Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin inhoan näitä 10-18 työvuoroja. Miten oppisin pitämää niistä?

Vierailija
11.04.2022 |

Työvuoroistani suurin osa on klo 10-18. Miten osaisin/oppisin suhtautumaan niihin positiivisesti? Inhoan sitä kun koko päivä menee töissä. Aikaa ei juuri jää mihinkään pakollisten kotitöiden yms lisäksi. Työpaikan vaihtokaan ei oikein ole vaihtoehto kun täällä ei pahemmim ole valinnan varaa. Pitäisi ainakin lähteä koulun penkille, hoitoala sellainen missä voisi täällä työllistyä, mutta se koulutus puuttuu. Olen niin kyllästynyt/ väsynyt tähän. Mitä te toiset ko vuoroa tekevat pidätte työajasta? Tiedän että pitäisi olla kiitollinen että on työpaikka (olenkin), mutta silti..

Kommentit (418)

Vierailija
41/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työt on tyypillisesti 8-20. Asiantuntijatyössä, jossa teroitetaan, että asiakkaalle ei koskaan sanota ei. Jos perjantaina klo 16 ilmoittaa, että työ pitää tehdä heti, niin sitten perutaan iltamenot. Kun äitini oli saattohoidossa, kysyttiin, että voinko illalla jäädä ylitöihin. Olin matkalla töistä äidin luo, kun hän lopulta kuoli.

10-18 vuorot passaisi hyvin.

Kai uhriuduit somessa ja kaikissa mahdollisissa paikoissa ja itkit "uupumusta"...

Oletpa ikävän oloinen tyyppi. Toisen äidistä kyse ja puhut noin, häpeä, olet pelle.

Kuka edes miettii jotain sometiliä tuossa kohtaa?

Pellet.

Ei ap

Vierailija
42/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap harrastaisi jotain muuta kuin kirjaston kirjoja ja kutomista, hän ymmärtäisi että tuo on hieno työaika.

Ei vaan tuo on juuri sellainen työaika, joka ei jätä tilaa muille harrastuksille kuin kirjaston kirjoille ja kutomiselle. Mene nyt tuon työajan kanssa johonkin harrastukseen, joka alkaa esim. klo 17, eikä sitä muuna kellonaikana ole...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä moni olettaa että tuossa vuorossa (10-18) saa nukkua pitkään. Aika monella on pieniä lapsia jotka pitää kumminkin aamulla herätellä. Tein itse tuota vuoroa, onneksi sain muutettua edes 9-17 kestäväksi.

Vierailija
44/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä moni olettaa että tuossa vuorossa (10-18) saa nukkua pitkään. Aika monella on pieniä lapsia jotka pitää kumminkin aamulla herätellä. Tein itse tuota vuoroa, onneksi sain muutettua edes 9-17 kestäväksi.

No sittenhän siinä on jokunen tunti omaa aikaa, ja kun lapset kasvavat niin saa nukkua pidempään.

Vierailija
45/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-18 olisi mulle ihanteellinen työaika. Olisi aikaa nukkua riittävästi ja pystyisi käymään sellaisissa liikuntaharrastuksissa, joissa vuorot ovat liian myöhään tavallisella työajalla. Unettomuuden takia joudun olemaan tarkka unirytmistä. 10-18 työajalla ei niin paljon haittaisi jos joskus menee vähän myöhempään.

Vierailija
46/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo työaika sopii aamu unisille. Aamuvirkun kannattaa katsella toinen työ.

Aamuvirkku voi käydä kaupassa tai lenkillä ennen kuin menee töihin kymmeneksi.

Vierailija
47/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ennen perhettä tein tuon vuoron kaupan kassalla lähes joka lauantai monta vuotta, pidin kovasti. Kivat lisät tuli iltapäivästä ja illalla jaksoi vielä ulkoilla ja katsella telkkua, olin sinkku. Baariin ei kaivannut eikä pk-seudulla olisi ollut rahaakaan kun asuminen maksaa. Säästin lisät kesälomamatkaan. Opiskeluaikaan tein myös perjantaisin 11-19 ja oli sekin kiva vuoro :)

Vierailija
48/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä sitten taas hyvä puoli, ettei mene aikaa siellä ruuhkassa. Mua inhottaa jos pääsen klo 16. Sellaista sahaamista tuo liikenne ja kaupan kautta kotiin, niin kotona vasta klo 18 maissa.

Vierailija
49/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 - 18 on hyvä työaika. Ei mitään valittamista.

Mitä ihmettä höpötät? Ei tuo kyllä kivalta kuulosta. Mieti jos sinulla olisi melkein päivittäin heti aamusta melkein iltaan tekemistä josta et pidä , saisit siitä ehkä rahaa jonkin erran käteenkin , mutta mitä teet sillä rahalla ruokakaupan lisäksi jos sinulla ei ole juuri vapaa aikaa? Ymmärrän kyllä aloittajaa, minuakin harmittaisi.

Siis mitä ihmettä, aloittajalla on ihan yhtä paljon vapaa-aikaa kuin kenellä tahansa joka viettää 8h päivässä töissä.

Vierailija
50/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ihmisistä EI ole pieniä lapsia. Turha vetää jotain marginaalisia ryhmiä keskusteluun.

51/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka koko päivä töissä,eihän se ole kun 8 tuntia

Vierailija
52/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kuka vaan ymmärtää, että 2+2 h vapaa-aikaa on eri asia kuin 4 h putkeen? Etenkin jos toisessa pitää ehtiä vuoroon? Ekassa vaihtoehdossa ehtii hätäiseen kaksi lyhyttä asiaa, toisessa vaikka kaupungille.

Luonnostaan aamuvurkkuna en itsekään tottunut, ikinä ei ehtinyt tehdä rauhassa mitään.

Vierailija
53/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työvuoroistani suurin osa on klo 10-18." Millä alalla tehdään tuollaista työaikaa?

Vaihda hyvä ihminen työpaikkaa! Monella alalla voi jopa valita, tekeekö aamuvuoroa, päivävuoroa, iltavuoroa, yövuoroa tai viikonlopputöitä. Esimerkiksi teollisuuden aloilla tehdään paljon 12-tuntisia vuoroja. Malli voi olla esim. 2 aamuvuoroa, 2 iltavuoroa ja sitten on 6 vapaapäivää.

Työterveyslaitos: Kahdentoista tunnin työvuoroissa jaksaa paremmin kuin lyhyiden päivien vuorotyöputkessa: https://yle.fi/uutiset/3-8628916

Pitkät työvuorot yleistyvät teollisuudessa: https://yle.fi/uutiset/3-10979911

Monelle alalle - esimerkiksi palvelualoille, hoitoapulaiseksi, henkilökohtaiseksi avustajaksi, varhaiskasvatuksen lastenhoitajaksi, sairaalahuoltajaksi, laitoshuoltajaksi, teollisuustöihin, kaupan alalle ja Postiin pääsee töihin myös ilman alan koulutusta.

"Pitäisi ainakin lähteä koulun penkille," No miksi et lähde? Tutkinnon voi opiskella monella alalla joko monimuoto-opintoina tai oppisopimuksella. Oppisopimuskoulutuksessa työnantaja maksaa opiskelijalle työ- tai virkaehtosopimuksen mukaisen palkan.

https://www.te-palvelut.fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta-koulutus/oppiso…

https://opintopolku.fi/konfo/fi/sivu/oppisopimus

Onko Sinulla perhettä? Jos olet 10-18 töissä, niin milloin ja miten vietät aikaa perheesi ja lastesi kanssa?

Vierailija
54/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo työaika sopii aamu unisille. Aamuvirkun kannattaa katsella toinen työ.

Aamuvirkku voi käydä kaupassa tai lenkillä ennen kuin menee töihin kymmeneksi.

Olen aamuvirkku, mutta mieluummin menen heti aamusta töihin ja iltapäivällä kotiin. Silloin on enemmän aikaa putkeen.

Vierailija
55/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin työvuoro! Aamulla ennen sitä et ehdi tekemään mitään, ja illallakin kello on miljoona ennen kun oot kotona. Mitään lisiä et saa kun iltalisäkin alkaa vasta 18.

Ja mulla ainakin pienet koululaiset menee kouluun klo 8 niin aikaisin pitää kuitenkin herätä.

Vierailija
56/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin oon ihan poikki välivuorojen jälkeen (10-18/11-19). Ei todellakaan jaksa harrastaa enää mitään ja koko päivä menee. Ihan eri fiilis jos pääsee klo 16 töistä tai mennä iltavroon klo 15, silloin on koko päivä aikaa mennä vaikka salille.

T. Isossa vaateliikkeessä myyjänä

Vierailija
57/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskin työvuoro! Aamulla ennen sitä et ehdi tekemään mitään, ja illallakin kello on miljoona ennen kun oot kotona. Mitään lisiä et saa kun iltalisäkin alkaa vasta 18.

Ja mulla ainakin pienet koululaiset menee kouluun klo 8 niin aikaisin pitää kuitenkin herätä.

Joo!! Js just tää ettei iltalisiä saa!

Vierailija
58/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kuka vaan ymmärtää, että 2+2 h vapaa-aikaa on eri asia kuin 4 h putkeen? Etenkin jos toisessa pitää ehtiä vuoroon? Ekassa vaihtoehdossa ehtii hätäiseen kaksi lyhyttä asiaa, toisessa vaikka kaupungille.

Luonnostaan aamuvurkkuna en itsekään tottunut, ikinä ei ehtinyt tehdä rauhassa mitään.

Jaa, no mulla ei ole mitään noin pitkäkestoisia harrastuksia, joten ei ole häirinnyt tehdä 09-19 töitä. Ehdin harrastaa liikuntaa aamuin illoin, ja kiva kun ei tarvitse kiirehtiä aamupalalla. En vaan näe tässä mitään muuta ongelmaa kuin kermapyllyyden.

Vierailija
59/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa aika täydellinen työaika aamuvuorolle. Mitä itse olen miettinyt olisi 9-17. Nyt joudun tekemään vain iltavuoroja 14 alkaen, kun aamuvuoro alkaa 6 ja keho menee aivan sekaisin, jos joudun säännöllisemmin heräämään heti 4 jälkeen... Jos menisi töihin 10:ksi niin ehtisi herätä ilman herätyskelloa ja syödä rauhassa aamiaista.

Vierailija
60/418 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä nyt paljon liikkeellä kärkkäitä, jopa ilkeitä kommentoijia. Kai siitä tulee parempi mieli, kun purkaa itseään.

Tylsä tuo työvuoro on, itsellä on ajoittain klo 9 - 17 ja vaikka työmatka on lyhyt, ilta tuntuu lyhyeltä. Paras olisi klo 9 - 15 ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi