossa oli ohuet seinät, eli se hajuvesi kulki pilvenä läpi meidän huoneen seuraavaan huoneeseen. Olin jo lähellä soittaa paikalle ambulanssin, onneksi tilanne helpotti suht pian kun se hajupilvi oli jatkanut matkaansa.

Vierailija
100/188 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuinkas iso oli hajuvesipilvi? Vaikka se ei omaan nokkaasi haise järkyttävän "hyvälle", muut kyllä haistavat sen silti parinkin tunnin päästä kun olet hajuvettäsi laittanut.

Aika iso. Pidän jokatapauksessa tuollasia kommentoijia ilkeinä ja moukkina. Ap

Meillä oli hetken aikaa töissä nuori nainen, joka kylpi siinä saakelin hajuvedessä. Jo käytävällä haisti, jos hänoli tullut toimistolle. Minulla ei ole edes mitään yliherkkyyttä, mutta kyllä se käry alkoi jo häiritsemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi