Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?
Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.
Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.
Itse en enää jaksa pitää maskia.
Kommentit (270)
Ai. No en sitten ole "normaali", kun en ole koronaa saanut. Mies on kyllä. Molemmat pidämme edelleen maskia.
No mulle tuo ei oo mikään kynnyskysymys. Voin pitää maskia tai olla pitämättä. Eilen en pitänyt ja moni muukaan ei. Eiköhän se pikkuhiljaa ala olla normaalimpaa, pitäkööt ne jotka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai. No en sitten ole "normaali", kun en ole koronaa saanut. Mies on kyllä. Molemmat pidämme edelleen maskia.
meinaatko että on parempi lykätä sitä ensimmäistä koronatartuntaa vanhemmalle iälle?
Itse en ole koronaa sairastanut ja ymmärrän että sairastamisen jälkeen ei huvita maskia pitää. Kuitenkin kyseessä ärsyttävä tauti kun voi tarttua uudestaan jo parin kuukauden päästä🤷
Maski on hyvä näin siitepölyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meinaatko että on parempi lykätä sitä ensimmäistä koronatartuntaa vanhemmalle iälle?
Mitä tarkoitat "lykkäämisellä"? En kai minä mitään sille voi, jos se ei tarttunut edes miehestäni. En silti menisi ehdoin tahdoin jonkun kaupassa räkivän hengitysilmaa nuuhkimaan maskitta. Ei huvita saada muitakaan räkätauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lykätä? Pitäisikö siis ihan tarkoituksella hakeutua tilanteisiin, joissa voisi saada viruksen, johon EI tule immuniteettia ja jonka voi saada parin kuukauden päästä uudestaan? Aika normaalisti olen elänyt ja koko ajan ollut asiakaspalvelu työssä, mutta ei ole tauti tullut meidän perheeseen. Maskia käytetään koko perhe.
Ilmeisesti en ole "normaali", kun en ole koronaa sairastanut, mutta en mä kyllä ole sitä maskiakaan pitänyt. Paitsi töissä, jossa on pakko, koska hyvesingaloidaan.
Taudin sairastamisen antama suoja tosiaan kestää joitakin viikkoja tällä hetkellä.
Olen 3 X rokotettu. En sairastanut Viellä koronaa. Johtukohan siitä koko ajan noudattanut ohjeistus ja yhä noudatan oli nitä tai ei? Maski pysyy naamassa,joukko likentessä , 2m.väli.Sama liikunta sali ainoana pien ryhmässä ja kerhotoiminat ainoana maski.Vaikka jegiä on alle 10 kpl. En käy paarit ,en tupakoi en muutenkaan kapakoi ja en käytä viiniä,en kalja.Ihmiset jos tapaan ? Sovin treffit ulkona.En sisä tilat,en kotini tai muiden koti.On oma valintani ,tehköön muut ihan mitä lystää.Ei minulle kuulu,enkä noteraa: Ei todella kulu minulle muiden käytös tai käyttäytyminen..
olen 3x rokotettu, en ole sairastanut koronaa, mutta on niin ruma naama että pidän maskia säästääkseni lähimmisteni silmiä
Sairastuit, koska et pitänyt turvavälejä ja käyttänyt maskia asianmukaisesti. Pidät siis muita panttivankeinasi kulkien tuolla ilman suojausta huonon vastustuskykysi kanssa.
Siksi muiden pitää suojautua.
Olen sairastanut koronan ja silti käytän maskia. Koronan voi saada aika pian uudestaan. Tiedän henkilön jolla oli vain kuukausi tartuntojen välissä.
Kolmesta rokotteesta huolimatta oli sen verran rankka tauti, etten ihan heti haluaisi sitä uudelleen. Sitäpaitsi maskin käyttö on todella pieni vaiva.
En ole saanut koronaa, tietääkseni, vieläkään. En pelkää sitä, mutta en nyt vartavasten rupea imuroimaan itseeni virustautia, jonka seuraukset voivat olla moninaiset ja pitkäkestoiset ja jonka voi saada pian uudestaan. Työkaveri sai koronan joululomalla ja oli uudestaan koronassa jo helmikuussa. Lapsen kaverikin on ollut koronassa jo kahdesti. Joko koronan sairastaminen heikentää vastustuskykyä tai tietyt ihmiset vaan sairastuvat siihen herkemmin. Meidän perhe on säästynyt taudilta, vaikka altistuksia on ollut. Käytän maskia töissä, julkisissa kulkuvälineissä, kaupassa jne. Käyn jumpassa kuntokeskuksessa ja siellä en käytä eikä kukaan muukaan käytä.
Osa pitää maskia vaikka on jo sairastanut koronan -ihan itsensä vuoksi.
Kiinassa muuten on suljettu ihmisiä taas koteihinsa ja lemmikkejä tapettu koronan vuoksi.
Tiesitkö AP että voit sairastua koronaan uudestaan vaikka kuinka monta kertaa.
Ei se ole mikään vesirokko, joka sairastetaan vain kerran.
Mikä on motivaatiosi manipuloida muita sairastumaan? Oletko Putinin trolli vai hyödyllinen hölmö?
Voi hyvää päivää. Ota vaan lääkkees ja voihan hyvin.
No ihan itsestäsi se maskin käyttö on kiinni, kun mitään pakkoa ei ole. Jos siis haluat 2-3 kuukauden välein aina uudestaan olla koronassa ja levittää sitä edelleen muille kaltaisillesi (toivottavasti et ole töissä esim. vanhusten parissa, jossa voisit saada hengiltä viattomia ihmisiä asenteellasi), niin anna mennä vaan. Mutta ei kannata myöskään niin kovin pahoittaa mieltään siitä, että joku muu ei ehdoin tahdoin halua saada koronaa edes yhtä kerta,a useammasta nyt puhumattakaan. Se muiden suojautuminen kun ei ole mitenkään sinulta pois.
Mulla oli korona helmikuussa ja en ole enää maskia käyttänyt.