Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?

Vierailija
13.04.2022 |

Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.

Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.

Itse en enää jaksa pitää maskia.

Kommentit (270)

Vierailija
21/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käyttänyt koko korona-aikana maskia kuin hyvin harvoissa tilanteissa joissa on työn vuoksi pitänyt hyvesignaloida.

Maskistahan ei ole kenellekään mitään hyötyä.

En ole myöskään ottanut ainoatakaan koronapiikkiä, en ole välttänyt väkijoukkoja, kertaakaan en ole käyttänyt käsidesiä, enkä ole myöskään koronaa saanut, paitsi jos se on ollut täysin oireeton (hui kamala mikä tauti siinä tapauksessa).

Toivoisin, että ihmiset itse lopettaisivat tän typerän hysterisoinnin.

Vierailija
22/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastaminen suojaa uudelta koronalta saman verran kuin rokote.

Eli jos ei halua sairastua uudelleen, kandee suojautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää. Korona saatiin ihan lapsilta päiväkodista. 

Vierailija
24/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastaminen suojaa kyllä paremmin uusimpien tutkimusten mukaan. 

Vierailija
25/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole sairastanut ja käytän maskia ja käyttäisin vaikken sairastanut olisikaan. Ei ole iso vaiva, ja kuitenkin sillä voi välttää jonkun toisen tartuttamisen tai välttää sairastumasta itse. Mielelläni tuon taudin vältän vaikka kovin vakavasta taudista ei kohdallani olisi välttämättä kyse. Suojaapahan samalla muiltakin taudeilta ainakin nuo ffp2 maskit.

Vierailija
26/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme rokotusta, enkä ole sairastanut.

En pidä maskia, mutta pyrin esim. kaupassa pitämään hajurakoa muihin, ihan kohteliaisuussyistä. En tunge samalle hyllylle kylkeen kiinni, vaan odotan parin metrin päässä vuoroani.

Vierailija
27/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt maskia koko aikana enkä muitakaan rajoituksia totellut, ei ole tauti iskenyt kuin sen vakavassa muodossa maksimissaan eli oireettomana.

Vierailija
28/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄN, että koronaan voi sairastua uudelleen ja uudelleen (niin kuin muihinkin flunssiin), mutta tautihan on sairastaneille paljon harmittomampi joten oletan että siitä ei ole harmia muillekaan, jos satun tartuttamaan.

Ja aina osa ihmisistä on sen hiljattain sairastanut eikä siksi voi tarttua kaikkiin jotka kohtaan.

Ap

Vierailija
29/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIEDÄN, että koronaan voi sairastua uudelleen ja uudelleen (niin kuin muihinkin flunssiin), mutta tautihan on sairastaneille paljon harmittomampi joten oletan että siitä ei ole harmia muillekaan, jos satun tartuttamaan.

Ja aina osa ihmisistä on sen hiljattain sairastanut eikä siksi voi tarttua kaikkiin jotka kohtaan.

Ap

Onpas logiikkasi sieltä ja syvältä.

T. En ole sairastanut, enkä haluakaan

Vierailija
30/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hitossa käytän maskia. Parastahan on juuri, että kaupungilla saa kuljeksia maskin suojissa, mutista kirosanoja ja irvistellä kiinnijäämättä idiooteille. Käytän nyt ja aina.

Vierailija
31/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin sikamaisia että toivon että jatkossakin on käsidesi ja maskipakko ainakin ruokakaupoissa.

Nim.tänään näin kun eräs ihminen aivasti ,pyyhki räät kämmenselkään ja alkoi valitsemaan irto tomaatteja.

Vierailija
32/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin rokottamattomana en vieläkään ole saanut koronaa, vaikka maskia olen pitänyt ihan minimin verran (siellä missä katson, että ryhmäpaine on kova, siellä käytän).

Vierailija
33/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tästä on uutisoitu miljoona kertaa, että uusia variantteja tulee jatkuvasti ja rokotus antaa vain osittaisen suojan vakavia oireita vastaan. 

Jos nyt käytettäis niitä suojaimia ruuhkapaikoissa, ja pestäis käsiä. Ei tämä nyt niin vaikeeta ole.

Sairaaloissa on edelleen yli 900 koronaa sairastavaa, ja lakkokin on päällä.

Riski alkaa olla, että hoitoa ei saa vaikka sitä tarvitsisi.

Tai sitten viet sen hoitopaikan joltain muulta.

Vierailija
34/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan käyttänyt maskia koko tämän sirkuksen aikana, lapsen syntymän jälkeen vielä vähemmän. En kestä ajatusta etten voisi jutella ja ilmeillä vauvalle joka opettelee vasta puhumista ja muiden eleiden ja ilmeiden tulkitsemista.

Vierailija
35/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei vieläkään saa keskustella maskien aiheuttamasta ympäristöhaitasta.

Vierailija
36/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole käyttänyt koko korona-aikana maskia kuin hyvin harvoissa tilanteissa joissa on työn vuoksi pitänyt hyvesignaloida.

Maskistahan ei ole kenellekään mitään hyötyä.

En ole myöskään ottanut ainoatakaan koronapiikkiä, en ole välttänyt väkijoukkoja, kertaakaan en ole käyttänyt käsidesiä, enkä ole myöskään koronaa saanut, paitsi jos se on ollut täysin oireeton (hui kamala mikä tauti siinä tapauksessa).

Toivoisin, että ihmiset itse lopettaisivat tän typerän hysterisoinnin.

Sinä olet tassä se typerä. Ilmeisesti luoja tyhmää suojelee?

Vierailija
37/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä maskipelleilyä ollenkaan enkä käytä, vaikka en ole sairastanut. Aika harvassa ovat ne, jotka asianmukaisesti maskia käyttävät, ihan kuin sen saman rätin räpläämisestä ja uudelleen käyttämisestä olisi jotain hyötyä. Sitten vielä ihmetellään isoon ääneen, miten muut uskaltavat olla käyttämättä ja sujautetaan samalla maskin raosta karkki kitusiin.

Vierailija
38/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsekästä ja olet itsekäs.

koronan voi sairastaa useamman kerran muutenkin.

enkä halua nähdä itsekästä naamaasikaan.

Vierailija
39/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastaminen suojaa kyllä paremmin uusimpien tutkimusten mukaan. 

Järvinen sanoi vasta eilen ylläolevan

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008743539.html

Sama

Vierailija
40/270 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tietääkseni sairastanut, en ole käyttänyt maskia vuoteen.