Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?
Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.
Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.
Itse en enää jaksa pitää maskia.
Kommentit (294)
Rokotevastaisuus on venäjän propagandaa
Hyödylliset idiootit levittää lisää
Tarkoituksena kylvemällä valetietoa vähentää kansan luottamusta hallintoon ja maan instituutioihin
Siten mahdollistaa laajemman disinformaation levitys väestöön
.
Samalla rokottamattomuus tappaa ihmisiä
YLE:
Tästä on kyse
Pietarissa tehtaillaan järjestelmällisesti Putinia tukevaa nettipropagandaa.
Ns. trollitehdas etsii nyt lisää englannintaitoisia propagandisteja.
Aluksi paneteltiin Venäjän oppositiota, nyt Ukrainaa ja länsimaita.
Nettitrollien 400-650 euron kuukausipalkkaa pidetään Venäjällä hyvänä. 🤣
Ylellä ennennäkemätöntä kuvamateriaalia trollitehtaan toiminnasta.
.
Kreml on ottanut myös käyttöön pandemian aikana syntyneet koronadenialismin
Tarkoitus saada ihmiset lännessä epäluuloiseksi hallituksiinsa
jotta venäjä voi hajoittaa länttä
YLE:
Venäjän miehittämässä Luhanskissa päätoimitettu MV-lehti (ns. Uusi MV-lehti) on tuutannut Putinia tukevien juttujen ohella myös valtavia määriä koronadenialismia. Kerran laskin sen etusivulta 41 toinen toistaan kirkuvampaa koronadenialistista otsikkoa.
YLE:
"Kreml on ottanut myös käyttöön pandemian aikana syntyneet koronadenialismin, jossa lietsotaan ihmisiä olemaan luottamatta lääketieteeseen, mediaan ja ylipäätään oikeastaan mihinkään järjestäytyneen yhteiskunnan osaan. Suomessakin Puttea kannattavat ja myötäilevät vastamediat ovat täynnä toinen toistaan äärimmäisempiä väitteitä koronasta."
YLE:
Koronadenialistien alttius tukea Venäjän toimia ei ole vain suomalainen ilmiö. Myös Virossa (siirryt toiseen palveluun) ja Australiassa (siirryt toiseen palveluun) on havaittu samaa. Eikä tuki kulje vain yhteen suuntaan, myös Venäjä tukee koronadenialistejä. Yhdysvaltain hallinnon tietoturva-asiantuntija Harri Hursti kertoi Helsingin Sanomien haastattelussa (siirryt toiseen palveluun), että yhden Venäjällä operoivan verkkotoimijan blokkaus johti Kanadaan suunnatun koronadenialistisen materiaalin vähenemiseen 95 prosentilla.
🤥 Tutkimuslöytö: Venäjän rokotusvastaiset trollit ja botit pyörittävät rokotuskeskustelua
Tutkimalla rokotusaiheisia postauksia ja niiden taustoja tutkijoille selvisi, että rokotekeskusteluun osallistuu aktiivisesti ainakin kaksi tahoa, jotka esiintyvät harhaanjohtavasti aitoina keskustelijoina, mutta eivät ole sitä.
Kävi ilmi, että tietokoneohjelmat eli botit syytävät keskusteluun rokotevastaisia kommentteja.
Myös Venäjän trollit postaavat runsaasti virheellistä tietoa rokotusaiheesta. Ne kuitenkin esittävät käsityksiä puolesta ja vastaan. Miksi näin?
Tutkijat arvelevat trollien pyrkivän luomaan eripuraa ja horjuttamaan yhteiskunnan vahvaa konsensusta rokotusten tarpeellisuudesta tautien torjunnassa.
Terveyteen liittyvät väärinkäsitykset, harhaanjohtava tieto ja tahallinen valeuutisten levittäminen sosiaalisessa mediassa on uhka kansanterveydelle, sanotaan tutkimuksessa.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tutkimusloyto-venajan-trollit-ja-rok…
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole rokotusvastainen, mutta olen skeptinen koronarokotteen suhteen. Eihän se toiminut. Mä otin ne kolme rokotusta (muistaakseni) ja olen sairastanut koronan kahdesti. Että jos joku nyt voi sitten sanoa ihan selkokielellä, mikä se rokotteen hyöty oli.
No, vertaat vain siihen, millaiset samat tartunnat oli sinulla ilman rokotuksia niin tiedät hyödyn. Ai et tiedä? Niin. Et tiedä. Tiedätkö jäikö sinulta tartuntoja saamatta rokotusten ansiosta? Niin, et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Korona oli huijaus! Ei ollut mitään epidemiaa. Ei tarvetta eristyksiin.
Kaikki oli puppua! Se että koulut suljettiin, Se että ravintoloissa ei saanut istua.
Se että soitettiin kotiin, jos jollain oli korona tartunta ja nämäkin eristyksiin. Lappuset työnantajille. Testit lääkäreissä ja kotitestit. . Se että ei voinut mennä lääkäriin, jos yskää ja nuhaa. Matkoille korona todistus. Muka kuolleita outoon uuteen sairauteen, joka periaatteessa on flunssa.
Siis mitä helvettiä. Ei voinut sanoa että tuo on paskaa, koska saisit hullun leiman. Eihän uutiset kuten YLE valehtele. Piti myös suojella niitä, joille olisi haitallista kertoa noin sairaasta ja törkeästä valehtelusta, johon liittyy rikoksia Eivät voisi käsittää sitä.
Miten jotkut jopa ottivat tosissaan, ettei saanut olla seurueessa missä enemmön kun muutama.Siis kuinka hulluja ihmiset oikeasti on?
Tai ei nyt syytetä yksinkertai
Selittäjä vielä, mihin kaksi mun koronaan kuollutta tuttua siis kuoli?
Näen vieläkin joskus maskeja kaupassa, ja jos joku haluaa esim. suojella sukulaista jolla on alentunut immuniteetti, niin ei haittaa yhtään.
Mutta se haittaa, jos jotakuta haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ottanut piikin piikkiä, enkä myöskään koskaan käyttänyt maskia ja näin jatkan.
Sama, en piikin piikkiä ottanut, hengissä ollaan, mulle ihan sama ottiko joku rokotteet tai ei, myöskin pitikö joku maskia vai ei sivuhuomio: olin taksissa ja kuskilla oli maski, mulla ei istuttiin vieressä ja mä tokaisin että mulle ihan sama pitääkö joku maskia tai ei se on henkilökohtainen asia, muistan kuinka taksi tyyppi otti maskin pois ja huokaisi helpotuksesta sanoi että suurinosa ihmisistä on täysin hysteerisiä tän asian suhteen että tosi vaikea maskin kanssa olla, varsinkin mummot ja papat ihan hysteerikkoja, sit jatkettiin jutustelua ihan muista asioista ja hyvässä hengessä 👍
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa jauhaa 100vuotta vanhasta nuhasta. Menkää eteenpäin elämässä
Sen verran jauhetaan kuinka älytöntä koko keksitty plandemia oli, tapahtui paljon rikoksia sen uhalla mm liikkumavapauden rajoitus (joihinkin paikkoihin pääsi sen vihreen passin vai mikä se nyt olikaan avulla) nyt Amerikassa ja muualla nostettu nämä ihmisoikeusrikokset mm kunnianloukkauksia kun rokottamattomia vainottiin, uhattiin leireillä, kuopan pohjalle yms.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole rokotusvastainen, mutta olen skeptinen koronarokotteen suhteen. Eihän se toiminut. Mä otin ne kolme rokotusta (muistaakseni) ja olen sairastanut koronan kahdesti. Että jos joku nyt voi sitten sanoa ihan selkokielellä, mikä se rokotteen hyöty oli.
Sama täällä.
En ole rokotusvastainen vaan koronarokotusvastainen.
Minulla on kaikki kansallisesti suositellut rokotukset + muutama ylimääräinen kun rokotus, mutta koronarokotusta en ottanut ollenkaan.
Koronaa en ole sairastanut kertaakaan.
----------
YLE 22.3.2020
Luulitko, että koronavirus on uusi ja tuntematon? Vastaus on ei. Koronan eri mutaatiot ovat aiheuttaneet lukuisia pahoja epidemioita, ja kaava niissä on huomattavan samanlainen. Ne ovat olleet kiinalaisilla villieläintoreilla jopa niin yleisiä, että torien myyjät ovat muuttuneet niille jo vastustuskykyisiksi.
Sinäkin olet sairastanut elämäsi aikana koronan aiheuttaman flunssan todennäköisesti jo lukuisia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
En ole rokotusvastainen vaan koronarokotusvastainen.
Minulla on kaikki kansallisesti suositellut rokotukset + muutama ylimääräinenkin rokotus, mutta koronarokotusta en ottanut ollenkaan.
Koronaa en ole sairastanut kertaakaan.
----------
YLE 22.3.2020
Luulitko, että koronavirus on uusi ja tuntematon? Vastaus on ei. Koronan eri mutaatiot ovat aiheuttaneet lukuisia pahoja epidemioita, ja kaava niissä on huomattavan samanlainen. Ne ovat olleet kiinalaisilla villieläintoreilla jopa niin yleisiä, että torien myyjät ovat muuttuneet niille jo vastustuskykyisiksi.
Sinäkin olet sairastanut elämäsi aikana koronan aiheuttaman flunssan todennäköisesti jo lukuisia kertoja.
-----------
En minä ainakaan käyttänyt maskia. Eihän sen käyttäminen ollut pakollista.
Käytin ns. korona-aikana maskia vain KERRAN käydessäni hammaslääkärissä (irvokkaan ironista kyllä), koska sitä välttämättä vaadittiin. En kertaakaan vapaaehtoisesti missään muualla. Tuo oli hauskaa, joskin myös surullista, aikaa, kun pääsi seuraamaan lähietäisyydeltä lampaiden käytöstä. Iskosti minuun lopullisesti, miten tyhmiä ihmiset ovat ja miten helppo heitä on hysterisoida ja hallita tuulesta temmatulla pelolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa jauhaa 100vuotta vanhasta nuhasta. Menkää eteenpäin elämässä
Sen verran jauhetaan kuinka älytöntä koko keksitty plandemia oli, tapahtui paljon rikoksia sen uhalla mm liikkumavapauden rajoitus (joihinkin paikkoihin pääsi sen vihreen passin vai mikä se nyt olikaan avulla) nyt Amerikassa ja muualla nostettu nämä ihmisoikeusrikokset mm kunnianloukkauksia kun rokottamattomia vainottiin, uhattiin leireillä, kuopan pohjalle yms.
Niin sellaisia rikoksia, kuten tämä yksi ei päässyt kahvilaan ilman rokotepassia kuten laki vaati, nosti oikeusjutun, hävisi ja sai 100 000 sakot? Siitäkö puhut? Minusta on rikollista nostaa turhia oikeusjuttuja.
Itse en käyttänyt maskia, miksi kaupan kassan suositus ? Maskia tarvitsevat kirurgi, hammaslääkäri ja demari, tietusti, jos haluaa julkisesti kulkea demarien vaalimainos naamassa.
Jo kauan sitten todettiin, että Ukrainan sodan alkamiseen liittyneet pakotetoimet vaiensivat koronadenialistit hetkeksi. Näitä trolleja johdettiin Venäjältä.
https://www.theguardian.com/media/2022/mar/04/bot-holiday-covid-misinfo…