Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?
Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.
Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.
Itse en enää jaksa pitää maskia.
Kommentit (270)
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
No ihan itsestäsi se maskin käyttö on kiinni, kun mitään pakkoa ei ole. Jos siis haluat 2-3 kuukauden välein aina uudestaan olla koronassa ja levittää sitä edelleen muille kaltaisillesi (toivottavasti et ole töissä esim. vanhusten parissa, jossa voisit saada hengiltä viattomia ihmisiä asenteellasi), niin anna mennä vaan. Mutta ei kannata myöskään niin kovin pahoittaa mieltään siitä, että joku muu ei ehdoin tahdoin halua saada koronaa edes yhtä kerta,a useammasta nyt puhumattakaan. Se muiden suojautuminen kun ei ole mitenkään sinulta pois.
Miksi en levittäisi koronaa?
Harmittavasti Suomessa ei ainakaan uutisoida ihmisten kuolemia päivittäin, joten täytyy jatkaa maskitta liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole sairastanut ja käytän maskia ja käyttäisin vaikken sairastanut olisikaan. Ei ole iso vaiva, ja kuitenkin sillä voi välttää jonkun toisen tartuttamisen tai välttää sairastumasta itse. Mielelläni tuon taudin vältän vaikka kovin vakavasta taudista ei kohdallani olisi välttämättä kyse. Suojaapahan samalla muiltakin taudeilta ainakin nuo ffp2 maskit.
Miksi haluat suojata muita ihmisiä koronalta?
Vierailija kirjoitti:
Johan tästä on uutisoitu miljoona kertaa, että uusia variantteja tulee jatkuvasti ja rokotus antaa vain osittaisen suojan vakavia oireita vastaan.
Jos nyt käytettäis niitä suojaimia ruuhkapaikoissa, ja pestäis käsiä. Ei tämä nyt niin vaikeeta ole.
Sairaaloissa on edelleen yli 900 koronaa sairastavaa, ja lakkokin on päällä.
Riski alkaa olla, että hoitoa ei saa vaikka sitä tarvitsisi.
Tai sitten viet sen hoitopaikan joltain muulta.
Mitä se haittaa, jos sairaalat ruuhkautuvat?
Ihmisiä on aina kuollut ja kuolee vastaisuudessakin. Teen kaikkeni, että kuolemia tulee jatkossakin lisää.
En ole sairastanut, mutta ei ainakaan minun takia tarvitse mitään rättiä naamalla pitää. En itsekään niitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
on itsekästä ja olet itsekäs.
koronan voi sairastaa useamman kerran muutenkin.
enkä halua nähdä itsekästä naamaasikaan.
Jos yrität loukata, tee se sitten kunnolla.
Miksi luulet, että ketään kiinnostaisi sinun ajatuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli korona helmikuussa ja en ole enää maskia käyttänyt.
Olet siis itsekäs paska joka ei välitä muista.
Maskisi nimenomaan suojaisi muita mutta sehän ei sinunlaista mlkkua kiinnosta
Niin olen.
Harmi vaan, että loukkauksesi ei vaikuta minuun tippaakaan. Haluatko yrittää uudelleen 🤸♂️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän maskia, koska en ole itsekäs ihminen.
Välttelen tulemasta kaveriksi heidän kanssa, jotka eivät käytä maskia. Aina korreloi sen kanssa, että nämä ihmiset tuijottavat enemmän omaa napaa.
Sillä että pitää tai ei pidä maskia niin ei ole mitään tekemistä itsekkyyden kanssa.
no todellakin on mutta ilmeisesti liian vaikeaa sinun ymmärtää, voi kyynel
Olet itsekäs kun et uskalla näyttää edes omia kasvoja kadulla.
EI. Sä olet itsekäs, kun luulet muiden haluavan nähdä juuri sun kasvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut uuvelot luulee että se rätti naamalla auttaa:D ja kuinka monta kertaa se sama rätti uudelleenkäytetään!
Sinä et selkeästi tiedä mitään.
Sen maskin tarkoitus on suojata muita. Sitä voi uudelleenkäyttää, koska idea on suojata muita sinulta ja sinusta tulevasta taudista.
Eihän sille mitään voi jos tuollaista ei tyhmänä ymmärrä.
Niin. Kankaisia voi pestä. Tavallisiakin voi pestä pari kertaa. Lisäksi niitä voi säilyttää jossain muovipussissa jonkun aikaa, niin pöpöt kuolee, ja voi käyttää uudelleen.
Tietenkään maskista ei ole apua, jos sitä välillä ottaa pois ja laittaa takaisin likasin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Töissä on pakko käyttää. Muualla en käytä. Kolmesti rokotettu ja koronankin sairastanut.
en mäkään käytä kotona tai autossani tai ulkona.
kaupassa ja apteekissa joo.
Vierailija kirjoitti:
Olen työporukan ainoa rokottamaton ja kaikki ovat saaneet koronan toisiltaan paitsi minä.... Että joo, hyvin toimii rokotteet...
Sama mulla. Onneksi en tuhonnut vastustuskykyäni rokotteilla ja maskeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan itsestäsi se maskin käyttö on kiinni, kun mitään pakkoa ei ole. Jos siis haluat 2-3 kuukauden välein aina uudestaan olla koronassa ja levittää sitä edelleen muille kaltaisillesi (toivottavasti et ole töissä esim. vanhusten parissa, jossa voisit saada hengiltä viattomia ihmisiä asenteellasi), niin anna mennä vaan. Mutta ei kannata myöskään niin kovin pahoittaa mieltään siitä, että joku muu ei ehdoin tahdoin halua saada koronaa edes yhtä kerta,a useammasta nyt puhumattakaan. Se muiden suojautuminen kun ei ole mitenkään sinulta pois.
Miksi en levittäisi koronaa?
Harmittavasti Suomessa ei ainakaan uutisoida ihmisten kuolemia päivittäin, joten täytyy jatkaa maskitta liikkumista.
Ajantasaisimmat tiedot löydät aina täältä: https://www.koronatilastot.fi/fi/
Ap.lla selvästi ei raksuta äly päässä, ei se mitään. Tyhmiä on vieläkin helpompi ohjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap kysyi itse kysymyksen tällä palstalla. eiköhän häntä kiinostanut siis ihmisten vastaukset. menikö tunteisiin pikkuincel?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi, ei kaikki ole täälllä loukatakseen toisiaan..
Vierailija kirjoitti:
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
Minulla on jättänyt jälkensä ainakin sydämeen ja keuhkoihin. Puhutaan uniapneasta, mutta minulle tulee hengityskatkoksia sängyssä ihan hereilläkin. Alkoi pari viikkoa sitten koronan jälkimainingeissa.
Ja kyllä, pidän maskia lopun elämääni julkisilla paikoilla. Elämäni saattaa olla kyllä vain muutaman kuukauden pitkä enää.
Jos olet sairastanut omikronin, suojasi on nyt jo alentunut. Maskia pidät tai sit et, ihan itse päätät. Minä pidän maskia sisätiloissa, koska pakko, pitäisin varmaan Suomessakin, en ole sairastanut koronaa eikä perheenjäsenenikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli korona helmikuussa ja en ole enää maskia käyttänyt.
Olet siis itsekäs paska joka ei välitä muista.
Maskisi nimenomaan suojaisi muita mutta sehän ei sinunlaista mlkkua kiinnosta
Niin olen.
Harmi vaan, että loukkauksesi ei vaikuta minuun tippaakaan. Haluatko yrittää uudelleen 🤸♂️
mikä loukkaus toi oli? hänhän vaan kirjotti totuuden..
Joo en pidä, käyttö loppunut ajat sitten.
Minä en pidä maskia, koska minulla ei ole tunnesidettä muihin ihmisiin.
Tänäänkin ohitan ison joukon ihmisiä, joita en tapaa enää ikinä, joten miksi välittäisin näiden tulevaisuudesta.
Korona saa jatkua puolestani vaikka maailman ääriin asti, ei kiinnosta.
Sama myös Venäjän sodan kanssa, ei kenelläkään teistäkään ole tunnesiteitä Ukrainaan, joten on täyttä hurskastelua tuntea empatiaa heitä kohtaan.
Tänne ei mitään sotaa tule, vaikka mediat lietsovat pelkoa päivittäin.
Keskivertoihminen voi elää hyvin mukavaa elämää ja nauttia kevään auringosta täysin siemauksin 🌞👍🥰🦜🦋