Eikö nykyään saa käyttää ollenkaan hajuvettä?
Suihkautin ilmaan hajuvettä ja kävelin sen läpi ja sen jälkeen lähdin ulos ja menin kävelyllä apteekkiin jolloin hajuveden tuoksu oli varmasti haihtunut jonkin verran, niin apteekissa kuulin ohimennen että työntekijä sanoi "ajatella jos jollakin on astma" ja asiakas sanoi kohta "joku laittanut vähän hajuvettä" johon apteekkari vastasi, että "no tuoksuu ainakin hyvälle." Minusta tuollanen on moukkamaista ja loukkaavaa vierailta kommentoida kenenkään hyviäkään tuoksuja. Eihän kukaan vieras varmaan kehtaa pahoistakaan hajuista kommentoida. Aion kyllä jatkossakin käyttää hajuvettä ja tuoksuvia tuotteita jos sitä ei ole kyseisessä paikassa kielletty. Rakastan kaikkia tuoksuja niin paljon, etten todellakaan lopeta tuoksumasta hyvälle. Olen puhunut.
Kommentit (188)
Minä suihkautan joka päivä hajuvettä, se kuuluu rutiiniin kuten suihku tai hammaspesu.
Hajuvesiä myydään laillisesti ja niiden käyttö on laillista.
Suomessa näitä astmaatikkoja, hajusteyliherkkiä ja valittajia riittää. Mistäköhän johtuu?
Just tollasen hajupilven läpi kulkeminenhan on hyvä, yksi suihkaus ja se riittää. Jotkut laittaa hirveän monta suihkausta ja se on ihan liikaa. Se aiheuttaa hengitysvaikeuksia jo muillakin kuin herkillä. Meillä yks naapurissa asuva venäläisbööna suihkuttaa sitä niin paljon että tietää koska on ollut hississä tai käytävällä. Kömy jää sinne pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä suihkautan joka päivä hajuvettä, se kuuluu rutiiniin kuten suihku tai hammaspesu.
Suomessa näitä astmaatikkoja, hajusteyliherkkiä ja valittajia riittää. Mistäköhän johtuu?
Itse astmaatikkona aina myös ihmettelen kun astma vedetään mukaan näihin hajusteyliherkkyys keskusteluihin. Jos astman hoito on kunnossa niin ei hajut aiheuta kohtausta, kyllä se silloin on ihmisen oman pään sisäinen ongelma.
Suomalaiset haluaa kontrolloida kanssaihmisiään ja tästä hajustehommasta saatu yksi keppihevonen siihen. Sanoisin, että suurin osa joka tuoksuista saa oireita suggestoi ne päänsä sisällä. Oireet ovat todellisia mutta syy ei ole hajusteissa vaan ihmisen päässä, vähän sama kuin sähköyliherkkyyskin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Keväällä kun lämpötila nousee ja ihmisillä on yhä talvivaatteet päällä niin kyllä on kauheat hajut julkisissa kulkuvälineissä ja muissa suljetuissa tiloissa. Hississä kanssani matkustanut mummoikäinen nainen haisi "silakkalaatikolle" ja bussissa haisi viereisellä penkkirivillä pistävä hiki ja takana pesemätön perse. Mieluummin olisin parfyymia haistellut kuin kehon eritteiden tuoksuja. Suomalaisten hygienian taso on myös laskenut merkittävästi viime vuosina. Ehkä korona-aikana ihmiset ovat unohtaneet miten pahalta haisevat jos eivät peseydy?
Tuota peseytymättömyyttä ei pysty hajuvedelläkään peittämään vaan sitten haisee silakkalaatikon ja przeen lisäksi vielä siltä tökötiltään jonka tuoksu tietenkin kokee melkoisen metamorfoosin kun se läträtään siihen ihotalin ja muun pzkan päälle. Jostain syystä tuollaisen valinta on vielä aina jokin yli-imelä ja suorastaan äitelän makea "juicy couture".
Siihen vielä vähän vanhan viinan lemua jota on yritetty peittää valkosipulilla ja lopulta tuota comboa yritetään peitellä sisupastillilla niin a'vot. Se pelkkä vanha viina olisi parempi.
Eli hyvin todennäköisesti suihkutit puoli pulloa siihen hajuvesipilveen. Ihan oikeassa olivat.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä kun lämpötila nousee ja ihmisillä on yhä talvivaatteet päällä niin kyllä on kauheat hajut julkisissa kulkuvälineissä ja muissa suljetuissa tiloissa. Hississä kanssani matkustanut mummoikäinen nainen haisi "silakkalaatikolle" ja bussissa haisi viereisellä penkkirivillä pistävä hiki ja takana pesemätön perse. Mieluummin olisin parfyymia haistellut kuin kehon eritteiden tuoksuja. Suomalaisten hygienian taso on myös laskenut merkittävästi viime vuosina. Ehkä korona-aikana ihmiset ovat unohtaneet miten pahalta haisevat jos eivät peseydy?
Tämä oli niin hauskasti kerrottu, että naurahdin.
Mä oon joskus kuullut että hajuvettä on sopivasti kun sen haistaa halatessa.
Aika hyvä määritelmä.
Itse alan oikeasti voida pahoin kun kaupassa joku lemuaa metrien päähän todella voimakkaasti.
Juuri pari päivää sitten viimeksi joku keski-ikäinen mies oli varmaan suihkinut päällensä puoli pulloa, en käsitä kuinka joku pystyy olemaan esim. samassa autossa sellaisen kanssa. Ja yleensä nämä överilemuajat ei edes haise hyvälle vaan puoliksi hyttysmyrkylle tms.
Saa käyttää toki tuoksuja mutta pliis, maltillisesti!
Harva eläin haisee niin pahalle kuin ihminen. Mahtaako nykyinen ylihygieenisyys johtaa siihen, että pienempi määrä likaa rupeaa haisemaan enemmän kuin ennen vai haisiko ennen vanhaan ihmiset vielä pahemmalle kuin nykyään, mutta nenät olivat vain turtuneempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aika lailla suomalainen ilmiö tämä, että hajuveden käyttöä paheksutaan. Menkäähän tuonne muualle Eurooppaan, niin nimenomaan hajuvedet ovat yksi ostetuimpia kosmetiikkatuotteita ja niitä myös käytetään.
Eurooppalainen nainen ei todellakaan tuoksu voimakkaasti hajuvedelle, se on rahvaan merkki. Suomalainen ja venäläinen nainen sielläkin lemuaa kilometrin päähän. Hajuvettä pitää osata käyttää, jos ei, pitää jättää käyttämättä.
Hah, mitä se hajuveden oikea käyttö sitten oikein on, jos yksi suihkaus tai tippa parfumia on jo näille valittajille liikaa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mikä ap. Mahtoi löyhkätä, kun ihmiset ihan ääneen kommentoivat.
Mieluummin minä hajuvettä haistelen kuin monien hikeä tai hammasmätää. Ap
Miksi nämä olisivat vaihtoehdot? Olen ehdottoman puhdas ja hampaani ovat kunnossa.
En käytä mitään hajusteita. En kuitenkaan pahastu, jos joku niitä hillitysti käyttää.
Ihminen on saastainen apina, joka yrittää peittää eläimen hajunsa erilaisten tuoksujen avulla.
Se on ihan sama mille lemuaa, vaikka kaikista kalleimmalle hajuvedelle, mutta jos se lemu on liian voimakas niin se on vastenmielistä.
Ette itse sitä ehkä huomaa, mutta teitä vältellään ihan samoin kuin lemuisitte roskikselle. Liika on liikaa.
Nuo hajuvesistä valittajat yleisesti ottaen kärsivät mielenterveyden ongelmista...
Vierailija kirjoitti:
Harva eläin haisee niin pahalle kuin ihminen. Mahtaako nykyinen ylihygieenisyys johtaa siihen, että pienempi määrä likaa rupeaa haisemaan enemmän kuin ennen vai haisiko ennen vanhaan ihmiset vielä pahemmalle kuin nykyään, mutta nenät olivat vain turtuneempia?
Et sitten kissatalossa esim. Berliinissä ole käynyt? En pystynyt menemään löyhkän takia ovea pidemmälle.
Sikala ja navettakin lienevät vieraita?
Vierailija kirjoitti:
Nuo hajuvesistä valittajat yleisesti ottaen kärsivät mielenterveyden ongelmista...
Joo, samaan kastiin menevät sähköyliherkkien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mikä ap. Mahtoi löyhkätä, kun ihmiset ihan ääneen kommentoivat.
Mieluummin minä hajuvettä haistelen kuin monien hikeä tai hammasmätää. Ap
Hienhaju tai huonot hampaat harvemmin saa kenenkään limakalvoja turpoamaan tai päätä särkemään.
Ei varmaan, mutta minut ne saa oksentamaan. Ap
Ymmärrän hyvin. Jo ajatus tästä AP:sta saa mut oksentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ulkomailla osataan käyttää laadukkaita hajuvesiä ja niitäkin maltillisesti.
Minulle on se ja sama käyttääkö joku hajusteita, vaikka tietyt hajusteet saavat astmakeuhkoni todella ahtaalle. Sama tapahtuu myös esimerkiksi pujon kanssa mutta en ole vaatimassa kaikkien mahdollisten paikkojen niittämistä, koska ei ole muiden vika, että minulla on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvin todennäköisesti suihkutit puoli pulloa siihen hajuvesipilveen. Ihan oikeassa olivat.
Ja jos suihkutti vaikka ulkotakki/huivi päällään sitä hajuvettä, niin se takki on jo saanut entuudestaan sitä pilveä itseensä ja kyllästynyt jo hajulla. Samoin vaatteisiin tarttuu, eikä aina lähde edes pesussa pois.
Tai sitten se hajuvesi vaan haisi niin pahalta.
No se paskan haju ei sentään aiheuta migreeniä tai astmakohtausta toisin kuin sinä lemutessasi ah niin ihanasti vaniljalle ja kukille.