Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?

Vierailija
13.04.2022 |

Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.

Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.

Itse en enää jaksa pitää maskia.

Kommentit (270)

Vierailija
101/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin korona oli niin lievä, että mieluummin korona uudelleen kuin maski. 

Vierailija
102/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TIEDÄN, että koronaan voi sairastua uudelleen ja uudelleen (niin kuin muihinkin flunssiin), mutta tautihan on sairastaneille paljon harmittomampi joten oletan että siitä ei ole harmia muillekaan, jos satun tartuttamaan.

Ja aina osa ihmisistä on sen hiljattain sairastanut eikä siksi voi tarttua kaikkiin jotka kohtaan.

Ap

Onpas logiikkasi sieltä ja syvältä.

T. En ole sairastanut, enkä haluakaan

Mistä tiedät ettet ole sairastanut? Oletko joka viikko käynyt testissä pandemian alusta asti? Tai käynyt testissä joka kerta kun on vähän nuhainen, väsynyt olo tai pieni kurkkukipu? Virus on mitä todennäköisimmin tavannut jo sinutkin näillä tartuntaluvuilla. Eikö asiantuntijatkin olleet sitä mieltä että tauti pyyhkii nyt väestönläpi jo maaliskuun loppuun mennessä, en tiedä toteutuiko tämä skenaario, mutta kyllä kaikki sen taudin kohtaa tai on kohdannut jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin käyttö on jo niin normaalia ja arkista, että en edes huomaa enää sen käyttöä. Ja kenties sen käytöstä on jotain hyötyä, kun en koronaa ole saanut, eikä kukaan lähipiiristäni, jotka myös maskia useimmissa tilanteissa käyttävät. Osa tekee etätöitä ja osa käy työpaikalla.

Vierailija
104/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs muuta se olisi kuin itsekästä.

itsekäs ihminen piittaa enemmän omasta mukavuudestaan kuin toisten.

Vierailija
105/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä maskia, koska minulla ei ole tunnesidettä muihin ihmisiin.

Tänäänkin ohitan ison joukon ihmisiä, joita en tapaa enää ikinä, joten miksi välittäisin näiden tulevaisuudesta.

Korona saa jatkua puolestani vaikka maailman ääriin asti, ei kiinnosta.

Sama myös Venäjän sodan kanssa, ei kenelläkään teistäkään ole tunnesiteitä Ukrainaan, joten on täyttä hurskastelua tuntea empatiaa heitä kohtaan.

Tänne ei mitään sotaa tule, vaikka mediat lietsovat pelkoa päivittäin.

Keskivertoihminen voi elää hyvin mukavaa elämää ja nauttia kevään auringosta täysin siemauksin 🌞👍🥰🦜🦋

Tunnen itse erilailla, mutta pointsit sulle rehellisyydestä!

Vierailija
106/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa käytän maskia. Parastahan on juuri, että kaupungilla saa kuljeksia maskin suojissa, mutista kirosanoja ja irvistellä kiinnijäämättä idiooteille. Käytän nyt ja aina.

Eräitä ehkä häiritsee juuri tämä. He eivät näe ilmeitäsi. Heilla kun on OIKEUS nähdä ilmeesi ja naamasi.

Minäkin ilmeilen ja nauran maskini takaa maskittomille yrmyille 😇

Vierailija
107/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä muutenkaan käyttänyt kuin parissa "pakollisessa" tilanteessa. Tietääkseni en ole sitä sairastanut, mutta elän kyllä muutenkin poikkeavan eristäytynyttä elämää. En oikeastaan käy kuin kaupoilla, työskentelenkin kotoa käsin.

Osalle maski jää päälle varmaan loppuelämäksi ja mikäs siinä.

Vierailija
108/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sairas pska! Ajattelisit muita ennen kuin suollat moista sontaa ulos, sellaisia joilla ei ole hyvä vastustuskyky!

Vierailija
109/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta hitossa käytän maskia. Parastahan on juuri, että kaupungilla saa kuljeksia maskin suojissa, mutista kirosanoja ja irvistellä kiinnijäämättä idiooteille. Käytän nyt ja aina.

Eräitä ehkä häiritsee juuri tämä. He eivät näe ilmeitäsi. Heilla kun on OIKEUS nähdä ilmeesi ja naamasi.

Ilmeesi näkyvät kyllä silmissäsi noin 90-prosenttisesti, joten maski ei sinua suojele siinä mielessä.

Vierailija
110/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole juurikaan käyttänyt maskia koko tämän sirkuksen aikana, lapsen syntymän jälkeen vielä vähemmän. En kestä ajatusta etten voisi jutella ja ilmeillä vauvalle joka opettelee vasta puhumista ja muiden eleiden ja ilmeiden tulkitsemista.

Oppii se lapsi pelkistä silmistäkin, ehkä jopa enemmän. Silmät kun ei valehtele, mutta suu hymyineen voi olla petosta.

Vierailija
111/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä on olettaa, että kaikki olisivat jo koronan sairastaneita tai että he haluaisivat sairastua siihen uudelleen. Nyt pitää jatkaa sellaisia käytäntöjä, jotka hidastavat koronan leviämistä eli maskit, käsidesit, välimatkat, käsien pesu ja kontaktien vähentäminen.

Älä levitä koronaa muihin, vaikka itse haluat elää "normaalisti". Ei ole mitään järkeä hankkia koronaa moneen kertaan.

Eikö olisi parempi, että ne, jotka haluavat välttyä tartunnalta, käyttävät itse tehokkaita ffp-suojaimia, sen sijaan että he velvoittavat muut käyttämään vastentehtoisesti maskeja? 

Itse otan mieluummin koronariskin kuin käytän maskia. Toistaiseksi ei koronaa ole tullut (tai sitten se on tullut lievänä/oireettomana).

Sehän on sinun valinta. Maskipakkoa ei ole. Mitta pidä välimatkaa muihin ja pysy kotonana, jos olet oireinen.

Vierailija
112/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttö on jo niin normaalia ja arkista, että en edes huomaa enää sen käyttöä. Ja kenties sen käytöstä on jotain hyötyä, kun en koronaa ole saanut, eikä kukaan lähipiiristäni, jotka myös maskia useimmissa tilanteissa käyttävät. Osa tekee etätöitä ja osa käy työpaikalla.

Mulla on sama, en enää juuri noteeraa.

Ymmärrän kyllä, että jotkut saa oikeasti pahoja oireita maskista, migreenejä sun muita. Heidän ei tietenkään tarvitse maskia käyttää. Mitä suuremmalla syyllä niiden, jotka niitä pahoja oireita ei saa, pitäisi maskia käyttää. Sillähän suojellaan toisia.

Vierailija
113/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin ohitan ison joukon ihmisiä, joita en tapaa enää ikinä, joten miksi välittäisin näiden tulevaisuudesta.

Sama myös Venäjän sodan kanssa, ei kenelläkään teistäkään ole tunnesiteitä Ukrainaan, joten on täyttä hurskastelua tuntea empatiaa heitä kohtaan.

Keskivertoihminen voi elää hyvin mukavaa elämää ja nauttia kevään auringosta täysin siemauksin 🌞👍🥰🦜🦋

Huomaa kyllä, ettei sinulla ole tunnesidettä yhtään mihinkään. Ihminen voi esimerkiksi itkeä, jos näkee surullisen ja liikuttavan elokuvan. Onko tämä sinusta feikki-itkua?

Vierailija
114/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua muuten, että ne joita ei kierrätys tai roskien lajittelu ole ennen paskan vertaa kiinnostanut tai kiinnosta, alkaa nyt perustella maskittomuuttaan sillä, että niistä tulee roskakriisi.

Ja vastaavasti osa vastuullisista ihmisistä, jotka maskeja käyttävät, viskaavat ne maahan tai luontoon.

Vierailija
115/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea käsittää tapaasi kokea maailma. Ehkä sinä sitten pystyt nauttimaan mukavasta elämästäsi noinkin. Itse arvelisin olevani masentunut tai loppuunpalanut jos en tuntisi mitään ketään kohtaan. Toiset ihmiset todella tuntevat muut ihmiset ja heidän tunteensa. Se mitä ukrainalaiset ovat saaneet kokea on aivan yhtä kamalaa, kuin muutkin hirveydet vielä kauempana maailmalla. Itse olen saanut pienestä pitäen tehdä töitä irroittautuakseni negatiivisista asioista, joihin en voi vaikuttaa. Mutta meitä on moneen junaan. Kaltaisesi auttavat ymmärtämään, miten asiat ovat vieläkin niin viturallaan tällä pallolla, vaikka ihmiskunnalla on ollut hyvin aikaa kasvaa ja oppia virheistään. Toiset ei opi. Toisia kiinnostaa vain oma perse ja mielihyvä. Ja sieltä oman navan uumenista on vaikea edes pitää mahdollisena, että joku muu voisi oikeasti ja aidosti tuntea myötätuntoa tai rakastaa itselleen tuntematonta. Minulle sinä ja kaltaisesi olette sisaria muun ihmiskunnan kanssa, mutten kuitenkaan haluaisi sinua läheiseksi osaksi omaa elämääni.

Vierailija
116/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole juurikaan käyttänyt maskia koko tämän sirkuksen aikana, lapsen syntymän jälkeen vielä vähemmän. En kestä ajatusta etten voisi jutella ja ilmeillä vauvalle joka opettelee vasta puhumista ja muiden eleiden ja ilmeiden tulkitsemista.

Kuka on käskenyt käyttää maskia kotona? Voi pyhä yksinkertaisuus.

Häh? Siis en käytä maskia kun lapsen kanssa käymme kirjastossa, kaupoilla, asioilla... mitä ikinä.

Ok. Sua ei siis haittaisi, jos joku kiva iloinen, vaikkapa mummeli tulee kirjastossa lässyttämään sun vauvalle ja samalla pärskäisee päin häntä antaen koronan?

Jos sun ei tarvi pitää maskia, miksi pitäisi muittenkaan..

Vierailija
117/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monien mielestä auswtich on hyvin ahdistava paikka. Sinusta kai ihan ok. Ethän tuntenut heitä. 

Vierailija
118/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän maskia ihan mielelläni. Se peittää ruman naamani.

Vierailija
119/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taudin sairastamisen antama suoja tosiaan kestää joitakin viikkoja tällä hetkellä.

Muutamia kuukausia kestää. Toinen tartunta yleensä lievempi, kun elimistö tunnistaa viruksen. En itse tosin tunne ketään, joka olisi saanut koronan toisen kerran. Olemme lapsiperhe ja asumme pk-seudulla. Eli kyllä se jotain suojaa antaa.

Vierailija
120/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että he yleensä ovat keski-ikäisiä miehiä, tai sitten tai ulkomaalaisia.

Eli juuri näitä, joilla mielestään on se pyhä oikeus tehdä kaikenlaista muutakin itsekästä. Lähennellä teinejä, etuilla jonoissa, heittää tupakan tumpit maahan, kaahata ylinopeutta..